Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sellpy - onko kokemuksia ostamisesta tai myymisestä?

Vierailija
08.08.2022 |

Haluaisin koittaa myydä käyttämättömiä vaatteitani Sellpyn kautta.
Onko kokemuksia?
Vähän pelottaa että kamat katoaa kuin tuhka tuuleen.

Entä oletteko tilanneet Sellpyn kautta käytettyjä vaatteita?
Pitävätköhän tuotetiedot kuinka hyvin paikkaansa?

Jos osoittautuu hyväksi putiikiksi niin sitten ostan vastedes kaikki vaatteeni tuota kautta tulevaisuudessa. En kestä enää tätä ultrapikamuodin tuomaa huonoa omaatuntoa (vaikka olen kyllä tehnyt vuosia kestäviä hyviäkin löytöjä esim. Sheinista joka oman havaintoni mykaan, valitettavasti, on ainut vaatekauppa maailmassa joka ilmoittaa selvästi kunkin tuotteen rinnanympäryksen ja muut tärkeät mitat).

Ihaninta olisi kun olisi niin selkeä vaatekaappi ettei tarvitsisi ostaa uusia vaatteita enää ikinä!
Harmi että kaikki vanhat on ihan reikäisiä ja kulpsahtaneita nyt.
Sekin ois mainiota jos hyvälaatuisia tuotteita ois isotissisillekin, esim Marimekkoa. Sitä odotellessa...

Kommentit (241)

Vierailija
61/241 |
13.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään saapui ensimmäinen tilaus Sellpystä. Tilasin kaksi tuotetta: merinovillamekon aikuiselle ja villakerraston lapselle.

Mekossa lähemmäs 10 reikää, ihan roskis kuntoinen vaikka hintaa oli 25 eur. Ei ohuesta neuleesta saa edes paikkaamalla siistiksi. Useat pienet reiät lisäksi herättää epäilyn jostain tuhohyönteisestä jotka tekee reikiä villaan.

Lapsen villakerraston yläosassa myös reikä ja selvästi todella paljon pidetty, hinta 36 eur eli oletin todella hyväkuntoiseksi

En todella ole tyytyväinen. Reklamoin lähipäivinä ja palautan kummatkin.

Vierailija
62/241 |
18.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeinen kerta

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/241 |
29.07.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla myyntikokemuksia!

Lähetin mm muutaman morsiusneidon mekon jossa oli myyntilaput vielä jäljellä. En ollut käyttänyt näitä. Niihin oli kirjoitettu paljon käytetty ja vikoja. 5ekpl.

Merkki Soulmate ja ovh 139e ja 98e.

Uudet vegaaninahkahousut, hylätty.

Aqua Di Pharman hajuvesi alkuperäislaatikossa hylätty. Syy hygieniasyy!

Jos ei myyjänä ole valppaana, lähtee hyvää tavaraa hyväntekeväisyyteen!

Tilasin tuotteet takaisin.

Muutenkin hinnoittelussa ei mitään järkeä!

H&M tuotteissa korkea hinta kun putiikkivaatteet hinnoitellaan uusina 5e.

Hm collegepaidat hinnoitellaan 15e kun niitä saa uutena verkkokaupasta 7e.

Olen pettynyt myyjänä, odotukset.olivat korkeat ja näin paljon vaivaa kun pesin ja silitin myytävät vaatteet.

Syy tuohon H&M:n vaatteiden hinnoitteluun ja myytäväksi hyväksymiseen voi olla se, että H&M omistaa suurimman osan Sellpysta. En näe järkeä pitää Henkkamaukan tuotteilla eri hinnoittelu- ja laatukriteerejä. On huvittavaa , että paljon laadukkaampia ja parempikuntoisia vaatteita, jotka maksaneet uutena monta kymppiä, myydään edullisemmin kuin Henkkamaukan nukkavieruja vaatteita.

Vierailija
64/241 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

4 viikkoa on jo Sellpy kassi ollut matkalla perille, alan jo epäillä että on hukanneet tai joku varastanut koko kassin. Sen saattoi arvata että ei onnistu tämäkään. Viime vuonna lähetin erääseen suomalaiseen firmaan myytäväksi vaatteita, no se lopetti toimintansa, joten nolla euroa tuloksena, mutta en ruennut maksamaan postikuluja saadakseni niitä takaisinkaan.

Sitä edellisenä vuonna  vain pari tuotetta yli kymmenestä meni kaupaksi.

Minun tuurilla ei kyllä juma1auta p38kele tule mitään näistä kirppistelyistäkään. Jatkossa heitän suoraan roskiin.

