Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Tarjosin ystävälle marjoja, ei mitään reagointia eikä vastausta

Vierailija
10.08.2022 |

Laitoin viestiä että mulla olisi marjoja enkä tietenkään olisi ottanut rahaa niistä.
Ei sitten vastannut mitään.
Eli ei halua tavata! Siitähän se on kiinni:(

Kommentit (67)

Vierailija
41/67 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ole menossa ovelle, se oli vain viesti.

Jos mä olisin se kaveri niin todennäköisin vaihtoehto olisi, että olen lukenut viestin, mutta en ole heti ehtinyt tai tiennyt mitä vastaisin. Olen ajatellut, että mietin hetken ehdinkö hakea niitä tai säilöä. Sit arjen muut hommat on jatkuneet ja asia on joko unohtunut tai alkanut ärsyttää. Välillä ei vaan jaksaisi edes vilkaista puhelinta, kun sekä työ- että omassa puhelimessa on jonossa vastaamattomia viestejä ja puheluita. Marjatkin on sellaisia, että ne pitäisi sitten hakea heti eikä parin päivän päästä.

Vierailija
42/67 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tykkää toisten keräämistä marjoista. Joka ikiseen marjaan on koskettu ja mahdollisesti käsillä, joita ei ole marjametsällä pesty tunteihin. Niillä käsillä on koskettu sillä välin vaikka mihin :p

Meille saisit tulla ihan itse keräämään. Tosin ovat vähän hankalassa paikassa tuolla ryteikössä, mutta ihan omin pikku kätösin saisit niitä poimia.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/67 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjomisesta seuraa muutenkin vain haukut päälle.

Itse keräsin kaksi ämpärillistä herukoita ja kuljetin vielä saajalle kotiin. Ilmaiseksi. Ei sanonut edes kiitosta, sen sijaan totesi närkästyneenä ettei marjoja ole edes valmiiksi putsattu.

Kyllä jotkut on törppöjä...sen jälkeen en olis ikinä vienyt mitään,olisin ehkä ottanut sankot mukaani ja sanonut,että nää onki yhdelle toiselle,sori unohdin

Ehkä ottanut mukaasi? Jos mulle olisit tuonut niin sä OLISIT ottanut ne sankosi mukaasi etkä jättänyt niitä mun hävitettäväksi. Toivottavasti myös pidät lupauksesi olla ikinä enää viemättä mitään! 

Vierailija
44/67 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälläisiin viesteihin ei pidä kenenkään vastata "mulla olis marjoja".

Työkaverini laittoi vastaavan viestin, mulla olis vauvanvaatteita ja pommitti viesteillä ja viimein menin katsomaan ja rouva valkkasi vaatteita ja sanoi, ota tämä, kun on niin "ihana".

Ja lopulta jouduin maksamaan kulahtaneista ja huonoista vaatteista 80€. Vastaavaan ansaan en ikinä enää mene.

Vierailija
45/67 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on tuttava joka vuodesta toiseen tarjoaa uusia perunoita. En tarvitse hänen perunoitaan, koska voin ostaa torilta ihan sitä laatua mitä haluan. Ei meinaa millään uskoa vaan pitäisi kiitollisena ottaa vastaan ja loukkaantuu. En myöskään halua olla kiitollisuuden velassa, koska ei ota maksua.

Ei ymmärtänyt myöskään kun ei kiinnostanut mennä poimimaan hänen pensaastaan viinimarjoja. Meillä on itselläkin muutama pensas, mutta keräämme vaan sieltä suuhumme mitä tykkää syödä, linnuille loput.

Kaikille ei ole viinimarjat suurinta luksusta, eikä kaikki tykkää tehdä mehuja ja pakastaa. Pakastemarjoja voi myös ostaa kaupasta. Pakastin vie myös tilaa ja kuluttaa sähköä.

Pitää tarjota niitä tuotteitaan vaan niille jotka niitä tykkää syödä.

Se on tietysti epäkohtelista AP:n tapauksessa kun ei vastaa kyselyyn mitään.

Vierailija
46/67 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos saisin viestin, jossa lukisi että "mulla olisi marjoja", niin miten siihen pitäisi reagoida? En ainakaan itse ymmärtäisi että ne marjat on ilmaisia. Ja vaikka olisi, mun pakastimet on nyt jo täynnä. 

Ehkä kannattaisi vaan olla selkeämpi. 

Vierailija
47/67 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lahjomisesta seuraa muutenkin vain haukut päälle.

Itse keräsin kaksi ämpärillistä herukoita ja kuljetin vielä saajalle kotiin. Ilmaiseksi. Ei sanonut edes kiitosta, sen sijaan totesi närkästyneenä ettei marjoja ole edes valmiiksi putsattu.

