Sellpy - onko kokemuksia ostamisesta tai myymisestä?
Haluaisin koittaa myydä käyttämättömiä vaatteitani Sellpyn kautta.
Onko kokemuksia?
Vähän pelottaa että kamat katoaa kuin tuhka tuuleen.
Entä oletteko tilanneet Sellpyn kautta käytettyjä vaatteita?
Pitävätköhän tuotetiedot kuinka hyvin paikkaansa?
Jos osoittautuu hyväksi putiikiksi niin sitten ostan vastedes kaikki vaatteeni tuota kautta tulevaisuudessa. En kestä enää tätä ultrapikamuodin tuomaa huonoa omaatuntoa (vaikka olen kyllä tehnyt vuosia kestäviä hyviäkin löytöjä esim. Sheinista joka oman havaintoni mykaan, valitettavasti, on ainut vaatekauppa maailmassa joka ilmoittaa selvästi kunkin tuotteen rinnanympäryksen ja muut tärkeät mitat).
Ihaninta olisi kun olisi niin selkeä vaatekaappi ettei tarvitsisi ostaa uusia vaatteita enää ikinä!
Harmi että kaikki vanhat on ihan reikäisiä ja kulpsahtaneita nyt.
Sekin ois mainiota jos hyvälaatuisia tuotteita ois isotissisillekin, esim Marimekkoa. Sitä odotellessa...
Kommentit (241)
Vaatekoit!!! Näitä reikäisiä villavaatteita + 1 villakangastakki on nyt parilla eri kerralla tullut. Eristäkää ja reklamoikaa jos vaate on villaa ja yhtään reikää löytyy. Eivät tunnu ottavan asiaa vakavasti.
Vierailija kirjoitti:
Vaatekoit!!! Näitä reikäisiä villavaatteita + 1 villakangastakki on nyt parilla eri kerralla tullut. Eristäkää ja reklamoikaa jos vaate on villaa ja yhtään reikää löytyy. Eivät tunnu ottavan asiaa vakavasti.
Onko joku oikeasti saanut koita tms. niistä? Oon vähän pelokas kaikkien öttiäisten suhteen, vaikka mitään ongelmia ei ole koskaan ollutkaan. Välillä oon miettinyt, spreijaavatko he siellä kaikki vaatteet jollain myrkyllä, kun paketeissa on aina tietty sama kemikaalin tuoksu. Onko kukaan muu huomannut?
Itse oon ostanut sieltä viimeksi sopivasti kovien pakkasten aikaan, ja pidin vaatteita monta päivää ulkona, ennen kuin edes avasin pusseja. Varovaisuus parasta.
Tilasin trenssitakin, jonka piti olla jotain merkkiä, jonka mitoituksen tiedän. Koon piti siis olla M. Takki tuli nopeasti, oli edullinen, mutta mitään vaatelappua ei takissa ollut ja koko oli pikemminkin XS tai S. Toinen tuote oli ok ja sellainen kuin pitikin.
Pussit haettiin multa 7.2., mutta edelleen näkyy että käsittelyyn vielä kaksi viikkoa (nyt 30.3.), joten en voi suositella. Myöskin kova välistävetoprosentti, suosittelen myymään torissa/vintedissä laadukkaat jutut ja pistämään loput uff/fida.
Mulla ihan ookoo neutraaleja kokemuksia. Olen lähinnä halunnut eroon vaatteista ja asusteista, joita en käytä, joten ei kauheasti paina jos joku "katoaa" tai ei mene myyntiin - ainakin lupaavat ne kierrättää oikein, mikä oli itselle tärkeä pointti. Ison määrän mullakin hylkäsivät kaikkea, myös uusia tuotteita, ja rahaa ei tuolla kyllä tienaile erityisen helpolla, MUTTA kaapinraivaukseen on ihan passeli vaihtoehto. Eipähän tarvitse itse vänkätä yhdenkään nettikirppistelijän kanssa tai pakata ja postitella jokaista kaapua erikseen, se vie järjen. Kalliimmat jutut kannattanee myydä muuta kautta, jos rahaa oikeasti niistä kaipaa.
Ensimmäistä ja viimeistä kertaa tilasin tuolta yhtään mitään. Tilasin siis mekon, jonka piti olla hyväkuntoinen. Mekossa oli kainaloissa keltaiset läiskät ja kangas aivan nyppyyntynyttä. Yäk!
Varoituksen sananen, en tiedä onko Sellpyssä laatukriteerit muuttuneet vai sattuiko minulle vain huono tuuri asiakaspalvelijoiden kanssa. Ostin puseron jonka kuntokuvaus oli "Tuotteessa on käytön jälkiä, mutta siitä on pidetty hyvää huolta". Aiemmin tämä on tarkoittanut sitä, että tuote on hyvässä kunnossa vaikkei olekaan ihan uusi, ja jos siinä on ollut jotain valittamista, sen reklamointi on onnistunut mukisematta. Tällä kertaa pusero oli ihan kissankarvojen peitossa. Yritin kaksi kertaa reklamoida, mutta molemmilla kerroilla vastattiin, että tuote oli oikein kuvailtu koska siinä kerrottiin olevan "käytön jälkiä".
