Sellpy - onko kokemuksia ostamisesta tai myymisestä?
Haluaisin koittaa myydä käyttämättömiä vaatteitani Sellpyn kautta.
Onko kokemuksia?
Vähän pelottaa että kamat katoaa kuin tuhka tuuleen.
Entä oletteko tilanneet Sellpyn kautta käytettyjä vaatteita?
Pitävätköhän tuotetiedot kuinka hyvin paikkaansa?
Jos osoittautuu hyväksi putiikiksi niin sitten ostan vastedes kaikki vaatteeni tuota kautta tulevaisuudessa. En kestä enää tätä ultrapikamuodin tuomaa huonoa omaatuntoa (vaikka olen kyllä tehnyt vuosia kestäviä hyviäkin löytöjä esim. Sheinista joka oman havaintoni mykaan, valitettavasti, on ainut vaatekauppa maailmassa joka ilmoittaa selvästi kunkin tuotteen rinnanympäryksen ja muut tärkeät mitat).
Ihaninta olisi kun olisi niin selkeä vaatekaappi ettei tarvitsisi ostaa uusia vaatteita enää ikinä!
Harmi että kaikki vanhat on ihan reikäisiä ja kulpsahtaneita nyt.
Sekin ois mainiota jos hyvälaatuisia tuotteita ois isotissisillekin, esim Marimekkoa. Sitä odotellessa...
Kommentit (241)
En missään nimessä suosittele Sellpy:tä. Lähetin tuotteet 7 viikkoa sitten myyntiin ja ne ovat nyt vasta nyt käsitelty. Suuri osa täysin käyttämättömistä ja laadukkaista ajattoman tyylikkäistä vaatteistani on laitettu suoraan kierrätykseen Sellby:n toimesta!? Yhden vaatteen kohdalla syyksi oli laitettu mm."pesun jälkiä", vaikka vaate oli uusi, käyttämätön ja virheetön. Ottavatko lajittelijat vaatteet itselleen, myyvätkö itse eteenpäin vai menevätkö ne edes kierrätykseen? Epäilen suuresti. Joka tapauksessa ensimmäinen ja viimeinen kassi, jonka lähetän Sellpy:lle myyntiin.
Olen yrittänyt myydä sellbyn kautta, mutta myyntiin laittaminen kestää todella pitkään. Hylättyjä vaatteita ostin takaisin, siksi koska hylkäyksen syyt olivat outoja, halisin nähdä pitääkö syyt paikkansa esim. uudet kengät olivat liian halvat laittaa myyntiin samoin muutama merkkifarkut hylättiin liian halpoina. Ne tuotteet jotka kelpasivat myyntiin niin myytiin todella alihintaan ja myyjälle jää usein ns. luu käteen. Sähköposteihin ei vastata tai syyllistetään myyjää kertomalla, että lähetit liian vaikeita tuotteita myyntiin, siksi ne on hylätty. Minun kohdalla tuntui siltä, että kaikki hylkäyksien syyt olivat keksittyjä. Olen todella pettynyt ko. firmaan!
Mulla on kaikki toistaiseksi sujunut hyvin sekä ostajana että myyjänä, tosin laitan myyntiin vain halpaa tavaraa, josta lähinnä haluan eroon. Mikään kiire ei tosiaan saa olla, hidasta on. Muuten toimii, rahaa sillä ei tee, mutta pääsee roinasta.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kaikki toistaiseksi sujunut hyvin sekä ostajana että myyjänä, tosin laitan myyntiin vain halpaa tavaraa, josta lähinnä haluan eroon. Mikään kiire ei tosiaan saa olla, hidasta on. Muuten toimii, rahaa sillä ei tee, mutta pääsee roinasta.
Minulla samanlaiset ajatukset. Ei ole iso vaiva lähettää tuonne myyntiin, jos niistä saa edes 5 euroa niin sekin on kotiinpäin. En minä niitä millään muulla tavalla jaksaisi alkaa myymään, joten kaikki on plussaa.
Shein on pahin pikamuodintuottaja. Järkyttävää tilata rättejä Kiinasta. Ymmärrätkö mitä se kustantaa ympäristölle rahdata laaduttomia rättejä Suomeen.
Oikeasti. Millä planeetalla sunlaiset ihmiset luulevat elävänsä? =/
Sellby on ok luotettava, ei-suomalainen yritys. Iso ongelma on, etteivät erota naistentakkia miestentakista, tuote- ja materiaalitiedot luokattoman huonot. Olen yrittänyt selata takkia, puolet esitetyistä takeista oli miesten takkeja. He ottavat ison provikan, sopii laiskoille.
