Sellpy - onko kokemuksia ostamisesta tai myymisestä?
Haluaisin koittaa myydä käyttämättömiä vaatteitani Sellpyn kautta.
Onko kokemuksia?
Vähän pelottaa että kamat katoaa kuin tuhka tuuleen.
Entä oletteko tilanneet Sellpyn kautta käytettyjä vaatteita?
Pitävätköhän tuotetiedot kuinka hyvin paikkaansa?
Jos osoittautuu hyväksi putiikiksi niin sitten ostan vastedes kaikki vaatteeni tuota kautta tulevaisuudessa. En kestä enää tätä ultrapikamuodin tuomaa huonoa omaatuntoa (vaikka olen kyllä tehnyt vuosia kestäviä hyviäkin löytöjä esim. Sheinista joka oman havaintoni mykaan, valitettavasti, on ainut vaatekauppa maailmassa joka ilmoittaa selvästi kunkin tuotteen rinnanympäryksen ja muut tärkeät mitat).
Ihaninta olisi kun olisi niin selkeä vaatekaappi ettei tarvitsisi ostaa uusia vaatteita enää ikinä!
Harmi että kaikki vanhat on ihan reikäisiä ja kulpsahtaneita nyt.
Sekin ois mainiota jos hyvälaatuisia tuotteita ois isotissisillekin, esim Marimekkoa. Sitä odotellessa...
Kommentit (241)
Tällä hetkellä tilanne se ettö Sellpylle lähettämäni kassi kuulemma "hukassa" joten tässä odotellaan jo toista viikkoa miten käy : löytyykö tai jos ei niin saanko edes jotain korvausta tuotteista jotka lähetin , osa sentään oli uusia ja käyttämättömiä vaatteita . Harmittaa ihan vietävästi tällainen sotku .
Täällä myös Vähänkäytetyn loppumisen jälkeen etsimässä korvaavaa vaihtoehtoa :D Uskaltaako tuolta tilata?
Aluksi vaikutti hyvältä, olen ostanut ja myynyt. Ostaa uskallan vieläkin, myydä en.
Ennen sai heti osuutensa kun tuote meni kaupaksi, nyt et saa mitään. Nykyään joku mainosmaksu jokaista tuotetta kohden, eli yksinkertaisesti ei kannata myydä. Ennen tuolta saattoi saada vähän voittoa myymällä, nyt ei saa ellet myy jotain oikeasti arvokasta (eli perus kirppisideologia turhaa).
Kerran myös ostin maton joka haisi ja oli likainen. Palautin toki. Toisella kerralla tilasin maton joka oli ihan ok kuntoinen, mutta jäi käyttämättömänä kaappiin. Lähetin tämän sitten yhden Sellpy -kassin kautta myyntiin, ja he hylkäsivät sen, vaikka oli prikulleen siinä kunnossa kun sen ostin heiltä. Naurettavaa!
Mutta edelliseen lisäisin, että olen ostanut myös hyviä mattoja siis. Sanoisin että tuolta uskaltaa tilata kyllä, itse olen ollut suurimpaan osaan tuotteista tyytyväinen.
Myydä ei vaan tosiaan kannata. Harmi, että ihmisiltä meni noinkin hyvä alusta myydä pilalle heidän mainosmaksujensa takia. Tuli vielä täysin yllätyksenä tämä muutos itselle. Olen myynyt 15 euron edestä tähän mennessä, mutten saa penniäkään.
Olen tehnyt kymmeniä ostoksia tuolta ja on vain positiivista sanottavaa sellpystä. Joskus on jossain muutaman euron vaatekappaleessa ollut joku pieni reikä, mutta siitäkin on ollut maininta että vaatetta on käytetty paljon ja siinä voi olla vikoja ja kuviakin ollut. Paljon parempaa rättiä tuolta saa edullisemmin kuin kotimaisilta kirpputoreilta ja second hand shopeista. Ymmärtääkseni suurin osa noista vatteista tulee skandinaviasta ja saksasta joilla on hieman parempi elintaso kuin suomalaisilla ja se näkyy käytetyissä vaatteissakin. Myymisestä ei ole kokemusta.
Vierailija kirjoitti:
Myydä ei vaan tosiaan kannata. Harmi, että ihmisiltä meni noinkin hyvä alusta myydä pilalle heidän mainosmaksujensa takia. Tuli vielä täysin yllätyksenä tämä muutos itselle. Olen myynyt 15 euron edestä tähän mennessä, mutten saa penniäkään.
Sama. Ihan älytön juttu, en tule saamaan senttiäkään ulos sieltä. tällä hetkellä vielä 18€ miinuksella kassillisesta vaatteita.
On ollut kannattavampaa myydä sellpyssä kuin kirpparilla, vaikka eihän sitä silti yhdestä tuotteesta paljoa rahaa itselle saa. Olen tilannut jonkin verrann sieltä ja ovat vastanneet odotuksia.
Ajattelin että alkaisin myymään täällä, kun paikallisella kirpputorilla myydessä jotenkin ihmeellisesti aina häviää tavaraa. Harmi että ei ehkä olekaan kannattavaa myydä Sellpyssä...
