Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ärsyttää, kun miehelle ei kelpaa mikään perus "kotiruoka".

Vierailija
09.08.2022 |

Itse suosin niitä perinteisiä kotiruokia, jotka ovat edullisia ja kerralla saa tehtyä useammaksi päiväksi suuren satsin. Oma syömiseni siis tulisi halvaksi, mutta miehelle ei kelpaa kuin erikoiset ruoat, sellaiset mihin tulee montaa eri ainesosaa, mieluiten ulkomaalaisia ruokia syö. Kyse ei ole siitä, että ei pitäisi minun tekemästäni ruoasta, hän, kun on yleensä se, joka kokkaa meillä aktiivisemmin, mutta perustelut sille miksei kotiruoka kelpaa on se, että se on hänen hienoille makunystyröilleen liian tylsää ja tavallista. Kismittää, kun ruokaan menee niin paljon rahaa, kun muutenkin kaikki ruoka kallistuu.

Haluaisin itse syödä arkena sitä arkiruokaa ja sitten, vaikka silloin tällöin viikonloppuisin mennä, vaikka ravintolaan syömään, mutta herralla pitää olla kotona ravintolatason sapuskat joka arkipäivä, joten eipä ole varaa käydä koskaan missään. Olen jo harkinnut, että alamme ostamaan omat sapuskamme ja teemme itse omat ruokamme, mutta olisiko siinäkään järkeä :D

Kellään muulla kiistaa suhteessa siitä mitä syödään?

Kommentit (444)

Vierailija
121/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, joka kokkaa, päättää mitä ruokaa tehdään. Jos mies haluaa syödä mieleisiään ruokia, niin voi kokata ne itse. Eikö mies laita itse ruokaa? Anna hänen kokata, niin hän alkaa arvostaa laittamiasi perusruokiakin.

Lukutaito, hoi! Justhan ap kertoi että mies on heistä kahdesta se innokkaampi kokki.

Vierailija
122/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Johtuen eri päivärytmeistä ja ajoittaisista dieeteistä, teemme usein arkisin omat ruokamme. Viikonloppuisin teemme usein yhteiset ruoat tai käymme ulkona syömässä. Tämä mahdollistaa että molemmat voivat tehdä halutessaan arkisin sellaista ruokaa josta toinen ei pidä (esim. Minä en voi sietää mitään keittoja), ja joskus teemme isomman määrän jotain mistä molemmat voivat syödä pari päivää, mutta ensisijaisesti molemmat vastaavat omista syömisistään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No en ymmärrä tätä älämölöä, mutta mä olen aika usein muutenkin ihan eri pihalla kuin muut.

Eilen esimerkiksi tein "perusaineiksista" hyvää ruokaa, jota söi ruokarajoitteinen as-lapsenikin ilman rutinaa.

Tein perunamunakkaan: ensin paistoin voissa (0,20€ max) kesäkurpitsakuutioita (ilmaisia, sain kurpitsan äidiltäni) ja valkosipulinlehtisilppua (ilmaisia, ostin viisi vuotta sitten kolme valkosipulia, jotka istutin, ja joka vuosi olen itusilmuista lisännyt lisää valkosipuleita, sen alkuperäisen hinnan 3,95€ olen jo moninkertaisesti kuitannut). Maustoin mustapippurilla, kurkumalla, paprikajauheella (noin 0,03€). Lisäsin viipaloituja keitettyjä uusia perunoita (ilmaisia, tosin keittämiseen on mennyt sähköä) ja keltajuurikkaan lehtiä silputtuna (siemenpussi maksoi 0,70€ Tokmannilla, laitetaan nyt 0,07€). Kun peruna oli saanut väriä, sekoitin kananmunia (á 0,15€/6kpl) ja lorauksen kermaa (punalaputettu, 1,50€/0,5l, tähän meni ehkä 0,5dl eli 0,15€) sekä ripauksen suolaa. Kaadoin seoksen pannulle, ja ripottelin päälle noin puoli kourallista juustoraastetta (noin 0,20€).