Miten kukaan voi ostaa vaatteita, kun koot ja materiaalitiedot ovat niin päin mäntyä. Sopii samalle porukalle, joka liikakuluttaa kaikkea. Ei sovi päälle, mutta en palautakaan. Vahingot siirretään eteenpäin.
Itse myisin netissä järkevällä hinnalla ja hyvillä tuotetiedoilla.
On hyvää laatua kaikille, laatu maksaa. Shein ei ole laatua. Orjatyövoimaa.
Vierailija kirjoitti:
Ei todellakaan kannata myydä. Laitoin pari kassillista hyväkuntoisia vaatteita myyntiin. Myyntiä tuli yhteensä reilut 230 € verran, itselle tästä jäi ruhtinaalliset 40 euroa.
Kaiken lisäksi pari käyttämätöntä merkkipaitaa "lahjoitettiin hyväntekeväisyyteen", eikä edes laitettu myyntiin. Reklamoin noista, mutta eivät koskaan vastanneet.
Oliko yllätys, että 40 % tulee myyjälle? Sehän lukee myyntiehdoissa. Etkö osannut laskea? Sellpy tilittää oikein, mutta ovat epäluotettavia arvioimaan tuotteita. Ei ammattitaitoisia.
Eihän kukaan tiedä meneekö paidat kierrätykseen, voihan olla että henkilökunta ottaa itselleen. Aika tyypillistä toimintaa, kun ihmiset ovat töissä.
Vähän ristiriitaiset kokemukset.
Sain hyvin rahaa muutamasta käyttämättömästä merkkituotteesta.
Muutama kallis tuote meni hylkyyn, harmittaa vieläkin.
Pääsin eroon roinasta, jota en koskaan tarvitse.
Työ kandee tehdä itse. Kuvaa, kirjoita ja myy. Onhan Suomessa monta paikkaa missä myydä. Paras tili tulee vuokraamalla paikka ja asialliset hinnat. Tunnesidettä ei kannata luoda. Käyttämätön käytetty vaate on vain 50% hinnasta ja oikeasti käytetty vain enää 10-30 % hinnasta. Ihmiset ylihinnoittelevat. Sellbyllä taas alihinnoitellaan. Sknänsä ostajalle hyvä juttu.
Sellbyssä ei ole vaatealan ammattilaisia töissä, sen huomaa. Arvioivat vaatteita aivan väärin.
Arvo Armas kirjoitti:
Sama myyntikokemus, minultakin uusia tuotteita laittoivat hylkyyn, lisäksi joissain tuotteissa oli muka eläimenkarvoja, minulla ei ole kotieläimiä, jostain tuotteesta hukkasivat olennaisen osan, moni tuote, jonka arvon tiedän olevan huomattavasti yli 5 euroa, hylkäsivät ja väittivät arvon olevan alle 5 euroa. Tulee pakostakin epäilys, millä perusteella, laitoin nämä kaikki hylätyt myös uudelleen tarkistukseen, mutta asia ei muuttunut miksikään. Harmittaa kyllä. Meneekö mitään hyväntekeväisyyteen, vai käärivätkö " tarkastajat " parhaat päältä itselleen..Laitoin juuri myös Trusptilotille arvostelua tästä toiminnasta.
Palvelu on liian edullista, ettei sillä makseta palkkoja. Pakostakin on vilunkia ja ammattitaidotonta porukkaa töissä. Ei millään voi saada parempaa palvelua noilla hinnoilla. Onko se yllättävää?
Olen aina myynyt vaatteeni ja tavarani itse, hinnat järkevät ja ilmoitukset selkeät, että asiakkaalle tulee vahva tunne sitä, että tavara on juuri hänelle.
Vierailija kirjoitti:
Eikö joku voisi nyt perustaa Suomeen uuden "Vähänkäytetyn"? Sellaisen, joka ei laajene ulkomaille ja on yhtä edullinen ja hyvä, mitä se oli alussa. Eikä mitään kirppismestareita, ne oli huonoja ja epäluotettavia ja tais lopulta olla se lopullinen homman kaataja. Joku, jolle käy maltilliset tulot ruokansa eteen, pystytäpä..
Miksi et itse perusta?
