Ärsyttää, kun miehelle ei kelpaa mikään perus "kotiruoka".
Itse suosin niitä perinteisiä kotiruokia, jotka ovat edullisia ja kerralla saa tehtyä useammaksi päiväksi suuren satsin. Oma syömiseni siis tulisi halvaksi, mutta miehelle ei kelpaa kuin erikoiset ruoat, sellaiset mihin tulee montaa eri ainesosaa, mieluiten ulkomaalaisia ruokia syö. Kyse ei ole siitä, että ei pitäisi minun tekemästäni ruoasta, hän, kun on yleensä se, joka kokkaa meillä aktiivisemmin, mutta perustelut sille miksei kotiruoka kelpaa on se, että se on hänen hienoille makunystyröilleen liian tylsää ja tavallista. Kismittää, kun ruokaan menee niin paljon rahaa, kun muutenkin kaikki ruoka kallistuu.
Haluaisin itse syödä arkena sitä arkiruokaa ja sitten, vaikka silloin tällöin viikonloppuisin mennä, vaikka ravintolaan syömään, mutta herralla pitää olla kotona ravintolatason sapuskat joka arkipäivä, joten eipä ole varaa käydä koskaan missään. Olen jo harkinnut, että alamme ostamaan omat sapuskamme ja teemme itse omat ruokamme, mutta olisiko siinäkään järkeä :D
Kellään muulla kiistaa suhteessa siitä mitä syödään?
Kommentit (444)
Vierailija kirjoitti:
Ap keksi kyllä mehukkaan provon, ihmisethän on aivan villeinä. Ei ole tainnut tulla juurikaan virallisia ap-vastauksia, mutta monet kommentit taitavat kyllä olla peräisin hänen näppäimistöltään. En usko, että olisi noin paljon ihmisiä, jotka eivät kykene ymmärtämään kilohinnan ja käytettävien määrien suhdetta ruokakustannuksiin.
Samaa mieltä. En usko ettei porukka ymmärrä että kahden halvan mausteen käyttäminen tulee halvemmaksi kuin 20 (KILOHINNALTAAN) kalliin mausteen käyttäminen.
En kanssa jaksa puputtaa vaimon safkoja yhtään. Käsitys kotiruuasta on tyyliin että paistetaan vaan nakkeja ja perunoita koko viikoksi ja puputetaan sitä - halpaa hei!
Kiitos ei.
Osaan kokata, ja lapsetkin tykkäävät iskän safkoista "ihan sikana", maistuis varmaan Gordon Ramsayllekin! Ja voi että, vaativat kyllä vähän enemmän ainesosia kuin kaksi, mutta kyllä hinnan saa pidettyä aisoissa. Vaikea keksiä ruokaa jonka tekemiseen menisi ainakaan aktiivista aikaa puolta tuntia menemään. Ei ole niin kova himo maata sohvalla ettei jaksaisi tehdä ravintolatason safkaa joka päivä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen lähinnä kuinka teillä sen suomalaisen ruuan kokkaaminen on halvempaa kuin ulkomaalaisen. Meillä kokataan paljon intialaista, aasialaista, lähi-idän ruokia jne. ja ei se ole yhtään sen kalliimpaa kuin suomalaisen ruuan kokkaaminen.
Ja kaikkiin noihin joku purkkikastike kaupasta joka maksaa 8€.
Itse en tykkää esanssiruuista, joten välttelen noita valmiita maustesiirapeja ja kastikkeita ja seoksia.
Heh purkki kastike 😂 mä teen ne kastikkeetkin raapaisusta itse. Mulla on vaan soijakastike valmiina pullosta.. maksoin 5€ noin litrasta. Kestää ja kestää kun ei se oo mitään sellasta mitä lotrataan litroittain jokapäivä 😁 (eri)
Jolloinka ruualle tulee hintaa älyttömästi. Yhdessä intialaisessa kastikkeessa saattaa olla 10 eri maustetta.
No ei nyt yksi teelusikallinen maustetta maksa paljon mitään.
