Tarjosin ystävälle marjoja, ei mitään reagointia eikä vastausta
Laitoin viestiä että mulla olisi marjoja enkä tietenkään olisi ottanut rahaa niistä.
Ei sitten vastannut mitään.
Eli ei halua tavata! Siitähän se on kiinni:(
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Lahjomisesta seuraa muutenkin vain haukut päälle.
Itse keräsin kaksi ämpärillistä herukoita ja kuljetin vielä saajalle kotiin. Ilmaiseksi. Ei sanonut edes kiitosta, sen sijaan totesi närkästyneenä ettei marjoja ole edes valmiiksi putsattu.
Mä en tykkää muista marjoista kuin vadelmista ja mansikoista. Kotipakasteista en pidä lainkaan.
Toiselta ottaminen on myös aina tosi nihkeää, siinä joutuu helposti kiitollisuudenvelkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse keräsin kaksi ämpärillistä herukoita ja kuljetin vielä saajalle kotiin. Ilmaiseksi. Ei sanonut edes kiitosta, sen sijaan totesi närkästyneenä ettei marjoja ole edes valmiiksi putsattu.
Niin, lahjoitit toiselle työtä. "Tässä ois kaksi ämpärillistä putsattavaa!"
Hän ei todennäköisesti halunnut marjoja ollenkaan, mutta ei kehdannut sanoa sitä.
En syö koskaan mitään marjoja. En tykkää. Inhoan niitä vetisiä pakaste marjoja varsinkin. Vihanneksista tykkään.
Ei varmaan siksi halua jos ei tule syötyä. En minäkään ottaisi.
Vierailija kirjoitti:
Mä en tykkää muista marjoista kuin vadelmista ja mansikoista. Kotipakasteista en pidä lainkaan.
Toiselta ottaminen on myös aina tosi nihkeää, siinä joutuu helposti kiitollisuudenvelkaan.
No kyse olis ollu pienehköstä määrästä.
Vierailija kirjoitti:
En tykkää toisten keräämistä marjoista. Joka ikiseen marjaan on koskettu ja mahdollisesti käsillä, joita ei ole marjametsällä pesty tunteihin. Niillä käsillä on koskettu sillä välin vaikka mihin :p
Puskapaskalla välillä ja taas marjaa ämpäriin...
"Mustikat eivät ole happamia."
Ei niin mutta vetisiä ja sotkee joka paikan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hän ei ilmeisesti tykkää herukoista eikä olisi niitä halunnut. Ei pidä viedå marjoja väkisin kenellekään. Voi olla, että heitti marjasi pois.
Minulla on ap:n kaltainen tuttu, joka yrittää lahjoa tapaamisiin. Tarjoaa marjoja, omenoita, sieniä, herneitä - mitä milloinkin. Jos erehtyy myöntymään, pitää ne tarjotut tuotteet hakea kotoaan eikä sieltä pääse neljään tuntiin pois, vaikka olisi miten kiire. Aina pitää katsoa jotain tai tarkastella jotain tai valita verhoja tms.
Siksi sanon, että kiitos ei tai pysyn hiljaa. Parempi kaikille.
Jos hän oli itse poimimassa eikä siksi voinut vastata kolmen minuutin kuluessa?
Älkää ikinä tuoko marjoja kellekään kysymättä ensin kelpaako. Minä ainakin saan herukat ja karviaiset lapsuudenkodista ja metsänmarjat HALUAN poimia itse. Minusta on ihanaa poimia marjoja. Lakoista en tykkää.
Aikataulu- ja tilaongelma? Marjojen käsittelyyn menee paljon aikaa (ja rasioita, pulloja, vähän sokeriakin). Pitäisi hakea yhteinen mehustin toiselta. Pakastinkin on aika täysi tarjouskasviksista. Joten en pystyisi nyt ottamaan vastaan. Taloyhtiön kylmiö poistettiin jo vuosia sitten, joten ei ole sitäkään omenille tai juureksille.
On-off-ystävyys, en jatkaisi. Sukulaisilta voisin sietää enemmän, en muilta.
