Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suomi on kehitysmaa

Vierailija
10.08.2022 |

Monessakin asiassa. Surullista. Suomella olisi potentiaalia olla oikeasti maailman upein ja onnellisin maa <3

Ja miksi kehitysmaa: julkiset palvelut retuperällä, korkea verotus, kalliit hinnat, matala palkka vrt muut pohjoismaat, turkistarhaus, korruptio.. Täällä me körötellään euroopan vanhimmilla autoilla ja maksetaan maailman lähes kalleinta bensaa. Eu kenties pilasi Suomen, ainakin edisti ahdinkoa.

Kommentit (67)

Vierailija
21/67 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sää et ole kehitysmaata nähnytkään. Ruokaa on pöydät täynnä, kaikenlaista rompetta saa kaupasta niin paljon kuin jaksaa ostaa. Poliisi ei pamputa mielivaltaisesti eikä johtaja ole diktaattori.

Vierailija
22/67 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sää et ole kehitysmaata nähnytkään. Ruokaa on pöydät täynnä, kaikenlaista rompetta saa kaupasta niin paljon kuin jaksaa ostaa. Poliisi ei pamputa mielivaltaisesti eikä johtaja ole diktaattori.

Olen nähnyt kehitysmaita. Suomessa riippuvaisilla ihmisillä on asiat huonosti (tupakka, alkoholi, huumeet, rahapelit, seksi, shoppailu, mikä tahansa riippuvuus). He ovat kurjempia kuin kehitysmaissa ihmiset ovat!

Suomessa on normituloisella surkeampi ravitsemus, ihmissuhteet, vaatetus, vapaa-aika, kuin kehitysmaassa asuvalla. Meillä tarvitsee lämmittää koteja ja tarvitaan aivan liikaakin erilaisia vaatteita, tavaroita, työkaluja ja harrastusvälineitä.

DIY-työkaluja (kun ei saa ostettua palveluna tai se on itselle liian kallista ja siksi joutuu opettelemaan itse tekemään aivan liikaa eri asioita palkkatyönsä lisäksi)  yms, kun kehitysmaassa valitaan itselle tärkeät asiat, jaksetaan huoltaa ne, ostetaan palveluita ja aikaa jää mielenkiintoisiin asioihin. Ei ole turhassa romussa vellomista. Sinulla on täällä 10 erilaista keittiöveistä, mutta kehitysmaalaisella on yksi hyvä, jota hän käyttääytehokaasti ja toista ei tahdo. Sinulla on halpakuteita kaapit täynnä ja ei mitään päälle pantavaa, mutta kehitysmaalainen puhdistaa illalla lenkkarinsa tai plankkaa nahkakenkänsä, että ne näyttävät kuin uusilta ja pukee hänelle tilaustyönä tehdyt vaatteet päälleen. Käy vielä kampaajalla usein laittamassa hiuksensa.

Poliisit voivat kiristää lahjuksia kehitysmaassa, ellei varaa ylimääräistä aikaa heidän kannssa kommunikointiin. Jos on kiire, niin eteenpäin pääsee lahjuksilla, mutta jos ei ole kiire ja kun on vielä toiminut oikein, niin poliisi vetää lyhyemmän tikun.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/67 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen monisairas, köyhä, vuosia päähänpotkittu monelta eri taholta ja tukiverkko on heikko. Ihan järkyttäväähän tämä suurimmaksi osaksi on mutta suurimmassa osassa muuta maailmaa olisin kuollut johonkin katuojaan ajat sitten. Te joilla on terveyttä ja toimintakykyä jäljellä: tehkää itse asioita valittamisen ja uhriutumisen sijaan. Tehkää vaikka vapaaehtoistyötä, auttakaa itseänne heikommassa asemassa olevia. Se että nököttää yksin kotona valittamassa nettiin kuinka surkeaa elämä tässä maassa on tuskin loppujen lopuksi lisää kenenkään hyvinvointia. Tosin jos kyse on mt-ongelmista niin sellainen on ihan ymmärrettävää.

Vierailija
24/67 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on rakas kotimaa mulle mutta sama tunne tuli, kun eilen palasin Norjasta tänne. Se vauraus on ihan erilaista siellä. Palkan ostovoima taatusti parempi.

Niin. Norjalla on öljyä, sieltä se vauraus tulee.

Ovat myös älykkäämpiä ja kauniimpia/komeampia kuin suomalaiset. Sitä aitoa skandinaavista rotua, eivät mitään outoja tuppisuu mongoja.

Vierailija
25/67 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomen verotuksen progressio on oikeasti ihan järkyttävä, n. 4K palkastakin lähtee lähes 40% veroihin ja muihin maksuihin. Kuitenkin näillä tuloilla mielletään keskituloiseksi, eikä tietenkään ole oikeutettu mihinkään tukiin, päivähoidosta maksetaan täydet, kun perheessä kaksi vanhempaa. Keskiluokka myös usein käyttää esim. yksityisiä terveyspalveluita (lapsilla vakuutukset, aikuisilla työterveys), yksityisautoilee ym.

No, koitetaan käyttää esim. kirjastoa ja julkista hammashoitoa, että verorahoille tulisi edes hieman vastinetta.