Aiemmin olen kyllä saanut reklamoitua karvojen peitossa olleen vaatteen. Nyt mietityttää, että mikä kaikki lasketaan nykyään "käytön jäljiksi". Lieneekö nuo edellisen kirjoittajan mainitsemat kainalotahrat ja nyppyyntynyt kangaskin sellaisia? (Toivottavasti reklamoit ja kerrot miten kävi.)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko joku oikeasti saanut koita tms. niistä? Oon vähän pelokas kaikkien öttiäisten suhteen, vaikka mitään ongelmia ei ole koskaan ollutkaan. Välillä oon miettinyt, spreijaavatko he siellä kaikki vaatteet jollain myrkyllä, kun paketeissa on aina tietty sama kemikaalin tuoksu. Onko kukaan muu huomannut?
Itse oon ostanut sieltä viimeksi sopivasti kovien pakkasten aikaan, ja pidin vaatteita monta päivää ulkona, ennen kuin edes avasin pusseja. Varovaisuus parasta.
Vuosi sitten kaikki ostamani vaatteet tuoksuivat vahvasti hajuvedeltä. Aina samalta hajuvedeltä. Nyt se on loppunut.
En tiedä kuumennetaanko vaatteita tms. tai käsitelläänkö mitenkään esimerkiksi luteiden varalta. Itsekin kammoan ötököitä, joten avaan paketit aina ulkona, laitan ne vaatteet jotka aion pitää tiukasti pussiin ja sitten viikoksi pakastimeen. En kokeile ikinä yhtään käytettyä vaatetta pakastamatta.
(Luulisin kyllä, että vaatteet jotenkin käsiteltäisiin varastolla, koska tuollahan on mitä erinomaisin mahdollisuus esimerkiksi juuri luteiden levitä.)
Vierailija kirjoitti:
Kuntoluokitukset aivan surkeita. Esim hyväkuntoisessa takissa pinta aivan repaleinen. Erinomaisessa neuleessa pinta aivan nukkaantunut jne. Reklamoitua ei saa vaikka tuotteessa virheitä. En enää tilaa mitään.
Reklamoitua saa, ja se on erittäin helppoa. Vai tarkoititko, että reklamaatiotasi ei hyväksytty? Omani hyväksyttiin, mutta voihan sitä muutenkin palauttaa tuotteen ilman mitään selittelyjä. Reklamoidusta ei vain tarvitse maksaa postimaksua, että se etu siitä on.
Olettekohan kaikki huomanneet Sellpyn laatuluokitukset? Hyväkuntoinen on vasta kolmanneksi paras, eli sen edelle menee sekä uusi että erinomainen.
Hyvä laatuluokitus on määritelty näin: Hyvässä kunnossa oleva tuote, jossa on käytön jälkiä, mutta hyvin pidetty. Tuotteessa voi olla pieniä käytön aiheuttamia vikoja.
Tuotteen voi aina palauttaa, jos ei ole tyytyväinen.
Vierailija kirjoitti:
Olettekohan kaikki huomanneet Sellpyn laatuluokitukset? Hyväkuntoinen on vasta kolmanneksi paras, eli sen edelle menee sekä uusi että erinomainen.
Hyvä laatuluokitus on määritelty näin: Hyvässä kunnossa oleva tuote, jossa on käytön jälkiä, mutta hyvin pidetty. Tuotteessa voi olla pieniä käytön aiheuttamia vikoja.
Tuotteen voi aina palauttaa, jos ei ole tyytyväinen.
Tuo on muuttunut tässä ihan muutaman päivän sisällä. "Hyvän" kuntoluokituksen on nykyään "Tuotteessa on käytön jälkiä. Vikoja esiintyy." Vaikka niitä vikoja ei mitenkään eriteltäisi.
Hiljattain ihmettelin, kun sain hupparin joka oli ihan täynnä kissankarvoja. (Siis oikeasti niin paljon että karvat pöllysivät kun hupparin otti pussista.) Aikaisemmin tuon olisi saanut reklamoitua, mutta nyt ei, koska kissankarvat ovat kuulemma normaalia käytönjälkeä. Kyseessä oli vain 3 euron huppari, joten en jaksanut siitä vängätä sen enempää.