Aina oletetaan, että joku muu tyytyy maltillisiin tuloihin. Jos haluaa laatua, pitää olla valmis maksamaan hyvästä työstä. Ilmeisesti ne, jotka kuluttavat, eivät taida haluta maksaa hyvää pslkkaa hyvästä työstä. 2nd hand shopkin olisi hyvä ja kannattava työ, jos samalla myy jotain kivaa uutta. Siellä ei ole kuin laatua, siistiä ja puhdasta vaatetta. Harmittaa, kun Kalliossa lopetettiin yksi hyvä puoti, jo 6 v sitten. 20 vuotta oli pystyssä ja tosi hyviä vaatteita.
Kannattaa investoida hyvään.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä kokemusta Sellpystä tilattujen vaatteiden palauttamisesta, onnistuuko se nykyään sujuvasti? Harmi, kun vaatteista ei ilmoiteta mittoja tuotekuvauksessa
Ei pysty noilla hinnoilla. Jää muut työt tekemättä, jos alkaa mittailla ja kirjoitella.
Jos itse on koskaan myynyt netissä ja tehnyt ilmoitukset huolella, saa ehkä 6 maks 10 vaatetta lisättyä nettiin. Kysymys on työmoraalista ei muusta. Iso osa ihmisistä ei halua maksaa palvelusta, edes Suomessa. Ei meillä edes ole asiakaspalvelua, mutta selvästi on parempi kuin Sellpyllä. Miettikää aikaa, kun myyjät toivat sopivan kokoiset vaatteet sovituskoppiin ja vei vielä poiskin. Työnlaatu maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä kokemusta Sellpystä tilattujen vaatteiden palauttamisesta, onnistuuko se nykyään sujuvasti? Harmi, kun vaatteista ei ilmoiteta mittoja tuotekuvauksessa
On harmi.Siitä syystä lähetin takaisin 3 kollegekankaista / luin että on pumpulia ) ylilämmintä ja väärän mittaista leninkiä.Tilasin palautuskupongin, minkä he voisivat laittaa joka pakettiin ettei tarvi erikseen pyytää. Mitoitus on aina arvoitus.Italialaiset vaatteet varsinkin eroa koossa tosi paljon.
Outoa, kun ei näitä tiedetä, vaikka on netti käytössä.
Totta on, että tuotetiedot on päin mäntyä, siksi en tilaakaan Sellpysta. En koskaan tilaa mitään, missä ei ole oikeita tuotetietoja. Jos sellaista tilaa, voi syyttää vain itseään. Eikö?
Vierailija kirjoitti:
En suosittele kirjoitti:
Ostin koiran takin, jonka selän mitaksi oli ilmoitettu 46 cm. Maksoin tuotteesta 40 euroa, käyttämätön kun oli. Toimitus oli todella hidas. Tuote oli todellisuudessa kokoa 35, siis kaksi kokoa ilmoitettua pienempi ja näinollen täysin käyttökelvoton. Jäi vähän sellainen tuntuma, että käsittelijä on vain aivottomasti mitannut vaatteen päästä päähän ilman mitään käryä siitä, miten koiran vaatteen koko määrittyy (asiahan olisi selvinnyt katsomalla vaatteen kokolappua tai valmistajan kokotaulukkoa tai ihan omilla aivoilla ajattelemalla). Nyt odottelen vastausta reklamaatiooni, sitä ei ole käsitelty luvatussa 24 h ajassa. Kusetuksen maku tästä jäi kaiken kaikkiaan.
Minulla on sellainen käsitys, että siellä työskentelee työllistettyjä maahanmuuttajia ym, joilla ei välttämättä tosiaan ole mitään käsitystä esim. koiran vaatteesta, Marimekon paidasta jne.
Käsitys??? Asenne ongelma. On joko fakta tai satuilua.
Et voi levittää juttuja, leimata työllistettäviä maahanmuuttajia. Kai omistaja antaa ohjeet miten työtä tehdään. Pysy tiedossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On ollut kannattavampaa myydä sellpyssä kuin kirpparilla, vaikka eihän sitä silti yhdestä tuotteesta paljoa rahaa itselle saa. Olen tilannut jonkin verrann sieltä ja ovat vastanneet odotuksia.
Sama kokemus. Kirpparilla joudut lopulta alentamaan hyvän, 40€ arvoisen tuotteen muutamaan euroon. Sellpyssä sama tuote voi mennä jopa 50 eurolla (esim. joku hyvä suomalainen lasten ulkohaalari, tai vaikka Barbie). Itse saat siis joka tapauksessa enemmän, tai ylipäätään myydyksi tuotteen.
