Kela perii 17000 euroa työttömältä freelancerilta
Turun Sanomat kirjoitti aiemmin aiheesta (maksumuurin takana), tässä Verkkouutisten referaatti uutisesta. Tarinan työtön freelancer olen minä. Asian ydin on se, että TE-toimisto voi milloin vain "tulkitsemalla" lakia tehdä tämän tempun kenelle tahansa. Sinullekin, mikäli yrität itse työllistää itseäsi.
Aion viedä asian niin päätyyn kuin mahdollista, eli Aviin ja Eduskunnan oikeusasiamiehelle. Mikäli sinulle on aiheeseen näkökulmia tai haluat tarjota apua, kirjoita alle.
Olen tilanteessa, jossa en ole saanut kolmeen kuukauteen mitään tukea mistään, asuntolaina jäähyllä, lomat peruttu ja kaikki voimavarat menevät tähän täysin rurhaan sirkukseen. Toimeentulotukea ei tipu kevään tulojen ja vaimon pienen palkan takia.
Koko kesän Kela on syyttänyt minulle TE-toimistoa ja TE-toimisto Kelaa tilanteesta. Poinrri on se, että Kela on kassakone, joka laulaa vain, kun TE-toimisto päättää ja käyttää leimasinta. Kaikki pesevät kätensä tilanteessa.
https://www.verkkouutiset.fi/a/tyoton-ahdingostaan-tslle-tama-viranomai…
Kommentit (394)
Luin keskustelua vähän sieltä ja täältä, joten ehkä toistan:
- työttömyyteen liittyvä lainsäädäntö muuttuu aikojen kuluessa ja varsinkin viime vuosina useasti. Aina kun jää työttömäksi, kannattaa tutustua TE-palvelujen sivustoihin, keskustella virkailijan kanssa ja pohtia tilannettaan. Työttömyyskassatkin jakaa tietoa pilvin pimein, mihinkään serkun kummin kaiman vanhoihin kokemuksiin ei pidä luottaa!
- perusasia on se, ett TE-palvelut laatii aina lausunnon maksajalle eli Kelalle tai työttömyyskassalle työttömyysturvasta (peruspäiväraha tai ansiosidonnainen)
- TE-palveluihin ei palkata perusasenteeltaan v-mäisiä ihmisiä vaan ammatillisia hallinnon virkailijoita, joiden on NOUDATETTAVA lainsäädäntöä. Naamakerroin tai mieltymykset eivät vaikuta tulkintoihin.
- on kyse omasta kyvystä vuorovaikuttaiseen viestintään: jos ei osaa keskustella eri viranomaisten kanssa, kysyä neuvoa, pohtia tilannettaan vaan lähtökohtaisesti pillastuu heti, jos oma suunnitelma ei sovi raameihin (=lainsäädäntö, joka tehty eduskunnassa, jonne me olemme äänestäneet kansanedustajat)
- opiskelu uuteen ammattiin käy edelleen, mutta en edes veronmaksajana (ex-työttömänä) toivo, että työttömyysetuudella koulututaan aloille, jotka eivät työllistä, esim. media-ala, toimistotehtävät, personal trainer. Itse olen työllistynyt uuteen ammattiin työvoimakoulutuksen ansiosta, kiitos siitä! Meni 9 kk ao. koulutuksessa/palkattomassa harjoittelussa, ensin määräaikainen paikka, lopulta vakinainen. TE-palvelu EI KEKSINYT minulle työllistävää koulutusta, minä itse löysin sen, se sopi minulle, halusin sitä. Aikuinen ihminen ei ole aivoton tohjo, joka odottaa käskyä koulutukseen. Ja sitäpaitsi - mikään koulutusorganisaatio ei halua vastentahtoista koulutettavaa (joku täällä vauvassa kaipasi sitä, että hänelle olisi koulutus "määrätty" :-o
- ja onko ihan mahdotonta sopia keskustelu TE-palvelujen asiantuntijan kanssa, jos haluaa tehdä esim. kevytyrittäjänä töitä, testata oman osaamisinsa kannattavuutta - tai hakeutua yrittäjäkursseille? Mikä ahdistaa? Taas kerran: TE-palvelujen sivuilla tästä tietoa, voi hyvänen aika sentään
- en oikein jaksa sympata noita "perintään 17000 egee" -juttuja. Käsittääkseni tässä yhteiskunnassa on tukimuodot työttömille (Itsekin niitä käyttänyt), mutta huuhailu sinne tänne, taistelu oikeusasteissa jne. joo, ihan ok käyttää energiansa siihen. En suosittele, että pimeitä hommia tehdään. Seuraava huutelu on sitten eläkeiässä, kun huomataan, ettei ole eläkekertymää! Ja taas kaikki on Kelan, työkkärin tai minkä tahansa syytä :-(
- jos haluaa tehdä yrittäjänä hommia, niin kuka estää menemästä kursseille oppimaan aiheesta? Kun se pikkurassailu autotallissa, mediahommailu, taileilu tai roudailu tms. niin on kivaa, kun siitä saa muutaman roposen, mutta entä sitten? Jos vähänkin jaksatte seurata keskustelua YEListä, niin ymmärrätte: eläke!
