Sellpy - onko kokemuksia ostamisesta tai myymisestä?
Haluaisin koittaa myydä käyttämättömiä vaatteitani Sellpyn kautta.
Onko kokemuksia?
Vähän pelottaa että kamat katoaa kuin tuhka tuuleen.
Entä oletteko tilanneet Sellpyn kautta käytettyjä vaatteita?
Pitävätköhän tuotetiedot kuinka hyvin paikkaansa?
Jos osoittautuu hyväksi putiikiksi niin sitten ostan vastedes kaikki vaatteeni tuota kautta tulevaisuudessa. En kestä enää tätä ultrapikamuodin tuomaa huonoa omaatuntoa (vaikka olen kyllä tehnyt vuosia kestäviä hyviäkin löytöjä esim. Sheinista joka oman havaintoni mykaan, valitettavasti, on ainut vaatekauppa maailmassa joka ilmoittaa selvästi kunkin tuotteen rinnanympäryksen ja muut tärkeät mitat).
Ihaninta olisi kun olisi niin selkeä vaatekaappi ettei tarvitsisi ostaa uusia vaatteita enää ikinä!
Harmi että kaikki vanhat on ihan reikäisiä ja kulpsahtaneita nyt.
Sekin ois mainiota jos hyvälaatuisia tuotteita ois isotissisillekin, esim Marimekkoa. Sitä odotellessa...
Kommentit (241)
Vierailija kirjoitti:
Aika ristiriitaisin fiiliksin luen tästä Sellbystä, kun moni tykkää ostaa sieltä, mutta ei suosittele myymistä.
Paikallisella kivijalkakirpparilla on vapaissa myyntipöydissä pitkä jono ja heidän hinnoittelupalvelu-myynnissä vielä pidempi jono.
Itselläni on vaatekoon vaihtumisen vuoksi vääränkokoisia vaatteita kahden ison Ikean muuttolaatikollisen verran. Ei niistä mitään omaisuutta tarvitsisi saada, mutta kiva olisi saada edes jotain.
Pitänee vielä tutkailla lisää tätä Sellbyä.
Et saa sellpyssä myyjänä mitään, lataa vintediin.
itse käytän sellpyä vain siihen, että uff-kuntoiset vaatteet joku hakee suoraan ovelta eikä mun tarvitse vaivautua kontille asti. Mitään rahaa sellpystä ei saa myyjänä, joten sinne kannattaa tosiaan laittaa vain lahjoituskuntoinen kama. Ottavat ilmoitusmaksua 1,20€ per tuote ja lisäksi 60% myyntituotosta, MUTTA et saa sentin latia ennen kuin koko kassin ilmoitushinnat on kuitattu! Myös siis myymättä jäävien.
Eli jos lähetän sinne vaikka 10 kpl 10€ tuotetta, niin jokaisesta myydystä tuotteesta mulle tulee se 40% (4€/kpl ja 40€ yhteensä), josta ensin vähennetään ilmoitushinnat (tässä tapauksessa yhteensä 12€) ja sitten vasta kun olen myynyt tarpeeksi kuitatakseni kaikki ilmoitushinnat omalla osuudellani (eli esimerkissäni pitäisi myydä kolme tuotetta, koska 3 x 4€ = 12€), alan saada mitään itselleni. Jos siis myisin nuo kaikki kymmenen tuotetta, saisin 40% seitsemästä tuotteesta. Se tekisi 28 euroa. Kun kaikki ei kuitenkaan mene, saat ehkä 10 euroa.
Näin siis, jos saat 10€ / kpl. Kovin paljon halvemmista voi miettiä, kannattaako edes lähettää - esim. viiden euron vaatteesta ensin ilmoitusmaksu ja sitten 60% sellpylle, niin saat 1,52€, jolla nippa nappa kuittaat jonkun muun vaatteesi ilmoituskulut etkä saa itsellesi vielä pitkään aikaan nostettua senttiäkään..
