Subway menee meillä nyt karenssiin
Tiktok-videolla suomalaiset Subwayn työntekijät pilkkaavat asiakkaita
Näin että tällainen otsikko lehdessä.
Menikö niin kun oikeesti Subwayn työntekijät?
Meitä on melko monta, jotka eivät nyt suin surminkaan enää mene ostoksille Subwaylle. Pitäkää leipänne, me teemme kotona omat subimme.
Menetitte sitten oman työnne. Tervemenoa työttömyyskortistoon.
Mites sitten kun cv:ssänne on yöpaikkana Subway?
Tuliko mieleen, että ette saa uutta työpaikkaa, kun teidät automaattisesti yhdistetään asiakkaita pilkkaaviin kollegoihinne?
Kommentit (357)
Toivotaan, että Amerikasta ollaan yhteyksissä. Ihan ykkösasioita, että viestinnän pitää olla kunnossa, kun medialle (ja niille asiakkaille) puhutaan. Näitä esimerkkejä epäonnistuneesta kriisiviestinnästä on viime aikoina tullut, ykkösenä Jalostaja ("tuotteemme eivät ole ihmishengelle vaarallisia, joten emme vedä myynnistä eriä, joissa on tuhohyönteisiä").
Vierailija kirjoitti:
Ehkei ihan kaikkea kannattaisi nettiin ladata, mutta hajoaahan sitä pää vähemmästäkin kuin että pitäis päivittäin kuunnella samaa maustejahkausta. Olen aina tuntenut suurta sympatiaa subin työntekijöitä kohtaan, itse en kestäisi siinä hommassa kahta tuntia.
Sama täällä, sääliksi käy ne työntekijät enemmänkin. Ihmettelen aina miten joku voi jonottaa vartin mutta ei siinä ajassa osaa päättää mitä tilaa. Sitten pähkäillään siinä mikä leipä ja täyte olis tänään kivoin, ja samalla jono takana taas kasvaa. Ehkä kysytään muutama kysymys vaikka leipien kaloripitoisuudesta ja mietitään sitten lisää. Ei se asiakkaankaan osuus mitään aivokirurgiaa ole, vaikka joidenkin kohdalla sille kyllä näyttää.
Vierailija kirjoitti:
Sulta loppuu kaikki paikat sitten aika pian. En ole vielä suomessa törmännyt yrittäjään joka ei pitäisi asiakastaan tyhmänä rahasampona. Koko hommahan perustuu asiakkaan kusettamiseen. Niinkuin tämä "inflaatio" hyvin osoittaa.
Suomalaiset on kaikki nykyään enemmän tai vähemmän kusettajia, oli sitten myyjä tai asiakas tai mikä tahansa. Jokainen yrittää vetää välistä, eikä edes häpeä.
Vierailija kirjoitti:
Ravintolan omistajan kommentit Iltalehdelle olivat vähintäänkin omituisia.
Toimittaja: Eli ette näe tässä [pilkkaavan videon teossa] ongelmaa, vaikka ihmiset ovat ehtineet sen Tiktokissa nähdä?
Omistaja: Tiktokissa on paljon hirveämpiä juttuja, että voisitte ehkä puuttua niihin.https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/93d9f767-3c69-4376-8d8d-693dd5f8fb6b
Kiitos linkistä, ihme kun niitä ei saada laitettua aloitukseen.
Olipas ihmeellinen asenne subwayn edustajalla. Tässä näkee taas hyvin että se päälleliimattu yrityksen imago ei kerro totuutta asenteista, mikä siellä kulissien takana on.
Vierailija kirjoitti:
Tietäisitpä mitä Prisman ja Cittarin kauppiaat ajattelevat teistä tuulitakkikansalaisista. Meneekö myös boikottilistalle :)
Sitten menee kun tekevät pilkkavideoita someen. Ajatellahan saa mitä tykkää, fiksu pitää omana tietonaan.
Tiktokissa on paljon näitä pilkkavideoita. Erityisesti on jäänyt mieleen yksi kampaaja jonka videot eivät ole yhtä tökeröitä, mutta täynnä asiakkaan vähättelyä ja syyttelyä. Mahtaako hän tajuta, että saamansa tsemppaavat kommentit tulevat luultavasti muilta turhautuneilta kampaajilta, ei asiakkailta.
