Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

En saa asunnostani kotoisaa, miksi? :-(

epätoivoinen.
10.08.2022 |

Olen asunut tässä asunnossa nyt 2 vuotta ja yrittänyt muuttaa huonekalujen järjestystä ja kaikkea, mutta en saa kotoisaa. Jotenkin kokonaisuus on ruma. Kaverit ja muut sanoo että oon hullu, mutta en usko että heillä on erityisesti sisustussilmää(?). Kaikista surullisinta että tykkään katsella kauniita juttuja, mutta minulla ei ole mitään taitoa koristella ja sisustaa ja en ymmärrä miksi. Voin kertoa lisäinfoa asunnostani ja millaisia huonekaluja omistan ja millainen asunto on, jos joku voisi auttaa.. Oon ihan epätoivoinen. Asun siis yksiössä.

Kommentit (525)

Vierailija
301/525 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta tuntuu että tällainen tyyli voisi sopia? Varsinkin eka kuva:

https://keltainenkahvipannu.blogspot.com/2019/12/lisaa-havuja.html?m=1

Hanki oikein monta vaaleasävyistä mutta iloisen väristä räsymattoa ja peitä se kirsikansävyinen lattia niillä. Voit asetella eri kokoisia räsymattoja vähän limittäin ja lomittain toistensa päällekin.

Kun matoissa on useita värejä, mutta yleisilme on vaalea, niihin voi yhdistää kaikki nuo jo omistamasi huonekalut ja syntyy yhtenäinen ilme.

Ja siirrä ainakin se nojatuoli pois nurkasta. Jos kaikki huonekalut ovat seinien vierellä, ei näytä kivalta eikä kotoisalta. Siinäpä ehkä yksi asuntosi ongelma.

Minusta tuon tyyliset matot ei kyllä sovi yhtään ap:n lattiaan ja pöytään. On jotenkin ihan eri maailmasta.

Tuo tyyli ei todellakaan sovi ap:n asuntoon, vaikka kiva onkin. Lattia on ihan eri tyyliä, eikä sitä voi vaihtaa. Huonekalut eivät ole tuota tyyliä, eikä ap halua niitäkään vaihtaa.

Joten ap, unohda nyt tämä ja pysy tässä matto-, verho- ym. suunnitelmassa jota on jo sivutolkulla kehitetty. Pääset vain tekstiilien vaihdolla ja asunnosta tulee kiva :)

Vierailija
302/525 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos isoin ongelma on tosiaan se kodikkuuden puute, niin ihan ensimmäisenä tarkasteluun valaistus. Kun valot ovat kunnossa, on tunnelma kodikas vaikka sisustus ei muuten niin hieno olisikaan. Kodikkuutta luo lämpimän sävyinen valo, joten tarkasta lamppujesi polttimoista etteivät ne ole kylmän sävyisiä. Rennon lämpimän tunnelman saat käyttämällä n 2200-3000K polttimoita. Mitä isompi tuo K-luku polttimossa on, sitä kylmempi on valo. Kylmää ja kirkasta valaistusta käytetään yleisesti julkisissa tiloissa kuten kaupoissa ja toimistoissa, joten kodikkuus tulee päinvaistaisella valaistuksella eli lämmintä ja ei kovin kirkasta.

Mieti myös työpöydän ja -tuolin tarpeellisuutta, koska ne helposti tuovat mieleen enemmän toimistomaisen tilan kuin kodikkaan. Ainakin tuolia valitessa kannattaa ehdottomasti välttää kaikkea mitä myydään työtuolina ja ostaa ennemmin esim ruokapöydälle tarkoitettu tuoli.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
303/525 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä jos toisit sinne vähän lämpöä jollain murretulla sävyillä kuten poltetulla oranssilla. Viltti/tyynyjä ehkä matto tai verhot ei kaikkia mutta joku niistä. Valkoiset seinät on tylsät, saisiko sinne isoa kangastaulua tvs? Vihreä nojatuoli ja sohvapöytä on tosi kivoja, mutta kirjoituspöytä on vähän liian moderni. Saisiko sitä pehmennettyä tuolilla vaikka jotain tämän kaltaista

https://www.ellos.fi/nordform/tyotuoli-wilton/1681648-02-0

Vierailija
304/525 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hanki oikein monta vaaleasävyistä mutta iloisen väristä räsymattoa ja peitä se kirsikansävyinen lattia niillä. Voit asetella eri kokoisia räsymattoja vähän limittäin ja lomittain toistensa päällekin.