Noin 1,60€ neljälle hengelle, ainakin omaan suuhuni erittäin maukasta ruokaa. Tässä mausteiden hinta oli tosiaan se noin kolme senttiä, joka ei mielestäni kyllä aja minua konkurssiin. Ei ole perinteistä suomalaista ruokaa, mutta eksoottisuuslisä ei kyllä tuo lisäkustannuksia.

Ok, tämä ei varmaan ole tarpeeksi eksoottinen ruoka ap:n miehelle.

Otetaanpa sitten dahl riisillä. Riisi maksaa noin 2€/kg, Viisi desiä keittämätöntä riisiä painaa 250g, eli 0,50€. Dahliin tarvitaan linssejä, ne maksavat noin 5€/kg ja niitä menee... 300g? sanotaan 1,70€.

Sekaan valkosipulia, keltajuurikkaan varsia pilkottuna, kesäkurpitsaa ja chiliä (0,20€/kpl). Mausteista ainakin kuminaa tai jeeraa, kurkumaa, ehkä helpomman kautta garam masala-sekoitusta, 0,20€.

Valmistukseen kuluu vielä lisäksi öljyä, 0,10€.

Yhteensä 2,70€, tästä tulee neljä annosta myös, ja jos käytän vain hitusen chiliä, niin on lasten lempiruokaa.

Ai niin, noi on kasvisruokia, ne ei varmaan käy vertailuun.

Perunamuussi ja jauhelihakastike vs chili con carne+riisi?

Pottumuussi (huom! ilmaisilla perunoilla!) voita 0,20€, maitoa 0,3€. Jauhelihakastike 400g sikanautaa 3,45€, voita 0,20€, jauhoja 0,10€, liemikuutio 0,10€, suolaa, pippuria, paprikajauhetta 0,10€. 4,35€ neljä annosta (1,10€/annos)

Riisi 0,50€ (sama hinta kuin pottumuussilla), jauheliha 3,45€, papupurkki 0,69€, tomaattimurskapurkki 0,24€ paprikasuikaleita 0,50€, valkosipulia, mausteita 0,1€. 5,50€ kuusi annosta. (0,95€/annos).

Eksoottisempi ruoka olikin edullisempi annoshinnaltaan minun valmistamanani.

Mutta nämä eivät varmaan kelpaa kenellekään, ruuassa pitää olla galang-juurta, paksoita, luomuinkivääriä palasina, mustaa valkosipulia, tryffeleitä ja seesamiöljyä.

Vierailija
124/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo lienee ok jos mies myös sitten maksaa enemmän, kannattaa puhua rahapuolesta. Joko mies maksaa tai sitten eri ruuat.

Vierailija
125/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen lähinnä kuinka teillä sen suomalaisen ruuan kokkaaminen on halvempaa kuin ulkomaalaisen. Meillä kokataan paljon intialaista, aasialaista, lähi-idän ruokia jne. ja ei se ole yhtään sen kalliimpaa kuin suomalaisen ruuan kokkaaminen. 

Ja kaikkiin noihin joku purkkikastike kaupasta joka maksaa 8€. 

Itse en tykkää esanssiruuista, joten välttelen noita valmiita maustesiirapeja ja kastikkeita ja seoksia.

Heh purkki kastike 😂 mä teen ne kastikkeetkin raapaisusta itse. Mulla on vaan soijakastike valmiina pullosta.. maksoin 5€ noin litrasta. Kestää ja kestää kun ei se oo mitään sellasta mitä lotrataan litroittain jokapäivä 😁 (eri)

Jolloinka ruualle tulee hintaa älyttömästi. Yhdessä intialaisessa kastikkeessa saattaa olla 10 eri maustetta.

No ei nyt yksi teelusikallinen maustetta maksa paljon mitään.

Maksaahan, kun joutuu ostamaan kymmeniä mausteita. Ei ne mitään halpoja ole. Miksi nyt väität tässä vastaan, kun olet väärässä? Kyse on siitä että ap:n mies syö niin kalliisti, että rahaa menee siihen syömiseen älyttömästi. Jos tekee kastikkeen johon tulee vain suolaa ja pippuria , ja jotka ovat vieläpä hyvin halpoja mausteita, on se paljon halvempaa kuin tehdä esanssikastike, tai ostaa 10 eri maustetta joista tehdä itse sen kastikkeen, saati jos ostaa niitä mausteita tuoreena. Älä nyt viitsi vängätä lapsellisesti täysin selvää asiaa.

