Sellpy - onko kokemuksia ostamisesta tai myymisestä?
Haluaisin koittaa myydä käyttämättömiä vaatteitani Sellpyn kautta.
Onko kokemuksia?
Vähän pelottaa että kamat katoaa kuin tuhka tuuleen.
Entä oletteko tilanneet Sellpyn kautta käytettyjä vaatteita?
Pitävätköhän tuotetiedot kuinka hyvin paikkaansa?
Jos osoittautuu hyväksi putiikiksi niin sitten ostan vastedes kaikki vaatteeni tuota kautta tulevaisuudessa. En kestä enää tätä ultrapikamuodin tuomaa huonoa omaatuntoa (vaikka olen kyllä tehnyt vuosia kestäviä hyviäkin löytöjä esim. Sheinista joka oman havaintoni mykaan, valitettavasti, on ainut vaatekauppa maailmassa joka ilmoittaa selvästi kunkin tuotteen rinnanympäryksen ja muut tärkeät mitat).
Ihaninta olisi kun olisi niin selkeä vaatekaappi ettei tarvitsisi ostaa uusia vaatteita enää ikinä!
Harmi että kaikki vanhat on ihan reikäisiä ja kulpsahtaneita nyt.
Sekin ois mainiota jos hyvälaatuisia tuotteita ois isotissisillekin, esim Marimekkoa. Sitä odotellessa...
Kommentit (241)
Paras verkkokauppa, mistä olen vaatteita ostanut! Joku aika sitte tilasin useamman pitkänmallisen mustan toppatakin tallikäyttöön. Otin useamman, että joku on anaki sopivan kokoinen ja loput voi sitten palauttaa. Koko riippuu niin paljon siitä mistä kaupasta tuote on alunperin ostettu. Iso paketti tuli viikon kuluttua tilauksesta! Itsekin yllätyin kuinka nopeasti! Siitä vaan sovittamaan ja sain vihdoin lämpimän ja vieläpä tyylikkäämmän takin, mitä oisn osannu toivoa. Tuotteessa ei ollu käytön jälkiä. Kuin uusi ja makso vaan päälle parikymppiä! En tiiä paljonko selasesta takista ois saanu uutena pulittaa! Seuraavaks pitäs juhlamekko tilata koulun itsenäisyyspäiväjuhliin ja mitä katoin jo, ni valikoimaa on pilvin pimein ja vielä käsittämättömän edullisesti! Shoppailemisiin!!
Laaduntarkkailu myytävissä vaatteissa tuntuu näin ostajasta olevan suht olematonta. Oon ostanut Sellpyltä yhteensä viiisi kertaa. Kolmeen tilaukseen olin tyytyväinen, viimeisiin en. Kuukausi sitten tilasin laadukkaan merkin mustat villaa olevat suorat housut. Olivat aivan täynnä reikiä, ihan kuin joku olisi ampunut haulikolla. Heitin roskiin saman tien kun olin avannut paketin budbee-palvelupisteen tuulikaapissa, ja onneksi, koska en halua mitään ötököitä kotiini. Aiemmin syksyllä tilasin silkkipaidan, joka oli niin tahrainen, että sekin lensi roskiin. Paita näytti ihan siirapissa uitetulta.
Ensimmäinen kerta kun tilasin. Vaatteista 3/6 olivat tahraisia ja reikäisiä, vaikka kuntoluokitus oli niidenkin kohdalla hyvä eikä virheitä ollut mainittuna kuvauksissa. Yhden tuotteen kuvasta saattoi aavistaa jotain, mutta sillon täytyy olla joko hyvä näyttöpääte tai hyvä näkö. Kun laaduntarkkailussa on niin paljon ongelmia ja virheitä täynnä olevat tuotteet niin yleisiä, niin mietin maksetaanko jengille syynättyjen vaatteiden määrästä. Täytyy olla vähintään pikkuisen reikäpää jos tahraisen ja reikäisen ja väriltään vaalean vauvan bodyn määrittelee hyväkuntoiseksi
Katsokaa ne kuvat todella todella tarkkaan.
Monissa vaatteissa on kokoluokituskin ihan pielessä, esim. merkattu housujen kooksi 40, mutta oikeasti ovat EU36, IT40. Samoin jenkkikoot US4 tai US6 välillä merkattu M kokoiseksi vaikka ovat XS-S 34/36.
Pakettien toimitus kestää nykyään ihan järjettömän kauan. Ainoastaan Budbeen toimitukset tulee alle 2 viikossa.