Mieti 20 tuotetta, paljonko nettoat? Väitän, että Huutiksessa tai Torissa ndaat paremman tilin. Ongelma on Posti, ihan liian kallista postittaa kuoressa. Posti tuhoaa nettimyynnin lopullisesti.
Et saa sellpyssä myyjänä mitään, lataa vintediin.
itse käytän sellpyä vain siihen, että uff-kuntoiset vaatteet joku hakee suoraan ovelta eikä mun tarvitse vaivautua kontille asti. Mitään rahaa sellpystä ei saa myyjänä, joten sinne kannattaa tosiaan laittaa vain lahjoituskuntoinen kama. Ottavat ilmoitusmaksua 1,20€ per tuote ja
Miksi rankaiset Sellpyä? Harvinaisen kierosti toimit. He ovat ehtonsa kertoneet avoimesti, mutta haluat silti rangaista ja lähetät UFF:n tasoiset roskat sinne. Oman navan ympärillä pyörit. Epäekologista rahdata vaatteita, kun voisit kantaa roskasi itse roskikseen.
Tämäkö on sun sukupolven ajatus yrittämisestä? Toivottavasti et myy mulle mitään. Raukkamaista ympäristönkuormittamista.
Vierailija kirjoitti:
Ei kyllä maksa vaivaa tilata täältä, valitettavasti. Tuotteet saattaa olla kuvauksen mukaisia, mutta useimmiten valitettavasti ei. Itse päätin nyt viimeisimmän tilauksen jälkeen, että tämä oli nyt viimeinen kerta. Reklamoin 15/18 tuotteesta. Useimmissa isoja reikiä tai sitten tahraa, joista ei mitään mainintaa ilmoituksessa. Tähän kaikkeen reklamointikuvaukseen yms. Menee todella kauan aikaa ja sitten saat vastauksena, että tuotteet tulee palauttaa. Joo, kiva, kaikki tämä aika ja vaiva. Osan olisin mielelläni jopa pitänyt, mutta hinta on kyllä ollut liian kallis, jos tuotteessa reikää ja tahraa.. Eli ajanhukkaa!
Jännää. Selasin ja ilmoitin heti jopa 18 ilmoituksesta, joissa oli virheellistä tietoa kuviin verrattuna. 15/30 muka naisten takista oli miesten takkeja.
Vierailija kirjoitti:
Kuten täällä mainittu, ostaminen on ok, myyminen ei todellakaan kannata.
Laitoin kassillisen tavaraa, merkkivaatteita, käyttämättömiä vaatteita jne. Vaatteet olleet myynnissä 8vk ja saldo 12.80€....... Ja myytyinä siis Peak Performancen hupparia, Adidasta jne.
Kaduttaa että laitoin.
Lisäksi heivasivat kaikki treenilegginsit kierrätykseen. Suorastaan vituttaa.
Tämähän on kuin Kouvolassa. Maksoin palvelusta ja tavarani ajettiin jäteasemalle. Suomessa on uskomatonta kusetusta. Itse en Sellpyllä myisi, enkä ostaisi, mutta työmoraali kaikkinensa vaan alkaa putoilla. Mitähän palveluksi sanotaan sitä mitä saadaan 20 v kuluttua. Jos saadaan. Kaikki miettii voittoa, mutta ei sitä, mitä sen eteen pitäisi tehdä.
Olen ostanut sellpystä monta kertaa ja tavara on ollut pääosin kuvauksen mukaista. Vaatteiden haju ällöttää, kaikki ne kamppeet haisevat tosi öklölle. Toiset haisee tosi voimakkaalle pesuaineelle, toiset ei, mutta kaikissa on silti se öklö sellpyn haju. Saa tehdä vaikka mitä etikkavesiliotuksia, että hajun saa pois vaatteista.
Ei todellakaan kannata myydä. Laitoin pari kassillista hyväkuntoisia vaatteita myyntiin. Myyntiä tuli yhteensä reilut 230 € verran, itselle tästä jäi ruhtinaalliset 40 euroa.
Kaiken lisäksi pari käyttämätöntä merkkipaitaa "lahjoitettiin hyväntekeväisyyteen", eikä edes laitettu myyntiin. Reklamoin noista, mutta eivät koskaan vastanneet.