Ei tullut taaskaan toisia tinder-treffejä. Selitys: "Ei ollut kemiaa" :(
Onko teille muille naisille käynyt näin? Minulle käy näin jatkuvasti, vuodesta toiseen. Exäni mielestä olen kuitenkin kaunis, seksikäs ja älykäs ja hän ihmettelee, miten voi olla niin vaikeaa löytää miestä.
Onko tuo "kemian" tai "kipinän" puuttuminen vain tekosyy ja oikeasti syy jossain ulkonäköön / käytökseen / elekieleen etc. liittyvä? Vai onko korkeastikoulutetuista miehistä 37+ vain tullut ihan älyttömän nirsoja eikä kelpaa mikään, jos ei heti tunnu perhosia vatsassa?
Itse ainakin annan mahdollisuuden aina toisille treffeille, vaikken olisikaan ihastunut, kunhan mies on kunnollinen eikä ulkonäkö ole luotaantyöntävä.
Kommentit (533)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole, mutta ketjun aihe on se miksi muuten täydellinen nainen ei kelpaa seuraaville treffeille.
Mikä nyt kenestäkin on täydellinen nainen? Nettideittailun perusongelma minusta on, se ettei toiseen ole ennen treffejä syntynyt aitoa kiinnostusta. Juu olette lukeneet toistenne profiilit, ehkä viestineet jonkin aikaa, mutta silti menet aikalailla tuntemattoman kanssa treffeille. Mikäli olisitte tavanneet baarissa tai jonkin yhteisen harrastuksen tai tuttavan kautta, niin taustalla olisi jotain aidompaa. Baarissa näet toisen ulkonäön sellaisena kuin se on. Näet hänen eläitä ja kuulet puhetta. Yhteisessä harrastuksessa on ehkä tutustuttu siihen ihmiseen, ei virtuaaliseen profiiliin.
Vierailija kirjoitti:
Ne haluaa vain seksiä etkä antanut heti.
Sitäkö tarkoittaa kun nainen sanoo ettei ollut kemiaa? Olis pitänyt saada munaa heti?
Yli viisikymppisen tädin kokemuksella tulen kommentoimaan, että kyllä sitä "kemiaa" kannattaa hakea ja olla todella onnellinen, jos sellaisen ihmisen sattuu löytämään. Muu on sitä pahamaineista tyytymistä.
Olen elämäni aikana tuntenut kemiaa noin kymmenen miehen kanssa. Se ei kuitenkaan tarkoita, että siitä olisi seurannut mitään. Seksiin asti noista eteni viisi, rakastamiseen ja pitkään suhteeseen ei yhtään. Mutta kahden ihmisen välinen sähkö, vetovoima ja kiinnostus on niin mieletön ja unohtumaton tunne, että se valaisee koko elämän ja muuttaa sinua ihmisenä.
Olen ollut kahdessa pitkässä parisuhteessa. Kumpikin tyytymissuhteita hyvän miehen kanssa, joissa kyllä rakastettiin, mutta ilman suurta paloa.
Haaveilen vieläkin miehestä, jonka kanssa kemiat kohtaisivat molemmin puolin. Kannattaa nimittäin muistaa: vaikka sinä tuntisitkin kemiaa niin se toinen ei välttämättä ajattele samoin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miehet on vihdoin oppineet naisilta että aina voi vedota kemian puutteeseen kun muuta ei keksi.
Mitä muuta pitäisi keksiä? Miksi ylipäänsä pitäisi keksiä jotain? Käytin aikoinaan nettideittipalstoja ja heitän hvyin karkeasti, että jos tapasin 30 ihmistä, niin 10 heistä oli sellaisia, ettei minua kiinnostanut; 10 sellaisia, jotka eivät kiinnostuneet minusta; seitsemän tapaamista päättyi siihen ettei kumpaakaan kiinnostanut ja kolme tapaamista johti enemmän kuin yhteen tai kahteen tapaamiseen.