Vierailija
65/241 |
08.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on kokemusta vain Ruotsin Sellpystä ja hinnat on nousseet aivan valtavasti, paitsi niistä oikeasti hyväkuntoisista merkkivaatteista. Kiva itse laittaa jotain Hugo Bossin silkkivaatteita sinne lähes käyttämättömänä ja myyntihinta on 20€. Samankaltaisesta Zaran rätistä saakin pulittaa 50-150€. Noi mun Bossit yllättäen menivät aivan samantien kaupaksi ja sain itse muutaman hassun kruunun. Olen useampia pusseja laittanut tässä vuosien aikana ja olen oppinut, että sinne ei lähetetä mitään vähänkään arvokkaampaa. Kaikki lumpun ja halvan priimakuntoisen välillä on kannattavaa. Ne kalliimmat merkkituotteet kannattaa myydä itse.

Ostaessa saat aivan täyttä kuraa tai todella priimaa ihan pilkkahintaan. Ärsyttää ja tuntuu epäreilulta, että on täysin arpapeliä vaatteiden osalta.

Vierailija
66/241 |
15.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todella huono kokemus ostamisesta. Ei ikinä enää. Kuntoluokituksiin ei voi luottaa. Ostin viisi vaatetta, jotka hyvässä kunnossa tai jopa uusia. 4/5 viallisia. Uuden veroisesta mekosta puuttui nappi, yhdessä 3cm kokoinen reikä, paita, jossa alkuperäiset laput kiinni oli tahroja, jotka eivät lähteneet pesussa ja yhdessä yksivärisessä paidassa kaula-aukon sauma revennyt. 4/5 vaatteista roskiin. Lisäksi toimitus aika oli pitkä, reilu viikko. Monet vaatteista myös kalliita ja alennusmyynneistä saa halvemmalla.

Vierailija
67/241 |
19.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen viime vuodet tilannut kaikki vaatteeni enää sellpystä.

Tavoitteena koota toimiva kapseli-vaatekaappi ettei tarvitsisi lähivuosina ostaa muuta kuin sukkia ja kalsareita. Olen vähän hassun muotoinen ja isokokoinen nainen joten kivijalkamyymälöistä ei löydy ikinä sopivia vaatteita (joihin olisi varaa) ja netistä en uskalla tilata kuin tuttuja merkkejä. Sellpyn hinnat on niin alhaalla että sieltä uskaltaakin tilata muutamia vaatteita kerralla aina 'kokeiluun' ja joitakin ihania, sopivia ja laadukkaita vaatteita olen löytänytkin

Toimitus on aina kestänyt sen arvioidut 2-3vko mikä on minusta ihan passeli toimitusaika. Sama kuin esim. H&Mllä ja Zalandolla.

Olen myös myynyt vaatteita Sellpyn kautta, tienasin 70e. Sellpy kyllä tekee asiat myyjän puolesta mutta ihan aluksi omien vaattriden ilmestyttyä myyntiin kannattaa kaikkien tuottriden hinnat ja tiedot tarkistaa ja korjata tarvittaessa. 'Lisätietoja' kohtaan olen itse englanniksi kirjoittanut vaatteuden mittoja jotka olen siis mitannut itselleni muistiin ennen myyntipussiin pakkaamista. Kainalo-kainalo - mitta on ainakin itselleni isotissisenä kriittinen tieto, olen ajatrllut että ainakin paitojen/mekkojen myymistä netissä helpottaa jos rinnanympärys on merkittynä edes auttavasti.

Suosittelen. Voittaa ultrapikamuotitalot mennen tullen.

Vierailija
68/241 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on just niin, myynti Sellpyssä ei kukkaroa kasvata. Kalliimpaa myyntipaikkaa tuskin on. Suomalaisen kuluttalain mukaan selppyn sopimusehtoja voidaan pitää kohtuuttomina. Ja porrastettu alennusmyynti pitää siitä huolen että saat lopulta vain 20 senttiä olipa tuote uusi ja kuinka arvokas hyvänsä. Ja jos ostat, heidän mainostamansa laatutarkastus ei toimi. Itse sain vääränkokoisia ja virheelliä ryysyjä. Ei kannata rahoittaa tätä tehdasta. Suosii mieluiten suomalaisia yrityksiä eikä näitä riistäjiä. On paljon parempia hyväntekeväisyyskohteita kuin Sellpy

Vierailija
69/241 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

4 viikkoa on jo Sellpy kassi ollut matkalla perille, alan jo epäillä että on hukanneet tai joku varastanut koko kassin. Sen saattoi arvata että ei onnistu tämäkään. Viime vuonna lähetin erääseen suomalaiseen firmaan myytäväksi vaatteita, no se lopetti toimintansa, joten nolla euroa tuloksena, mutta en ruennut maksamaan postikuluja saadakseni niitä takaisinkaan.