Vuoden mausteet pysty ostamaan parilla kympillä mikä tekee alle kaksi euroa kuukaudessa, jos budjetti on noin tiukka ettei kahta kymppiä vuodessa voi laittaan niin sitten toki parempi syödä vaan sitä suolaa ja pippuria.

Joo, nyt on kyllä vähän kaukaahaettua väittää, että mausteilla saisi ruoasta jotenkin liian kallista. Aasia-kaupoista saa 100g pusseja parilla eurolla. Ne riittää perusihmisellä ainakin vuodeksi-pariksi.

Olen muuten huomannut, että edes niissä valmiissa maustekastikkeissa hyvin harvoin on mitään esansseja, vaan ihan aidoista aineksista ne pääasiassa tehdään. Suolaa toki voi olla lisättynä. Ja ei, esim. tamarindi-tahna tai valmis currykastike ei pääsääntöisesti maksa 8€, vaan ehkä 2-3€. Hyvä ruoanlaittaja ei välttämättä valmiita kastikkeita käytä, sillä usein on helpompaa ja hauskempaa tehdä kastikkeet itse. Eikä ole kallista, paitsi jos vertailupohjana on tosiaan se, että käytetään vain suolaa ja pippuria.

Enemmän noi mausteet maksaa perus vähittäiskaupassa. Joskus joutuu ostamaan sieltä kun meidän pk-seudun radanvarsiasemalta lähti etninen kauppa parin aseman päähän ja ei jaksa ravata siellä. Etnisistä saa myös esim. ajvaria, isompia ja parempia nuudeleita yms. Varmaan ne riisipaperitkin saisi halvemmalla.

Vierailija
126/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua taasen on alkanut ärsyttämään se, että muistutuksista huolimatta mies tuo kaupasta jotain kirsikka- tai luumutomaatteja tavallisten sijaan ja perustelee noiden sikakalliiden ostamista sillä, että nämä on valmiiksi tällaisessa kipossa niin ei tarvitse viipaloida/lohkoa tarjoilulautaselle..

Toki rahoillaan saa kuka vaan tehdä mitä lystää, mutta silti tuo vaan ärsyttää. Etenkin kun siinä taustalla on olevinaan jokin arkea helpottava oivallus.

Ne on paremman makuisia ... Ketju täynnä Ihme juttua muutamista euroista, niitä saa lisää joka kuukausi. Meillä menee 4hlö perheessa noin 600€ ruokaan kuukaudessa eikä kiinnosta pätkääkään onko se vähän vai paljon... Se menee mitä menee, kunhan on hyvää ravintoa mahassa.

Vierailija
127/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruokahifistelijät ovat kyllä ärsyttävää porukkaa, se on energiaa ja mitä harvemmin nautiskelee erikoisimmista ruoista, niin sitä enemmän niitä osaa arvostaa. Eli kyllä sitä joskus saa hifistellä, mutta ei nyt herranjestas joka päivä.

Mulla on lähes joka kerta joku uusi resepti kokeilussa mitä en ole ennen tehnyt, tämä ei toki tarkoita että ruoka olisi jotenkin erityisen kallista. Mielestäni tuommoiset pienet jutut kuin hyvä ruoka ja uudet ruokaelämykset nimenomaan tekee sitä arjesta mielenkiintoisempaa ja miellyttävämpää, miksi ihmeessä aina tekisin samaa perusmättöä kun samalla rahalla ja vaivalla voin tehdä jotain paljon mielenkiintoisempaa. Tänään esim. on ruuaksi intialaista bataattilaatikkoa mikä on todella edullista tehdä.

Vierailija
128/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän sen ymmärtää että ärsyttää. Rahan heittämistä hukkaan hifistellä jonkun sellaisen kanssa mikä tulee toisesta päästä seuraavana päivänä paskana ulos. Kunhan löytyy ne tarvittavat ravintoaineet ja saa energiaa, muuta ei tarvita.