Vierailija kirjoitti:
Itsekin olin vähän järkyttynyt kelasta, kun harkitsemme poikaystävän kanssa osakeyhtiön (pelifirma) perustamista pelialan opintojen ohelle. Ja yritin kelasta kysyä mitkä tulorajat ovat opiskelijoille (ilmeisesti saamme tienata yhteensä 400e/kk ennen kun vaikuttaa asumistukeemme). Mutta virkailija koko puhelun ajan karjui minulle, kun yritin kohteliaasti kysyä mitkä tulorajat ovat ettemme vahingossakaan ylitä niitä (tosin luultavasti tulemme tienaamaan vaan jotain hiluja jos sitäkään, lähinnä perustamme yrityksen että näyttäisi hyvältä CV:ssä). Olin kyllä aika järkyttynyt että kun kaksi nuorta opiskelijaa harkitsee yrityksen perustusta ja kysyy neuvoa heille vaan karjutaan vastaukseksi. Hyvä Suomi👍
Karjui? Siis huusi suoraa huutoa, vai oliko siinä sanojakin seassa?
Liioitteleminen vie uskottavuuden koko tarinalta.
Vierailija kirjoitti:
- työttömyyteen liittyvä lainsäädäntö muuttuu aikojen kuluessa ja varsinkin viime vuosina useasti. Aina kun jää työttömäksi, kannattaa tutustua TE-palvelujen sivustoihin, keskustella virkailijan kanssa ja pohtia tilannettaan. Työttömyyskassatkin jakaa tietoa pilvin pimein, mihinkään serkun kummin kaiman vanhoihin kokemuksiin ei pidä luottaa!
- perusasia on se, ett TE-palvelut laatii aina lausunnon maksajalle eli Kelalle tai työttömyyskassalle työttömyysturvasta (peruspäiväraha tai ansiosidonnainen)
- TE-palveluihin ei palkata perusasenteeltaan v-mäisiä ihmisiä vaan ammatillisia hallinnon virkailijoita, joiden on NOUDATETTAVA lainsäädäntöä. Naamakerroin tai mieltymykset eivät vaikuta tulkintoihin.