Myin vaatteita jne. tuota kautta. Myynti ylitti kaikki odotukset. Lähetin 7 kassia, ja rahaa tuli pitkälti yli 300e. Pääsin vanhoista lumpuista eroon. En ole uskaltanut tilata mitään, koska moni vaate näyttää ylihintaiselta ja liian kuluneelta.
Kaipaisin myyjien kokemuksia, lähinnä juuri minkä tyylinen tavara on liikkunut, ja tuleeko tilitykset ajallaan. Vähän käytetty oli vaihtoehtona, mutta nyt kun olen siitä lukenut niin ei kyllä houkuta lähettää sinne mitään.
Ostin Sellpyn kautta mbt-kengät työkengikseni syyskuussa. Maksettuani kengistä 60Eur, ilmoitti Sellpy, että valitettavasti heillä on toimitusvaikeuksia koskien ostostani. Pyysin Sellbyä palauttamaan kengistä maksamani rahan tililleni, mutta Sellpy ilmoittikin hyvittävänsä maksamani summan seuraavan ostokseni yhteydessä. Tähän en suostunut ja ilmoitin tekeväni Sellpyn toiminnasta rikosilmoituksen. Tämän päivän (17.11) s.postissaan Sellpy ilmoitti palauttavansa rahan tililleni, mutta tätä ei toistaiseksi ole tapahtunut. Ja sitten se loppukaneetti "oli ensimmäinen ja viimeinen ostos kyseisestä verkkokaupasta".
-eila
Välikysymys teille, jotka olette hiljattain lähettäneet tuotteita myyntiin Sellpyyn.
Tuotteeni on vastaanotettu 2 kuukautta sitten. "Aikaa käsittelyyn" -arvio on ollut jo puolentoista kuukauden ajan yksi viikko. Kauanko tuo odottelu on kestänyt teillä pisimmillään? Aika-arviosta ei ole mitään hyötyä, jos se on koko ajan se sama yksi viikko, joka ei liikahda mihinkään suuntaan.
Vierailija kirjoitti:
Välikysymys teille, jotka olette hiljattain lähettäneet tuotteita myyntiin Sellpyyn.
Tuotteeni on vastaanotettu 2 kuukautta sitten. "Aikaa käsittelyyn" -arvio on ollut jo puolentoista kuukauden ajan yksi viikko. Kauanko tuo odottelu on kestänyt teillä pisimmillään? Aika-arviosta ei ole mitään hyötyä, jos se on koko ajan se sama yksi viikko, joka ei liikahda mihinkään suuntaan.
Lähetin marraskuun alkupuolella, lähetys kirjattiin saapuneeksi siellä 23.11.23 ja eilen tuli, että lähetys on tarkastettu ja valmiina hyväksyttäväksi myyntiä varten.
Alustavan kokemuksena yhteen vaatteeseen on ilmestynyt iso kahvi/teetahra, jota ei vielä lähettäessä ollut, muutama käyttämätön vaate odottaa uudelleen tarkastusta liian kuluneena tai vähäarvoisena. Onneksi ne saa pyydettyä takaisin itselle.
Paljoa mitään rahaahan tuolta ei varmastikaan tule, mutta enemmän kuin varastossa makuuttamalla.
Olen sekä myynyt että ostanut.
Hyviä löytöjä mutta myös niitä pettymyksiä.
Todella monia he myyvät Erinomaisessa kunnossa olevana mutta silti niistä juuri löytyy vikoja.Myyty takki erinomaisessa kunnossa ja kainalossa kuitenkin järkyttävä reikä.
Nytkin kattelin iittalan kynttilänjalkaa hintaa 50e ja aivan naarmuinen...tuntuu että hintalappu ja kunto ei täsmää yhtään
Omia vaatteita myynyt. Mut aika monessa jäänyt käteen 0,80e wau! Myös omista uusista vaatteista hävinnyt hintalaput käsittelyssä. Ja laitettu nämä myyntiin hyvänä ja löydetty joku vika...
En enää aio myydä vaatteitani tuolla mut jatkossa voin ostaa. Välillä löytyy hyviäkin löytöjä.