Vierailija kirjoitti:
Ehkei ihan kaikkea kannattaisi nettiin ladata, mutta hajoaahan sitä pää vähemmästäkin kuin että pitäis päivittäin kuunnella samaa maustejahkausta. Olen aina tuntenut suurta sympatiaa subin työntekijöitä kohtaan, itse en kestäisi siinä hommassa kahta tuntia.
Joo en yhtään ihmettele että tiskillä pää hajoaa. Joku perhe arpoo tunnin mitä ne haluaa vaikka kaikki vaihtoehdot esillä. Tsemppiä huonosti palkatuille Sandwitch Artisteille! Tehkää lisää tiktokkia:) Mä en boikotoi SUBia, toivon vaan paahtopaistin takaisin valikoimiin.
Ap ehdottaa että pitäkää subinne, voidaan tehdä kotona omat. Mitäs sitten tehdään jos kauppias tekee töktikkiin pilkkavideon patongin ostajasta? Pitääkö kyntää oma pelto ja kasvattaa itse vehnää?
Sitäpaitsi mitä jos olen kauppakeskuksessa ja tulee nälkä? Pitääkö käydä välillä kotona syömässä ja tulla takaisin?
M' lähden kohta Subwayhin hakee voikkarii!
Ai, minä en boikotoi. Olen ollut asiakaspalveluhommissa ja tiedän, että aika pitkälti noin 99% työntekijöistä ajattelee asiakkaista vaikkei sitä somessa julistetakaan. Taukohuoneessa ja after workeilla niitä yleensä puretaan. Ihan turha kuvitella, että muissakaan firmoissa matalapalkkaiset rividuunarit teitä sen enempää arvostaisi. Jos haluat arvostusta, asioi erikoisliikkeissä joissa maksat tuotteen hinnassa sen myyjän paremman palkan. Joku minimiliksalla pakertava lukiolainen pikaruokalassa tai marketin kassalla ei sinun kotkotuksiasi jaksa kuunnella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sama täällä, sääliksi käy ne työntekijät enemmänkin. Ihmettelen aina miten joku voi jonottaa vartin mutta ei siinä ajassa osaa päättää mitä tilaa. Sitten pähkäillään siinä mikä leipä ja täyte olis tänään kivoin, ja samalla jono takana taas kasvaa. Ehkä kysytään muutama kysymys vaikka leipien kaloripitoisuudesta ja mietitään sitten lisää. Ei se asiakkaankaan osuus mitään aivokirurgiaa ole, vaikka joidenkin kohdalla sille kyllä näyttää.
Ei sekään ole aivokirurgiaa että suhtautuu kärsivällisesti ihan kaikenlaisiin asiakkaisiin. Ihmiset nyt eivät muutu vaikka miten valittaa, pähkäilee, pätee ja neuvoo. Miten noin yksinkertaista asiaa ei osata tyynesti hyväksyä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Subwayn palvelukonseptissa on se perustavanlaatuinen virhe, että se on suunniteltu Subway-asiantuntijoille. Pitäisi tietää ja tuntea ennalta kaikki vaihtoehdot. Nyt läväytetään eteen kasapäin vaihtoehtoja, joista syntyvistä kymmenestä tuhannesta eri kombinaatiosta pitäisi sekunneissa kalkuloida haluamansa lopputulos. Mut ku ei ole edes käsitystä, mikä v i t t u on kauraleivän ero vaaleaan leipään, ja joutuu miettimään, miten se vaikuttaa lopputulokseen, paahdetaanko vaiko eikö. Ja pitäisi valita erinimisistä kastikkeista jokin, jota ei ole ikinä maistanut, tietämättä siis millainen ko. kastike on ja sopiiko se niihin jo peruuttamattomasti tehtyihin aiempiin täytevalintoihin.