Maksaahan, kun joutuu ostamaan kymmeniä mausteita. Ei ne mitään halpoja ole. Miksi nyt väität tässä vastaan, kun olet väärässä? Kyse on siitä että ap:n mies syö niin kalliisti, että rahaa menee siihen syömiseen älyttömästi. Jos tekee kastikkeen johon tulee vain suolaa ja pippuria , ja jotka ovat vieläpä hyvin halpoja mausteita, on se paljon halvempaa kuin tehdä esanssikastike, tai ostaa 10 eri maustetta joista tehdä itse sen kastikkeen, saati jos ostaa niitä mausteita tuoreena. Älä nyt viitsi vängätä lapsellisesti täysin selvää asiaa.
Mausteita saa isoissa, halvoissa pakkauksissa. Siis ei kai kukaan oikeasti syö vain pippuri-suola-linjalla maustettua ruokaa?
Tätä minäkin ihmettelin, ei ihmekkään jos mies haluaa itse kokata kun vaimo maustaa ruoan vain suolalla ja pippurilla. Silloin kuin meillä tehdään ihan tavallista jauhelihakastiketta, niin kyllä siihen muutakin tulee kuin vain suolaa ja pippuria. Meistä kaikki tykkää että ruoassa on kunnolla makua.
Meillä tehdään myös paljon aasialaista ruokaa, joka on yleensä hyvin kasvisvoittoista. Joten kyllä se halvemmaksi tulee kuin suomalainen perinteinen hyvin lihapitoinen kotiruoka
Kilohinta jauhelihassa on vähemmän kuin tällä hetkellä vaikkapa kukkakaalissa ja parsakaalissa. Ei liha täällä kallsita ola, vaan kasvikset.
Höpö höpö
Kesäkurpitsa 1.79 kg https://www.s-kaupat.fi/tuote/rannikon-kesakurpitsa/2000574900001
Kukkakaali 1.79 kg https://www.s-kaupat.fi/tuote/kukkakaali/2007807800008
Pakastettu parsakaali 1.53 kg https://www.s-kaupat.fi/tuote/rainbow-parsakaali-pakaste-450g/641489310…
Lidlistä vielä halvemmalla
Meidän S-marketissa kukka- ja parsakaalin hinnat kyllä liitelee lähempänä 3-4€/kg :( Silti niitä ostan, mutta kyllä nuo hinnat myös vaihtelee aika paljon kaupasta riippuen.
Kuinka paljon jauheliha maksaa teidän S-marketissa?
Vierailija kirjoitti:
Kilohinta jauhelihassa on vähemmän kuin tällä hetkellä vaikkapa kukkakaalissa ja parsakaalissa. Ei liha täällä kallsita ola, vaan kasvikset.
Höpöhöpö. Ostin viimeksi tänään Prismasta tuoretta suomalaista kukkakaalia n. 2 e/kg ja suomalaista parsakaalia n. 3 e/kg. Missä niin halpaa suomalaista jauhelihaa on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap keksi kyllä mehukkaan provon, ihmisethän on aivan villeinä. Ei ole tainnut tulla juurikaan virallisia ap-vastauksia, mutta monet kommentit taitavat kyllä olla peräisin hänen näppäimistöltään. En usko, että olisi noin paljon ihmisiä, jotka eivät kykene ymmärtämään kilohinnan ja käytettävien määrien suhdetta ruokakustannuksiin.
Samaa mieltä. En usko ettei porukka ymmärrä että kahden halvan mausteen käyttäminen tulee halvemmaksi kuin 20 (KILOHINNALTAAN) kalliin mausteen käyttäminen.
