Sellpy - onko kokemuksia ostamisesta tai myymisestä?
Haluaisin koittaa myydä käyttämättömiä vaatteitani Sellpyn kautta.
Onko kokemuksia?
Vähän pelottaa että kamat katoaa kuin tuhka tuuleen.
Entä oletteko tilanneet Sellpyn kautta käytettyjä vaatteita?
Pitävätköhän tuotetiedot kuinka hyvin paikkaansa?
Jos osoittautuu hyväksi putiikiksi niin sitten ostan vastedes kaikki vaatteeni tuota kautta tulevaisuudessa. En kestä enää tätä ultrapikamuodin tuomaa huonoa omaatuntoa (vaikka olen kyllä tehnyt vuosia kestäviä hyviäkin löytöjä esim. Sheinista joka oman havaintoni mykaan, valitettavasti, on ainut vaatekauppa maailmassa joka ilmoittaa selvästi kunkin tuotteen rinnanympäryksen ja muut tärkeät mitat).
Ihaninta olisi kun olisi niin selkeä vaatekaappi ettei tarvitsisi ostaa uusia vaatteita enää ikinä!
Harmi että kaikki vanhat on ihan reikäisiä ja kulpsahtaneita nyt.
Sekin ois mainiota jos hyvälaatuisia tuotteita ois isotissisillekin, esim Marimekkoa. Sitä odotellessa...
Kommentit (241)
Kuntoluokitukset aivan surkeita. Esim hyväkuntoisessa takissa pinta aivan repaleinen. Erinomaisessa neuleessa pinta aivan nukkaantunut jne. Reklamoitua ei saa vaikka tuotteessa virheitä. En enää tilaa mitään.
Onko kellään kokemusta ja siten varmaa tietoa tästä:
Ostin vähän yli satasella, ja sain siis tuotteet ilman toimituskuluja. Yksi tuote ei sopinut, ja aion palauttaa sen. Palautuskulut joudun luonnollisesti maksamaan, mutta nyt tulee se itse kysymys: kun ostosten yhteismäärä laskee palautuksen myötä alle sataseen, niin joudunko maksamaan myös tilauksen toimituskulut? Eli maksanko nyt tuplasti kuluja, sekä ostosta että palautuksesta?
Vierailija kirjoitti:
Handla second hand online enkelt på sellpy.se - Sellpy
Ruotsissa aivan ihania vaatteita . Jotkut vaatteet italaialaisia eli tosi pieniä. Ralp Lauren bootsit tosi isoja. Eli joskus on vaikea löytää ...
Sivusto on ihan sama kaikissa maissa, vain kieli ja valuutta vaihtuu. Eli ihan samat ihanuudet löytyy sivulta sellpy.fi :)
Nuo reikäiset villavaatteet on aika iso hälytysmerkki! Onkohan varastolla tuholaistorjunta ihan kunnossa... Kiva saada vaatteiden kautta omaan kotiin joku turkiskuoriaisongelma.
Mulle kävi valitettavasti näin myös. Myin Sellpyn kautta merkkivaatteita ja muita vaatteita esim. käyttämättömän Guess laukun ja ratsastushousut jotka oli käyttämättömät ja myynti ilmotuksessa väitettiin, että ratsastushousuissa oli käyttöjälkiä, vaikka näin ei ole ollut, koska housut on ollu vaan kaapissa käyttamattömänä ja mä sain käteen housuista vaan 0.40e :'( ja Guess laukusta maksettiin n.60e ja sain käteen vaan 28e. Kaiken lisäks he oli kadottanu mun kassin jonnekin. Oon niin pettynyt tällä hetkellä tähän myyntiin, että en voi suositella varsinkin, jos myytte, jotain kallista tavaraa saatte enemmän voittoa esim. tori.fi, kuin sellpystä kaduttaa, etten myynyt tavaoita torissa.
Olen ostanut monta kertaa Sellpystä. Ostan lähinnä merkkifarkkuja yms. Vaatteet on yleensä kuntoluokitusten mukaisia, mutta hirveän likaisia ja tahraisia. Saa käyttää aikaa ja kekseliäisyyttä että vaatteet saa ihan putipuhtaaksi. Onpa joskus farkkujen taskussa ollut jopa karkkipapereita ja nenäliina...
Vierailija kirjoitti:
En suosittele, paketti meni kilometrien päähän kotipaikastani, vaikka postnord toimipisteitä olisi ollut lähempänä. Postnord ei suostunut toimittamaan pakettia lähemmäs. Erittäin huonoa palvelua.
Yhden kerran minäkin otin toimituksen postnordilla ja se paketti ei mennyt sinne minne piti. Käytän yleensä Budbeetä Sellpyn pakettien toimitukseen ja aina on tullut oikeaan paikkaan.