Vierailija
129/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyllähän sen ymmärtää että ärsyttää. Rahan heittämistä hukkaan hifistellä jonkun sellaisen kanssa mikä tulee toisesta päästä seuraavana päivänä paskana ulos. Kunhan löytyy ne tarvittavat ravintoaineet ja saa energiaa, muuta ei tarvita.

Samalla logiikalla lähes kaikki on turhaa, kun se kuitenkin joskus loppuu... 

Vierailija
130/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko nyt kyse rahasta vai siitä, että tahdot tavallista kotiruokaa? Kokkaaja minusta päättää, mutta kyllä ruuan hinta on selvästi noussut ja ei ole meilläkään samaan varaa kuin aiemmin. Eli puhu miehesi kanssa rahasta, tehkää budjetti ja miettikää ruuat tulojen mukaan. Etnistä voi tehdä myös halvemmalla, varsinkin intialaiset kasvisruuat dalit, curryt, aloo gobit etc ovat edullisia.

Vierailija
131/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ai sinä siis maksat ne hullutukset? Loistosysteemi.

Vierailija
132/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä harvoin on esim makaronilaatikkoa tai muita perusruokia. Tehdään vähän monimutkaisempia ja kalliimpiakin ruokia, mutta toisaalta ei juurikaan sitten käydä ravintoloissa. Kyllästyin monen ruokapaikan huonoon laatuun ja kalliiseen hintaan ajat sitten ja siksi mielummin tehdään kotona hyvää ruokaa joka päivä.

Vierailija
133/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP:lle:

On muillakin kiistaa. Nyt voit sulkea ketjun ja vetää vttus päähäsi

Voi kullanmurua kun on noussut väärällä jalalla, mutta kyllä se siitä. Aurinko paistaa ja taitaa olla muutenkin mukavaa. Kohta se terassi aukeaa ja pääset pummimaan loiventavaa.

Näiden raivottarien takia juuri luen palstaa, kun on itesllä huono olo tai sietämättömät tuskat, kun lukee palstan raivoa, niin jotenkin itselle tulee parempi olo, ja näitä raivoavia täällä riittää.

Vierailija
134/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No en ymmärrä tätä älämölöä, mutta mä olen aika usein muutenkin ihan eri pihalla kuin muut.

Eilen esimerkiksi tein "perusaineiksista" hyvää ruokaa, jota söi ruokarajoitteinen as-lapsenikin ilman rutinaa.

Tein perunamunakkaan: ensin paistoin voissa (0,20€ max) kesäkurpitsakuutioita (ilmaisia, sain kurpitsan äidiltäni) ja valkosipulinlehtisilppua (ilmaisia, ostin viisi vuotta sitten kolme valkosipulia, jotka istutin, ja joka vuosi olen itusilmuista lisännyt lisää valkosipuleita, sen alkuperäisen hinnan 3,95€ olen jo moninkertaisesti kuitannut). Maustoin mustapippurilla, kurkumalla, paprikajauheella (noin 0,03€). Lisäsin viipaloituja keitettyjä uusia perunoita (ilmaisia, tosin keittämiseen on mennyt sähköä) ja keltajuurikkaan lehtiä silputtuna (siemenpussi maksoi 0,70€ Tokmannilla, laitetaan nyt 0,07€). Kun peruna oli saanut väriä, sekoitin kananmunia (á 0,15€/6kpl) ja lorauksen kermaa (punalaputettu, 1,50€/0,5l, tähän meni ehkä 0,5dl eli 0,15€) sekä ripauksen suolaa. Kaadoin seoksen pannulle, ja ripottelin päälle noin puoli kourallista juustoraastetta (noin 0,20€).

Noin 1,60€ neljälle hengelle, ainakin omaan suuhuni erittäin maukasta ruokaa. Tässä mausteiden hinta oli tosiaan se noin kolme senttiä, joka ei mielestäni kyllä aja minua konkurssiin. Ei ole perinteistä suomalaista ruokaa, mutta eksoottisuuslisä ei kyllä tuo lisäkustannuksia.

