Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sellpy - onko kokemuksia ostamisesta tai myymisestä?

Vierailija
08.08.2022 |

Haluaisin koittaa myydä käyttämättömiä vaatteitani Sellpyn kautta.
Onko kokemuksia?
Vähän pelottaa että kamat katoaa kuin tuhka tuuleen.

Entä oletteko tilanneet Sellpyn kautta käytettyjä vaatteita?
Pitävätköhän tuotetiedot kuinka hyvin paikkaansa?

Jos osoittautuu hyväksi putiikiksi niin sitten ostan vastedes kaikki vaatteeni tuota kautta tulevaisuudessa. En kestä enää tätä ultrapikamuodin tuomaa huonoa omaatuntoa (vaikka olen kyllä tehnyt vuosia kestäviä hyviäkin löytöjä esim. Sheinista joka oman havaintoni mykaan, valitettavasti, on ainut vaatekauppa maailmassa joka ilmoittaa selvästi kunkin tuotteen rinnanympäryksen ja muut tärkeät mitat).

Ihaninta olisi kun olisi niin selkeä vaatekaappi ettei tarvitsisi ostaa uusia vaatteita enää ikinä!
Harmi että kaikki vanhat on ihan reikäisiä ja kulpsahtaneita nyt.
Sekin ois mainiota jos hyvälaatuisia tuotteita ois isotissisillekin, esim Marimekkoa. Sitä odotellessa...

Kommentit (241)

Vierailija
181/241 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suosittele kirjoitti:

Ostin koiran takin, jonka selän mitaksi oli ilmoitettu 46 cm. Maksoin tuotteesta 40 euroa, käyttämätön kun oli. Toimitus oli todella hidas. Tuote oli todellisuudessa kokoa 35, siis kaksi kokoa ilmoitettua pienempi ja näinollen täysin käyttökelvoton. Jäi vähän sellainen tuntuma, että käsittelijä on vain aivottomasti mitannut vaatteen päästä päähän ilman mitään käryä siitä, miten koiran vaatteen koko määrittyy (asiahan olisi selvinnyt katsomalla vaatteen kokolappua tai valmistajan kokotaulukkoa tai ihan omilla aivoilla ajattelemalla). Nyt odottelen vastausta reklamaatiooni, sitä ei ole käsitelty luvatussa 24 h ajassa. Kusetuksen maku tästä jäi kaiken kaikkiaan.

Minulla on sellainen käsitys, että siellä työskentelee työllistettyjä maahanmuuttajia ym, joilla ei välttämättä tosiaan ole mitään käsitystä esim. koiran vaatteesta, Marimekon paidasta jne.

Vierailija
182/241 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaa voi ,myydä ei. Maksavat tosi huonosti ja säästävät parhaat että voivat omaan pussiin myydä. Kokemusta on. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
183/241 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ruotsissa Selpyn asiakas ei saa piuuttua hintoihin jos haluaa myydä.Senpä takia tuttavani ovat kyllästyneet kun korkeat hinnat tekee että ei mene myyntiin ja se mikä ei mene, pitää Seelpy itsellään.Kai ne myy jonkun muun kanavan kautta. Olen ostanut tavaraa ja ollut tyytyväinen, åpaitsi koot eivät aina pidä paikkaansa.Italaialainen koko ei ole sama kuin meidän, että monta palauyusta .Samoin nahkalaukku joka oli muovia ,palautin. Aika kallista nyt, verrattuna vuosi sitten. 

Huomasin vasta itse myynnissä takin, joka on ollut omissa myyntitavaroissani ja myyty. Ilmeisesti se on sitten palautettu ja myyvät nyt sitä uudelleen, mutta se ei ole enää minun myyntituotteeni? No, olen osuuteni siitä jo saanut, joten...

Vierailija
184/241 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin eka kertaa ja alkuviikosta olisi paketti tulossa. Jännityksellä odotan! Jos vaatteet ovat luvatun kuntoisia, niin tosi edullisesti kyllä sain merkkivaatetta. Valikoimaa on valtavasti ja kivasti tarjolla myös muita kuin Suomessa tunnettuja merkkejä.

Vierailija
185/241 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ostanut monta kertaa Sellpystä. Ostan lähinnä merkkifarkkuja yms. Vaatteet on yleensä kuntoluokitusten mukaisia, mutta hirveän likaisia ja tahraisia. Saa käyttää aikaa ja kekseliäisyyttä että vaatteet saa ihan putipuhtaaksi. Onpa joskus farkkujen taskussa ollut jopa karkkipapereita ja nenäliina...

Mistä ihmeestä ne tahrat tulee? Kun pyysin hylättyjä tuotteitani takaisin, oli niissäkin outoa likaa, mitä ei pitäisi olla. 