Suosittelen tutustumaan Vintediin. Olen myynyt nyt 17 tuotetta viikossa ja tilannut 4 pakettia, kaikki sujunut moitteettomasti. Myyjänä kivaa on se, että rahat saa heti kun tilaus noudettu ja ostaja hyväksynyt sen!
Ja ostajana tuo on paratiisi! Ainakin tälle äidille, jonka lapset tarvitsevat jatkuvasti jotakin uutta.
Jos liityt linkistä: https://www.vinted.fi/invite/jennaoon saamme kumpikin 5 euron alekoodin ostoksiin, kun olet lisännyt 3 tuotetta myyntiin.
Joka tapauksessa, paljon sujuvampi ostokokemus mielestäni ja tuotteiden laaru ainakin tähän asti täyttänyt odotukset! Postikulut Suomesta tilatessa ilmaiset, Ruotsista 1 euron (!!!).
Vierailija kirjoitti:
Suosittelen tutustumaan Vintediin. Olen myynyt nyt 17 tuotetta viikossa ja tilannut 4 pakettia, kaikki sujunut moitteettomasti. Myyjänä kivaa on se, että rahat saa heti kun tilaus noudettu ja ostaja hyväksynyt sen!
Ja ostajana tuo on paratiisi! Ainakin tälle äidille, jonka lapset tarvitsevat jatkuvasti jotakin uutta.
Jos liityt linkistä: https://www.vinted.fi/invite/jennaoon saamme kumpikin 5 euron alekoodin ostoksiin, kun olet lisännyt 3 tuotetta myyntiin.
Joka tapauksessa, paljon sujuvampi ostokokemus mielestäni ja tuotteiden laaru ainakin tähän asti täyttänyt odotukset! Postikulut Suomesta tilatessa ilmaiset, Ruotsista 1 euron (!!!).
Kuka maksaa postikulut? Maksaako ne postikulut myyjä vai joku muu?
Vierailija kirjoitti:
Nyt ne vaativat verotietoja jonkun eu direktiivin nojalla ennenkuin saisi rahat ulos sieltä, ainakin jos "täyttää ehdot".
Mitä ihmeen veroja pitäisi KÄYTETYN tavaran myynnistä maksaa??!! Niistä on uutena maksettu alvit ja muut paskat joten käytetyn tavaran kauppa pitäisi olla verotonta!!
Stanan ahne roisto koko verottaja!!!
Periaatteessa sinun pitää pystyä kirppismyynneisssä todistamaan kuitein verottajalle, ettet tee voittoa. Jos verottaja kysyy. Kannattaa pitää siis kuitit tallessa. Olisko 1000 euroa vuodessa raja, minkä yli mennessä pitää sitten maksaa jo verot + tehdä selvitys. Tähän lasketaan kaikki marketplace, tori yms. Torikin ilmoittaa verottajalle, siksi se tunnistautuminen tuli. helpottaa ilmoittamista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka maksaa postikulut? Maksaako ne postikulut myyjä vai joku muu?
Ilmaiset postikulut taitavt olla Vintedin markkinointibudjetista, ajavat sillä itsensä sisään markkinoille. Uskon, että muuttuvat maksulliseksi myöhemmin. Näin on esim jo Ranskassa ja UK:ssa. Tällä saa houkuteltua uusia käyttäjiä. Eli tosiaan vinted piikkiin menevät.
Heillä voi myös olla hyvä diili logistiikkakumppanin kanssa. Yrityksiltä harvoin laskutetaan sitä 5 euroa paketti mikä kuluttajilta. Ison volyymin asiakkaalla kustannus per paketti voi olla sovittuna esim 1,5 euroon.
Tilasin useamman neuleen. Koot ei pitäneet paikkaansa ja yhdessä neuleessa oli hihassa valtava reikä, jota ei ilmoitettu kuvauksessa, saman neuleen isoa tahraa rinnuksessa ei myöskään ilmoitettu. kuntoluokitus oli muka hyvä. Toinen pooloneuleeksi ilmoitettu tuote olikin ohut trikoopoolo, joka oli pesussa muuttunut epämääräisen muotoiseksi ja sen kainalot olivat ihan tummat. Yritin parhaani mukaan tsekkailla kuvia ostaessani, mutta kaikkea niistä ei näy eikä näköjäänkään ilmoiteta. Laitoin viestiä asiakaspalveluun, pitääkö palautus maksaa, jos tuotteet on viallisia. Emmyssä sentään ei näin ole ja siellä on jotain mittojakin vaatteista. Sellpyn aitousvakuutuksista tuotteita koskien en ole ihan varma. Jotkut merkkilaukuiksi ilmoitetut näyttää halvoilta kopioilta noissa huonoissa kuvissakin.