Ei siinä tarvinnut kummankaan mitään keksiä. Riitti kun sanoi, että toinen ei ole sitä, mitä etsii, ja toivotti hyvää jatkoa.
ei ole mitä etsii eli... ei ollut kemiaa.
"ei ollut kemiaa" on perusselitys, ettei halua toista tavata. Itse tykkään käyttää fraasia "en usko meistä olevan mihinkään". Kun puhutaan 1-2 treffeistä, niin ei tarvitse olla mitän erityisempää syytäkään, kun toinen ei vain herätä mitään kiinnostusta. Treffit voivat itsessään olla ihan ok, mutta oma fiiilis on kuin olisi työkaverin kanssa viettämässä aikaa. Jutustelet niitänäitä kohteliaasti ja sitten lähdet kotiin.
Vierailija kirjoitti:
Yli viisikymppisen tädin kokemuksella tulen kommentoimaan, että kyllä sitä "kemiaa" kannattaa hakea ja olla todella onnellinen, jos sellaisen ihmisen sattuu löytämään. Muu on sitä pahamaineista tyytymistä.
Olen elämäni aikana tuntenut kemiaa noin kymmenen miehen kanssa. Se ei kuitenkaan tarkoita, että siitä olisi seurannut mitään. Seksiin asti noista eteni viisi, rakastamiseen ja pitkään suhteeseen ei yhtään. Mutta kahden ihmisen välinen sähkö, vetovoima ja kiinnostus on niin mieletön ja unohtumaton tunne, että se valaisee koko elämän ja muuttaa sinua ihmisenä.
Olen ollut kahdessa pitkässä parisuhteessa. Kumpikin tyytymissuhteita hyvän miehen kanssa, joissa kyllä rakastettiin, mutta ilman suurta paloa.
Haaveilen vieläkin miehestä, jonka kanssa kemiat kohtaisivat molemmin puolin. Kannattaa nimittäin muistaa: vaikka sinä tuntisitkin kemiaa niin se toinen ei välttämättä ajattele samoin.
Sinulla ei siis ole kokemusta pitkäaikaisesta suhteesta kemiaa omaavan ihmisen kanssa. Kokemuksesta voin sanoa että kyllä se arki tulee noihinkin suhteisiin. Pitää vain varmistaa että se arki on erinomaista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olisiko mielestäsi jotenkin parempi että miehelle kelpaisi kuka tahansa ja he huolisivat sinut vaikka ei sytykään minkäänlaista tunnetta? Itse ainakin olisin mieluummin yksin.
Kyllä, koska olen profiilissani sanonut, että etsin ystävää. Miksen siis kelpaa edes ystäväksi miehille, jos kuitenkin juttu luistaa?
Ap
Aika harva mies etsii Tinderistä ystävää. Eiköhän heillä ole vähän jotain muuta mielessä.
Olen kuullut, että jotkut ovat löytäneet tinderistä hyvänkin ystävän toisesta sukupuolesta. Ei jutun aina tarvitse johtaa parisuhteeseen.
Minäkin tunnen ihmisiä jotka on löytäneet Tinderistä hyviä ystäviä. Itsellänikin on yksi ystävä johon tutustuin sitä kautta. Mutta, jos tavatessa hän olisi sanonut että ei ole kiinnostunut minusta miehenä vaan ystävänä niin en takuulla olisi nähnyt häntä toista kertaa. Jatkoimme siis tutustumista sillä ajatuksella että katsotaan tuleeko meistä pari. Pääsimme siihen pisteeseen että suutelimme mutta emme menneet pidemmlle. Tämä oli kriittinen hetki, oli lähellä että yhteys katkeaisi, mutta päädyimme pitämään yhteyttä ja pikkuhiljaa se sitten syveni ystävyydeksi. Tätä kirjoittaessa me molemmat ollemme parisuhteessa tahoillamme ja pidämme säännöllisesti yhteyttä ja tapaamme myös aina silloin tällöin.
Kuulostat epätoivoiselta ja siltä että kelpuutat kenet tahansa ja haluat toisille treffeille vaikka ei oikeasti kiinnostaisi. Todella luotaantyöntävää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP ja kaikki muut vastaavat naiset tavoittelevat liian tasokkaita miehiä ihan lähtökohtaisesti.
