Ärsyttää kun mies singahtaa AINA edelleni omia aikojaan eikä kulje vierellä esim kahville mennessä
Nyt paloi käämi, niin typerää.
Isältään peritty käyttäytymismalli.
Ja nyt suuttui, kun otin asian esille.
Kommentit (116)
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jos se puolisonne ei suostu kävelemään kanssanne, niin sille voi olla joku syy. Palstan juttuja kun lukee, niin sitä syytä ei ole edes kovin vaikea arvata. Jos ulosanti on samaa törkyä kuin täällä, niin eihän sitä hullukaan jaksa kuunnella. :D
Miksi edes olla ihmisen kanssa, jonka seura ja jutut ei kiinnosta?
Vierailija kirjoitti:
En ole nähnyt miehiä kavereidensa kanssa kaupungilla niin, että miespuoliset ystävät kävelisivät muutaman metrin peräkanaa...
Pera ja Make on niin hyviä jätkiä ett vaikka olis mikä niin kaveria ei jätetä. Vaimosta ei kai sitten niin väliä🤷🏻
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä jos se puolisonne ei suostu kävelemään kanssanne, niin sille voi olla joku syy. Palstan juttuja kun lukee, niin sitä syytä ei ole edes kovin vaikea arvata. Jos ulosanti on samaa törkyä kuin täällä, niin eihän sitä hullukaan jaksa kuunnella. :D
No se on kyllä tämän palstan ikuinen mysteeri. Noin puolet palstan sisällöstähän on oman puolison haukkumista, kuten tämäkin ketju. Se toinen puoli on sitten seiskajulkkisten huorittelua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Junttimaista kävellä puolison edellä. Osoittaa epäkunnioittavaa käytöstä, piiloaggressiota. Samalla osoittaa muillekin, että vähät välittää kumppaninsa tunteista. Jos ollaan kahvilaan menossa, niin se yhteinen kävelymatkakin on arvokas hetki olla yhdessä, jos siis toista arvostaa. Ei silloin pitäisi olla kiire.
(Aika paljon muuallakin näkee etuilevia miehiä Suomessa. Jotkut (tuntemattomat) miehet muuten tekevät myös sellaista ärsytystä aiheuttavaa, että kurottelevat kahvilassa toisen kasvojen ohi esim. ottaessaan kahvimaitoa kahviinsa. Kun on niin sitten ilmeisesti niin kiire, ettei ehdi odottaa jonon etenemistä, Minäekaksiminähetimulleheti. Säästyyhän siinä kymmenesosasekunti aikaa.)
Junttimaista kävellä puolison takana. Ja samat lässytykset perään.
Vai niin. Minun ex-mieheni oli näitä edelläkävelijöitä. Väitti, että pitkäjalkaisena hänen oli pakko kävellä nopeammin. Vaan kummasti meidän välimatkamme pysyi kuitenkin aina vakiona: mies muutaman metrin edellä.
Palstalla taas luetun ymmärtäminen. Se on ihan eri asia ärsyttääkö yleisellä tasolla hidastelijat tai liukuportaat, vai sinkoileeko yhteisellä kävelyllä kumppanin kanssa. Tuskin sinkoilijat esim. kaverin kanssa liikenteessä ollessaan sinkoilee - ei, kaverin seura on mukavaa, ja olisi epäkohteliasta ja outoa laukata edellä. Jostain syystä omaa kumppania kohtaan voi vapautuneesti käyttäytyä epäkohteliaasti. Viesti on selvä: eipä paljon seura kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Junttimaista kävellä puolison edellä. Osoittaa epäkunnioittavaa käytöstä, piiloaggressiota. Samalla osoittaa muillekin, että vähät välittää kumppaninsa tunteista. Jos ollaan kahvilaan menossa, niin se yhteinen kävelymatkakin on arvokas hetki olla yhdessä, jos siis toista arvostaa. Ei silloin pitäisi olla kiire.
(Aika paljon muuallakin näkee etuilevia miehiä Suomessa. Jotkut (tuntemattomat) miehet muuten tekevät myös sellaista ärsytystä aiheuttavaa, että kurottelevat kahvilassa toisen kasvojen ohi esim. ottaessaan kahvimaitoa kahviinsa. Kun on niin sitten ilmeisesti niin kiire, ettei ehdi odottaa jonon etenemistä, Minäekaksiminähetimulleheti. Säästyyhän siinä kymmenesosasekunti aikaa.)
Vai niin. Minun ex-mieheni oli näitä edelläkävelijöitä. Väitti, että pitkäjalkaisena hänen oli pakko kävellä nopeammin. Vaan kummasti meidän välimatkamme pysyi kuitenkin aina vakiona: mies muutaman metrin edellä.
Eli pysyit kyllä ihan hyvin hänen vauhdissaan, mutta valitsit epäkohteliaasti jättäytyä parin metrin päähän taakse.
Mies kulkee edellä n. 3-5 metriä naisen edellä.
Tähän sääntöön on pari poikkeusta: seurusteluaikoina nuorena, kun ei olla vielä avioissa, on sallittua kävellä jopa käskynkkää ja toinen poikkeus on vaimon sairaus tai ihan ihan viimeisillään oleva raskaus.