Toistan: lataa vintediin myytävät ja lähetä sellpylle roskat.
Olen myynyt nyt kuudetta viikkoa Sellpyssä. Saldoni on 18,80 euroa, mutta koska Sellpyn itselleen varaamia mainosmaksuja on yhteensä 38,40 euroa, niin pitäisi vielä tosi monella kympillä myydä, että saisin itselleni yhtään mitään käteen. Lisäksi toimitus heille maksoi 2,99 euroa, joten oikeasti myyjänä tuolta ei saa yhtään mitään, miinukselle jää.
Eikä kauppa edes käy. Olen kuudessa viikossa myynyt viisi tuotetta, mikä on alle yksi viikossa. Tykänneet ovat kyllä kovasti, joten ilmeisesti ihmiset vain ikkunaostelee tuolla.
En suosittele!
Jotkut Sellpyn käyttämät termit ovat minusta outoja, esim. housuissa saattaa olla tyyppinä "kolme", kuten näissä leggingsin näköisissä Casall housuissa:
https://www.sellpy.fi/item/w64J7rDoIP
Mitä tuo "kolme" edes tarkoittaa?
Vierailija kirjoitti:
Jotkut Sellpyn käyttämät termit ovat minusta outoja, esim. housuissa saattaa olla tyyppinä "kolme", kuten näissä leggingsin näköisissä Casall housuissa:
https://www.sellpy.fi/item/w64J7rDoIP
Mitä tuo "kolme" edes tarkoittaa?
Taisin ratkaista aivopähkinän, se tarkoittaa 3/4 mittaisia lahkeita. Mutta olet oikeassa, termit ovat outoja ja osittain vääriä. Löytyy mm. collagepaita. Ja kengistä korkokengät ja pumps erikseen. Olen kyllä pari hyvää ostosta tuolta tehnyt, mutta muutaman kerran on tullut sellaista kamaa, että live-kirpparilla olisi jäänyt ostamatta.
Kyllä kestää tilauksen saapuminen, arvioitu toimitusaika siirtyy vaan koko ajan eteenpäin... paketti seisahtunut jo kahdeksi päiväksi seurantakoodin mukaan Budpeen käsissä...
Ei kyllä maksa vaivaa tilata täältä, valitettavasti. Tuotteet saattaa olla kuvauksen mukaisia, mutta useimmiten valitettavasti ei. Itse päätin nyt viimeisimmän tilauksen jälkeen, että tämä oli nyt viimeinen kerta. Reklamoin 15/18 tuotteesta. Useimmissa isoja reikiä tai sitten tahraa, joista ei mitään mainintaa ilmoituksessa. Tähän kaikkeen reklamointikuvaukseen yms. Menee todella kauan aikaa ja sitten saat vastauksena, että tuotteet tulee palauttaa. Joo, kiva, kaikki tämä aika ja vaiva. Osan olisin mielelläni jopa pitänyt, mutta hinta on kyllä ollut liian kallis, jos tuotteessa reikää ja tahraa.. Eli ajanhukkaa!
Itse tilasin tuolta nyt ekaa kertaa. Kaikki olivat uusia tai erittäin hyvässä kunnossa ja saapuessaan oli sama tilanne. Olen hyvin tyytyväinen, ainakin tässä vaiheessa. Kohta pitäisi palauttaa osa niistä ja tulostin vetää viimeisiään..
Myös sellpy nouto on tulossa tunnin sisään, mutta en nyt tiedä pitikö kasseihin laittaa jotkut laput missä lukee osoitetiedot ja nimi? Tästä ei mitään mainittu ohjeissa, mutta nyt luin yhdessä sähköpostissa. Saa nähdä löytääkö perille :D
Huomioikaa palautus!!