Kun matoissa on useita värejä, mutta yleisilme on vaalea, niihin voi yhdistää kaikki nuo jo omistamasi huonekalut ja syntyy yhtenäinen ilme.

Ja siirrä ainakin se nojatuoli pois nurkasta. Jos kaikki huonekalut ovat seinien vierellä, ei näytä kivalta eikä kotoisalta. Siinäpä ehkä yksi asuntosi ongelma.

Minusta tuon tyyliset matot ei kyllä sovi yhtään ap:n lattiaan ja pöytään. On jotenkin ihan eri maailmasta.

Tuo tyyli ei todellakaan sovi ap:n asuntoon, vaikka kiva onkin. Lattia on ihan eri tyyliä, eikä sitä voi vaihtaa. Huonekalut eivät ole tuota tyyliä, eikä ap halua niitäkään vaihtaa.

Joten ap, unohda nyt tämä ja pysy tässä matto-, verho- ym. suunnitelmassa jota on jo sivutolkulla kehitetty. Pääset vain tekstiilien vaihdolla ja asunnosta tulee kiva :)

Joo pysyn :)

Vierailija
305/525 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

epätoivoinen. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ilmankos on ahdasta, kun noin pienessä asunnossa on 120 senttinen sänky, iso pyöreä sohvapöytä ja melko tilaa vievä, nelikulmainen nojatuoli. Sun kaikki kalusteet on vähän liian isoja ja hankalan muotoisia noin pieneen asuntoon. Niitä varmasti onkin vaikeaa asetella mitenkään järkevästi. Jos mistään ei voi luopua eikä tinkiä, vaikeaa tulee. Kaikkiin ehdotuksiin muuttaa kalusteita olet sanonut aika lailla, ettei käy.

Ei se sohvapöytä mielestäni niin iso ole? 

Minkä kokoinen?

Vain 40cm!

Ok, ei ole sitten iso minustakaan.

Vierailija
306/525 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos isoin ongelma on tosiaan se kodikkuuden puute, niin ihan ensimmäisenä tarkasteluun valaistus. Kun valot ovat kunnossa, on tunnelma kodikas vaikka sisustus ei muuten niin hieno olisikaan. Kodikkuutta luo lämpimän sävyinen valo, joten tarkasta lamppujesi polttimoista etteivät ne ole kylmän sävyisiä. Rennon lämpimän tunnelman saat käyttämällä n 2200-3000K polttimoita. Mitä isompi tuo K-luku polttimossa on, sitä kylmempi on valo. Kylmää ja kirkasta valaistusta käytetään yleisesti julkisissa tiloissa kuten kaupoissa ja toimistoissa, joten kodikkuus tulee päinvaistaisella valaistuksella eli lämmintä ja ei kovin kirkasta.

Mieti myös työpöydän ja -tuolin tarpeellisuutta, koska ne helposti tuovat mieleen enemmän toimistomaisen tilan kuin kodikkaan. Ainakin tuolia valitessa kannattaa ehdottomasti välttää kaikkea mitä myydään työtuolina ja ostaa ennemmin esim ruokapöydälle tarkoitettu tuoli.

Olen istunut vaan jakkaralla mutta se on kai huono nyt,ja ei ole enää mukava istua. Olen miettinyt että ostaisin työtuolin, mutta varmaan ruokatuoli olisi parempi. Sellainen ruokatuoli pitäisi sitten löytää missä on mukava istua kauan aikaa.