Ok, tämä ei varmaan ole tarpeeksi eksoottinen ruoka ap:n miehelle.

Otetaanpa sitten dahl riisillä. Riisi maksaa noin 2€/kg, Viisi desiä keittämätöntä riisiä painaa 250g, eli 0,50€. Dahliin tarvitaan linssejä, ne maksavat noin 5€/kg ja niitä menee... 300g? sanotaan 1,70€.

Sekaan valkosipulia, keltajuurikkaan varsia pilkottuna, kesäkurpitsaa ja chiliä (0,20€/kpl). Mausteista ainakin kuminaa tai jeeraa, kurkumaa, ehkä helpomman kautta garam masala-sekoitusta, 0,20€.

Valmistukseen kuluu vielä lisäksi öljyä, 0,10€.

Yhteensä 2,70€, tästä tulee neljä annosta myös, ja jos käytän vain hitusen chiliä, niin on lasten lempiruokaa.

Ai niin, noi on kasvisruokia, ne ei varmaan käy vertailuun.

Perunamuussi ja jauhelihakastike vs chili con carne+riisi?

Pottumuussi (huom! ilmaisilla perunoilla!) voita 0,20€, maitoa 0,3€. Jauhelihakastike 400g sikanautaa 3,45€, voita 0,20€, jauhoja 0,10€, liemikuutio 0,10€, suolaa, pippuria, paprikajauhetta 0,10€. 4,35€ neljä annosta (1,10€/annos)

Riisi 0,50€ (sama hinta kuin pottumuussilla), jauheliha 3,45€, papupurkki 0,69€, tomaattimurskapurkki 0,24€ paprikasuikaleita 0,50€, valkosipulia, mausteita 0,1€. 5,50€ kuusi annosta. (0,95€/annos).

Eksoottisempi ruoka olikin edullisempi annoshinnaltaan minun valmistamanani.

Mutta nämä eivät varmaan kelpaa kenellekään, ruuassa pitää olla galang-juurta, paksoita, luomuinkivääriä palasina, mustaa valkosipulia, tryffeleitä ja seesamiöljyä.

jotkut osaa olla käteviä 10 pistettä

Vierailija
135/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikäpäivänä alkaisi tehdä  arkena hienoja ruokia. Älytöntä   tuhlaamista. Syököön jossain muualla. Ottaisin tuossa tilaneessa jo eron.  Aika monesta on tulossa syömäköyhä. Arkena pitää olla arkiruokaa, juhlissa juhlan tuntu. Ehdottomasti on itse maksettava ja tehtävä. Minä söisin laatikkoja ja keittoja ja miettisin milloin eroan. Ei kukaan fiksu pane ruokaa elämässä tärkeimmäksi.

arkiruostakin saa hyvää kun osaa tehdä kulinaristisia nautintoja.

Vierailija
136/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmettelen lähinnä kuinka teillä sen suomalaisen ruuan kokkaaminen on halvempaa kuin ulkomaalaisen. Meillä kokataan paljon intialaista, aasialaista, lähi-idän ruokia jne. ja ei se ole yhtään sen kalliimpaa kuin suomalaisen ruuan kokkaaminen. 

Itse en tykkää esanssiruuista, joten välttelen noita valmiita maustesiirapeja ja kastikkeita ja seoksia.

Heh purkki kastike 😂 mä teen ne kastikkeetkin raapaisusta itse. Mulla on vaan soijakastike valmiina pullosta.. maksoin 5€ noin litrasta. Kestää ja kestää kun ei se oo mitään sellasta mitä lotrataan litroittain jokapäivä 😁 (eri)

Jolloinka ruualle tulee hintaa älyttömästi. Yhdessä intialaisessa kastikkeessa saattaa olla 10 eri maustetta.