Mutta kuinka paljon mausteiden hankkiminen vaikuttaa ruokamenoihin kaiken kaikkiaan ei tunnu menevän kaikille jakeluun. Olen ostanut tänä vuonna tarjouskorista oreganoa euron purkin, nyt suurinvestointina edessäni on valkopippurin ostaminen ja pomeranssinkuorta voisin ostaa isomman purkin, ja voi pahus karkeaa suolaakin on pakko hankkia. Valkopippuria menee kerran kahdessa viikossa neljännes teelusikasta (max) - paljonkohan se nostaa kiusauksen hintaa.
ostan ne mausteet ja yrtit sun muut mitkä haluan
En ikäpäivänä alkaisi tehdä arkena hienoja ruokia. Älytöntä tuhlaamista. Syököön jossain muualla. Ottaisin tuossa tilaneessa jo eron. Aika monesta on tulossa syömäköyhä. Arkena pitää olla arkiruokaa, juhlissa juhlan tuntu. Ehdottomasti on itse maksettava ja tehtävä. Minä söisin laatikkoja ja keittoja ja miettisin milloin eroan. Ei kukaan fiksu pane ruokaa elämässä tärkeimmäksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmettelen lähinnä kuinka teillä sen suomalaisen ruuan kokkaaminen on halvempaa kuin ulkomaalaisen. Meillä kokataan paljon intialaista, aasialaista, lähi-idän ruokia jne. ja ei se ole yhtään sen kalliimpaa kuin suomalaisen ruuan kokkaaminen.
Itse en tykkää esanssiruuista, joten välttelen noita valmiita maustesiirapeja ja kastikkeita ja seoksia.
Heh purkki kastike 😂 mä teen ne kastikkeetkin raapaisusta itse. Mulla on vaan soijakastike valmiina pullosta.. maksoin 5€ noin litrasta. Kestää ja kestää kun ei se oo mitään sellasta mitä lotrataan litroittain jokapäivä 😁 (eri)
Jolloinka ruualle tulee hintaa älyttömästi. Yhdessä intialaisessa kastikkeessa saattaa olla 10 eri maustetta.
Maksaahan, kun joutuu ostamaan kymmeniä mausteita. Ei ne mitään halpoja ole. Miksi nyt väität tässä vastaan, kun olet väärässä? Kyse on siitä että ap:n mies syö niin kalliisti, että rahaa menee siihen syömiseen älyttömästi. Jos tekee kastikkeen johon tulee vain suolaa ja pippuria , ja jotka ovat vieläpä hyvin halpoja mausteita, on se paljon halvempaa kuin tehdä esanssikastike, tai ostaa 10 eri maustetta joista tehdä itse sen kastikkeen, saati jos ostaa niitä mausteita tuoreena. Älä nyt viitsi vängätä lapsellisesti täysin selvää asiaa.
Mausteita saa isoissa, halvoissa pakkauksissa. Siis ei kai kukaan oikeasti syö vain pippuri-suola-linjalla maustettua ruokaa?
Isompi pakkaus maksaa luonnollisesti viel enemmän kuin pienempi. Voi herrantähden taas näitä juttuja.
Ei maksa. Isomman maustepakkauksen kilohinta on usein huomattavasti pienempi kuin pienten. Ja tosiaan, ei sen 20€ vuodessa pitäisi olla summa, mikä vielä kenenkään ruokabudjettia tuhoaa. Voi herrantähden taas näitä juttuja.
Eli mielestäsi 100g maustetta joka maksaa 2€, on kalliimpi kuin iso säkki joka maksaa 20€? Et voi olla tosissasi :D
Tottakai isompi pakkaus MAKSAA enemmän kuin pienempi. Tällä ei ole kilohonnan kanssa mitään tekemistä.
Voi luoja... Vaikka yksittäinen pakkaus maksaisi enemmän, niin jos se yksi pakkaus riittää vaikka kahdelle vuodelle, niin se on euro per vuosi. Onko tämä sinusta kova kustannus? Jos taas ostaa marketista pikkupakkauksen ja maksaa siitä vaikka euron ja se riittää pariksi-kolmeksi kuukaudeksi, niin voit itse miettiä kumpi noista on järkevämpi ostaa. Tietysti jos on niin tiukilla rahat, ettei oikeasti ole laittaa tuota paria euroa maustepakettiin, niin juttu on eri. Mutta on ihan saivartelua väittää, että olisi jotenkin huono veto ostaa iso pakkaus, koska se yksi kertaostos on kalliimpi. Kuka tahansa tämän nyt tajuaa.
Voi hyvä luoja sentään. Ei millään mene perille että jos tuote maksaa 18€ enemmän kuin toinen tuote, niin se on silloin kalliimpi :D :D
Naisen logiikalla noin, mutta oleellista on puhua ruoan hinnasta annosta kohden. (toim. huom.)