Vierailija
307/525 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sisustussilmää ei ole, sitä ei ole. Sama tilanne itselläni kuin ap:llä. Neuvot ovat hyväntahtoisia, mutta eivät ne auta. Vähän ehkä voivat, tilanne paranee vähän mutta ei sisustuksesta silti tule sellaista kuin osaajan tekemänä. Samahan se on kaikissa asioissa, toisilla on kykyjä ja toisilla ei.

Olen tehnyt sisustuksen kanssa aika kalliita kokeiluja ja huomannut kerta toisensa jälkeen, että ei onnistunut. Jotkut tutut sen sijaan nappailevat kirppiksiltä muutaman euron juttuja ja tsadaa, kivalta näyttää. En enää edes yritä enempää, nykyinen olohuone on ok. 

Ap, olisiko mahdollisuus käyttää sisustussuunnittelijaa? Jos on, kannattaa ottaa selvää, millaista jälkeä hän on tehnyt aiemmin, kaikki eivät ole hyviä tai joillakin saattaa olla ihan kummallinen tyyli. Mutta hyvän tekijän kanssa tulee kaunista jälkeä! Välttämättä suunnittelija ei tule noin pienessä asunnossa kovin kalliiksi. Ainakaan verrattuna siihen, miten tärkeää kodikkuus on. 

Itse käytin suunnittelijaa kerran. Sanoin maalin sävyä valittaessa, että en missään nimessä halua harmaaseen vivahtavaa. Hän antoi lapun, että tässä on taatusti heleä sävy! Maalikaupassa tajusin, että siinähän oli reippaasti harmaata. Ja muita vastaavia sattui. Jälkeen päin huomasin, että suunnittelijan tyyli oli ihan erilainen kuin minun makuni, en tullut katsoneeksi hänen verkkosivujaan.. Itselläni siis ei onnistunut. Olkoon, olen suht tyytyväinen kotiini. 

Vierailija
308/525 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos sisustussilmää ei ole, sitä ei ole. Sama tilanne itselläni kuin ap:llä. Neuvot ovat hyväntahtoisia, mutta eivät ne auta. Vähän ehkä voivat, tilanne paranee vähän mutta ei sisustuksesta silti tule sellaista kuin osaajan tekemänä. Samahan se on kaikissa asioissa, toisilla on kykyjä ja toisilla ei.

Olen tehnyt sisustuksen kanssa aika kalliita kokeiluja ja huomannut kerta toisensa jälkeen, että ei onnistunut. Jotkut tutut sen sijaan nappailevat kirppiksiltä muutaman euron juttuja ja tsadaa, kivalta näyttää. En enää edes yritä enempää, nykyinen olohuone on ok. 

Ap, olisiko mahdollisuus käyttää sisustussuunnittelijaa? Jos on, kannattaa ottaa selvää, millaista jälkeä hän on tehnyt aiemmin, kaikki eivät ole hyviä tai joillakin saattaa olla ihan kummallinen tyyli. Mutta hyvän tekijän kanssa tulee kaunista jälkeä! Välttämättä suunnittelija ei tule noin pienessä asunnossa kovin kalliiksi. Ainakaan verrattuna siihen, miten tärkeää kodikkuus on. 

Itse käytin suunnittelijaa kerran. Sanoin maalin sävyä valittaessa, että en missään nimessä halua harmaaseen vivahtavaa. Hän antoi lapun, että tässä on taatusti heleä sävy! Maalikaupassa tajusin, että siinähän oli reippaasti harmaata. Ja muita vastaavia sattui. Jälkeen päin huomasin, että suunnittelijan tyyli oli ihan erilainen kuin minun makuni, en tullut katsoneeksi hänen verkkosivujaan.. Itselläni siis ei onnistunut. Olkoon, olen suht tyytyväinen kotiini. 