Millainen ihminen vie kysymättä herukoita ja omenia toiselle, kun niitä saa jokainen niin paljon kun haluaa. Ihan riesaksi asti. Ja vielä ämpärillisen.

Vierailija
48/67 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitteesta tuli mielen. Ystäväni rajasi itsensa joka sunnuntai ilta kello 18 kotini varmaan 16v? Hänelle piti olla aina tarjolla kahvin kanssa herkkuja.Vuoroin ei koskaan vierilulle.Koska aikamies pojat asui kotona. Asui minua 10 minutin kävelymatkan päässä.Oli pyylevänainen ja valittikin painoa.Viipyi noin 1h. Tupakka yskä hällä ja suu auki yski aina pöytään.Itse en pöytäni antimia ottanut,laitoin loput aina eväs pussina mukaan.Inhosin se yskiminen suu auki.Nynnynä en kehdannut sanoa,aloin kypsyy koko nainen .Sadon korjuun aika.Tarjolla oli koimaisia omenoita ja kotimaisia orkkana tikkuja.i pulaa,keksiä..ymm.Raivosi minä en noita syö,olen kurkua myöten täysi omenaa!Saanut muilta omput ja nillä vatsaansa täyttänyt? Jospa ystävänne saa muualta marjat ym.Ei tohdi sanoa sinulle mitään. Edellä mainitun henkilön kanssa.Lopetin ystävyys suuhteeni tuohon raivoon.En ole mikän ilmainen kahvila!Nyt sit olen ollut kakka ämmä jo ainakin 4vuotta ,hänen puheet muille ja kantautu korviini täällä Helsingin lähiössä.

Nyt löytyi palstan paras yhdyssana: pyylevänainen.

Vierailija
49/67 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tarkoita että juuri noilla sanoilla kerroin marjoista.

Pointt oli se että olisin niitä antanut, tuoreita marjoja.

En koskaan enää tarjoa mitään luonnontuotteita sille.

Ei kannata tarjota mitään muutakaan. 

En voi käsittää ihmisiä, jotka eivät vastaa puhelimeen tai soita takaisin tai esim. reagoi mitenkään viesteihin kuten tässä tapauksessa. Ei olisi minun ystävä kauaa. (Ihan kuin valikoidusti mykkä työkaverini aikoinaan. Oli niinkuin pilaantuneesta puusta veistetty, kun häneltä jotain kysyi.) Ei semmoista ihmistä kannata häiritä millään kyselyillä eikä tarjouksilla. Antaa olla niin jospa joskus huomaa tökerön käytöksensä.

Normaalisti vastaa viesteihin, mutta tähän viestiin ei.

Luulen ettei halua tavata, sehän olisi ollut edellytys marjojen luovuttamisessa.

Sillä on taas on/off vaihde päällä.

Juu, ei ole mistään kotoisin tuollainen ystävyys, jos asioista ei voi puhua vaan heittäydytään mykäksi. Pitää pystyä sanomaan, jos ei jotain halua ja vastapuolen tulee myös ymmärtää se eikä enää tarjota ko tuotteita. Mikä siinä keskustelemisessa on niin vaikeaa.

Vierailija
50/67 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niitä on, jotka ei vastaa mihinkään. Oli marjoja tai mitä vain. Ihmisiltä puuttuu nykyään käytöstavat. Ei ole suinkaan pakko vastata heti samalla sekunnilla mihinkään, mutta itsekin olen odottanut välillä viikonkin, vastataanko mitään, kun kysyn vaikka leffaseuraa yhdeltä tai kahdelta ihmiseltä. No ei vastata edes, että ei sovi. Olen oppinut olemaan kyselemättä mitään ja järjestämään menoni yksin.

Vierailija
51/67 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asia tuli selväksi. En koskaan enää ehdota kerro että multa saa marjoja tai sieniä.

Vierailija
52/67 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niitä on, jotka ei vastaa mihinkään. Oli marjoja tai mitä vain. Ihmisiltä puuttuu nykyään käytöstavat. Ei ole suinkaan pakko vastata heti samalla sekunnilla mihinkään, mutta itsekin olen odottanut välillä viikonkin, vastataanko mitään, kun kysyn vaikka leffaseuraa yhdeltä tai kahdelta ihmiseltä. No ei vastata edes, että ei sovi. Olen oppinut olemaan kyselemättä mitään ja järjestämään menoni yksin.

Mene yksin. Muilla on parempaakin seuraa.

