Ärsyttää kun mies singahtaa AINA edelleni omia aikojaan eikä kulje vierellä esim kahville mennessä
Nyt paloi käämi, niin typerää.
Isältään peritty käyttäytymismalli.
Ja nyt suuttui, kun otin asian esille.
Kommentit (116)
Itsekkyydestähän se kielii ja siitä, ettei osaa ottaa toista huomioon eikä välitä tarpeeksi, jos edellä kävelee.
Vierailija kirjoitti:
Itsekkyydestähän se kielii ja siitä, ettei osaa ottaa toista huomioon eikä välitä tarpeeksi, jos edellä kävelee.
Sama homma jos perässä kävelee.
Kaupassa Pitää hypistellä joka roinaa ja ihmetellä ja mä ostan mitä ollaan hakemassa ja kassalle
Minua taas ärsyttää, että mies jää maleksimaan taakse. Etäisyys pysyy kuitenkin samana eli jostain syystä se lähteminen yhtä aikaan ei vain onnistu.
Siis että pariskunnan täytyy aina kävellä vierekkäin?
No onhan tuokin sitten murhe. En ole tullut edes ajatelleeksi minkälaisessa muodostelmassa me mennään. Varmaan joskus menee mies edellä ja joskus minä. Sauvakävelylenkilläkin mennään yleensä peräkkäin, kun harvoin niillä poluilla edes mahtuu kaksi rinnakkain kulkemaan.
Mun mies on kyllä joskus suorastaan ärsyttävän naiset edellä-tyyppi, esimerkiksi täyteen ravintolasaliin hän työntää mut edellä, ja sitten mun pitäis etsiä se tyhjä pöytä jostain. Samoin mua ärsyttää se, kun mennään kaupasta kotiin kummallakin ostoskasseja kädessä niin hän ehättää mun edelle avaamaan kotioven, ja sitten jää siihen oven viereen odottamaan että minä kassieni kanssa pujottelen siitä hänen ohi ja menen siitä ovesta ensin. Onhan se juu kiva, että avataan naiselle ovi, mutta kun on kaksi ostoskassia, kissanhiekkapussi ja ehkä vielä vessapaperisäkki, niin yritä siinä sitten ahtautua jostain kapeasta välistä ovea kohti, kun ritarillinen mieheni seisoo siinä puoliksi kulkuväylällä.
Oletkohan veljeni naisystävä? Nauratti kun ekaa kertaa kävelimme yhdessä pariskuntina (veljeni+naisystävä, minä+miesystävä), ja kävi ilmi että veljeni on tyypillinen palstaeksyttäjä. Juoksi kymmenen metriä edellämme kuin hirvi korpimetsässä. Sama kaava toistui, mentiin sitten ravintolaan, autolle, kauppaan.
Luulin ennen että eksyttäjämiehet ovat jotain legendaa, eikä kukaan olisi niin juntti että alkaa juoksemaan metrikaupalla muiden edessä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joillakin on luonnostaan reipas kävelytahti, minä naisena olen yksi niistä. Minua ärsyttää kävellä hitaasti kun se ei tule luonnostaan. Kaupassa hitaasti tiellä olevat ärsyttävät, äitini kävelee hitaasti, tekisi mieli kivahtaa sille että kuinka vaikeata se jalkojen liikuttaminen voi olla jne.
Joo, olen samanlainen. Haluan vaan äkkiä hoitaa pakolliset asiat ja sitten ulos esim. juuri kaupasta. Kai tää on joku temperamenttijuttu, jotkut vaan rennosti höntsäilee vähän kaiken kun mä taas hoidan asiat säpäkästi (ja lojun kyllä sitten kotona lahjakkaasti ameebana jos mitään ei ole pakko tehdä.)
Sama homma että kaupassa en kauaa vanhene. Kotona lojun sohvalla jos ei ole mitään oikeesti tarpeellista tekemistä. En sano että kaikilla naisilla vaan monilla se nopeasti kaupassa käyminen ei onnistu. En ymmärrä sitä tarvetta tutkia milloin mitäkin mitä ei osta.
Joo, ja onhan noita miehissäkin. Exä juuttui aina johonkin pastahyllylle kattelemaan että jaa, tuommoistakin farfaillea tullut valikoimiin, interesting... Oli vähän sellainen ruokahifistelijä niin aargh :D
Vierailija kirjoitti:
Oletko ylipainoinen?
Oletko sinä vähän yksinkertainen provoajahölmöliini?