Selailin videopelejä Sellpystä, mutta on todella huonosti kuvailtu kun hakee Playstation -pelejä, seassa on muillekin alustoille olevia pelejä, kuten Nintendo Wii, Xbox ja Windows PC pelejä, mutta niin vaan on merkitty Playstation peliksi. Lisäksi oli esim. PS3:n loppupään Essentials sarjan peli, ja pelin nimeksi oli merkitty se Essentials, eikä pelin varsinainen nimi.
Ei taida olla asiantuntemusta yhtään pelialalta tuolla.
Aika ristiriitaisin fiiliksin luen tästä Sellbystä, kun moni tykkää ostaa sieltä, mutta ei suosittele myymistä.
Paikallisella kivijalkakirpparilla on vapaissa myyntipöydissä pitkä jono ja heidän hinnoittelupalvelu-myynnissä vielä pidempi jono.
Itselläni on vaatekoon vaihtumisen vuoksi vääränkokoisia vaatteita kahden ison Ikean muuttolaatikollisen verran. Ei niistä mitään omaisuutta tarvitsisi saada, mutta kiva olisi saada edes jotain.
Pitänee vielä tutkailla lisää tätä Sellbyä.
Vierailija kirjoitti:
Pitkään myös olen miettinyt sekä myyntiä ja ostamista. Asialle en ole vielä tehnyt mitään, mutta tätä keskustelua seuratessa tuli mieleen kysyä, että minkälaiset maksutavat ovat vaihtoehtoina Sellpyllä? Yritin löytää sivuilta, mutta mitään tietoa en asiasta löytänyt ja en ole vielä rekisteröitynyt palveluuun.
Itse olen maksanut monesti laskulla mutta myös ostaessa voi maksaa n pankin kautta.
Kaksi kertaa ostanuthyvää ja huonoa tuli
mm. Hyväkuntoinen villapaita oli reikäinen
toisessa oli reikiä ommeltu kokoon Eli paikattu
mee vaikka kirjastoon ja avaa paketit siellä
ties mitä koita tulee kotiin
kootkin vähän sinnepäin
Vierailija kirjoitti:
En mä jaksa alle kympin vaatteista reklamoida mutta kalliimmista kyllä
Mä kyllä reklamoin jos ei ole erittäin hyväkuntoinen
Apua mikä huijaus! Tulin ihan kunnolla huijatuksi. Kaveri suositteli minulle mutta isoin kirppisvirhe ikinä. Kallita hugo boss vaatteitani (200e) myytiin siellä 30e kpl josta jäi itselleni sitten 40 % voitosta. Hinnoittelun teki joku tekoäly. vauvan hm hanskat oli hinnoiteltu 7 e kpl / per hanska / ei siis hanskapari. Eihän kukaan osta käytettyjä vauvan HM-merkkisiä hanskoja erikseen ja maksa 14 e. Muutenkin kivoja vaatteita joista olisin saanut vintedissä paljon enemmän. Apua harmittaa tosi paljon hävisin paljon rahaa. sain voittoa ehkä 20e 500 euron vaatteista.
Aika omituiselta vaikuttaa tuo tuotteiden lajittelu ja hinnoittelu. Käyttämättömät Noisy Mayn farkut hylätty myynnistä koska aitoutta ei voi muka varmentaa. Ihan vitsillä heitin mukaan kulahtaneet elloksen farkut niin ne on kyllä kelvannut myyntiin ja hintaa keksitty 4,5e. Ja sitten pitäs kuitenkin olla vähintään 5e arvoisia tuotteita mukamas.
Ostajana pelkästään hyviä kokemuksia. Välillä kuntoluokitus ei pidä paikkaansa, mutta aina voi reklamoida. Asiakaspalvelu ystävällistä. Voi tehdä hyviä löytöjä tosi halvalla.
Myyjänä ei kannata odottaa suuria voittoja, ja muutenkin kannattaa tutustua Sellpyn kuluihin etukäteen niin ei tuu yllätyksenä et monesta vaatteesta jää vaan muutamia senttejä/euroja käteen. Kun mainosmaksut on vielä 1,2e per tuote, monesta voi jäädä jopa miinukselle, eli ihan mitä tahansa ei kannata lähettää. Vaatteet ovat kyllä itellä myyneet hyvin ja lähes kaikki menneet kaupaksi, mutta voitto luokkaa 20€ yhdestä kassista. Myös aika siitä, kun paketti haetaan kotiovelta siihen, että se päätyy myyntiin, kestää useita kuukausia. Kannattaa siis vähän ennakoida milloin esim lähettää talvivaatteet myyntiin koska joulukuussa voi olla vähän myöhäistä. Mut ite oon laittanut myyntiin tavaroita jotka olisin muuten vienyt konttiin. Eli sen hintaisia mitä en ihan jaksaisi toriin laittaa, mutta joista oletan että joku voisi jotain maksaakin.
Ostaminen ja palautusprosessi Sellpyssä on sujuvaa, siitä plussaa. Laaduntarkistus osoittautui pääasiassa surkeaksi, ei siis vastannut kuvausta kuin uusi / uudenveroinen. vaatteissa oli reikiä, pahoja hajuja, värjäymiä, saumat purkautuneet jne. En halua ostaa rikkinäisiä vaatteita enkä paikattuja, en ota niitä vastaan edes ilmaiseksi. Palvelun kehittämiseksi ehdottaisin keskittymistä vain uudenveroisiin tuotteisiin.