Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

En saa aikaiseksi mitään kun mies on kotona

Vierailija
11.08.2022 |

Jotenkin aina silloin energiat ihan nollissa, vaikea keskittyä mihinkään. Kun hän ei ole kotona saan tehokkaasti kotitöitä ja muita hoidettua. Jotenkin aloitekykyä, intoa ja energiaa on silloin. Mistä tämä voi johtua?

Kommentit (1007)

Vierailija
61/1007 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen lapsuus teillä on ollut, joilla kaikki parisuhteet tuollaisia, munankuorilla kävelemistä ja vanhemman mielialojen vahtaamista?

Vierailija
62/1007 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen lapsuus teillä on ollut, joilla kaikki parisuhteet tuollaisia, munankuorilla kävelemistä ja vanhemman mielialojen vahtaamista?

Vaikeaa oli alkoholistoperheessä. Tiedä sitten liittyykö asiaan jollain tapaa, onhan se mahdollista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/1007 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan kuin mun kirjottamaa. Nyt kesällä meni lomat limittäin ja olin 2 viikkoa yksin kotona ja mies oli muualla lasten kanssa .Tein etätöitä kotona, mutta tuntuu kuin olisin ollut lomalla, kun vapaat sain olla yksin eikä tarvinnut huomioida ketään. Tuo ajanjakso oli rentouttavampi kuin mikää perheloma ikinä.Kun perhe palasi kotiin, ahdistuin niin, että menin vessaan itkemään. 

Kyllä, harkitsen eroa.

Vierailija
64/1007 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taitaa kaikilla teillä, joilla moinen ongelma on, olla kotitöitä tekemätön mies. Vähän siltä vaikuttaa, jos kerran miehen poissaollessa saatte siivottua jne. Ihan vaan missä vaiheessa se teidän mies tekee niitä kotitöitä?

Ei se tee, ellen erikseen pyydä. Lähtee kyllä lasten kanssa ulos usein, jolloin saan touhuta yksin.

Vierailija
65/1007 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taitaa kaikilla teillä, joilla moinen ongelma on, olla kotitöitä tekemätön mies. Vähän siltä vaikuttaa, jos kerran miehen poissaollessa saatte siivottua jne. Ihan vaan missä vaiheessa se teidän mies tekee niitä kotitöitä?

Ei se tee, ellen erikseen pyydä. Lähtee kyllä lasten kanssa ulos usein, jolloin saan touhuta yksin.

Meillä sama, hyvä niin, mutta joskus ärsyttää se, että mies saa ylistystä ja suitsutusta siitä, että on lasten kanssa ulkona. Moni on kehunut, että mulla on hyvä mies. No, ne ihmiset eivät näe sitä työtä, minkä minä teen kotona. Teen kaiken yksin laskujen maksamisesta lähtien. Mielelläni mäkin chillailisin lasten kanssa ulkona jos sen jälkeen voisi palata siistiin kotiin valmiin ruoan ääreen.

Vierailija
66/1007 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnistan ilmiön. Mulla se johtuu osittain miehen passiivisuudesta, ja tiedän että jos vaikka imuroisin miehen paikalla ollessa, ärsyyntyisin siitä että hän ei tee mitään. Säästän siis hermojani siivotessani yksin. Ja silloin se on ihan mieluisaa puuhaa.

Toinen syy on syvemmällä. Mulla oli todella arvosteleva, nälvivä ja ilkeä isä, ja menen siksi heti varpailleni ja pois tolaltani, jos mieheni arvostelee jotain toimintaani. Vaikka jos huomauttaa tavastani mopata (joka on kyllä tuhat kertaa järkevämpi kuin miehen tapa), mulla kiehuu tunteet nollasta sataan, ja siihen päälle ajatus miehen vähäisestä osallistumisesta. Ongelmallista on kyllä se, että pystyn tekemään aika vähän mitään muutakaan miehen ollessa läsnä. Pyörin ja haahuilen vain turhautuneena.

Vierailija
67/1007 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miehet on iilimatoja. Imee voimat. Minä en ole saanut vuosiin tehtyä mitään sen jälkeen nuorin poikani muutti asumaan kanssani. Ennen treenasin salilla viidesti viikossa ja kävin lenkillä joka päivä, koti oli tip top ja asiat rullasi. Sitten se muutti tuohon ja pikkuhiljaa voimat vain alkoi loppua ja nykyään en tee enää mitään. Olen vain ja kuihdun uupuneena. Tähän sitten se huomautus että rakas on, minkäs se miesominaisuudelleen mahtaa. Näin käy myös kaikissa parisuhteissa. Miehet vain imee läsnäolollaan kaiken energian ja elämänvalon ja voiman, oli sitten kumppaneita, kavereita, tuttuja.

