Sellpy - onko kokemuksia ostamisesta tai myymisestä?
Haluaisin koittaa myydä käyttämättömiä vaatteitani Sellpyn kautta.
Onko kokemuksia?
Vähän pelottaa että kamat katoaa kuin tuhka tuuleen.
Entä oletteko tilanneet Sellpyn kautta käytettyjä vaatteita?
Pitävätköhän tuotetiedot kuinka hyvin paikkaansa?
Jos osoittautuu hyväksi putiikiksi niin sitten ostan vastedes kaikki vaatteeni tuota kautta tulevaisuudessa. En kestä enää tätä ultrapikamuodin tuomaa huonoa omaatuntoa (vaikka olen kyllä tehnyt vuosia kestäviä hyviäkin löytöjä esim. Sheinista joka oman havaintoni mykaan, valitettavasti, on ainut vaatekauppa maailmassa joka ilmoittaa selvästi kunkin tuotteen rinnanympäryksen ja muut tärkeät mitat).
Ihaninta olisi kun olisi niin selkeä vaatekaappi ettei tarvitsisi ostaa uusia vaatteita enää ikinä!
Harmi että kaikki vanhat on ihan reikäisiä ja kulpsahtaneita nyt.
Sekin ois mainiota jos hyvälaatuisia tuotteita ois isotissisillekin, esim Marimekkoa. Sitä odotellessa...
Kommentit (241)
Vierailija kirjoitti:
Jotkut Sellpyn käyttämät termit ovat minusta outoja, esim. housuissa saattaa olla tyyppinä "kolme", kuten näissä leggingsin näköisissä Casall housuissa:
https://www.sellpy.fi/item/w64J7rDoIP
Mitä tuo "kolme" edes tarkoittaa?
Kävin katsomassa, nuo 'kolme' merkittyjä ei täyspituisia, vaan jotakin 3/4 osaa, capriputuisia?
Ostajana olen ollut tyytyväinen joka kerralla. Myyjänä taas on sekä hyvää että huonoa sanottavaa.
Laiskana en ole jaksanut pitää kirpparipöytää, vaan heitin vaan Sellpyyn parikymmentä vaatetta, mitä en ole pitänyt. Kaikki meni, vaikken niistä paljon rahaa kyllä saanut.
Oon tilannut iciw trikoot, kengät, mekon, hameen, farkut ja kaikki ollut hyviä. Nyt odottelen kahta mekkoa saapuvaksi.
Ostin myös parit Changen rintaliivit, hyvät on.
Laaduntarkastus aivan paskaa nykyään, asiointi loppui nyt. Aina rikkinäisiä vaatteita "ei käytön jälkiä, erinomainen kunto"..
Olen kerran ostanut sieltä. Toimitus kesti älyttömän kauan ja vaatteet maksoivat käytetyiksi mielestäni paljon. Tuotteissa ei varsinaisesti ollut vikaa, mutta en silti usko tilaavani sieltä uudelleen. Viikkojen odottelu on vaan liian stressaavaa.
Vierailija kirjoitti:
Olen kerran ostanut sieltä. Toimitus kesti älyttömän kauan ja vaatteet maksoivat käytetyiksi mielestäni paljon. Tuotteissa ei varsinaisesti ollut vikaa, mutta en silti usko tilaavani sieltä uudelleen. Viikkojen odottelu on vaan liian stressaavaa.
Ihan vinkkinä, niin kannattaa laittaa kiinnostavat tuotteet suosikeihin odottamaan hinnan alentumista. Saa sitten halvemmalla. Itse en ole joutunut odottamaan toimitusta kovin kauan. Kestäähän siinä jonkin aikaa kun paketti Ruotsista tulee.
Onko teillä kokemusta Sellpystä tilattujen vaatteiden palauttamisesta, onnistuuko se nykyään sujuvasti? Harmi, kun vaatteista ei ilmoiteta mittoja tuotekuvauksessa
Eka tilaus ja vaatteet olivat kuin uusia! Ihanat! Laadukkaat ja kaikki vielä sopivia!
Tarkkana pitää olla ja zoomailin kuvia ja tilasin vain vähön laadukkaampia merkkejä!
Koskaan en ole innistunut nettisjoppailulla näin täydellisesti kuin nyt! 🎯🎯🎯
Itse pidän vaan tietyistä merkeistä laadun takia.Tilasin 5 leninkiä ja sain.
Palautin kolme, maksoin 10 euroa liikaa jostakin syystä.