- on kyse omasta kyvystä vuorovaikuttaiseen viestintään: jos ei osaa keskustella eri viranomaisten kanssa, kysyä neuvoa, pohtia tilannettaan vaan lähtökohtaisesti pillastuu heti, jos oma suunnitelma ei sovi raameihin (=lainsäädäntö, joka tehty eduskunnassa, jonne me olemme äänestäneet kansanedustajat)
- opiskelu uuteen ammattiin käy edelleen, mutta en edes veronmaksajana (ex-työttömänä) toivo, että työttömyysetuudella koulututaan aloille, jotka eivät työllistä, esim. media-ala, toimistotehtävät, personal trainer. Itse olen työllistynyt uuteen ammattiin työvoimakoulutuksen ansiosta, kiitos siitä! Meni 9 kk ao. koulutuksessa/palkattomassa harjoittelussa, ensin määräaikainen paikka, lopulta vakinainen. TE-palvelu EI KEKSINYT minulle työllistävää koulutusta, minä itse löysin sen, se sopi minulle, halusin sitä. Aikuinen ihminen ei ole aivoton tohjo, joka odottaa käskyä koulutukseen. Ja sitäpaitsi - mikään koulutusorganisaatio ei halua vastentahtoista koulutettavaa (joku täällä vauvassa kaipasi sitä, että hänelle olisi koulutus "määrätty" :-o
- ja onko ihan mahdotonta sopia keskustelu TE-palvelujen asiantuntijan kanssa, jos haluaa tehdä esim. kevytyrittäjänä töitä, testata oman osaamisinsa kannattavuutta - tai hakeutua yrittäjäkursseille? Mikä ahdistaa? Taas kerran: TE-palvelujen sivuilla tästä tietoa, voi hyvänen aika sentään
- en oikein jaksa sympata noita "perintään 17000 egee" -juttuja. Käsittääkseni tässä yhteiskunnassa on tukimuodot työttömille (Itsekin niitä käyttänyt), mutta huuhailu sinne tänne, taistelu oikeusasteissa jne. joo, ihan ok käyttää energiansa siihen. En suosittele, että pimeitä hommia tehdään. Seuraava huutelu on sitten eläkeiässä, kun huomataan, ettei ole eläkekertymää! Ja taas kaikki on Kelan, työkkärin tai minkä tahansa syytä :-(
- jos haluaa tehdä yrittäjänä hommia, niin kuka estää menemästä kursseille oppimaan aiheesta? Kun se pikkurassailu autotallissa, mediahommailu, taileilu tai roudailu tms. niin on kivaa, kun siitä saa muutaman roposen, mutta entä sitten? Jos vähänkin jaksatte seurata keskustelua YEListä, niin ymmärrätte: eläke!
Ketjussa kritisoidaan myös ja varsinkin niitä lakeja tai työministeriön luomia tulkintaohjeita joiden mukaan työkkärissä tehdään käytännön työtä.
Joskus toki sattuu sellainen virkailijakin kohdalle että se tuntuu pistävän tahallaan älyttömyyksiä työttömän riesaksi. Tyyliin pakottaa hakemaan jotain älyttömiä työpaikkoja ja raportoimaan haun tulokset kun kaveri on ilmoittanut esim. aloittavansa opiskelun kuukauden päästä (tosi tarina).
Vierailija kirjoitti:
Saanko kysyä? Oletko sinä se blogin kirjoittaja, jolla oli Audrey Hepburn kuva käytössä? Hänethän palkattiin ihan luonteensa perusteella - Henkilön mielestä työvoimavirkailijan pitää vakuutella työttömän hyötyvän palvelusta, vaikka tietääkin sen olevan yhteiskunnan varojen ja työttömän elinajan tuhlausta.
Jotakin oleellista on jätetty tarinassa kertomatta. Yhteiskunnalliset velvoitteet hoitamatta? Eletty tukien varassa väärin perustein?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässähän tämä systeemin ihanuus piilee. Toisaalta työttömiä syyllistetään tauotta "kotona makoilemisesta" mutta jos työtön erehtyy tekemään jotain muutaman satasen laskutushommia, niin sittenhän onkin täysiverinen yrittäjä, ja eihän sellainen mitään tukia tarvitse! Systeemi on toisin sanoen sellainen, että joko olet täysin työtön, etkä tee mitään tai sitten työllistyt kokopäivätöihin, etkä saa mitään tukia. Kaikki silppu- ja freelancehommat ovat kuitenkin jäykän järjestelmän kannalta myrkkyä ja niistä tulee melkein varmasti ennen pitkää jotain ongelmia. Juuri nämä ovat niitä pahamaineisia kannustusloukkuja, jotka varmistavat, että työttömän ei kannata yrittää omin nokkineen yhtään mitään.
Myöskään opiskelu työttömänä ei ole sallittua. Se on sinällään perusteltua, opiskeluunhan on muut tukimuodot, mutta alanvaihtajalla saattaa olla kaikki opintotuet jo käytettynä, eikä työtön voi saada aikuiskoulutustukea toisin kuin työssä oleva.