Jos olet tavallinen nainen, ja valkkaat tinderistä tai mistä lie muusta panoswaippailu äppiksestä ainoastaan niitä parhaimpaan kolmasosaan kuuluvia miehiä, niin käy näin kuten ap:lle. Tai voi käydä myös niin, että mies käy muutaman kerran panemassa sinua, kunnes yhtäkkiä mitään ei enää kuulu.
M39
Ne ei tajua että "kelpaa panoksi" on aivan eri asia kuin "pääsee shortlistalle parisuhdetta ajatellen"
Ja mitäpä mies joka saa säännöllisesti "tuoretta lihaa" kiukuttlevalla vakkarilla tekis? Sehän alkaa vaatimaan asioita.
Itselleni valinta olisi helppo: mieluummin seksiä 10+ miesten kanssa kuin seksitön suhde miehen kanssa, jota en tykkää edes katsella, saati koskea.
Sä et nyt vain päässyt niiden 10+ joukossa jatkoon, ap:n ongelma: ei toisia treffejä = ei panoa.
Ne miehet eivät koe menettäneensä mitään.
Kuten aiemmin ketjussa sanoin, en ole edes matchannyt 10+ miesten kanssa. Olen jo muutenkin alentanut rimaa moneen kertaan. Olen tavannut 160-senttisiä ja jopa sairaalloisen ylipainoisia miehiä, jos naama on miellyttänyt ja heillä ollut fiksut jutut. Aika moni nainen jättäisi nämä väliin.
Ap
Et vastannut siihen sinun poliittiseen kiinnostukseen ja mahdolliseen kuplautumiseen ja sen aiheuttamaan markkina-arvon laskuun. Eli oletko kiinnostunut politiikasta yleisellä tasolla, vai koetko jonkun poliittisen suuntauksen hyvin vahvasti omaksesi?
Sekä että. Olen vihervasemmistolainen, kuten suuri osa korkeastikoulutetuista kaupunkilaisnaisista. Voin silti keskustella politiikasta yleisellä tasolla. Minulla on myös kokoomuslaisia ystäviä ja yritän löytää yhteisiä näkemyksiä asioista.
Ap
Tarkoituksenani ei ole ilkeillä, vaan aidosti auttaa. En tiedä onko Ap trolli vai ei, mutta ajattelin kirjoitella näkemykseni koska tunnen henkilöitä joilla on ollut vastaavia ongelmia.
Todennäköisyys että nainen löytää itselleen sopivan miehen vihreiden äänestäjistä on pieni. Vuonna 2019 vihreiden äänestäjistä 1/3 osa oli miehiä. Eli nykyisellä vihreiden kannatuksella 3 miestä 100:sta äänestää vihreitä, tai merkittävästi alle, johtuen miesten kannatuspaosta, jonka myös puolue on havainnut.
Nykyaikana ihmiset helposti kuplautuvat somen myötä ja tätä kautta heille muodostuu kuplan hyväksymä arvomaailma. Koska sekä some-alustat että tietyt puolueet hyötyvät vastakkaiasettelusta, tulee helposti kuplista sellaisia, joissa prioriteetit määräytyvät ryhmän puolesta, ei yksilön näkökulmasta.
Käytännössä tuo näkyy niin että kuplan ulkopuolella olevat ihmiset eivät koe yksilön käytöstä miellyttävänä, vaikka oikeasti ihminen voisikin olla ihan mukava ja hyvinkin yhteensopiva.
Esimerkiksi itse olen saanut palautetta nuorelta, ihan älykkäältä ja mukavalta naiselta, että eihän minun lapsuudessa ole ollut haasteita, kun olen mies. Kyseinen henkilö ei tiedä lapsuudestani mitään, eikä tietenkään siihen liittyvistä keskimääräistä suuremmmista haasteista. Tämä vain esimerkkinä siitä, miten missä tahansa kuplassa pyöriminen voi vääristää ajatusmalleja, aiheuttaen muille ärsytystä.Suositus. Arvioikaa oikeasti mitkä ominaisuudet teidän mielestä olisivat oikeasti tärkeitä kumppanissa. Ainakin meidän parisuhteessa on mahdollista tilanne, missä molemmat äänestävät eri puolueita, mutta silti pystymme keskustelemaan myös politiikasta kotona.
