Suomi on kehitysmaa
Monessakin asiassa. Surullista. Suomella olisi potentiaalia olla oikeasti maailman upein ja onnellisin maa <3
Ja miksi kehitysmaa: julkiset palvelut retuperällä, korkea verotus, kalliit hinnat, matala palkka vrt muut pohjoismaat, turkistarhaus, korruptio.. Täällä me körötellään euroopan vanhimmilla autoilla ja maksetaan maailman lähes kalleinta bensaa. Eu kenties pilasi Suomen, ainakin edisti ahdinkoa.
Kommentit (67)
Vierailija kirjoitti:
Oletko ikinä asunut missään muualla kuin Suomessa? Minä olen. Suomalaiset valittavat ihan turhaan.
Juuri näin. Jos Suomi on kehitysmaa niin millähän tasolla UK on, esim?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Saa saman verran rahaa käteen jos on jos on 4000e/kk tienaava tai työkyvyttömyyseläkkeellä oleva kolmen lapsen yh.
No huhhuh. Nyt sinun viikonloppusi on venähtänyt aika pitkäksi.
Ei tuo varmaan hirveän iso virhearvio ole.
4000€ tienaava saa käteen n 2500€
Jos lasketaan yh:n eläke (pienin mahdollinen 837€), asumistuki, 3 lapsilisää, yh korotus ja minimielarit ollaan varmasti samassa (pelkistä elareista ja lapsilisistä tulee jo 1041€) summassa.
Minä tienaan melko tasan tuon neljä tonnia, ja tilille tulee pikkasen yli 2700 €. 200€ ei ole mikään mitätön raha, jos laittaisin kotona ruokaa, se riittäisi mukavasti kuukauden ruokiin yksinelävälle.
Suomi on huono maa lähinnä siksi, koska täällä jotkut ruikuttavat lähes kaikesta. Jos et ole onnellinen ja tyytyväinen elämääsi, olet vain epäonnistunut yksilö, sillä me muut ollaan kyllä tosityytyväisiä ja onnellisia siitä, että elämä on mukavaa.
Nykytilanne osoittaa että suomalaiset ovat lampaita jotka tekevät juuri niinkuin kaikki muutkin. Jos joku uskaltaa tehdä jotakin erilaista tai omata erilaisen mielipiteen niin on yhteiskunnan hylkiö. Eli Suomessa toimii vapaaehtoinen kommunismi. Muiden tekemisiä kytätään ja torpataan jos jotakin edistyksellistä yritetään. Suomi ei ole kehittynyt pitkään aikaan mutta ihmiset ovat ylimielisiä. Suomalaiset itse ovat kertoneet muulle maailmalle että ovat maailman älykkäin ja sisukkain kanssa. Tosiasia on että Suomi on edelleen Hölmölä jossa muutama älykkäämpi yksilö naruttaa loppuja jatkuvasti.
Lukekaapa muutama hölmöläistarina. Niistä voi löytää yhtäläisyyksiä nykypäivään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toissapäivänä kirjoitin tänne Japanin hintatasosta, ja kuinka siellä saa ostettua ruokansa suorastaan edullisesti Suomeen verrattuna. Aloitukseni poistui 10 minuutissa, vaikka siinä ei ollut yhtään kommenttia tms.
Paljonkos maksaakaan kerrostalokolmio Tokiossa?
Vähemmän kuin Helsingissä jos riittää asunto laitakaupungilla eikä keskustasta. Keskustan hinnat nostaa keskihintoja hirveästi eivätkä kerro todellista asuntojen hintatasoa.
Ei olisi 80-luvulla uskonut, millaiseksi Suomi vajoaa jo 90-luvulta lähtien, eikä parannusta ole näköpiirissä vieläkään, pikemminkin koko ajan menee yhä huononpaan suuntaan :/
Ei tuo varmaan hirveän iso virhearvio ole.
4000€ tienaava saa käteen n 2500€
Jos lasketaan yh:n eläke (pienin mahdollinen 837€), asumistuki, 3 lapsilisää, yh korotus ja minimielarit ollaan varmasti samassa (pelkistä elareista ja lapsilisistä tulee jo 1041€) summassa.