Moni voisi aivan hyvin etsiä aktiivisesti töitä, opiskella samalla ja työpaikan saadessaan tarttua siihen heti, mutta systeemi ei mahdollista tätä.
Tuohan ei pidä paikkaansa. Opiskella voi työttömyysetuudella, kunhan TE-tsto antaa asialle etukäteen hyväksynnän eli lähtökohta on, että uusi tutkinto työllistää.
Ja sivutoimistesti saa opiskella vapaasti ilman erillistä lupaakin, kunhan opiskelu ei ole tutkintoon johtavaa.
Käytännösssä ei. Minä hain Kelasta lupaa tehdä yhden kurssin, ja todettiin sivutoimiseksi. Mitäolikin. Ei vienyt montaa tuntia viikossa. Jälkeenpäin kela totesi täysipäiväiseksi opiskeluksi ja peri tuet 5 kuukauden ajalta takaisin. Olisiehkä pitänyt havahtua, kun virkailija, jonka kanssa keskustelin, ei tuohon aikaa tiennyt, mikä edes on Otaniemen Teknillinen korkeakoulu, ja hän oli siis se neuvoja, jonka puoleen minut ohjattiin. Sanoisin, että ei kannata ottaa riskiä opiskella edes yhtäpientä kielikurssia jos on työtön työnhakija. Ap:lle tsemppiä, toivottavasti tuo ratkeaa.
Vierailija kirjoitti:
Tulot ei vaikuta siihen katsotaanko yrittäjyys sivutoimiseksi, tukiin ne toki vaikuttaa, vaan tehdyn työn määrä määrittää sen onko toiminta sivutoimista vai täyspäiväistä, sehän ratkaisee sen estääkö yrittäjyys työtöntä hakemasta ja vastaanottamasta kokopäivätyötä.
Ei määritä. Vastausta montako tuntia tai montako euroa saat tienata ei ole, vaan se katsotaan tapauskohtaisesti. Eli 2022 pärstäkerroin ja TE-tantan menkat määrittää milloin työkkäri alkaa hyppiä jonkun silmille.
Selkeä h/€ määrä pitäisi olla, herran jestas!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässähän tämä systeemin ihanuus piilee. Toisaalta työttömiä syyllistetään tauotta "kotona makoilemisesta" mutta jos työtön erehtyy tekemään jotain muutaman satasen laskutushommia, niin sittenhän onkin täysiverinen yrittäjä, ja eihän sellainen mitään tukia tarvitse! Systeemi on toisin sanoen sellainen, että joko olet täysin työtön, etkä tee mitään tai sitten työllistyt kokopäivätöihin, etkä saa mitään tukia. Kaikki silppu- ja freelancehommat ovat kuitenkin jäykän järjestelmän kannalta myrkkyä ja niistä tulee melkein varmasti ennen pitkää jotain ongelmia. Juuri nämä ovat niitä pahamaineisia kannustusloukkuja, jotka varmistavat, että työttömän ei kannata yrittää omin nokkineen yhtään mitään.
Myöskään opiskelu työttömänä ei ole sallittua. Se on sinällään perusteltua, opiskeluunhan on muut tukimuodot, mutta alanvaihtajalla saattaa olla kaikki opintotuet jo käytettynä, eikä työtön voi saada aikuiskoulutustukea toisin kuin työssä oleva.
Moni voisi aivan hyvin etsiä aktiivisesti töitä, opiskella samalla ja työpaikan saadessaan tarttua siihen heti, mutta systeemi ei mahdollista tätä.
Tuohan ei pidä paikkaansa. Opiskella voi työttömyysetuudella, kunhan TE-tsto antaa asialle etukäteen hyväksynnän eli lähtökohta on, että uusi tutkinto työllistää.
Ja sivutoimistesti saa opiskella vapaasti ilman erillistä lupaakin, kunhan opiskelu ei ole tutkintoon johtavaa.