Olin innokkaana löytänyt iso nipun vaatteita ja kenkiä tosi edullisesti. Ennen tilaamista tutustuin ehtoihin, ym. Ihmettelin, eikö heillä ole palautusmahdollisuutta ja laitoin kyselyn. Jos haluat palauttaa, sitä varten pitäisi heiltä erikseen pyytää tulostettava palautuskortti (maksullinen). Hankalaksi meni, kun ei ole tulostinta. Muut vastaavat paikat lähettävät tavaran mukana palautustarrat.
Minä olen tarkka siitä, että vaate myös istuu hyvin, en vaan voi ottaa vaatekaappini täytteeksi lisää huonosti istuvia vaatteita. Toki vartalonmuodotkin vaikuttavat. Ja monet juuri laittaa myytäväksi/kierrätettäväksi tällaisia lähes käyttämättömiä vaatteita, jotka siis istuvat huonosti - lähinnä selästä ja takaa, ja kengät liian kovia. Mutta sitten on niitäkin vaatteiden myyjiä, jotka laittavat myyntiin itselleen jääneitä liian pieniä / suuria vaatteita. Sen ryhmän tuotteet kiinnostaisivat kovasti, mutta sehän ei mitenkään tule ilmi ilmoituksissa tai ostopäätöstä tehdessä.
Mä olen ollut tyytyväinen heidän toimituksiin, ovat tulleet ajallaan ja tuotteet on olleet kuvauksen mukaisia. Olen tilannut varmaan toistakymmentä kertaa jo.
Myyntiehdot on kyllä sellaiset, että pitäisi olla vähän kalliimpaa tuotetta, ennen kuin kannattaa. En aio myydä heidän kauttaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse tilasin tuolta nyt ekaa kertaa. Kaikki olivat uusia tai erittäin hyvässä kunnossa ja saapuessaan oli sama tilanne. Olen hyvin tyytyväinen, ainakin tässä vaiheessa. Kohta pitäisi palauttaa osa niistä ja tulostin vetää viimeisiään..
Myös sellpy nouto on tulossa tunnin sisään, mutta en nyt tiedä pitikö kasseihin laittaa jotkut laput missä lukee osoitetiedot ja nimi? Tästä ei mitään mainittu ohjeissa, mutta nyt luin yhdessä sähköpostissa. Saa nähdä löytääkö perille :D
Eli pitääkö sinne laittaa joku lappu? Ei löydy mitään ohjetta asiasta.
Ostajalle hyvä, myyjälle ei todellakaan.
Ainoa hyvä puoli myyjälle on se, että tuo on suhteellisen helppo tapa päästä eroon tavaroista. Tienaamaan tuolla ei todellakaan pääse, esim. 23 eurolla myydystä laukusta jäi itselle ruhtinaalliset 8 euroa.
Ostajana olen ollut tyytyväinen. Valikoima on valtava, hakutoiminto hyvä ja tuotteet on ollut luvatussa kunnossa. Palautuskin on onnistunut, jos on tullut hutiostoksia.
Kuten täällä mainittu, ostaminen on ok, myyminen ei todellakaan kannata.
Laitoin kassillisen tavaraa, merkkivaatteita, käyttämättömiä vaatteita jne. Vaatteet olleet myynnissä 8vk ja saldo 12.80€....... Ja myytyinä siis Peak Performancen hupparia, Adidasta jne.
Kaduttaa että laitoin.
Lisäksi heivasivat kaikki treenilegginsit kierrätykseen. Suorastaan vituttaa.
En suosittele myymistä. Itsellä todella hyväkuntoiset vaatteet meni "lajitteluun". Täysin uudet Riekerin kengät lähetin sinne myös ja myyntikuvissa kuvattiin paljon käytetyksi, kivet oli pohjissa joita sinne lähettäessä ei ollut ja kärjet kuluneet. Kyllä harmittaa, toi on todella iso kusetus isolla koolla.
Mikä vit on tämä peruste ettei aitoutta voida todistaa. Suuri osa tuotteista on hylätty tällä?! Koko sellpy on vitsi.