Sitä edellisenä vuonna  vain pari tuotetta yli kymmenestä meni kaupaksi.

Minun tuurilla ei kyllä juma1auta p38kele tule mitään näistä kirppistelyistäkään. Jatkossa heitän suoraan roskiin.

Tuotteet pääsivät lopulta perille ja myyntiin. En tiedä mistä viive johtui, ehkä ei kesälomakaudella kannata lähettää mitään menemään myyntiin?

Vierailija
70/241 |
23.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin sieltä paljasjalkakengät koossa 37. Tuote tuli ja kaikki ok muuten, mutta kenkien koko oli paljon isompi, ehkä 40 kun vertasi kyseisen merkin sisämittataulukkoa ja mittasi pohjallista. Tein reklamaation ja palautus meni sujuvasti. Jonkun aikaa palautuksen vadtaanoton jälkeen kengät ilmestyivät takaisin myyntiin. Edelleen kokomerkintänä 37 reklamaatiostani huolimatta ja hintaan lisätty 20 e lisää. En taida enää sieltä tilata.

Vierailija
71/241 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ostanut Sellbystä ja ollut tyytyväinen. Hinnoittelu kohdillaan ainakin niissä tuotteissa mitä ostanut. Toimitus budbeen kautta 4.95 e, ei mielestäni kallis.

Vierailija
72/241 |
31.08.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostin tyynyn. Oli hyvä.

Vierailija
73/241 |
14.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyviä kokemiksia ostajana.

Vierailija
74/241 |
19.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kokemusta, jos tekee reklamaation, mutta ei jaksa lähteä palauttamaan, saako jotain muuntyyppistä korvausta, esim. aleprosenttia kauppaan tms? Tilasin useamman tuotteen, joista muut hyviä; yhdestä oli leikattu kokolappu pois ja oli pienempi, kuin mitä tuotekuvauksessa. Kyseessä siis lastenvaate, jota minulla on ennestään useammassa koossa, tästä tiedän että kyseessä 2 kokoa ilmoitettua pienempi. Hintaa tuotteelle oli 6,50e ja luulen saavani tuon myytyä edelleen, en jaksaisi lähteä palautusrumbaan mutta jotain hyvitystä haluaisin, kun kyseessä heidän virhe kuitenkin.

Vierailija
75/241 |
24.09.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa huomioida että osa niistä työntekijöistä ottaa parhaimmat päältä itselleen ja väittää niiden menneen muka suorilta jo hyväntekeväisyyteen..

Vierailija
76/241 |
03.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samoja kokemuksia nimenomaan myyntipuolelta kuin monilla muilla täällä. Petoksia. Ihan ihmeellisiä kuvioita lajittelussa. Täysin käyttämätöntä merkkivaatetta menee hyväntekeväisyyteen. Mitähän sekin touhu mahtaa olla?

100% varmuudella yksi lähettämäni (tuunattu) pusero oli heiltä jäänyt kirjaamatta myyntitililleni ja oli myynnissä sitten jonkun ruotsalaisen myyjän nimissä. Kuinkahan paljon tuota tehdään?

Yritin saada johdon yhteystietoja, koska tuollaista osoitettavissa olevaa kähmintää on niin paljon. Eipä herunut. Törkeää vänkäämistä vain.

Ihmetyttää myös tuo pakettien kiertäminen Puolan kautta. Ihan outoja koukeroita.

Vierailija
77/241 |
11.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkähän takia joissain ilmoituksissa on myyjän / entisen omistajan lisätieto siitä, paljonko on itse maksanut tuotteesta, nythän kukaan ei tietysti halua ostaa kyseistä tuotetta ainakaan kalliimmalla.

Vierailija
78/241 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sellpy toimisi mainiosti ikäänkuin tukkuliikkeenä secondhand-liikkeille, koska siihen menee päivätyön verran aikaa, että metsästää niitä parhaimpia löytöjä, tarkastaa niitä suurennuslasin kanssa kun ne saapuvat, ja sitten vielä jaksaa palauttaa/reklamoida ne huonot.