Käytännösssä ei. Minä hain Kelasta lupaa tehdä yhden kurssin, ja todettiin sivutoimiseksi. Mitäolikin. Ei vienyt montaa tuntia viikossa. Jälkeenpäin kela totesi täysipäiväiseksi opiskeluksi ja peri tuet 5 kuukauden ajalta takaisin. Olisiehkä pitänyt havahtua, kun virkailija, jonka kanssa keskustelin, ei tuohon aikaa tiennyt, mikä edes on Otaniemen Teknillinen korkeakoulu, ja hän oli siis se neuvoja, jonka puoleen minut ohjattiin. Sanoisin, että ei kannata ottaa riskiä opiskella edes yhtäpientä kielikurssia jos on työtön työnhakija. Ap:lle tsemppiä, toivottavasti tuo ratkeaa.
Ei ole kielikursseistani kysytty mitään koskaan ja jos kysyttäisiin, en kertoisi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka paljon tienasit "sivutoimisena yrittäjänä"?
3000 euroa vuonna 2021.
AP
Joo ei tässä ole mitään uutta. Se on riski tuo sivussa yrittäminen. Sua sakotettiin 14 tonnin edestä ku uskalsit lähtä sortamaan työväestöä kuten tietyt puolueet sen muotoilee yrittäjien kuvauksen. Mutta elä huoli, muutama vuosi takaperin se plektroja käsitöinä tehnyt jantteri joutu maksamaan parin vuoden tuet takaisin kun oli mainostanut tekemistään facessa. Myyntiä oli tullut satasen luokkaa, mutta päätoiminen yrittäjä silti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyseessä ei ole työkkärin ilkeys vaan laki. Nykyisin kaikki opintosuoritukset näkyvät työkkärissä, joten enää tuollainen työttömyysetuuden pitäminen opintotukena onnistu.
Reilumpaa olisi maksaa kaikille opiskelijoille yhtä suuri päiväraha kuin työttömille, silloin kannattaisi olla päätoiminen opiskelija ja saada siihen vielä laina lisäksi, jos sattuu olemaan siihen oikeutettu.
Minä taidan olla hyväosainen, kun pystyin nyt tekemään sen valinnan, että alan opiskella. Tuet on jo käytetty aikapäiviä sitten ja kun työkkäristä kysyin, niin virkailija arveli että mitä luultavimmin en saa puoltoa omaehtoiselle opiskelulle, koska minulla on jo AMK-tutkinto.
AMK-tutkintoni täyttää joulukuussa 10 vuotta enkä koskaan päässyt sillä töihin. Nyt olen aloittamassa yliopisto-opinnot ilman tukia. Aina voin päästä takaisin työttömäksi nostamaan päivärahoja, joten en edes oikeasti menetä mitään. Opintojen ajalta en saa tukia, mutta hyvässä lykyssä pääsen töihin jo opintojen aikana. Jos en pääse töihin, niin voin opiskella kandiksi tai maisteriksi. Jos alkaa näyttää, että opiskelu ei suju, niin voin luopua opinto-oikeudestani ja palata syrjäytyneeksi työttömäksi nostelemaan päivärahoja.
Sinulla on AMK-tutkinto, mutta joku vika, kun töitä ei löydy? Vai mihin perustat sen, että oman alan hommia ei ole 10 vuoteen löytynyt. Ai niin, asut korvessa, ei autoa ja lähin mahdollinen työpaikka 700 km päässä eikä muuttaa voi. Ei siinä opinnot auta, jos ei töitä halua.
KELA on valtion virasto, sen asianmukaiseen, osavaan ja rehelliseen toimintaan sekä työntekijöihin tulisi voida luottaa. Mutta tällä hetkellä se ei ole mitenkään mahdollista jo näiden ketjun postausten valossa. Miten meillä Suomessa saa toimia näin ilman seuraamuksia? Jotenkin ymmärtäisin jos jostain Romaniasta kuulisi tällaista, mutta ei, kun ihan täällä koto-Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tulot ei vaikuta siihen katsotaanko yrittäjyys sivutoimiseksi, tukiin ne toki vaikuttaa, vaan tehdyn työn määrä määrittää sen onko toiminta sivutoimista vai täyspäiväistä, sehän ratkaisee sen estääkö yrittäjyys työtöntä hakemasta ja vastaanottamasta kokopäivätyötä.
Ei määritä. Vastausta montako tuntia tai montako euroa saat tienata ei ole, vaan se katsotaan tapauskohtaisesti. Eli 2022 pärstäkerroin ja TE-tantan menkat määrittää milloin työkkäri alkaa hyppiä jonkun silmille.