Aloitteesta tuli mielen. Ystäväni rajasi itsensa joka sunnuntai ilta kello 18 kotini varmaan 16v? Hänelle piti olla aina tarjolla kahvin kanssa herkkuja.Vuoroin ei koskaan vierilulle.Koska aikamies pojat asui kotona. Asui minua 10 minutin kävelymatkan päässä.Oli pyylevänainen ja valittikin painoa.Viipyi noin 1h. Tupakka yskä hällä ja suu auki yski aina pöytään.Itse en pöytäni antimia ottanut,laitoin loput aina eväs pussina mukaan.Inhosin se yskiminen suu auki.Nynnynä en kehdannut sanoa,aloin kypsyy koko nainen .Sadon korjuun aika.Tarjolla oli koimaisia omenoita ja kotimaisia orkkana tikkuja.i pulaa,keksiä..ymm.Raivosi minä en noita syö,olen kurkua myöten täysi omenaa!Saanut muilta omput ja nillä vatsaansa täyttänyt? Jospa ystävänne saa muualta marjat ym.Ei tohdi sanoa sinulle mitään. Edellä mainitun henkilön kanssa.Lopetin ystävyys suuhteeni tuohon raivoon.En ole mikän ilmainen kahvila!Nyt sit olen ollut kakka ämmä jo ainakin 4vuotta ,hänen puheet muille ja kantautu korviini täällä Helsingin lähiössä.
Vierailija kirjoitti:
"Mustikat eivät ole happamia."
Ei niin mutta vetisiä ja sotkee joka paikan.
Mun marjat ei oo vetisiä.
Vierailija kirjoitti:
Jos hän oli itse poimimassa eikä siksi voinut vastata kolmen minuutin kuluessa?
Älkää ikinä tuoko marjoja kellekään kysymättä ensin kelpaako. Minä ainakin saan herukat ja karviaiset lapsuudenkodista ja metsänmarjat HALUAN poimia itse. Minusta on ihanaa poimia marjoja. Lakoista en tykkää.
Hän ei käy metsässä eikä poimi marjoja!
Vierailija kirjoitti:
Aikataulu- ja tilaongelma? Marjojen käsittelyyn menee paljon aikaa (ja rasioita, pulloja, vähän sokeriakin). Pitäisi hakea yhteinen mehustin toiselta. Pakastinkin on aika täysi tarjouskasviksista. Joten en pystyisi nyt ottamaan vastaan. Taloyhtiön kylmiö poistettiin jo vuosia sitten, joten ei ole sitäkään omenille tai juureksille.
On-off-ystävyys, en jatkaisi. Sukulaisilta voisin sietää enemmän, en muilta.
Ne marjat oli valmiiksi puhdistettu.
Vierailija kirjoitti:
Minä haluan itse poimia marjani (no okei, äidinkin poimimat kelpaavat) tai sitten ostan ne kaupasta.
Kyllä ne kauppamarjatkin on joku poiminut, joku kaivellut persukkaa, käynyt metsässä paskalla, pyyhkäissyt pikku paperilla ja jatkanut poimimista pesemättömin käsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, lahjoitit toiselle työtä. "Tässä ois kaksi ämpärillistä putsattavaa!"
Hän ei todennäköisesti halunnut marjoja ollenkaan, mutta ei kehdannut sanoa sitä.
Joo voin kuvitella tilanteen. Tulen jonkun aamu-ilta-tupla-tupla-aamu työputken jälkeen kotiin. Lapset on isälleen. Olen koko päivän odottanut, että pääsen päikkäreille ja sohvalle koko illaksi ja ajoissa nukkumaan. Että saan vaan olla rauhassa. Sit kaveri ilmestyy kahden putsaamattoman marjaämpärin kanssa paikalle. Tykkään herukoista, mutta en tee noin isolla määrällä mitään. En ehdi syödä noin paljoa, en tykkää niistä pakastettuna enkä varsinkaan ala mitään mehuja keittämään.
Ja ap, riippuu ihan marjoista ja tilanteesta onko tarjouksesi hyvä vai huono. Jos yleensä vastaa, mutta nyt ei, niin ihmeellistä suuttumista kyllä sultakin. Vastaaminen voi ihan vaan unohtua.
En ole menossa ovelle, se oli vain viesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä jotkut on törppöjä...sen jälkeen en olis ikinä vienyt mitään,olisin ehkä ottanut sankot mukaani ja sanonut,että nää onki yhdelle toiselle,sori unohdin
Mustikat eivät ole happamia.