Kyllä mä olen saanut täältä apua. Uskon että asunnostani tulee näiden vinkkien avulla edes vähän parempi. Kyllä muakin ottaa päähän ottaa joillakin se vaan tulee luonnostan ja saavat kauniin kivan kodin. Mutta ei voi mitään. :( Ehkä sisustussuunnittelijaa joskus jos asun isommassa asunnossa, mutta ei nyt. Onneksi mitään niin kovin kallista en ole ostellut, en ehkä uskoltaisikaan ettei mene hukkaan. Suurin osa huonekaluistani on myös saatu, tai olen ostanut ikeasta halvalla. Eikä nuo tekstiilitkään nyt niin hukkaan mene, kun voihan niitä sitten joskus vaihdella.

Vierailija
309/525 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hei ap! Itselläni sama ongelma. Pidän asunnostani, yksiö, valoisa, hyvä pohjaratkaisu. Olen sisustanut liian kliinisesti, ottaen mallia sisustuslehdistä. Koti näyttää kauniilta, mutta ei kotoisalta. Kadun, kun menin tähän konmarittamiseen mukaan ja lemppasin kaikki " ns " turhat tavarat pois. Haluaisin kotini olevan kodikas ja lämmin, eikä mikään kliinisen siisti, karsittu yksiö. Nyt on ongelma, kun asunto on siisti, mutta ei kodikas. En viihdy kotona, enkä osaa enää tehdä muutoksia.

Vierailija
310/525 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hei ap! Itselläni sama ongelma. Pidän asunnostani, yksiö, valoisa, hyvä pohjaratkaisu. Olen sisustanut liian kliinisesti, ottaen mallia sisustuslehdistä. Koti näyttää kauniilta, mutta ei kotoisalta. Kadun, kun menin tähän konmarittamiseen mukaan ja lemppasin kaikki " ns " turhat tavarat pois. Haluaisin kotini olevan kodikas ja lämmin, eikä mikään kliinisen siisti, karsittu yksiö. Nyt on ongelma, kun asunto on siisti, mutta ei kodikas. En viihdy kotona, enkä osaa enää tehdä muutoksia.

Kiva kuulla että on muita samanlaisia (en tarkoita pahalla! :D) Joskus tuntuu, että kaikilla on nätti kodikas asunto. Joskus häpeän kutsua viereita, mutta ei ketään oikeasti varmaan kiinnosta toisen sisustus. 

Vierailija
311/525 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen ihminen itse olet? Tykkäätkö pörröisestä ja pehmeästä vai kenties metallista ja lasista? Pidätkö luonnonväreistä, jostain kirkkaasta syvänsävyisestä vai hyvin vaaleasta? Pidätkö massiivipuusta tehdyistä huonekaluista vai kelpaako halvemmat Mdf (Ikean hyllyt)? Mistä vuoden ajastapidät eniten? Onko sulla kenties joku intohimoinen harrastus; esim leffat, käsityöt, valokuvaus jne? Oletko harmoninen vai vilkas ja aina menossa? Mistä saat itseesi hyvää energiaa? Kodissa viihtyy parhaiten kun se ilmentää omaa itseään. Jos ei pidä pörröisestä ja pehmeästä ei esim kannata hankkia turhaan niitä tyynyjä ja vilttejä. Jos tykkää leffoista niin niitä sopivassa suhteessa esille tai itse ottamia valokuvia. Rauhallisessa ja seesteisempää kodissa taas ei ole paljoa väripilkkuja koska kodin on tarkoitus olla rauhoittavana. Mikä kuvaa sinua parhaiten ; boheemi, pop-kulttuurivai kenties vanhan ajan koristeelliset huonekalut/värit?

Vierailija
312/525 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aina on helpompi lisätä siihen siistiin. Onko näistä vinkeistä joku jäänyt sua mietityttämään?

Voithan käydä kukkakaupassa, ja ostaa sieltä sellaisen viherkasvin, joka on susta vinkeä tai kodikas. Heillä ne on valmiiksi kauniissa ja oikean kokoisissa ruukuissakin. Joku tuommoinen elävä kasvi, jota pitää hoitaa, tuo vähän eloa ja merkityksellisyyttä kotiin.

Samoin sun on siihen karsittuun nyt helppo lisätä joku iso värikäs taulu tai kehystetty juliste, joka puhuttelee sua tai tuntuu oikealta. Varsinkin jos koti on kovin valkoinen tai valko-harmaa, niin voit valita minkä värin vaan, ja näyttää hyvältä.