Ei meilläkään puoluekanta ollut ensimmäisiä asioita, joista keskusteltiin, vaikka merkitystä sillä oli. En olisi voinut kuvitella jakavani elämää ihmisen kanssa, jolla on kovin erilainen arvomaailma. Meillä mies on aktiivinen vasemmistolainen, minä vihreä.
Itse ollut kohta naimisissa 15 vuotta ja ei kumpikaan meistä tiedä mitä puoluetta toinen äänestää. Todennäköisesti ihan eri päitä, vaikka ajatukset on hyvin samanlaisia.
"Vai onko korkeastikoulutetuista miehistä 37+ vain tullut ihan älyttömän nirsoja eikä kelpaa mikään, jos ei heti tunnu perhosia vatsassa?
Itse ainakin annan mahdollisuuden aina toisille treffeille, vaikken olisikaan ihastunut, kunhan mies on kunnollinen eikä ulkonäkö ole luotaantyöntävä."
Millähän korkeudella rima mahtaa olla?
Ja vastaus: ei, vaan sinusta on tullut 37v. Et ole enää 22v.
Korkeakoulutetuilla, mukiinmenevän näköisillä 37+ miehillä joilla on pakka kasassa, riittää kysyntää.
Miksi ap toistaa koko ajan olevansa korkeakoulutettu?
Jos tällaista asiaa pitää koko ajan korostaa, on se varoitusmerkki.
Siihen tarvitaan hyvä syy että lähtee
toisille treffeille.
Siihen että ei lähde ei tarvitse keksiä mitään selityksiä. Jos toinen on niin pauka että tivaa syytä niin se on sen ongelma.
Raatorehelliset kysymykset:
- ap:n pituus, paino ja vartalotyyppi? Kuvaus pepusta/rinnoista?
- ovatko hiukset pitkät? Millainen pukeutumistyyli ja meikkaatko?
- oliko sinulla koulussa kuinka paljon kavereita? Entäs nyt?
- lemmikkieläimet?
- sinua kiinnostavat puheenaiheet?
- kun sanot että juttu luistaa, tarkoittaako se että seurastasi ei haluta pois millään?
- onko korkeakoulutus mainittu Tinder-profiilissasi? Onko se sinulle tärkeä asia?
Ja:
- millä kriteereillä valitset miehet Tinderissä? Tähän rehellinen vastaus josta ei jätetä pois pinnallisia tai sosioekonomiseen asemaan liittyviä seikkoja
Eksäsi mielestä olet kaunis ja seksikäs yms. Mitä jos seuraaville treffeille vaihdat kokeeksi tyyliä etkä yritä olla kaunis ja seksikäs yms vaan tavallinen pukeutuminen, vähemmän meikkiä jne. Ehkä tyylitajussasi tai tyylissäsi on jotakin mistä eksäsi piti mutta joka ei vetoa muihin. Toinen asia voisi olla, että yrität liikaa. Anna seuraavilla treffeillä toisen viedä keskustelua, ole iloinen, älä räkätä äläkä selitä liikaa
Vierailija kirjoitti:
Raatorehelliset kysymykset:
- ap:n pituus, paino ja vartalotyyppi? Kuvaus pepusta/rinnoista?
- ovatko hiukset pitkät? Millainen pukeutumistyyli ja meikkaatko?
- oliko sinulla koulussa kuinka paljon kavereita? Entäs nyt?
- lemmikkieläimet?
- sinua kiinnostavat puheenaiheet?
- kun sanot että juttu luistaa, tarkoittaako se että seurastasi ei haluta pois millään?