Niin, miestä ei ilmeisesti fakta liikuta, vaan oma mielipide asiasta. Ilmankos se on naisen logiikka mikä toimii, kun perustuu silkkaan faktaan.
Kalliimpi ostos on kalliimpi, vaikka sen kilohinta olisi mikä. Tämän jokainen järkevä ymmärtää kyllä. Mausteet myös maksavat enemmän jos niitä ostaa enemmän, jos on vain suola ja pippuri, niin on halvempaa. Tämä on ihan fakta asia.
Myötähäpeän määrä alkaa olla suunnaton.
Ehkä on perusteltua myöntää, että käsite naisen logiikka on todellinen ilmiö.
Teksti vaikuttaa vanhan naisen tekstiltä, toisaalta vanhat kouluja käymättömät naiset eivät kovin usein nolaa itseään riitelemällä netissä asioista, joista heillä on tosi hämärä käsitys. Toisaalta monet vanhat ihmiset maustavat mieluiten runsaalla suolalla lisäten vain hiukan pippuria.
Ei ole kiistaa. Mies syö sitä mitä laitan ja en ahdistu pienistä kuten ruuan hinnan noususta. Toiseksi olen kekseliäs ja luova, joten meillä ei syödä aina sitä samaa suomi-arkiruokaa, vaan kehitän jatkuvasti kokkaustaitoja ja ideoin uutta.
Vierailija kirjoitti:
En ikäpäivänä alkaisi tehdä arkena hienoja ruokia. Älytöntä tuhlaamista. Syököön jossain muualla. Ottaisin tuossa tilaneessa jo eron. Aika monesta on tulossa syömäköyhä. Arkena pitää olla arkiruokaa, juhlissa juhlan tuntu. Ehdottomasti on itse maksettava ja tehtävä. Minä söisin laatikkoja ja keittoja ja miettisin milloin eroan. Ei kukaan fiksu pane ruokaa elämässä tärkeimmäksi.
Minusta ruoka juuri kertoo paljon ihmisen sivistyksen tasosta. Että ihan fiksua on katsella mitä syö ja syödä muutakin kuin makaroonilaatikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Isompi pakkaus maksaa luonnollisesti viel enemmän kuin pienempi. Voi herrantähden taas näitä juttuja.
Ei maksa. Isomman maustepakkauksen kilohinta on usein huomattavasti pienempi kuin pienten. Ja tosiaan, ei sen 20€ vuodessa pitäisi olla summa, mikä vielä kenenkään ruokabudjettia tuhoaa. Voi herrantähden taas näitä juttuja.
Eli mielestäsi 100g maustetta joka maksaa 2€, on kalliimpi kuin iso säkki joka maksaa 20€? Et voi olla tosissasi :D
Tottakai isompi pakkaus MAKSAA enemmän kuin pienempi. Tällä ei ole kilohonnan kanssa mitään tekemistä.
Voi luoja... Vaikka yksittäinen pakkaus maksaisi enemmän, niin jos se yksi pakkaus riittää vaikka kahdelle vuodelle, niin se on euro per vuosi. Onko tämä sinusta kova kustannus? Jos taas ostaa marketista pikkupakkauksen ja maksaa siitä vaikka euron ja se riittää pariksi-kolmeksi kuukaudeksi, niin voit itse miettiä kumpi noista on järkevämpi ostaa. Tietysti jos on niin tiukilla rahat, ettei oikeasti ole laittaa tuota paria euroa maustepakettiin, niin juttu on eri. Mutta on ihan saivartelua väittää, että olisi jotenkin huono veto ostaa iso pakkaus, koska se yksi kertaostos on kalliimpi. Kuka tahansa tämän nyt tajuaa.
Voi hyvä luoja sentään. Ei millään mene perille että jos tuote maksaa 18€ enemmän kuin toinen tuote, niin se on silloin kalliimpi :D :D
Naisen logiikalla noin, mutta oleellista on puhua ruoan hinnasta annosta kohden. (toim. huom.)