Vierailija
68/1007 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on lapset joka toinen viikko täällä ja silloin en saa aikaiseksi mitään. Vaikea edes aamulla nousta sängystä. Kun olen yksin - touhuan ja urheilen?? Tosi outoa

Vierailija
69/1007 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko kaikki läheisriippuvaisia?

Miten tuo läheisriippuvaisuuteen liittyy?

Toivottavasti ollaan. Voidaan kaikki potkia miehet ja lapset pellolle ja kirmata energiseen vapauteen kun nyt ongelma on tunnistettu. Ihan mieletöntä huomata etten olekaan yksin vaan on ehkä kyse jostain ilmiöstä mitä ei ole tunnistettu ja mistä ei puhuta tarpeeksi! Mistä tämä oikeasti johtuu?

Vierailija
70/1007 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täälläkin. Ärsyttää miehen laiskuus, valitus ja tv:n huudattaminen.

Vierailija
71/1007 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulla on lapset joka toinen viikko täällä ja silloin en saa aikaiseksi mitään. Vaikea edes aamulla nousta sängystä. Kun olen yksin - touhuan ja urheilen?? Tosi outoa

Mä olen aika varma, että ollaan kaikki introvertteja. Mulla on myös adhd. Vaikea keskittyä, kun joku häiritsee tai SAATTAA häiritä.

Vierailija
72/1007 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua häiritsee myös se, että aviomies puhuu typeriä ja ärsyttäviä juttuja. Siivoaminenkin voi olla ihan nautinnollista, kun kuuntelee kuulokkeilla jotain nopeatempoista energistä musiikkia. Sen flown pilaa miehen ärsyttävät keskeytykset milloin mistäkin, yleensä työjutuista (en ymmärrä juuri mitään hänen työstään enkä tunne ihmisiä joista puhuu) tai Ukrainan sodasta (en jaksa velloa jatkuvasti sotamietteissä).

Vierailija
73/1007 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Molemmille oma harrastus- tai työhuone, jonne toinen ei saa tulla kun ovi on kiinni. Problem solved.

Ei asiaan vaikuta yhtään se, että olemme eri huoneissa. Hän on silti kotona. Ap

Siis miten mies imee energian ettet saa mitään aikaan? Vuorovaikutus syö koko kapasiteetin ja sitten ei pystykään tekemään mitään?

Vierailija
74/1007 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No huhhuh. On kyllä sekopäistä porukkaa tällä palstalla.

Sori, mutta tää ilmiö on enemmän normi kuin poikkeus.

Vierailija
75/1007 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vain pakottamalla tai riidan seurauksena. Joskus harvoin tekee yhden pienen jutun oma-aloitteisesti.

Vierailija
76/1007 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Energiasyöppö lähellä vie voimat. Olen introvertti joten tarvitsen muutenkin paljon omaa tilaa, ja sinkku sillä uuvun jo seurusteluvaiheessa. Energiasyöppöys paljastuu juurikin siten että syöppö poistuu > energiataso nousee. Olisi kiintoisaa tietää tapahtuuko myös päiinvastoin ja kokeeko syöppö samaa energianousua.

Vierailija
77/1007 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Narsisti-isä ja nöyristelevä äiti. Laiskalla ja ylimielisellä miehelläni on läheisriippuvainen äiti ja sovinistinen laiskamato-isä.

Vierailija
78/1007 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama täällä.on jatkuvasti tiellä.Jos pesen vessaa on sillä kokoajan asiaa sinne.

Jos imuroin,pyörii edessä.

Jos siivoan keittiötä,tulee just silloin tekemään vaikka ruokaa.

Tuntuu välillä kiusanteolta!Joudun jatkuvasti keskeyttämään ja menee fiilis kokotouhusta.

Siivoan suosiolla,kun ei ole kotona.

Vierailija
79/1007 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletteko kaikki läheisriippuvaisia?

Miten tuo läheisriippuvaisuuteen liittyy?

No ehkä siten että halutaan vaan nyhjätä miehen kyljessä tämän ollessa kotona.

Vierailija
80/1007 |
12.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Energiasyöppö lähellä vie voimat. Olen introvertti joten tarvitsen muutenkin paljon omaa tilaa, ja sinkku sillä uuvun jo seurusteluvaiheessa. Energiasyöppöys paljastuu juurikin siten että syöppö poistuu > energiataso nousee. Olisi kiintoisaa tietää tapahtuuko myös päiinvastoin ja kokeeko syöppö samaa energianousua.

Ei ainakaan meillä. Energiasyöppö mieheni haluaisi viettää kaiken ajan kanssani. Laittaa viestiä kesken työpäivän, että on ikävä. Minulle ei kerkeä tulla ikävä niin nopeasti. Ehkä parin päivän jälkeen saattaisi pikkiriikkisen tulla.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kaksi