Vierailija
53/67 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oliko viestissäsi selkeä kysymys, johon odotit vastausta? Esim "Haluatko marjoja?" Vai saattoiko ystäväsi ajatella, että kerroit vain sinulla olevan marjoja, johon vastaus olisi ollut "aha" tai peukku? 

Vierailija
54/67 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No ap:n tapausessa on nyt YKSI viesti mihin ei ole vastannut. Jos ekana tulee mieleen omasta ystävästä, että ei varmaan vaan halua tavata, eikä esim. onko jotain sattunut, niin jotain outoa siinä ystävyyssuhteessa on alunperinkin. 

Kannattaa kaikkien muistaa, että ystävyyteen tarvitaan kaksi ja sinunkin tapauksessasi (kun eivät vastaa mitään) tulee heti muutamakin eri vaihtoehto mieleen ja myös sinulle muitakin vaihtoehtoja kuin olla kyselemättä mitään ja olla yksin... Ei tuo ole mitään aitoa ystävyyttä loukkaantua ja jättää pallo täysin toiselle. Mennä itse vaan "onpa epäkohteliasta" ajatuksen taakse. Puhutko itse heille koskaan mitään oikeaa asiaa, kysytkö oikeasti miten voivat? Laitat yhdelle tai kahdelle viestin ja sit odotat viikon vastausta ja keräät katkeruutta? Onko ne viestit aina tuollaisia mennäänkö sinne tai tänne, tehdäänkö sitä tai tätä, seuran kerjäämistä?

Vierailija
55/67 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja lopulta jouduin maksamaan kulahtaneista ja huonoista vaatteista 80€.

-Minä olisin kyllä palauttanut ne vaatteet ja sanonut että nyt ei ole varaa ja hinnasta ei ollut mitään puhetta. Käsitin että haluat antaa ne kun monta viestiä laitoit, ei tällä hetkellä ole edes kovaa tarvetta niille.

Vierailija
56/67 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tälläisiin viesteihin ei pidä kenenkään vastata "mulla olis marjoja".

Työkaverini laittoi vastaavan viestin, mulla olis vauvanvaatteita ja pommitti viesteillä ja viimein menin katsomaan ja rouva valkkasi vaatteita ja sanoi, ota tämä, kun on niin "ihana".

Ja lopulta jouduin maksamaan kulahtaneista ja huonoista vaatteista 80€. Vastaavaan ansaan en ikinä enää mene.

Einse ole tyhmä joka pyytää, vaan se joka maksaa.

Jokaisen aikuisen ihmisen pitäisi kyetä sanomaan, että ei kiitos, en tarvitse ja saan kyllä kaupasta mitä tarvitsee. Jos joku taas miellyttää, niin voi sanoa vaikka, että tuo voisi olla ihan kiva, mutta ei mitenkään välttämätön, joten harkitsen sitä ja ilmoittelen mitä teen.

Vierailija
57/67 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on pakastimessa vieläkin muutaman kesän takaisia puolukoita ja viime kesäisiä mustikoita, sieltä löytyy myös puna- ja mustaviinimarjoja sekä omenalohkoja.

Tänä vuonna osuin kävelyretkellä todella hyvään mustikkapaikkaan ja poimin nelisen litraa yhdellä seisomalla, joten nyt mustikoita on paljon.

Vierailija
58/67 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En tykkää toisten keräämistä marjoista. Joka ikiseen marjaan on koskettu ja mahdollisesti käsillä, joita ei ole marjametsällä pesty tunteihin. Niillä käsillä on koskettu sillä välin vaikka mihin :p

Puskapaskalla välillä ja taas marjaa ämpäriin...

Metsästä kerätään vain puolukoita ja mustikoita, ja  ne kerätään poimurilla yleensä. Ei kädet niihin osu. Kotona puhdistetaan ja silloin tietenkin pesään kädet.

Myös metsässä on mukana käsien puhdistupyyhkeitä muutenkin, jos joutuu käymään pissalla.

Vierailija
59/67 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on niin hyvä marja- ja sienivuosi, että moni on itse löytänyt tarvisemansa määrän marjoja.

Jonkun verran rahaahan saisi myymällä marjat kaupalliselle yrittäjälle.

Vierailija
60/67 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on niin hyvä marja- ja sienivuosi, että moni on itse löytänyt tarvisemansa määrän marjoja.

Jonkun verran rahaahan saisi myymällä marjat kaupalliselle yrittäjälle.

Marjoja voi myös kaupata vaikka fb:ssa naapureille. Meillä päin ainakin tulee aina välillä ilmoituksia mustikoista ja kanttarelleista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan viisi kuusi