Lukekaa Kalle Päätaloa niin opitte tavoille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toiset on edelläkävijöitä ja toiset on perässäkulkijoita. Sellainen se maailma on.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekkyydestähän se kielii ja siitä, ettei osaa ottaa toista huomioon eikä välitä tarpeeksi, jos edellä kävelee.
Tämä! Käytöstavat puuttuu ja kun yhdessä ollaan liikenteessä niin inhoan sitä että ikäänkuin eri seurassa oltaisiin kun mies menee omia menojaan ja näpyttelee vielä puhelinta. Ei olla enää yhdessä mutta oli ihan sairaan ärsyttävä!
Miksi laahustit epäkohteliaasti hänen perässään, etkä kävellyt hänen kanssaan, kuten hyviin käytöstapoihin kuuluu? Ei ihme, että hän jätti sinut.
No olis sekin näky, kun nainen sprinttailisi kaupungilla hiki päässä hulluna edellä karkuun harppovan miehen perässä. Jos on niin tärkeetä päästä yksin menemään niin menköön sitten ihan oikeesti yksin.
-eri
Niin, jos sille perässä löntystelijälle on niin tärkeää päästä löntystelemään yksin, niin tehköön niin.
Siis miten te ette tajua, että tämä tilanne on aivan symmetrinen siihen toiseen suuntaan? Ja jos on niin huonossa kunnossa, että kävelystä tulee hiki, niin sitä suuremmalla syyllä sietää kävelläkin vähän reippaammin.
No niiiiiiinnn. Totta kai. On symmetrinen.
Mutta jostain syystä mun mies ei sit oikein tykännytkään siitä, että mä aloin pintellä edellä enkä odottanut sitä, kuten olin aiemmin tarvittaessa tehnyt. Piti moista edellä lompsimista tylynä ja epäkohteliaana käytöksenä, ja korjasi omaa käytöstään tältä osin.
Mutta sinähän saat juosta niin paljon edellä sitä kamalaa muijaasi kuin sielu sietää, ei kai siihen kellään oo mitään sanomista, jos se kerran muijalle sopii.
Ei minulla ole kamalaa muijaa eikä minkäänlaisia ongelmia kävellä puolisoni tai kenenkään muunkaan kanssa samaa vauhtia.
Onko jotenkin mahdoton ajatus, että keskustelupalstalla joku voi ottaa kantaa typeriin juttuihisi, vaikka ne eivät koskettaisi häntä itseään mitenkään?
No ei kai nyt kukaan oikeesti kuvitellutkaan että sulla mitään muijaa olis, senkin höpsö. Kiusaavat sua vaan, kun niin utakkana täällä aina kiukuttelet kuin suurikin naisasiantuntija. 🤡
Vierailija kirjoitti:
Näin käy kun ei ole kouluttanut miestä alusta lähtien kunnolla.
Itse vastaavassa tilanteessa kävelinkin suoraan autolle ja jätin miehen nauttimaan kahvilasta.
"nauttimaan" pakotit siis ensin kahvilareissulle ja sitten vedit kilarit. Miehenä olisin mieluummin juonut kahvit kotona, koska se on mukavampaa ja halvempaakin. Mulla on muutakin tekemistä ja sisältöä elämässä kuin lorveksia kahviloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin käy kun ei ole kouluttanut miestä alusta lähtien kunnolla.
Itse vastaavassa tilanteessa kävelinkin suoraan autolle ja jätin miehen nauttimaan kahvilasta.
"nauttimaan" pakotit siis ensin kahvilareissulle ja sitten vedit kilarit. Miehenä olisin mieluummin juonut kahvit kotona, koska se on mukavampaa ja halvempaakin. Mulla on muutakin tekemistä ja sisältöä elämässä kuin lorveksia kahviloissa.
Ai sinä olet tuon edellisen mies? Koulutus vielä kesken, ilmeisesti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No se on kyllä tämän palstan ikuinen mysteeri. Noin puolet palstan sisällöstähän on oman puolison haukkumista, kuten tämäkin ketju. Se toinen puoli on sitten seiskajulkkisten huorittelua.
Sinähän sen tiedät, kun aina täällä notkut.
Vihaketjut 99-prosenttisesti omia avauksiasi, ja niissä viihdyt meuhkaamassa. Toinen kiinnostuksen kohde ilmeisesti julkkisketjut, joita en itse koskaan avaa.
Iltap.lehdessä oli jokin aika sitten juttu, jossa lentoemännät kertoivat, mistä tunnistaa suomalaisen pariskunnan lentokentällä: mies kävelee monta metriä edellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuin mun ex. Kun kuroin sen metrin kiinni, niin johan taas harppasi metrin edelle. Aivan todella raivostuttavaa. Ei sitten enää menty yhdessä kävelyille. Lopulta ei oltu yhdessä.
Vierailija kirjoitti:
Iltap.lehdessä oli jokin aika sitten juttu, jossa lentoemännät kertoivat, mistä tunnistaa suomalaisen pariskunnan lentokentällä: mies kävelee monta metriä edellä.
Vai siitä, että vaimo kävelee monta metriä perässä? Tämähän riippuu ihan siitä, mihin se koordinaatiston nollakohta kiinnitetään.
Tekstiilikaksosten jäsenten välinen kisa. Voittona voi olla luumupussi, kaukosäädin ja tietenkin vanukkaat.