Sain 2 ihanaa kesämekkoa.Toinen liian iso mutta jätän sen pienennettäväksi.Olen aina tyytyväinen.Mitään ongelmia en näe . Ja aina siistit puhtaat / uudetkin vaatteet.
Mietin jospa alkaisin kokeilla myyntiäkin. En ole kuullut mitään negatiivistä.
Ainut on että nykyään joutuu maksamaan sekä hausta että palautuksesta, Ennen tuli lähetys ilmaiseksi.
Ostaminen toimii hyvin, käsittääkseni myynti siellä ei käsittääkseni kannata mutta tästä ei ole varmuutta.
Nimin. 60-70€ tuote 19€ hinnalla.
Siunausta!
Vierailija kirjoitti:
Pitkään myös olen miettinyt sekä myyntiä ja ostamista. Asialle en ole vielä tehnyt mitään, mutta tätä keskustelua seuratessa tuli mieleen kysyä, että minkälaiset maksutavat ovat vaihtoehtoina Sellpyllä? Yritin löytää sivuilta, mutta mitään tietoa en asiasta löytänyt ja en ole vielä rekisteröitynyt palveluuun.
Minä maksan vasta kun olen saanut tavarat .
Vierailija kirjoitti:
Sain Sellpy-tilauksen mukana paperitoukkia. Oli työn ja tuskan takana saada ne tuholaiset hävitettyä asunnosta. En enää uskalla tilata, vaikka hyviä vaatteita siellä onkin.
Voi kamala.Itse tilannut useasti ei ole toukkia tullut .On vaan siistejä vaatteita.
Vierailija kirjoitti:
Onko teillä kokemusta Sellpystä tilattujen vaatteiden palauttamisesta, onnistuuko se nykyään sujuvasti? Harmi, kun vaatteista ei ilmoiteta mittoja tuotekuvauksessa
On harmi.Siitä syystä lähetin takaisin 3 kollegekankaista / luin että on pumpulia ) ylilämmintä ja väärän mittaista leninkiä.Tilasin palautuskupongin, minkä he voisivat laittaa joka pakettiin ettei tarvi erikseen pyytää. Mitoitus on aina arvoitus.Italialaiset vaatteet varsinkin eroa koossa tosi paljon.
Täälläkin olisi lähdössä ihan just tilaus, mutta kokemusten googlaamisen jälkeen tulinkin toisiin ajatuksiin :D
Laatikossa oli villa vaatteita ja talvikenkiä, niiden joukossa vilisti jotain koppakuoriaisen näköisiä, laitoin laatikon kiinni ja kannoin äkkiä sen ulos. Teippasin laatikon tiukasti ja tein palautuksen välittömästi. Jos oli vaikka turkiskuoriasia, luteita?? niistä eroon pääseminen ei olekkaan mikää ihan helppo juttu.
En osta enää mitään käytettyä yms. vanhat huonekalut, sohvat, nojatuolit ja sellaiset niissä voi olla vaikka mitä ötökkää pehmusteiden sisällä ja sitten kannat ne kotiisi, illan tullen ne lähtee sitten leviämään pitkin asuntoa. Kerta kaikkiaan puistattava ajatus.
Vierailija kirjoitti:
Sain Sellpy-tilauksen mukana paperitoukkia. Oli työn ja tuskan takana saada ne tuholaiset hävitettyä asunnosta. En enää uskalla tilata, vaikka hyviä vaatteita siellä onkin.
Kai nyt osaat pakastaa vaatteet.
Paperitoukat tykkää paperista, ei vaatteista. Yleensä tulevat pahvilaatikoissa.
En voi suositella myyntiä Sellpyssä. Ainakaan merkkivaatteita ei kannata sinne lähettää, ellei ole todisteita vaatteiden aitoudesta. Joudut sitten maksamaan, jos haluat vaatteet takaisin etkä suostu lähettämään hyväkuntoisia, mutta epäaidoiksi todettuja vaatteita suoraan kierrätykseen. Kyseessä ei edes ollut mikään kovin kallis merkki, mutta tällainen toiminta harmittaa.
Ostajana ei myöskään ole paljon positiivista sanottavaa. Jotkut vaatteet on olleet ihan ok. Mutta sitten olen saanut legginsien tilalla miesten kalsarit, naisten neule olikin miesten aluspaita ja "hyväkuntoisissa" vaatteissa on usein reikiä tai ne on kauttaaltaan kuluneita.