Myös voit teettää verhot jostain missä on väriä, runsaat verhot tuovat paljon kodikkuutta ja lämpöä kotiin .

Vierailija
313/525 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi ihmeessä täällä monikin neuvoo laittamaan mattoja päällekkäin. Ei se kodikkuus ole siitä lattian väristä kiini.

Vierailija
314/525 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis miksi ihmeessä täällä monikin neuvoo laittamaan mattoja päällekkäin. Ei se kodikkuus ole siitä lattian väristä kiini.

Ei varmasti sinänsä, mutta jos itsestä lattia on masentava, sitä haluaa peittää mahdollisimman paljon. Mulla on yhdessä vuokra-asunnossa mielestäni armottoman ruma muovimatto, joten halusin peittää siitä niin paljon kuin mahdollista.

Vierailija
315/525 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minkälainen ihminen itse olet? Tykkäätkö pörröisestä ja pehmeästä vai kenties metallista ja lasista? Pidätkö luonnonväreistä, jostain kirkkaasta syvänsävyisestä vai hyvin vaaleasta? Pidätkö massiivipuusta tehdyistä huonekaluista vai kelpaako halvemmat Mdf (Ikean hyllyt)? Mistä vuoden ajastapidät eniten? Onko sulla kenties joku intohimoinen harrastus; esim leffat, käsityöt, valokuvaus jne? Oletko harmoninen vai vilkas ja aina menossa? Mistä saat itseesi hyvää energiaa? Kodissa viihtyy parhaiten kun se ilmentää omaa itseään. Jos ei pidä pörröisestä ja pehmeästä ei esim kannata hankkia turhaan niitä tyynyjä ja vilttejä. Jos tykkää leffoista niin niitä sopivassa suhteessa esille tai itse ottamia valokuvia. Rauhallisessa ja seesteisempää kodissa taas ei ole paljoa väripilkkuja koska kodin on tarkoitus olla rauhoittavana. Mikä kuvaa sinua parhaiten ; boheemi, pop-kulttuurivai kenties vanhan ajan koristeelliset huonekalut/värit?

Kaverit ja perhe voisi sanoa että herkkä, leikkisä, huumorintajuinen, ujo. Pidän luonnonväreistä, inhoan räikeitä kirkkaita värejä, tykkään kaikista hempeästä ja kauniista, mutta myös että on vähän särmää, ettei kaikki ole liian "pinkki valkoinen pörröä" esim. kuin tässä kuvassa:

https://i.pinimg.com/originals/50/91/6c/50916c776a118fbefea835d85ce5fae…

Käyn usein tädilläni kylässä ja hän sisustaa just tolla "juhlava, pörrö, valko," teemalla, vai mikä lie on nimeltään, lasia ja kultaisia esineitä, ja paljon valkoisia pörrömattoja. Siis onhan se tosi nätti ja ihana, mutta ei minua varten. Tykkään kuitenkin että kodissa on jonkin verran lämpöä ja pehmeyttä, joten ne viltit ja muut on mielestäni hyvä idea. Ehkä vielä myös etsin omaa tyyliä, olen aika nuori vielä..

Mua ei oikeastaan haittaa jos on halvat huonekalut, haluaisin vain että olisi kodikasta. Tykkään piirtää(maalata en osaa), ja käydä lenkeillä. Tykkään askarrella ja näperrellä muutenkin kaikkea. Tykkään kävellä luonossa, pidän kasveista ja kukista, mutta pelkään etten osaisi hoitaa niitä. Niin ja minua kiehtoo metsät, siksi varmaan rakastuin tohon oliivinvihreään nojatuoliin.

Vierailija
316/525 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei olekaan, mutta nojatuoli ja muut huonekalut, joista Ap pitää, ja värit, jotka häntä miellyttävät, eivät sovi yhteen sen lattian kanssa.