Vierailija kirjoitti:
Mikä vit on tämä peruste ettei aitoutta voida todistaa. Suuri osa tuotteista on hylätty tällä?! Koko sellpy on vitsi.
Viekää ennemmin jonnekin hyväntekeisyyteen itse ne vaatteet kuin annatte rahat sellpylle.
Myyntikokemus kirjoitti:
Täytyy lisätä tähän omaan kokemukseen nimimerkillä "Myyntikokemus", että eivät löytäneet tuota hukkaan joutunutta Gudrun Sjödenin tunikaa. Positiivista kuitenkin oli, että he korvasivat sen hinnan minulle. Se korvattiin sillä hinnalla, mitä sen tyyppinen tunika heillä suunnilleen maksaisi, jos sitä myytäisiin. Siitä otettiin provisio pois. Aika vähän noista jää loppujen lopuksi itselle.
Itselläni meni halu myydä siellä enää enempää. Hylkäsivät liian monta puhdasta, silitettyä ja siistiä vaatetta. Jotka olin eritoten katsonut, että pitäisi olla vähän arvokkaampia. Ei tee mieli lähettää uutta kassia, kun tietää, että niitä parempiakin vaatteita sitten pian hylkäävät. Joten jätän todennäköisesti tähän yhteen kertaan, enkä enempää sinne lähetä. Vaatteet voin lahjoittaa hyväntekeväisyyteen täälläkin.
Ne paremmat menee hyvänteueväisyysjärjestön työntekijöiden omaan käyttöön täälläkin.
Vierailija kirjoitti:
Seurailin Sellpystä yksiä Adidaksen tuulihousuja, hinta oli 91 euroa. Jäin odottelemaan että hinta laskisi, no tänään huomasin että hinta onkin NOUSSUT, nyt yli 100 euroa hinta. Miten tämä on mahdollista?
Myyjä oli nostanut itse hintaa. Kahden viikon ajan voi niin tehdä ilmaiseksi,sen jälkeen maksusta.
Ei enää ikinä sellpyä. Ottivat törkeän huonot kuvat (vaatteet vinossa, väärin puettuina, väärän värisiä..) ja kun näistä valitti, valitukset hylättiin. Kirjoitin ihan suoraan palautetta, että todella törkeää käytöstä, koska myyjänä mun tarkoitus on saada ne myytyä ja vielä mieluiten parhaaseen hintaan, niin en saanut vastauksena kuin kuvat on otettu meidän ohjeen mukaisesti.
Ottaa niin päähän. Miksen vain ladannut sitä vintediä!
Olen myynyt sellpyssä nyt puolen vuoden aikana 29 vaatetta, joista saan itselleni 18 euroa. En siis saa edes euroa vaatteelta. Lisäksi tosi laiskaa myyntiä, olisi varmaan perinteisessä Torissakin mennyt nopeammin. Mulle tosi iso pettymys tämä, ajattelin että saisi edes jotakin sivutuloa tuosta, mutta ilmeisesti se on tosiaan vain roskan kierrätystä varten.
No myynti ei kyllä todellakaan kannata. Vaikka möisit kalliimpaa tuotetta, et saa siitä itse juuri mitään. Lähetät kassin ja menee useampi kuukausi, että lajittelevat sen myyntiin. Poistetuista tuotteista ei tule kuvia, pelkkä teksti, että lähetetään hyväntekeväisyyteen, jos et itse maksa postimaksua, että palautettaisiin. Itsellä mennyt ihan uusia tuotteita hylkyyn. Lisäksi kulut ovat muutenkin suuret. Olen myynyt lähes 10 kassillista tavaraa, aluksi toimi hyvin, mutta alkuvuodesta muuttui systeemi enkä todellakaan aio myydä siellä enää mitään. Itsekin ensin koin, että on normikirppistä kätevämpi. Hevonp*skat.