Olen ostanut:
Huippulöytöjä olen tehnyt ja todella edullisestikin, ja joskus on sattunut erilailla kuin mitä kuvaus on ollut. Joskus koot olleet paljon pienempiä kuin esim. mitä normikokoni on (esim ollut aivan liian pieni ja joskus liian suuri), joskus laatu ollut huonompaa ja joskus jopa parempaa kuin kuvauksessa ja laatuluokituksessa.
Paketit saapuneet hyvin.
Palautus sujunut hyvin. Itse olen tulostanut sen palautustiedon pakettiin.
Ystävällinen asiakaspalvelu.
Minä lähetin tonne tuotteita myytäväksi. uudet vaatteet mitä ei ole käytetty he merkkasivat "paljon käytetty, paljon vikoja", pyysin että korjaavat mutta eivät suostuneet.
Itse olen ollut ihan suht tyytyväinen Sellpyyn. Olenkohan tehnyt 5 tilausta.
Ekassa tilauksessa ei mitään valitettavaa, tuotteet oli just sitä mitä pitikin.
Tokassa yksi mekko oli reikäinen ja se lähti palautukseen. Palautin samalla muutaman muun tuotteen jotka eivät vaan sopineet itselle.
Kolmas tilaus taas meni ihan nappiin. Löysin tosi hyviä tuotteita halvalla ja kaikki olivat kunnollisia.
Neljännen tilauksen hajotti Postnord, tuli siis äppiin viesti että paketti on hajonnut, ota yhteyttä aspaan. Otin yhteyttä sellpyyn chatissä ja he palauttivat samantien koko tilauksen arvon. Tilaukset pakataan samanlaisiin paperipusseihin siis mitä esim zalando käyttää. Harmitti toki mutta eipä näille mitään mahda.
Viides tilaus oli 50/50 laadun puolesta. Joissain tuotteissa tahroja, mutta reklamaatiot eivät menneet läpi koska ne oli listattu sivulle kuntoluokassa, jossa voi olla pieniä vikoja tms. Yhden ihan läpeensä paskaisen neuletakin (hyväkuntoinen) sain onneksi reklamoitua ja sain sitten ilmaiseksi palatustarran. Pistin muutkin tuotteet samaan pussiin palautukseen. Alkoi ärsyttää tahraisuus sen verran etten halunnut pitää sitten niitä muitakaan.
Myyjänä olen lähettänyt sinne yhden pussin, jonka käsittelyssä kesti noin 3 kuukautta. Se oli kuulemma lajiteltu vahingossa ruotsin jonoon, jonka tavallinen käsittelyaika on sen 12-16 viikkoa. Korvauksena tästä sain 25% alennuskoodin. Tavarat pääsivät myyntiin UV:n tienoilla ja olen tienannut niillä tähän mennessä n. 110€. Myyntijakso on siis edelleen käynnissä. Minulta meni hylkyyn vain yksi tuote, joka oli metsänvihreä hame, joka olikin ehkä vähän vanhanaikainen.
Tällä hetkellä käsittelyä odottaa toinen pussi, jonka käsittelyaika piteni 4 viikosta vielä 3 viikkoa eteenpäin. Saas nähdä mitä sen kanssa käy.
Tuollahan voi siis valita saavansa tuotot rahana (kun joku kommentoi aiemmin sitä) tai sitten voi ottaa ne Sellpy-kredittinä jolloin saa vähän enemmän.
Edullisia ja kivoja vaatteita löytyy hyvin, mutta myyminen ei kannata. Saat 40 % - vielä 1.20€. 10€ myynnistä saat siis 2. 80€
Vierailija kirjoitti:
En suosittele, paketti meni kilometrien päähän kotipaikastani, vaikka postnord toimipisteitä olisi ollut lähempänä. Postnord ei suostunut toimittamaan pakettia lähemmäs. Erittäin huonoa palvelua.
Tämähän ei liity Sellpyyn, mutta Postnord ei myöskään ottanut vastuuta, vaikka heidän automaatin ovi ei auennut annetulla koodilla eikä paketti koskaan palautunut Sellpylle.
Ostokokemus oli hyvä, tuote oli mitä luvattiin. Mutta laukun kaupanpäälle tuli muutama laastari ja hiusklipsi pikkutaskusta jota kukaan ei tsekannut :)
Kerran tilasin ja olin tyytyväinen, nyt toinen tilaus tulossa. Laitan nyt myös myyntiin, eli tilasin Sellby kassin. On keksittävä muita vaihtoehtoja, kun uusittu tori.fi ei tunnu enää toimivan.