Lähetin vaatteita myyntiin ja ne vastaanotettiin Sellpyssä 5.10.2023, nyt 17.12.2023 ne ei ole vieläkään myynnissä ja olen ollut asiakaspalveluun yhteydessä jo pariin otteeseen, paketin tiedoissa on lukenut koko ajan että arvioitu käsittelyaika on 1 viikko mutta asiakaspalvelusta sanoivat että todellisuudessa se on nyt 6 viikkoa. Myyjän ohjeissa painotetaan lähettämään sesongin mukaisia tuotteita mutta mitä hyötyä siitä on jos tuotteet ei mene myyntiin ajallaan. Sanoivat että Sellpyn varasto on muuttanut ja paketti oli kadonnut sen takia jonnekin mutta löysivät sen nyt kuitenkin. Aiemmat kokemukset myynnistä samoja kuin muilla että hylkäävät/hyväksyvät ja hinnoittelevat ihan miten sattuu eli ei kannata lähettää mitään mistä tietää saavansa rahaa jos itse myy. Itse olen lähettänyt kirpparilta ostettuja vaatteita joten niiden kanssa ei niin haittaa saako mitään rahaa vai ei. Ostajana kokemukset pääasiassa hyviä, tuotteet on saapunu ja on ollu kuvauksien mukaisia, toisaalta odotukset ei ollu korkealla koska ostin vain tosi halpoja tuotteita. Harmi jos Sellpy ei saa toimintaansa kuntoon, kunnolliselle nettikirpparille olis tarvetta että ihmiset vähentäis pikamuodin ostamista.
Handla second hand online enkelt på sellpy.se - Sellpy
Ruotsissa aivan ihania vaatteita . Jotkut vaatteet italaialaisia eli tosi pieniä. Ralp Lauren bootsit tosi isoja. Eli joskus on vaikea löytää ...
Hinnat on naurettavia, vaatteita myydään liki samalla hinnalla millä ne on ostettu uutena kaupasta, tai sitten merkkivaatteen hinta on monta kymppiä vaikka tuote olisi likainen ja rikkinäinen. Jos lidlin paidasta saa pulittaa 15e käytettynä tai hm topista 6e, kun sen saa samaan hintaan kaupasta uutena, niin joku on pielessä. Mielelläni ostan käytettyä tavaraa ja kierrätän omani, mutta hinnoittelu on sellpyllä niin naurettava, että en tule sieltä kyllä mitään ikinä ostamaan.
Vierailija kirjoitti:
Hinnat on naurettavia, vaatteita myydään liki samalla hinnalla millä ne on ostettu uutena kaupasta, tai sitten merkkivaatteen hinta on monta kymppiä vaikka tuote olisi likainen ja rikkinäinen. Jos lidlin paidasta saa pulittaa 15e käytettynä tai hm topista 6e, kun sen saa samaan hintaan kaupasta uutena, niin joku on pielessä. Mielelläni ostan käytettyä tavaraa ja kierrätän omani, mutta hinnoittelu on sellpyllä niin naurettava, että en tule sieltä kyllä mitään ikinä ostamaan.
Et siis tiedä, miten se toimii. Tässä tietoisku 😊 Tuotteen hinta laskee koko ajan, kunnes joku ostaa sen. Eli vähän kuin nurinkurinen huutokauppa. Hinta laskee 3 euroon saakka, ja jos sittenkään ei kukaan osta, tuote lahjoitetaan hyväntekeväisyyteen.
Merkkaa tuote itsellesi suosikiksi, ja osta se sitten, kun hinta on mielestäsi kohdallaan. Itse olen ostanut sieltä esim. takin villa-kashmirvillaa 13 eurolla, ja Sandin farkut 3 eurolla. Ei paha.
Vierailija kirjoitti:
Laaduntarkkailu myytävissä vaatteissa tuntuu näin ostajasta olevan suht olematonta. Oon ostanut Sellpyltä yhteensä viiisi kertaa. Kolmeen tilaukseen olin tyytyväinen, viimeisiin en. Kuukausi sitten tilasin laadukkaan merkin mustat villaa olevat suorat housut. Olivat aivan täynnä reikiä, ihan kuin joku olisi ampunut haulikolla. Heitin roskiin saman tien kun olin avannut paketin budbee-palvelupisteen tuulikaapissa, ja onneksi, koska en halua mitään ötököitä kotiini. Aiemmin syksyllä tilasin silkkipaidan, joka oli niin tahrainen, että sekin lensi roskiin. Paita näytti ihan siirapissa uitetulta.
Miksi ihmeessä et palauttanut? Suoraan samaan laatikkoon ja menoks.
Vierailija kirjoitti:
Kaipaisin myyjien kokemuksia, lähinnä juuri minkä tyylinen tavara on liikkunut, ja tuleeko tilitykset ajallaan. Vähän käytetty oli vaihtoehtona, mutta nyt kun olen siitä lukenut niin ei kyllä houkuta lähettää sinne mitään.