En tiedä miten kenellekään tavallisella shoppailijalla on aikaa edes etsiä löytöjä, koska Sellpyn haku on huono ja sieltä on todella vaikea löytää etsimäänsä muuten kuin sattumalta. Mielestäni tuotteiden tarkastus on huonontunut merkittävästi viimeisen vuoden aikana. Nykyään siellä on paljon enemmän väärin merkattuja tuotteita (tyyliin, joku kallis merkkituote on laitettu vahingossa halpismerkin alle tai päinvastoin), ja seulan läpi pääsee entistä enemmän virheellisiä tuotteita. Kun ensimmäisen kerran tilasin Sellpystä, tilauksessa taisi olla yksi reklamoitava vaate, eikä sekään ollut mitenkään surkeassa kunnossa, vaan muuten hyväkuntoisesta vaatteesta puuttui yksi nappi tms. Nykyään kuntoluokitukseen ei voi enää luottaa juuri ollenkaan. Onneksi reklamointi pelaa hyvin, mutta turhaa työtä se pakettien palauttelu on ostajalle.

Yksi ilmiö mitä olen ihmetellyt viime aikoina on se, että useammassa vaatteessa voi olla täsmälleen samanlaisia ruokatahroja, joita ei näkynyt ilmoituksessa. Mietin, että syödäänkö siellä pakkaamossa samalla vai mitä ihmettä.

Vierailija
79/241 |
12.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostaja wrote:

Onko kokemusta, jos tekee reklamaation, mutta ei jaksa lähteä palauttamaan, saako jotain muuntyyppistä korvausta, esim. aleprosenttia kauppaan tms? Tilasin useamman tuotteen, joista muut hyviä; yhdestä oli leikattu kokolappu pois ja oli pienempi, kuin mitä tuotekuvauksessa. Kyseessä siis lastenvaate, jota minulla on ennestään useammassa koossa, tästä tiedän että kyseessä 2 kokoa ilmoitettua pienempi. Hintaa tuotteelle oli 6,50e ja luulen saavani tuon myytyä edelleen, en jaksaisi lähteä palautusrumbaan mutta jotain hyvitystä haluaisin, kun kyseessä heidän virhe kuitenkin.

Ei saa. Aika harvoin tuollainen on missään mahdollista, muutenhan ihmiset reklamoisivat minkä kerkiävät olemattomista vioista ja saisivat sekä tuotteen että korvauksen.

Kannattaa silti tehdä reklamaatio, joskus halvemmista tuotteista Sellpy ei vaadi palauttamaan tuotetta vaan hyvittää sen suoraan. Joskus sitten taas vaatii palauttamaan, mutta se on ilmaista.

Vierailija
80/241 |
29.10.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myynnistä ei ole kokemusta, mutta ostamisesta on neljän tilauksen verran. 

Sivuilla olevat kohteiden kuvaukset on usein huonoja, ja välillä tuntuu, että kuvauksessa on saattanut mennä parin eri kohteen tiedot sekaisin. Jos tuotteeseen on ylipäätään merkitty mitään mittoja, ne saattaa olla mitä sattuu. Materiaalitieto puuttuu turhan usein, tai se on virheellinen. Kuvista saa paremman käsityksen kuin selitteistä, ja jos tuote on tuttua merkkiä, niin uskaltaa paremmin ostaa puolisokkona. Myyjille vinkki, että varmasti kannattaa laittaa lisätietoja mukaan! 

Positiivista on se, että Sellpystä voi tehdä hyviä löytöjä. Voi onnistua saamaan tuotteen todella edullisesti, jos hermo kestää odottaa alenevaa hintaa. Tämähän on tietysti myyjän kannalta huono asia, mutta näin tää vaan menee. Toinen voittaa, toinen häviää. 

Toimitus on tullut aina luvatusti, mutta se on mielestäni hidasta. Viimeisimmän tilaukseni arvio toimitusajasta oli kolmisen viikkoa. Kootaankohan tuotteet useammasta varastosta? Kestää tosiaan päiviä, ennen kuin tilaukselle näkyy tehdyn yhtään mitään.

Palautuksia en ole vaivautunut tekemään, kun ne menisivät omakustanteisesti ja kyse on ollut edullisista tuotteista. Sinänsä tilaamissani tuotteissa ei ole ollut varsinaisesti vikaa kuvaukseen verrattuna, mutta yksi mekko oli vähän pieni ja yhdet housut lökötti takamuksesta. Pistän ne suoraan kiertoon. 

Poikkeuksena yksi reklamaatio, jonka tein merkkilaukusta, koska pidin sitä feikkinä. Reklamaatio käsiteltiin nopeasti ja se hyväksyttiin, mutta kuten joku tässä ketjussa aikaisemmin sanoi, niin tuote meni samantien uudelleen myyntiin samalla kuvauksella. En siis luottaisi lainkaan heidän puheisiinsa kohteiden ”ennakkotarkistuksesta”. 

Kaiken kaikkiaan: tulen ostamaan useammankin kerran. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kaksi yksi