Mutta tuo uusi "Vikoja esiintyy" on kyllä saanut minut miettimään, uskaltaako sieltä enää ostaa. Laaduntarkastus muuttui mielestäni huonommaksi joskus viime vuoden aikana, tilauksessa on nykyään aina jotain viallisia tuotteita mukana. Mutta tähän asti ne on saanut hyvin reklamoitua. Tarkoittaakohan "Vikoja esiintyy" ettei reklamointi enää onnistu vaikka tuotteessa olisi reikiä ja tahroja?
En mä jaksa alle kympin vaatteista reklamoida mutta kalliimmista kyllä
Vierailija kirjoitti:
Pussit haettiin multa 7.2., mutta edelleen näkyy että käsittelyyn vielä kaksi viikkoa (nyt 30.3.), joten en voi suositella. Myöskin kova välistävetoprosentti, suosittelen myymään torissa/vintedissä laadukkaat jutut ja pistämään loput uff/fida.
Kestääköhän tilatun tuotteenkin saapuminen yhtä kauan? Vai kuinka kayan okette joutuneet odottamaan tilauksianbe?
Edelliselle kirjoittajalle vastaan, että tilatut tuotteet saapuvat nopeasti.
Mutta lähetetyistä Sellpy-kasseista - kestääkö kaikilla muillakin nykyään julmetun kauan?? Lähetin talvella pari kassia, joita ei ole vieläkään käsitelty. Sisälsivät kesävaatteita, joten ehtii mennä sesonki ohi ennen kuin ne tulevat myyntiin. Mikäli koskaan edes tulevat.
En tiedä mikä siellä nyt mättää. Ennen tuo prosessi toimi muutamassa viikossa.
Okei no nyt lähtee itselläkin ensimmäinen tilaus. Osa tuotteista oli aika halpoja, niin ihmeempiä odotuksia ei niiden osalta ole. Jos nyt tilaus tulee ilman ötököitä ja vaatteet on pääosin ok, niin käytän tuota jatkossakin. Oli helppokäyttöinen ja laaja valikoima.
Vierailija kirjoitti:
4 viikkoa on jo Sellpy kassi ollut matkalla perille, alan jo epäillä että on hukanneet tai joku varastanut koko kassin. Sen saattoi arvata että ei onnistu tämäkään. Viime vuonna lähetin erääseen suomalaiseen firmaan myytäväksi vaatteita, no se lopetti toimintansa, joten nolla euroa tuloksena, mutta en ruennut maksamaan postikuluja saadakseni niitä takaisinkaan.
Sitä edellisenä vuonna vain pari tuotetta yli kymmenestä meni kaupaksi.
Minun tuurilla ei kyllä juma1auta p38kele tule mitään näistä kirppistelyistäkään. Jatkossa heitän suoraan roskiin.
Jatkossa a) älä osta mitään sellaista joka sinulta enää ylipäätään päätyy eteenpäin. Ja b) lahjoita, vain totaalinen mulkku heittää vaatteita roskikseen. Avuntarvitsijoita löytyy kyllä aina, vie vaippa Spr:lle.
Ostajana olen ollut tyytyväinen.Olen ostanut paljon sellpysta. Aina ollut nopea ja laadukas.
Luotettava.
Vierailija kirjoitti:
Edelliselle kirjoittajalle vastaan, että tilatut tuotteet saapuvat nopeasti.
Mutta lähetetyistä Sellpy-kasseista - kestääkö kaikilla muillakin nykyään julmetun kauan?? Lähetin talvella pari kassia, joita ei ole vieläkään käsitelty. Sisälsivät kesävaatteita, joten ehtii mennä sesonki ohi ennen kuin ne tulevat myyntiin. Mikäli koskaan edes tulevat.
En tiedä mikä siellä nyt mättää. Ennen tuo prosessi toimi muutamassa viikossa.
Lähetin kesävaatteita jo toukokuun alussa, edelleen 4 viikkoa käsittelyyn, eli hyvä jos elokuuksi ehtivät...Nyt pitäisi laittaa talvivaatteet niin olisivat ehkä lokakuussa käsitelty.
Olen tilannut useamman kerran, halvimmat vaatteet tosiaan 3€ ja kallein mitä tilannut 25€ Guess-laukku.
Sanoisin että osa niistä 3€ vaatteista on ollut lähes käyttämättömiä, osa taas tosi kulahtaneita tai tahraisia, eli käytännössä järkevintä odottaa että vaatteen hinta laskee sinne 3€ ja ottaa se riski että ei olekaan niin hyvä.
Kalliimmalla ei kannata ostaa, koska aina löytyy jotain tilalle, jos se mitä alunperin halusit onkin jo mennyt. Esim. nyt kesällä kannattaa katsoa toppatakit ja muut ei-sesongissa olevat.
Vaatteet oli hyväkuntoisia paitsi kerran oli housuissa vetoketju rikki. Mutta sain tuotteetn helposti palautettua ja siitä rahat takas. Suosittelen.