Niin, miestä ei ilmeisesti fakta liikuta, vaan oma mielipide asiasta. Ilmankos se on naisen logiikka mikä toimii, kun perustuu silkkaan faktaan.
Kalliimpi ostos on kalliimpi, vaikka sen kilohinta olisi mikä. Tämän jokainen järkevä ymmärtää kyllä. Mausteet myös maksavat enemmän jos niitä ostaa enemmän, jos on vain suola ja pippuri, niin on halvempaa. Tämä on ihan fakta asia.
Myötähäpeän määrä alkaa olla suunnaton.
Ehkä on perusteltua myöntää, että käsite naisen logiikka on todellinen ilmiö.Teksti vaikuttaa vanhan naisen tekstiltä, toisaalta vanhat kouluja käymättömät naiset eivät kovin usein nolaa itseään riitelemällä netissä asioista, joista heillä on tosi hämärä käsitys. Toisaalta monet vanhat ihmiset maustavat mieluiten runsaalla suolalla lisäten vain hiukan pippuria.
Minä pidän itseäni vanhana naisena, lasken vaatteille hinnan käyttökertaa kohden, ruualle hinnan annoskokoa kohden, mutta tuo logiikka ei avaudu. Ja vaikka hinta olisi korkeampi, saatan valita sen, mutta tapa on iskostunut lapsesta saakka. Äitini laski jopa virkkaamistaan sänkypeitoista lappu lapulta, minkä verran on vielä tekemättä tai jo tehtynä.
Jos tekstinkirjoittaja pitäisi luokitella, pitäisin häntä autistina.
Meillä on päinvastoin, minä mies joka söisi ihan tavallista ruokaa ja voisi syödä sitä monta päivää putkeen. Mutta puoliso ja varsinkin lapsensa ovat nirsoja, jonka takia ruokaa menee roskiin paljon eikä voi syödä kahta päivää putkeen samaa, varsinkaan jos se on tavallista kotiruokaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin ihmettelin, ei ihmekkään jos mies haluaa itse kokata kun vaimo maustaa ruoan vain suolalla ja pippurilla. Silloin kuin meillä tehdään ihan tavallista jauhelihakastiketta, niin kyllä siihen muutakin tulee kuin vain suolaa ja pippuria. Meistä kaikki tykkää että ruoassa on kunnolla makua.
Meillä tehdään myös paljon aasialaista ruokaa, joka on yleensä hyvin kasvisvoittoista. Joten kyllä se halvemmaksi tulee kuin suomalainen perinteinen hyvin lihapitoinen kotiruoka
Höpö höpö
Kesäkurpitsa 1.79 kg https://www.s-kaupat.fi/tuote/rannikon-kesakurpitsa/2000574900001
Kukkakaali 1.79 kg https://www.s-kaupat.fi/tuote/kukkakaali/2007807800008
Pakastettu parsakaali 1.53 kg https://www.s-kaupat.fi/tuote/rainbow-parsakaali-pakaste-450g/641489310…
Lidlistä vielä halvemmalla
Meidän S-marketissa kukka- ja parsakaalin hinnat kyllä liitelee lähempänä 3-4€/kg :( Silti niitä ostan, mutta kyllä nuo hinnat myös vaihtelee aika paljon kaupasta riippuen.
Kuinka paljon jauheliha maksaa teidän S-marketissa?
En tiedä kun en ole eläissäni jauhelihaa ostanut eikä se ole osa ruokavaliotani. Silti harmittaa, että hyvät vihannekset joita tulee käytettyä paljon, on aika kovissa hinnoissa.
Itse en tykkää ruuanlaitosta erityisemmin niin olisin ihan villinä innosta jos olisi mies joka on kiinnostunut kokkailemaan erilaisia ruokia. Ei tulisi kyllä mieleenkään valittaa että kun ei ole suomalaista kotiruokaa. Aasiassa ja Intiassa tulotaso ei ole kovin kummoinen suomalaisiin verrattuna joten vaikea uskoa että ko. maiden ruoka olisi nyt niin kallista. Eiköhän kysele ole vaan siitä mitä ja mistä raaka-aineet ostaa.
