Saako lapsen ottaa mukaan sairaalan osastolle?
Jos kävisi niin että joutuisin sairasosastolle jostakin syystä niin saisinko ottaa kaksi vuotiaan lapsen sinne mukaan kun ei ole muuta tukiverkkoa? Vai mihin lapsi joutuu?
Tässä mietin kun olen aikaisemmin autoimmuunisairauksen vuoksi joutunutnolla pari yötä osastolla.
Kommentit (13)
Täällähän se lupa sinulle myönnetään.
Vierailija kirjoitti:
Täällähän se lupa sinulle myönnetään.
Sitähän mä kysyin
Tottakai voi ottaa. Tai sitten sinun hoito järjestetään kotisairaalan kautta. Jos kykenet lapsesta huolehtimaan, ei ole syytä tehdä sijoitusta sinun sairaalahoidon aikana.
Vierailija kirjoitti:
Tottakai voi ottaa. Tai sitten sinun hoito järjestetään kotisairaalan kautta. Jos kykenet lapsesta huolehtimaan, ei ole syytä tehdä sijoitusta sinun sairaalahoidon aikana.
Ei todellakaan oteta lasta osastolle äidin kanssa.
Sosiaalihuollon kautta lapselle järjestetään hoitopaikka saìraalassa olon ajaksi.
Kysy sosiaalitoimesta. Jos olet niin sairas että joudut osastolle, oletkohan kykenevä hoitamaan lasta?
Lapsi menee sijaisperheeseen siksi aikaa.
Et voi ottaa. Kyseessä kuitenkin pieni lapsi, joka vaatii huolenpitoa lähes jatkuvasti.
Todennäköisesti sairaalassa et itse sitä pysty ainakaan koko aikaa antamaan hoitotoimenpiteittesi ja perussairautesi vuoksi, joten lapsen turvallisuutta ei pystytä takaamaan. Hoitajilla on kuitenkin harvoin aikaa pitää huolta muista kuin ihan varsinaisista potilaista.
Mutta tilanne on tuttu sosiaalitoimessa. Sinne ota rohkeasti yhteys heti kun tiedät mahdollisesta sairaalahoidosta. Lapsesi sijoitetaan hoitosi ajaksi sijaisperheeseen ja hyvällä tuurilla pääsette lapsenne kanssa sinne tutustumaan jo ennen sun sairaalakeikkaa.
Sh
Vierailija kirjoitti:
Kysy sosiaalitoimesta. Jos olet niin sairas että joudut osastolle, oletkohan kykenevä hoitamaan lasta?
Älä välttämättä kysy, voit saada sieltä tätä samaa taivastelua. Hanki sitä tukiverkkoa, jos vain suinkin pystyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä välttämättä kysy, voit saada sieltä tätä samaa taivastelua. Hanki sitä tukiverkkoa, jos vain suinkin pystyt.
Höpö höpö! Sossut ei mitään taivastele, on niillä oikeaakin taivasteltavaa. Yh-äidin etsiessä lapselleen turvallista hoitopaikkaa, ei ole mitään väärää.
No et saa.