Onhan tuosta olemassa ihan selkeät määritykset, ei siinä tapauskohtaisesti katsota kuin paikkakunta ja ko. alalla keskimääräinen ansio.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihana muistella 1970-lukua, oltiinkohan me samaan aikaan siellä luennoilla?
Vierailija kirjoitti:
KELA on valtion virasto, sen asianmukaiseen, osavaan ja rehelliseen toimintaan sekä työntekijöihin tulisi voida luottaa. Mutta tällä hetkellä se ei ole mitenkään mahdollista jo näiden ketjun postausten valossa. Miten meillä Suomessa saa toimia näin ilman seuraamuksia? Jotenkin ymmärtäisin jos jostain Romaniasta kuulisi tällaista, mutta ei, kun ihan täällä koto-Suomessa.
Kelalla ei ole mitään tekemistä asian kanssa.
Kyseessä on TE-toimisto, joka antaa lausunnon siitä, onko yrittäjyys päätoimista vai sivutoimista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan tuosta olemassa ihan selkeät määritykset, ei siinä tapauskohtaisesti katsota kuin paikkakunta ja ko. alalla keskimääräinen ansio.
Käy nyt lukemassa edes aiheeseen liittyvä uutinen.
Siellä ihan selkeästi Te-toimiston asiantuntija kertoo, että ei voi kertoa selkeitä rajoja, mikä on päätoimista ja sivutoimista yrittäjyyttä. Ei ole olemassa mitään raja-arvoja vaan päätös tehdään harkinnan perusteella - rumasti sanottuna työvoimavirkailijan pirullisuuden ja asiakkaan pärstäkertoimen perusteella.
Freelancer ei ole työtön, vaan yrittäjä. Riippumatta siitä, onko sinulla työtä vai ei. Freelancerina työllistyt juridisesti ajatellen yrittäjänä, eikä sinulla ole oikeutta Kelan tukiin. Mikäli ansaitset vähemmän kuin 12 000 euroa vuodessa, et ole oikeutettu myöskään Yrittäjien työttömyyskassan tukiin. Eli et ole oikeutettu mihinkään tukiin, ja mikäli sinulla on puoliso, hänen katsotaan myös työllistyvän kannattamattomaan yritykseesi. Toisin sanoen kannattaa lopettaa se kannattamaton yritys, jos et kerran ole oikeasti töissä. Se käy nimittäin tosi kalliiksi.
Tämän takia olen tehnyt pimeänä freelancer töitä koska tiedän ettei TE toimistot ja kela ole minun tai kenenkään tosiystäviä. Ei kannata luottaa. Laissa pitäiis määrätä selvästi kevytyrittäjyys ja kokonaisvaltaine yrittäjyys ja niiden erot ettei tulisi tällaisia tilanteita ja ihmiset uskaltaisivat yrittää. Ampuvat siis itseään jalkaan tämä yhteiskunta ja tuovat harmaata taloutta kun eivät tee asialle mitään.
Käytännössä henkilö on syyllistynyt tukipetokseen ja nyt Kela perii väärin perustein maksetut tuet takaisin. Ei tässä mitään oikeusmurhaa ole tapahtunut, vaan henkilö on jättänyt ilmoittamatta ja selvittämättä oleellisia tietoja. Shit happens.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tästä olen 100% samaa mieltä. Ihminen elää tienamallaan rahalla, ei työtunneilla. Jos yrittäjä tienaa 200 euroa kuussa, pitäisi olla ihan yhdentekevää, onko hän kuluttanut firmaansa tunnin vai 30 tuntia viikossa. Nykyinen sääntö on eriarvoistava.
Täysin älytöntä, että tekemättä mitään saa työttömyyskorvauksensa (tai todistamalla hakeneensa neljää työpaikkaa kuussa), mutta osa-aikayrittäjä ei saisi saada penniäkään, jos joku virkailija mielivaltaisesti päättää toisin.
Ei tällä saitilla ihmiset ainakaan tiedä, mikä on yrittäjän yel maksu. Eli yksin yrittäjät tapetaan, kiitos päättäjien.