Vierailija
186/241 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö joku voisi nyt perustaa Suomeen uuden "Vähänkäytetyn"? Sellaisen, joka ei laajene ulkomaille ja on yhtä edullinen ja hyvä, mitä se oli alussa. Eikä mitään kirppismestareita, ne oli huonoja ja epäluotettavia ja tais lopulta olla se lopullinen homman kaataja. Joku, jolle käy maltilliset tulot ruokansa eteen, pystytäpä..

Vierailija
187/241 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatekoit!!! Näitä reikäisiä villavaatteita + 1 villakangastakki on nyt parilla eri kerralla tullut. Eristäkää ja reklamoikaa jos vaate on villaa ja yhtään reikää löytyy. Eivät tunnu ottavan asiaa vakavasti.

Jahaa. Yli vuosi sitten en saanut takaisin myyntiin lähettämiäni, hylkäämiänsä "arvottomia sukkahousuja", vaikka kyselin niiden perään. Kyse oli laadukkaista suomalaisista käyttämättömistä lasten villahousuista, joita ei kyllä kovin herkästi voi luulla sukkahousuiksi. Niissä ei ole sukkapäätäkään. Se kyllä harmitti. Niistä olisi voinut saada useamman kympin. 

Vierailija
188/241 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katso Gudrun Sjödin vaatteita 

Vierailija
189/241 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vaatekoit!!! Näitä reikäisiä villavaatteita + 1 villakangastakki on nyt parilla eri kerralla tullut. Eristäkää ja reklamoikaa jos vaate on villaa ja yhtään reikää löytyy. Eivät tunnu ottavan asiaa vakavasti.

Jahaa. Yli vuosi sitten en saanut takaisin myyntiin lähettämiäni, hylkäämiänsä "arvottomia sukkahousuja", vaikka kyselin niiden perään. Kyse oli laadukkaista suomalaisista käyttämättömistä lasten villahousuista, joita ei kyllä kovin herkästi voi luulla sukkahousuiksi. Niissä ei ole sukkapäätäkään. Se kyllä harmitti. Niistä olisi voinut saada useamman kympin. 

Minä ihmettelin myös kerran pidettyä, mustaa juhlamekkoa, joka meni johonkin "kierrätykseen/lahjoitukseen". Jännästi juuri pikkujouluaikaan.

Vierailija
190/241 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aina on tullut hyviä vaatteita ja tuotteita tilattuna.

Mutta kun on lähettänyt myyntiin, on ollut kyllä työläämpää. Välillä tuotteet lajitellaan ja kuvataan hyvin, välillä kyllä mietin että mitä tomppeleita lajittelijoita siellä oikein on. 

Mistä tahansa kirppikseltä voi joskus tulla tuholaisia. Voihan sinne viedä vaatteita kuka vain, mistä vain. Pakko niiden on turvautua joskus myrkkyihin, höyrytykseen tai otsonointiin.

Laitan aina tilatut vaatteet ensin ulos, avaan paketin ulkona. Kesällä auringonpaisteeseen narulle, talvella pakkaseen. Sitten vielä höyrytys päälle ja pesukoneeseen pesuun etikkahuuhtelulla.

Vierailija
191/241 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ruotsissa Selpyn asiakas ei saa piuuttua hintoihin jos haluaa myydä.Senpä takia tuttavani ovat kyllästyneet kun korkeat hinnat tekee että ei mene myyntiin ja se mikä ei mene, pitää Seelpy itsellään.Kai ne myy jonkun muun kanavan kautta. Olen ostanut tavaraa ja ollut tyytyväinen, åpaitsi koot eivät aina pidä paikkaansa.Italaialainen koko ei ole sama kuin meidän, että monta palauyusta .Samoin nahkalaukku joka oli muovia ,palautin. Aika kallista nyt, verrattuna vuosi sitten. 

Huomasin vasta itse myynnissä takin, joka on ollut omissa myyntitavaroissani ja myyty. Ilmeisesti se on sitten palautettu ja myyvät nyt sitä uudelleen, mutta se ei ole enää minun myyntituotteeni? No, olen osuuteni siitä jo saanut, joten...

Takki oli siis nyt uudelleen myynnissä ihan samalla myyntikuvalla ja kuvauksella, kuin oli minunkin myyntierässäni. Jopa silloin lisäämäni lisätiedot näkyvät!

Vierailija
192/241 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä ihmettelin myös kerran pidettyä, mustaa juhlamekkoa, joka meni johonkin "kierrätykseen/lahjoitukseen". Jännästi juuri pikkujouluaikaan.

Tällaista outoa olen kokenut myös Emmyllä. 

Vierailija
193/241 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin eka kertaa ja alkuviikosta olisi paketti tulossa. Jännityksellä odotan! Jos vaatteet ovat luvatun kuntoisia, niin tosi edullisesti kyllä sain merkkivaatetta. Valikoimaa on valtavasti ja kivasti tarjolla myös muita kuin Suomessa tunnettuja merkkejä.