Maksaahan, kun joutuu ostamaan kymmeniä mausteita. Ei ne mitään halpoja ole. Miksi nyt väität tässä vastaan, kun olet väärässä? Kyse on siitä että ap:n mies syö niin kalliisti, että rahaa menee siihen syömiseen älyttömästi. Jos tekee kastikkeen johon tulee vain suolaa ja pippuria , ja jotka ovat vieläpä hyvin halpoja mausteita, on se paljon halvempaa kuin tehdä esanssikastike, tai ostaa 10 eri maustetta joista tehdä itse sen kastikkeen, saati jos ostaa niitä mausteita tuoreena. Älä nyt viitsi vängätä lapsellisesti täysin selvää asiaa.

Vuoden mausteet pysty ostamaan parilla kympillä mikä tekee alle kaksi euroa kuukaudessa, jos budjetti on noin tiukka ettei kahta kymppiä vuodessa voi laittaan niin sitten toki parempi syödä vaan sitä suolaa ja pippuria.

Joo, nyt on kyllä vähän kaukaahaettua väittää, että mausteilla saisi ruoasta jotenkin liian kallista. Aasia-kaupoista saa 100g pusseja parilla eurolla. Ne riittää perusihmisellä ainakin vuodeksi-pariksi.

Olen muuten huomannut, että edes niissä valmiissa maustekastikkeissa hyvin harvoin on mitään esansseja, vaan ihan aidoista aineksista ne pääasiassa tehdään. Suolaa toki voi olla lisättynä. Ja ei, esim. tamarindi-tahna tai valmis currykastike ei pääsääntöisesti maksa 8€, vaan ehkä 2-3€. Hyvä ruoanlaittaja ei välttämättä valmiita kastikkeita käytä, sillä usein on helpompaa ja hauskempaa tehdä kastikkeet itse. Eikä ole kallista, paitsi jos vertailupohjana on tosiaan se, että käytetään vain suolaa ja pippuria.

Enemmän noi mausteet maksaa perus vähittäiskaupassa. Joskus joutuu ostamaan sieltä kun meidän pk-seudun radanvarsiasemalta lähti etninen kauppa parin aseman päähän ja ei jaksa ravata siellä. Etnisistä saa myös esim. ajvaria, isompia ja parempia nuudeleita yms. Varmaan ne riisipaperitkin saisi halvemmalla.

riisipaperi?

Vierailija
137/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ikäpäivänä alkaisi tehdä  arkena hienoja ruokia. Älytöntä   tuhlaamista. Syököön jossain muualla. Ottaisin tuossa tilaneessa jo eron.  Aika monesta on tulossa syömäköyhä. Arkena pitää olla arkiruokaa, juhlissa juhlan tuntu. Ehdottomasti on itse maksettava ja tehtävä. Minä söisin laatikkoja ja keittoja ja miettisin milloin eroan. Ei kukaan fiksu pane ruokaa elämässä tärkeimmäksi.

arkiruostakin saa hyvää kun osaa tehdä kulinaristisia nautintoja.

Ja esim. kalan oikea keitto-/paistoaika usein nopeuttaa ruuanlaittoa. Toisaalta monet ruuat paranevat pitkästä valmistusajasta, mutta useimmiten silloin uuni hoitaa työn.

Vierailija
138/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

riisipaperi?

https://www.k-ruoka.fi/kauppa/tuote/blue-dragon-riisipaperi-134g-kevatr…

Vierailija
139/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Se, joka kokkaa, päättää mitä ruokaa tehdään. Jos mies haluaa syödä mieleisiään ruokia, niin voi kokata ne itse. Eikö mies laita itse ruokaa? Anna hänen kokata, niin hän alkaa arvostaa laittamiasi perusruokiakin.

Ja se, joka maksaa, päättää, mitä kaupasta ostetaan. Kokkaaja saa sitten niistä raaka-aineista kokata mitä haluaa. Toki maksaja voi halutessaan kysyä kokkaajalta, mitä tuodaan. Jos ei rahat riitä toteuttamaan kokin toiveita, silloin on tyydyttävä siihen, mihin on varaa.

Vierailija
140/444 |
09.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mielestäni se on taas on syömäköyhyyttä, että arkena syödään pelkästään halvinta mahdollista keittoa tai laatikkoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi kuusi