Sellpy - onko kokemuksia ostamisesta tai myymisestä?
Haluaisin koittaa myydä käyttämättömiä vaatteitani Sellpyn kautta.
Onko kokemuksia?
Vähän pelottaa että kamat katoaa kuin tuhka tuuleen.
Entä oletteko tilanneet Sellpyn kautta käytettyjä vaatteita?
Pitävätköhän tuotetiedot kuinka hyvin paikkaansa?
Jos osoittautuu hyväksi putiikiksi niin sitten ostan vastedes kaikki vaatteeni tuota kautta tulevaisuudessa. En kestä enää tätä ultrapikamuodin tuomaa huonoa omaatuntoa (vaikka olen kyllä tehnyt vuosia kestäviä hyviäkin löytöjä esim. Sheinista joka oman havaintoni mykaan, valitettavasti, on ainut vaatekauppa maailmassa joka ilmoittaa selvästi kunkin tuotteen rinnanympäryksen ja muut tärkeät mitat).
Ihaninta olisi kun olisi niin selkeä vaatekaappi ettei tarvitsisi ostaa uusia vaatteita enää ikinä!
Harmi että kaikki vanhat on ihan reikäisiä ja kulpsahtaneita nyt.
Sekin ois mainiota jos hyvälaatuisia tuotteita ois isotissisillekin, esim Marimekkoa. Sitä odotellessa...
Kommentit (246)
En oikein suosittele myymään heidän kauttaan, summat ovat ihan liian pieniä ja tavarat eivät meinaa mennä kaupaksi. Harmittaa, että käytin aikaa (ja maksoin 6 euroa kahdesta paketista) olisi ollut helpompaa vain laittaa ne UFF:n konttiin. Kaikki tavarat olivat laadukkaita, hyväkuntoisia, eivät massamarkkinoiden roinaa tai vanhentuneita malleja. Olin varma, että saisin niistä ainakin muutaman kymmenen euroa, mutta todellisuus oli, ettei edes ne 6 euroa lähetyksestä kattanut kuluja. Tämä homma ei ole vaivan väärti.
Lisäks heidän arvionsa herättää kysymyksiä. Miks uudet ja puhtaat tavarat merkitään kelvottomiksi ja lähetetään hyväntekeväisyyteen (esim. uudet colleget, talvihousut...). Reklamaatioihin ei juuri vastata, ja työntekijät saattavat vain ottaa hyvät vaatteet ilmaiseksi onko siellä edes valvontaa? Vai pilataanko tavarat itse käsittelyssä...
Vierailija kirjoitti:
Ihania uusia saapikkaita , koot ei aina toimi ,valitettavasti! Ralph Laureni bootsita aivan liian isot.Palautin. Olisin pitänyt jos olisi sopineet.
Samoin , palautin .Mutta olipa ikävä,Niin upeat ,aivan uudet.
Omalla kohdalla Sellpy on hukannut kaksi pakettiani, jotka laitoin myyntiin. Täynnä merkkivaatteita, on kuvatkin. Saapuivat kyllä varastolle, mutta sitten ei ole tapahtunut mitään. Ensiksi aika venyi aina, eli "4 viikon päästä myyntiin" tuli aina vain uudestaan, vaikka oli mennyt jo viisi kuukautta. Nyt on mennyt melkein vuosi. Asiakaspalvelu ei vastaa mitään. Sinne menivät rahat.
Ei kannata lähettää mitään. Vaatteita häviää lajittelussa/lahjoitetaan kumppaneille. Itse lähetin 3 pussia ja myyntiä 180 euroa josta oma osuus 62 euroa. En saanut itse rahaa kattoi juuri kuvaus ja ilmoitus kulut.
Vierailija kirjoitti:
Shein on pahin pikamuodintuottaja. Järkyttävää tilata rättejä Kiinasta. Ymmärrätkö mitä se kustantaa ympäristölle rahdata laaduttomia rättejä Suomeen.
Oikeasti. Millä planeetalla sunlaiset ihmiset luulevat elävänsä? =/
Sellby on ok luotettava, ei-suomalainen yritys. Iso ongelma on, etteivät erota naistentakkia miestentakista, tuote- ja materiaalitiedot luokattoman huonot. Olen yrittänyt selata takkia, puolet esitetyistä takeista oli miesten takkeja. He ottavat ison provikan, sopii laiskoille.
Miten kukaan voi ostaa vaatteita, kun koot ja materiaalitiedot ovat niin päin mäntyä. Sopii samalle porukalle, joka liikakuluttaa kaikkea. Ei sovi päälle, mutta en palautakaan. Vahingot siirretään eteenpäin.
Itse myisin netissä järkevällä hinnalla ja hyvillä tuotetiedoilla.
Mä ostan vaatteeni Sellpystä. Materiaalitiedoissa rajaan pois muut kuin puuvillan/viskoosin/silkin/villan ja harkitsen vain niitä, joiden pesulapusta on selkeä alokuva (pesuohje, materiaalit, valmistusmaa) ja vain vaatteita, joiden kuntoluokka on erittäin hyvä tai uusi. No problem, mikään ei ole ollut päin mäntyä.
Ne, jotka ostavat Sellpystä, pitävät yllä sen toimintaa. Etenkin sitä väärää. Eikö ihmisillä pitäisi olla jotain periaatteita?