- onko korkeakoulutus mainittu Tinder-profiilissasi? Onko se sinulle tärkeä asia?Ja:
- millä kriteereillä valitset miehet Tinderissä? Tähän rehellinen vastaus josta ei jätetä pois pinnallisia tai sosioekonomiseen asemaan liittyviä seikkoja
Tämä.
Naiset tsemppaavat aina toisiaan. Ap on upea, miehissä on vika. Hemmotteluviikonloppu ja go girl-fiilistä niin kaikki muuttuu.
Oikeasti ap yrittää liian tasokkaita miehiä suhteessa omaan tasoonsa (johon vaikuttavat eri kriteerit kuin miehillä, esim. 37+ miehellä korkeakoulutus on isompi valtti kuin naisella), tai on oikeasti umpitylsää ja vaivaannuttavaa seuraa vaikka itse kokeekin että juttu luisti (sosiaalisesti taitavan ja komean miehen kanssa).
Neljänkympin paikkeilla olevilla miehillä ei ole enää niin tiukasti kiinnostus pelkässä seksissä.
Tässä iässä mies haluaa mieluummin tapailla naista, joka ihan oikeasti säväyttää, eikä tule pelkkä taskulämmin "ihan kiva" -fiilis. Juttu ei välttämättä etene edes seksiin asti, jos tosiaan sitä kemiaa ei ole.
Itsekään en nelikymppisenä enää näillä kilometreillä lähtisi todellakaan sänkyyn ollenkaan ihan kenen tahansa naisen kanssa, toisin kuin kaksi vuosikymmentä sitten. Myös itsetunto ja itsetuntemus on jo parempaa luokkaa, eikä takaraivossa tykytä ajatus "pakko päästä p*nemaan/kokeilemaan tuota naista" samalla tavalla kuin nuorena.
Ne ovat katsoneet liikaa Disney elokuvia joissa rakkaus syntyy heti ensisilmäykselä.
Muutenkin 37+ ikäisillä korkeakoulutetuilla ei ole yleensä kokemusta parisuhteesta.
Tunnen yhden joka sai ensimmäisen suhteensä vasta 44 vuotiaana.
Vierailija kirjoitti:
Ne ovat katsoneet liikaa Disney elokuvia joissa rakkaus syntyy heti ensisilmäykselä.
Muutenkin 37+ ikäisillä korkeakoulutetuilla ei ole yleensä kokemusta parisuhteesta.
Tunnen yhden joka sai ensimmäisen suhteensä vasta 44 vuotiaana.
"Muutenkin 37+ ikäisillä korkeakoulutetuilla ei ole yleensä kokemusta parisuhteesta."
Täysin järjetön kommentti.
Olen löytänyt ihanan miehen tinderistä ja ollaan avoliitossa. Olin 8 vuotta sinkkuna.
Ota toisenlainen asenne. Tee vaikka lista 100:sta alaspäin ja päätä että sen jälkeen masennut kun ne on nähty.
Älä treffaa niitä jotka on olleet näytillä kauan. Toisin kuin naiset, ne miehet ovat epätasapainoisia tai ehkä jopa naimisissa. Hulluja piisaa.
Sitkeästi vaan ja kun oikea löytyy, tiedät sen heti. Niin on muutkin tienneet.
Älä käy kahvilla vaan keksi mukavaa ajanvietettä kuten huvipuisto, suppailu, soutuveneily tai eläintarha. Menee aika kivemmin ennenkuin 100 on täynnä ja oikea plakkarissa.
Tinderistä löytyy helposti tutustumisen arvoisia ihmisiä, joista sitten mahdollisesti löytää itselleen sopivan kumppanin. Ihmiset on erilaisia, ei kaikki ole sosiaalisia verkostoitujia flirttailemassa ympäriinsä.
Se on jotenkin hassua, että pitkässä parisuhteessa olevat, Tinderiä käyttämättömät ohjeistavat miten suhteen löytää. Kyllä minun ja kaikkien muidenkin elämä oli aivan erilaista yli 20 vuotta sitten, kun edellisen kerran seuraa etsin. Nykyään on erilaiset kuviot, sen on saanut todeta.