Vierailija kirjoitti:
Hirveä määrä vastauksia, joissa ei edes lueta aloitusta. Mies on AP:n mukaan aktiivisempi kokkaaja ja itse tekee näitä ruokia, mutta AP:n mielestä siihen menee liikaa rahaa.
Ymmärrän hyvin koska ruokabudjetti on ihan turhaan liian iso. Oletan siis, että kotona tehdyt ruuat maksetaan puoliksi ja silloin tietenkin riepoo jos toinen jo niitä mieleisiäkin/tavisruokia varten ostaa kaupasta tarvikkeet ihan sokkona eikä yhtään katso/vertaile hintoja.
Enkä tiedä mikä ratkaisuksi. Kumpikin ostaa/tekee omat ruokansa on tietty joo, mutta onhan se vähän hankalaa ja siinä sitten taas menee turhaan aikaa ja energiaa.
Ehken tämäkin on yksi niistä asioista joihin pitää kiinnittää huomiota jo tapaillessa eli liian erilainen tapa ja ajatusmalli arkiruuasta(kaan) ei vaan toimi parisuhteessa eikä varsinkaan pidemmän päälle.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä sama, mutta vaimo nirsoille.
Aina pitää olla erikoisjuustoja ym. Ruokaan menee tosi paljon rahaa, kun sellainen perus kotiruokakin pitää "tuunata" maukkaammaksi kalliilla lisukkeilla.
Vaimo oli 2 viikkoa työreissussa ja mulla meni ruokaan 60e. Normaalisti meillä menee 120e/vko.
Eli puolet halvemmalla pärjäisin itse.No sähän olit yksin sen viikon?
Haastavaa matikkaa, osa yksi.
Kahden hengen perhe käyttää viikossa ruokaan 120 e. Vaimo lähtee kahden viikon työmatkalle, jonka aikana miehen ruokamenot ovat 60 e.
a) Kuinka paljon perheellä kuluu yhteensä rahaa ruokaan kahdessa viikossa?
b) Kuinka paljon rahaa miehellä kului ruokaan viikossa?
c) Päättele annetun tiedon perusteella, kuinka paljon oli kummankin osuus ruokamenoissa.
d) Kuka laski oikein, vai laskiko kukaan?
Herran tähden ku on kiukkusta sakkia täällä! Varo ettei verisuoni päästä katkea. Juu en huomannut että kyse oli kahdesta viikosta. Olen pahoillani ja kirjasinkin sen jo!
En tajua miksi miehet menee muijien kanssa kimppaan pelkkiä vaikeuksia vaikeksien perään.
Minusta oleellisinta on, että onko miehen intohimona ostaa juurikin tarkoituksella kalliita ruoka-aineita saaden siitä ylellisyyden tunnetta, tiettyä materialismia tämäkin. Vai pitääkö hän vain ekstoottisemmasta ruoasta, muttei valitse edullisempia tuotteita koska ei ole tullut ajatelleeksi. Jos kyse on jälkimmäisestä, voi tilanteen ratkaista helposti, ensimmäistä vaihtoehtoa on taas vaikeampi muuttaa.
Mua taasen on alkanut ärsyttämään se, että muistutuksista huolimatta mies tuo kaupasta jotain kirsikka- tai luumutomaatteja tavallisten sijaan ja perustelee noiden sikakalliiden ostamista sillä, että nämä on valmiiksi tällaisessa kipossa niin ei tarvitse viipaloida/lohkoa tarjoilulautaselle..
Toki rahoillaan saa kuka vaan tehdä mitä lystää, mutta silti tuo vaan ärsyttää. Etenkin kun siinä taustalla on olevinaan jokin arkea helpottava oivallus.
Kyse ei nyt ole siitä miltä mikäkin tuntuu sinust tai sinun kukkarostasi, vaan tosiasiasta joka on se että mitä enemmän ostaa mausteita, sitä kalliimpaa ruuasta tulee. Jos tähän ei ole mitään vastaan sanomista, niin miksi pitää jollaine ihan ihme perusteilla väittää tosiasiaa vastaan?