Heti menee kaikki uudet vaatteet ja asusteet joissa on siis vielä hintalaput kiinni. Merkkituotteet menee, ei ehkä millään superhyvällä hinnalla. Halpismerkit ei myy ollenkaan, hukkuu massaan (Shein ja muut).
Paska paikka myydä vaatteita saat hiluja itelles vaikka myynti hinta yli 10 e ostaa voin sieltä mut en kyllä mitään enään sen kautta aio myydä ja ihan käyttämättömiä vaatteita lahjotukseen mennyt epäilen että ne työntekijät siellä vetäny parhaat päältä itelleen
Vierailija kirjoitti:
En ole myynyt, mutta ostanut jo muutaman kertaa löydettyäni tuon kaupan jokin aika sitten.
Aika korkeat postikulut (n.7-8€ tavasta riippuen) ja pitkähkö lähetys-/toimitusaika, mutta toisaalta itse tuotteet on hinnoiteltu usein tosi edullisiksi ja olen ollut niihin tyytyväinen.
Mittoja ei juurikaan ole ilmoitettu, mikä ärsyttää useimmissa muissakin nettikirppiksissä.
Täytyy siis ostaa tuttuja merkkejä tai yrittää kaivella mittataulukoita netistä tai mennä riskillä.
Kirjoitat pelkkää puuta heinää! Postikulut ei ole koskaan olleet 7-8e vaan ovat aina 5.90e, yli satasen tilaus ilman kuluja tai maksamalla 9.90e koko kuukauden, vaikka 10 tilausta, ilman kuluja. Myöskään toimitusaika ei ole pitkä,vaan noin viikko. Tavarat tulee siis Ruotsista, ei naapurikylästä. Tuotteet hinnoitellaan aina aluksi kalliilla hinnalla, mutta halpenevat parin viikon välein, alin hinta on kolme euroa, siihen asti ne hinnat putoaa jos joku ei osta aikaisemmin. Mitat tai koot on aina ilmoitettu ja jos kotona on Adidaksen S-koon naistenpaita kyllä normaalille ostajalle riittää koko, ei tartte mittailla. Sellpyllä on tuhansia, kymmeniä tuhansia paitoja ei niitä kukaan ehdi jokaista mittanauhalla mitata, koko riittää ja se on nokaisessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En ole myynyt, mutta ostanut jo muutaman kertaa löydettyäni tuon kaupan jokin aika sitten.
Aika korkeat postikulut (n.7-8€ tavasta riippuen) ja pitkähkö lähetys-/toimitusaika, mutta toisaalta itse tuotteet on hinnoiteltu usein tosi edullisiksi ja olen ollut niihin tyytyväinen.
Mittoja ei juurikaan ole ilmoitettu, mikä ärsyttää useimmissa muissakin nettikirppiksissä.
Täytyy siis ostaa tuttuja merkkejä tai yrittää kaivella mittataulukoita netistä tai mennä riskillä.Kirjoitat pelkkää puuta heinää! Postikulut ei ole koskaan olleet 7-8e vaan ovat aina 5.90e, yli satasen tilaus ilman kuluja tai maksamalla 9.90e koko kuukauden, vaikka 10 tilausta, ilman kuluja. Myöskään toimitusaika ei ole pitkä,vaan noin viikko. Tavarat tulee siis Ruotsista, ei naapurikylästä. Tuotteet hinnoitellaan aina aluksi kalliilla hinnalla, mutta halpenevat parin viikon välein, ali
En ole tuo kenelle vastaat, mutta postitus on 6,90 e mikäli tilaus jää alle sadan euron. En tiedä maksaako jokin Budbee tms vähemmän, mutta täällä missä asun ei ole muita vaihtoehtoja kuin Postnord ja DHL.
Toimitusaika voi olla pidempi, jos tilauksessa on tuotteita, jotka ovat vasta tulossa varastolle.
Nyt ne vaativat verotietoja jonkun eu direktiivin nojalla ennenkuin saisi rahat ulos sieltä, ainakin jos "täyttää ehdot".
Mitä ihmeen veroja pitäisi KÄYTETYN tavaran myynnistä maksaa??!! Niistä on uutena maksettu alvit ja muut paskat joten käytetyn tavaran kauppa pitäisi olla verotonta!!
Stanan ahne roisto koko verottaja!!!