Vierailija kirjoitti:
Oletkohan veljeni naisystävä? Nauratti kun ekaa kertaa kävelimme yhdessä pariskuntina (veljeni+naisystävä, minä+miesystävä), ja kävi ilmi että veljeni on tyypillinen palstaeksyttäjä. Juoksi kymmenen metriä edellämme kuin hirvi korpimetsässä. Sama kaava toistui, mentiin sitten ravintolaan, autolle, kauppaan.
Luulin ennen että eksyttäjämiehet ovat jotain legendaa, eikä kukaan olisi niin juntti että alkaa juoksemaan metrikaupalla muiden edessä :D
Joo se on hätkähdyttävää. Tyyppi pinkoo 100m naisensa tai muun seurueen edellä niin tota, wtf... 😃
Meillä kanssa mies ottaa ehkä yhden askeleen siinä, kun minä kaksi, vaikka en mielestäni ole hidas kävelijä.
Olen kerran kilahtanut hänelle tästä, että menee usein edellä ja minä tulen kaapin korkuisen selän takaa.
Myös helposti menee ovista ensin.
En ole luonteeltani kovin ulospäinsuuntautunut enemmän rauhallinen.
Onko tälöäinen käytös jotain ajattelemattomuutta tai empatian puutetta?
On toki inhottavaa hidastella, jos itse kävelee nopeammin, mutta voisi myös ajatella. Ei aina tarvitse touhuttua.
Vierailija kirjoitti:
Kyllä ja jossain tapauksessa myös huomiohakuisuus.
En siis tarkoita, että yhdessä esim kaupungilla pitäisi kävellä rinnakkain jalkakäytävällä.
Vaan kun mennään ja poistutaan esim ravintolasta ja kahvilasta, tultaisi ja mentäisi ns yhtenä yksikkönä.
Sama toistuu esim ravintolapöydästä noustessa. Ei puhettakaan, että mies esim odottaisi, että nousen tuolilta ja ojentaisi vaikka laukkuni (Absurdi ajatus)
Hänen täytyy saada "laittaa homma pakettiin" singahtamalla nopeasti pöydästä ennen minua.
Ap
Ei taida sellaista asiaa ollakaan, josta av-mamma ei onnistuisi tekemään elämää suurempaa ongelmaa.
Elämässä on rytmi. Teoissa, liikkeessä, tilanteissa.
Miehellä on huono rytmitaju elämälle.
Vierailija kirjoitti:
Elämässä on rytmi. Teoissa, liikkeessä, tilanteissa.
Miehellä on huono rytmitaju elämälle.
💯👏!
Ap
Mun exä mun loppuraskaudesta alkoi harrastamaan sitä, että käveli yhdessä jonnekin mentäessä kovaa yksin horisonttiin ja jätti mut yksi taapertamaan jättivatsani kanssa. Todella ärsyttävää, kun lapsi oli yhdessä yrittämällä tehty ja minä kärsin raskauden vaivat. Vähän kaverit ihmetteli, kun käveltiin heille 3 km:n päähän kylään ja mies saapui minua 5 minuuttia aikaisemmin.
Olen meistä se selvästi kovempikuntoinen, joten aiemmin olin aina itse ottanut huomioon sen, ettei mies jaksa kävellä yhtä kovaa ja kauas kuin minä.
Lapsen syntymän jälkeen miehen itsekkyys kasvoi sitten potenssiin sata.
Junttimaista kävellä puolison edellä. Osoittaa epäkunnioittavaa käytöstä, piiloaggressiota. Samalla osoittaa muillekin, että vähät välittää kumppaninsa tunteista. Jos ollaan kahvilaan menossa, niin se yhteinen kävelymatkakin on arvokas hetki olla yhdessä, jos siis toista arvostaa. Ei silloin pitäisi olla kiire.
(Aika paljon muuallakin näkee etuilevia miehiä Suomessa. Jotkut (tuntemattomat) miehet muuten tekevät myös sellaista ärsytystä aiheuttavaa, että kurottelevat kahvilassa toisen kasvojen ohi esim. ottaessaan kahvimaitoa kahviinsa. Kun on niin sitten ilmeisesti niin kiire, ettei ehdi odottaa jonon etenemistä, Minäekaksiminähetimulleheti. Säästyyhän siinä kymmenesosasekunti aikaa.)
Hitaat tulevat syödyksi. Siinä se on lyllertäjän viimeinen itku kun nälkäinen oravalauma hyökkää. Minä olen luontodokkarit katsonut ja tiedän miten siinä käy.
Sama homma että kaupassa en kauaa vanhene. Kotona lojun sohvalla jos ei ole mitään oikeesti tarpeellista tekemistä. En sano että kaikilla naisilla vaan monilla se nopeasti kaupassa käyminen ei onnistu. En ymmärrä sitä tarvetta tutkia milloin mitäkin mitä ei osta.