Vierailija
317/525 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

https://www.google.com/imgres?imgurl=https%3A%2F%2Fi.ytimg.com%2Fvi%2Fx…

Vähän pitkä linkki. Onko viherkasveja?

Miten ihmiset saa noin paljon kehyksiä/kuvia seinille? Minä en saa porata täällä. Pari naulaa oli seinillä valmiina.

Taulujen kiinnittämiseen on olemassa tarroja (ainakin 3d command). Pitävät hyvin ja saa ainakin maalipinnasta irti ilman jälkiä. Meillä on ollut tarroilla taulut seinässä vuosia. Clas Ohlson ainakin myy, mutta löytyy varmasti muualtakin.

Vierailija
318/525 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laita omia piirustuksiasi kehyksiin, sellaisia passe-partout- kehyksiä saa ihan ikeasta. Sitä on myös laatikkomaisia kehyksiä, mihin voit kehystää jonkun askartelusi seinälle. Kerää hienoja kiviä, oksia, käpyjä ja tee niistä lasipurkkiin asetelma. Laita vaikka niitä valoja sekaan. Ota kuvia mielimetsistäsi, tarpeeksi monta niin, että voit kehystää ja jopa suurentaa niistä jonkun kotiisi.

Askartele jotain, vaikka hassuakin, kotiisi. Maalaa pöytäliina tai paina tyynyliina, tilaa netistä stencil / sabluuna, ja tee mandala sohvapöytääsi. Maalaa pöydän jalat vaalean punaiseksi tai vihreäksi. Virkaa vihreä tai sininen nuttu jollekin kukkapurkillesi. Solmeile makramee seinälle tai amppeliksi.

Vierailija
319/525 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei varmasti sinänsä, mutta jos itsestä lattia on masentava, sitä haluaa peittää mahdollisimman paljon. Mulla on yhdessä vuokra-asunnossa mielestäni armottoman ruma muovimatto, joten halusin peittää siitä niin paljon kuin mahdollista.

On mullakin ollut parissa asunnossa tosi rumat lattiamatot. En kuitenkaan ole lähtenyt peittämään niitä mitenkään normaaleja mattoja enempää, eli jokaisessa huoneessa on ollut yleensä yksi matto, joka kokonsa puolesta sinne ja huonekaluihin sopi. Sen sijaan pyrin sisustamaan niin, että lattia tavallaan "hukkuu" siihen muun sisustuksen värimaailmaan ja matot sopivat sen sävyyn. Sitten pyrin kiinnittämään huomion esim kauniisiin verhoihin tai houkuttelevaan sohvaan, huonekasveihin, tauluihin jne. Eli ei sitä lattiaa lopulta niin ddes huomaa.

Ja mikä Itselläni on ollut sisustuksessa avainasemassa on juuri ne sävyt ja niiden yhdistely. Eli joko lämmintä +neutraalia sävymaailmaa tai kylmää +neutraalia. Ei koskaan lämmintä+kylmää sekaisin, koska ne riitelee niin paljon keskenään ja pistää ainakin omaan silmääni pahasti.

Vierailija
320/525 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Laita omia piirustuksiasi kehyksiin, sellaisia passe-partout- kehyksiä saa ihan ikeasta. Sitä on myös laatikkomaisia kehyksiä, mihin voit kehystää jonkun askartelusi seinälle. Kerää hienoja kiviä, oksia, käpyjä ja tee niistä lasipurkkiin asetelma. Laita vaikka niitä valoja sekaan. Ota kuvia mielimetsistäsi, tarpeeksi monta niin, että voit kehystää ja jopa suurentaa niistä jonkun kotiisi.

Askartele jotain, vaikka hassuakin, kotiisi. Maalaa pöytäliina tai paina tyynyliina, tilaa netistä stencil / sabluuna, ja tee mandala sohvapöytääsi. Maalaa pöydän jalat vaalean punaiseksi tai vihreäksi. Virkaa vihreä tai sininen nuttu jollekin kukkapurkillesi. Solmeile makramee seinälle tai amppeliksi.

Nämä kuulostaa kivalle!