Joko sinä maksat jotain ihan älytöntä kunnallisveroa tai sitten laskelmasi on pielessä. Itse ansaitsen tasan 3500 e/kk ja viime vuonna olen maksanut veroja ja muita palkan sivukuluja 28.5%. Jos sinä maksat 40% niin saat jotenkin kummasti vähemmän käteen 4000e/kk palkasta kuin minä 3500e/kk palkasta.

Kunnallis-, kirkkovero, jne vaikuttaa näköjään huimasti. Mun brutto on 4200€ palkasta menevät verot, yms kulut menee prosentilla 29,5%. Kiva sitten on saada vähän ylimääräistä veronpalautuksina, kun pitää korkeampaa prosenttia? :D

Vierailija
26/67 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kivasti alkoi koulutkin ja käytiin vähän ostamassa iPhonea ja Gantin huppareita ettei vaan lasta kiusata.

Vierailija
27/67 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sitähän tämä touhu on. Nyt kun sähkön hinta nousee niin sähköveroa ollaan laskemassa. Tarkoittaa että muita veroja ollaan nostamassa. Aina vain säädetään uusia himmeleitä veroihin mutta ikinä ei olla valmiina tinkimään byrokratiasta tai saavutetuista eduista. Paitsi jos ne niinsanotut saavutetut edut ovat lapsilla tai sairailla.

Vierailija
28/67 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mutkun Norjassa on kaikki paremmin! 😩

Vierailija
29/67 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen riittävän vanha muistaakseni Suomen ennen EU-jäsenyyttä. Ja tämä oli nykyiseen verrattuna täyttä itäblokkia.

Vierailija
30/67 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toissapäivänä kirjoitin tänne Japanin hintatasosta, ja kuinka siellä saa ostettua ruokansa suorastaan edullisesti Suomeen verrattuna. Aloitukseni poistui 10 minuutissa, vaikka siinä ei ollut yhtään kommenttia tms.

Vierailija
31/67 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mutkun Norjassa on kaikki paremmin! 😩

Ainakin kiinteistönvälittäjillä.

Vierailija
32/67 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Toissapäivänä kirjoitin tänne Japanin hintatasosta, ja kuinka siellä saa ostettua ruokansa suorastaan edullisesti Suomeen verrattuna. Aloitukseni poistui 10 minuutissa, vaikka siinä ei ollut yhtään kommenttia tms.

Paljonkos maksaakaan kerrostalokolmio Tokiossa?

Vierailija
33/67 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millaista ruokaa? Mitä sillä roinalla? Poliisi on aika lempeä. Johtaja saa käyttäytyä aika diktaattorimaisesti. Revi siitä.

Vierailija
34/67 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ah, Japanin edullinen ruoka ja its*rimetsät

Vierailija
35/67 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oletko ikinä asunut missään muualla kuin Suomessa? Minä olen. Suomalaiset valittavat ihan turhaan.

Olen asunut saksassa, sveitissä ja itävallassa. Tulin takas, niin eihän täällä asiat toimi kantasuomalaisille. Noissa maissa oli asiat paremmin ja hommat toimii.

Sitten kannattaa jäädä sinne eikä tulla takaisin valittamaan.

Johan on rakentava kommentti. Näin meillä keskustellaan! -eri

Vierailija
36/67 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muistan kun 90 luvulla vielä pilkattiin venäjän teitä. nyt se on toisinpäin. Meillä on huonommat tiet ja rahaa ei kuulemma riitä kunnossapitoon niin osasta kuulemma otetaan asfaltti pois..

On tämä outoa.

Samaa valittavat amerikkalaiset tuttavat...

Vierailija
37/67 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomi on rakas kotimaa mulle mutta sama tunne tuli, kun eilen palasin Norjasta tänne. Se vauraus on ihan erilaista siellä. Palkan ostovoima taatusti parempi.

Niin. Norjalla on öljyä, sieltä se vauraus tulee.

Jostakin muualta se vauraus tulee, kun öljymassit hillotaan rahastoihin 2100-lukua varten. Ei niitä jaella kadun kulmissa ohikulkijoille.

Vierailija
38/67 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suomalaiset voivat huonosti eikä asialle tehdä mitään. Töissä uuvutaan, syödään huonosti, juodaan kahvia pysyäkseen hereillä töissä, ei liikuntaa, masennuslääkkeitä kuluu.. Toki tämä sama myös ulkomailla, mutta miksei Suomessa tälle asialle jo tehdä mitään? Olemmehan me sivistynyt hyvinvointiyhteiskunta. Vai olemmeko?

Vaikuttaisi siltä, että muissa euroopan maissa on enemmän mahdollisuuksia. Suomessa yrittäjyys ei kannata, verotus pitää huolen ettei rikastuminen tai säästäminen ole mahdollista, pitää olla vain kiltti tottelevainen kansalainen joka käy mukisematta töissä ja maksaa veronsa. Niin ja mistään ei saa valittaa! Täytyy tyytyä siihen mitä on

Vierailija
39/67 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meidän talossa ei tule kylmää vettä. Kehitysmaa, todella. Ei oata edes putkia ja sekoittajia asentaa.

Vierailija
40/67 |
10.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:lle tekisi toodella hyvää matka johonkin kehitysmaahan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kuusi yhdeksän