On paitsi normaalia, myös odotettavissa, että ihka ensimmäisiä kertoja liikkeessä asioiva menee hämilleen eikä pysty päättämään liian suuresta määrästä tuntemattomia vaihtoehtoja. Firman konsepti poikkeaa täysin kaikista universumin muista tunnetuista pikaruokaloista, joiden idea perustuu tuotteistamiseen ja ostamisen helppouteen. Tämä p e r k e l e e n leipäinsinöörifirma tarjoaa täysin päinvastaisen asiakaskokemuksen - kun simppelihkön täytetyn patongin tilaamista ei enää voisi millään keinolla tehdä vaikeammaksi.
Työntekijä on silti itse valinnut ryhtyä leipäinsinööriksi palvelemaan tieätmättömiä asiakkaita joten turha kimpaantua. Kelvottoman palvelukonseptin ja firman syytä se on, ei asiakkaan, että tökkii ja tökkii. Viattomia asiakkaita kiusaavan sadistisen palvelukonseptin lisäksi ei todellakaan tarvita kiusaavia ja pilkkaavia työntekijöitä.
Vierailija kirjoitti:
Tiktokissa on paljon näitä pilkkavideoita. Erityisesti on jäänyt mieleen yksi kampaaja jonka videot eivät ole yhtä tökeröitä, mutta täynnä asiakkaan vähättelyä ja syyttelyä. Mahtaako hän tajuta, että saamansa tsemppaavat kommentit tulevat luultavasti muilta turhautuneilta kampaajilta, ei asiakkailta.
Ne toiset kampaajat ja muut tympääntyneet asiakaspalvelijat on myös asiakkaita.
Vierailija kirjoitti:
M' lähden kohta Subwayhin hakee voikkarii!
Minunkin alkoi tehdä mieli!
Taas todettiin, että pomoa ei kiinnosta muu kuin johtajana patsastelu ja parisataa euroa suurempi palkka. Siis tuon vastauksen perusteella, asiakaskokemuksesta yms. viis.
Vierailija kirjoitti:
Äh. Yks päivä ostin leivän, jonka väliin työnnettiuin kaikkea mahdollista. Noin kympin se maksoi. Aika mauton oli patonki loppupeleissä.
Se patonki tuodaan ulkomailta jäisenä Suomeen, sähköä valtavasti kuluttavissa pakasteominaisuuksia käsittävässä rekassa. Suomessa valmistetut patongit eivät kelpaa Subwaylle. Sokeria Subwayn patongissa on melkoinen määrä, siitä se hiukan imelä haju ja maku. Samaten kaikki liha, juusto, leikkkeleet yms tuodaan nekin pakastettuna ulkomailta Suomeen. Vihanneksia sentään saadaan Suomestakin käyttää. En tiedä myykö Subway enää mereneläviä pullansa välissä, meren elävät kun tarkoitti oikeasti mössöttyä halpaa turskaa majoneesin seassa. En syö Subwayn lihottavia mössöjä enää!!
Kyllä mekin puhutaan joistakin asiakkaista aika ilkeään sävyyn, kun ei meinaa vaan ymmärtää, että mitä heidän päässään liikkuu, vai liikkuuko mitään. Tavallaan ymmärrän, mutten toki tekisi videota kys. aiheesta, enkä ainakaan omalla työpaikallani työvaatteet päälläni. Muutoin tuommoiset videot on ihan hauskojakin.
Toki tuossakin videossa oli ehkä vähän outoja pointteja, esimerkiksi joku hinnan kysyminen. Välillä asiakkaat kysyy ja sanoo oikeasti ihan ihme juttuja.
Eli, ei mulla ainakaan mene boikottiin yhden samaistuttavan asian vuoksi. Videon tekijät eivät vaan olleet miettineet asiaa loppuun asti. Saattaa myös olla, että videon saama mahdollinen suosion määrä ei ollut mietintälistalla ensimmäisenä.
Kerran olen käynyt kyseisessä ravintolassa. Ei todellakaan tarvitse enää mennä. Täysin ylihinnoiteltua pas...... .
Subwayn leipä ei oikeasti ole leipää, siitä on tehty tutkimuskin. Se on pullaa, jossa kalorimäärät ovat huikeat. Sokeria sokeria!!
Subway on turha. Joutaakin banniin.