Ostin pojalle edullisen ja laadukkaan frakkiasun vanhojentansseihin. Oli hyvä ostos. Sellpyssä löytää hyviäkin tuotteita pilkkahintaan, koska myyvät niin paljon tavaraa, että osa pääsee livahtamaan monelta silmien ohi ja hinta ehtii sinä aikana pudota mukavasti monta kertaa.

Vierailija
194/241 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No myynti ei kyllä todellakaan kannata. Vaikka möisit kalliimpaa tuotetta, et saa siitä itse juuri mitään. Lähetät kassin ja menee useampi kuukausi, että lajittelevat sen myyntiin. Poistetuista tuotteista ei tule kuvia, pelkkä teksti, että lähetetään hyväntekeväisyyteen, jos et itse maksa postimaksua, että palautettaisiin. Itsellä mennyt ihan uusia tuotteita hylkyyn. Lisäksi kulut ovat muutenkin suuret. Olen myynyt lähes 10 kassillista tavaraa, aluksi toimi hyvin, mutta alkuvuodesta muuttui systeemi enkä todellakaan aio myydä siellä enää mitään. Itsekin ensin koin, että on normikirppistä kätevämpi. Hevonp*skat.

Miten se muuttui alkuvuodesta?

Vierailija
195/241 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse tilasin tuolta nyt ekaa kertaa. Kaikki olivat uusia tai erittäin hyvässä kunnossa ja saapuessaan oli sama tilanne. Olen hyvin tyytyväinen, ainakin tässä vaiheessa. Kohta pitäisi palauttaa osa niistä ja tulostin vetää viimeisiään.. 

Myös sellpy nouto on tulossa tunnin sisään, mutta en nyt tiedä pitikö kasseihin laittaa jotkut laput missä lukee osoitetiedot ja nimi? Tästä ei mitään mainittu ohjeissa, mutta nyt luin yhdessä sähköpostissa. Saa nähdä löytääkö perille :D

Budbee laittaa paketin päälle osoitetarran, josta käy myös ilmi, että sisällä on sinun tuotteitasi. Mutta tarra voi irrota, jota kannattaa kirjoittaa tussilla asiakasnumeronsa tms. kassiin myös, tai laittaa sisälle lappuun kaikki tiedot.

Vierailija
196/241 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä vit on tämä peruste ettei aitoutta voida todistaa. Suuri osa tuotteista on hylätty tällä?! Koko sellpy on vitsi. 

Oon alkanut epäilemään,että siellä on lajittelijoita, jotka vetää välistä itselleen. Poikani merkkihuopareita ja -housuja meni noin. Ne oli ostettu ihan normaalista vaatekaupasta, joten en käsitä että miten ei muka voi aitoutta todistaa. Joistakin tuotteista kuitenkin voi, kun on yhtälailla lappumerkinnät kohdillaan.

Vierailija
197/241 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Täällä myös Vähänkäytetyn loppumisen jälkeen etsimässä korvaavaa vaihtoehtoa :D Uskaltaako tuolta tilata?

Minä siirryn takaisin Huuto.nettiin ja Toriin. Huuto.nettiä käytin paljon aikoinaan. Ne vaatepaketit lapsille oli kivoja. Sai hyvin myös ulkovaatteet lapsille sekä leluja. Huutamisessa oli oma jännityksensä.

Vierailija
198/241 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ollut kannattavampaa myydä sellpyssä kuin kirpparilla, vaikka eihän sitä silti yhdestä tuotteesta paljoa rahaa itselle saa. Olen tilannut jonkin verrann sieltä ja ovat vastanneet odotuksia.

Sama kokemus. Kirpparilla joudut lopulta alentamaan hyvän, 40€ arvoisen tuotteen muutamaan euroon. Sellpyssä sama tuote voi mennä jopa 50 eurolla (esim. joku hyvä suomalainen lasten ulkohaalari, tai vaikka Barbie). Itse saat siis joka tapauksessa enemmän, tai ylipäätään myydyksi tuotteen.

Vierailija
199/241 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaksi kertaa ostanuthyvää ja huonoa tuli 

mm. Hyväkuntoinen villapaita oli reikäinen

toisessa oli reikiä ommeltu kokoon Eli paikattu

mee vaikka kirjastoon ja avaa paketit siellä

ties mitä koita tulee kotiin

kootkin vähän sinnepäin

Ei kirjastoon! Mieluummin vaikka autohalliin.

Vierailija
200/241 |
22.02.2025 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onpas huonoja kokemuksia! Nyt kannattaisi Sellpyn panostaa vaikka provisioiden alentamiseen, kun myyjät katoavat, niin mitäs he sitten myyvät?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yhdeksän kuusi