Miten antaa anteeksi miehelle, että on maksanut seksistä
Mua ahdistaa ajatus, että mies on joskus ennen mua ostanut seksiä. Oli kuulemma yksi kerta, ja kertoi katuvansa sitä. Sanojensa mukaan tekisi sen tekemättömäksi, jos vaan voisi.
Mulle ajatus on kuitenkin sietämätön, ja palaa näin vuosien jälkeenkin mieleen ajoittain. Miten voisin antaa asian olla ja olla ahdistumatta siitä enää?
Haluaisin oman mielenrauhan takia pystyä antamaan anteeksi, sillä uskon, kun kertoo katuvansa, ja ettei ollut kokeilemisen arvoista.
Kommentit (880)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää ketjuhan räjähti.
Mies siis oli kaverinsa kanssa lomalla. Olivat tuhannen tuiterissa ja kaverinsa huomasi tuollaisia palveluita olevan tarjolla. Kaverinsa maanitteli, että kerranhan täällä eletään, ja ukotti. Mies sanojensa mukaan epäröi, ja katui päätöstään jo itse tilanteessa. Ei silloin kuitenkaan osannut ajatella asiaa, kuten nykyään asian näkee. Se oli silloin vaan "kännissä ja läpällä".
Kertoi tämän, kun vitsillä joskus kysyin, että ethän ole maksanut seksistä. On kasvanut niistä ajoista, mutta silloin tällöin asia nousee mun mieleen.
Oon antanut yleisellä tasolla jo anteeksi, mutta silti välillä harmittaa oikein huolella. Haluaisin unohtaa koko asian, tai edes muistella sitä tietoa ilman ahdistusta.
Ap
Miehesi on tilanteessa käyttäytynyt siten mitä hänen selkärangassaan on ollut. Jos seksin osto olisi ollut hänen moraalisessa selkärangassaan väärin, hän ei olisi sitä tehnyt edes yllätettynä ja yllytettynä. Hän ei ole siis siihen astiasessa elämässään pitänyt asiaa kovin pahana, melkein jopa vitsinä.
Sä päätät loput.
Kaikki tekevät virheitä, varsinkin nuorena. Mutta jos seksityötä ei voi kertakaikkiaan hyväksyä olipa syy mikä tahansa, niin eihän asiaa voi unohtaakaan ja se voi olla koko suhteen tulevaisuuden este. Kuten yksi mies kertoi käyneen.
Silloin suhde päätetään siinä kohtaa, kun asia selviää. Ei ensin pilata vuosia miettimällä kuinka ei pysty antamaan sitä anteeksi.
Minä en usko, että mitään miestä on olemassakaan vaan että tämä on silkkaa provoilua jälleen kerran. Mutta jos olisi, niin alkaisin jo toivoa, että mies saisi tarpeekseen ja laittaisi ap:n pihalle.
Täällä moni mies kertoo ettei kertoisi. Eli kun ensin menee monta vuotta, saatte lapsia ja menette nainisiin ja totuus tulee jostain ilmi niin eroa!!
Samat naiset jotka pohtivat tommosia katselevat sitten varmaan mielellään jotain Pretty Woman elokuvaa, kun se Richard Gere on niin ihana...
Ei se ukko kadu. Saanu elämänsä kyydit ja sanoo vaan jotta sulla parempi mieli.
Kiitos niistä järkevintä kommenteista joita olen saanut. Tuolla pari sivua sitten tarkensin miten asia meni ja miten siitä sain tietää.
Täällä on muutama kommentti, jotka kevensivät mieltä. Mulla on hyvä mies, joka teki hölmösti nuoruudessaan.
Ap
Vierailija kirjoitti:
Ei se ukko kadu. Saanu elämänsä kyydit ja sanoo vaan jotta sulla parempi mieli.
Jep. Mut tyhmä ukko silti, vielä parempi mieli ois AP:lla jos ei olisi kertonut ollenkaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksin ostaminen on kyllä sen asteinen osoitus miehen yhdistetystä moraalittomuudesta ja luuseriudesta, että en kyllä kykenisi koskemaan edes pitkällä tikulla.
Helpompi ois sulattaa, että olisi myynyt seksiä. 😁
Tämä ei yllätä; naiset yleensä suhtautuu seksin myymiseen varsin positiivisesti koska se ei ole kaukana niiden normaalista toiminnasta, kun miehen treffeillä käyttämä raha on suorassa yhteydessä todennäköisyyteen harrastaa seksiä, ja kun mies käyttää tarpeeksi niin valtaosalta lohkeaa.
Näinhän se menee.
Vierailija kirjoitti:
Tää ketju on hieman surullinen. Kuinka outoja käsityksiä monella, naisella varsinkin, aiheesta on. Älkää kauhistelko jos ette tiedä asiasta mitään.
Kuinka moni esim opiskelija myy silloin tällöin seksiä ja on ok asian kanssa. Käsitys siitä että asiakkaat ovat jotain reppanoita tai hulluja ei pidä paikkaansa. Suurin osa on naista kunnioittavia ja naisen nautinnosta kiinnostuneita perheenisiä. Jotka kaipaavat kaikista eniten yhteyttä toiseen ihmiseen ja läheisyyttä, ei ensisijaisesti seksiä. He kysyvät naisen ehdot ja kunnioittavat niitä.
On hyvin eri asia käyttää jotain ammattilaisen palveluita tai käydä ulkomaalaisella. Olen melko varma että iso osa suomalaisia avioliittoja pysyy kasassa koska mies maksaa välillä seksistä, se on tuhat kertaa parempi vaihtoehto kun salasuhde johon mies ajautuu kotielämää seksittömyyden ja ankeuden vuoksi.
Sinä se et tunnu ymmärtävän, että tuolla sugar coatingilla ei ole mitään väliä sellaiselle ihmiselle, jonka arvoihin ei sovi minkäänlainen seksin osto (saati pettäminen). Kyllä meitä on kuule mediassa "valistettu" aika paljon, kuinka joku Naapurin Minttu tykkää myydä. Mutta kun se ei ole se pointti eikä lieventävä asianhaara kaikille.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Seksin ostaminen on kyllä sen asteinen osoitus miehen yhdistetystä moraalittomuudesta ja luuseriudesta, että en kyllä kykenisi koskemaan edes pitkällä tikulla.
Mitä vıttua nyt taas? Eli se että maksaa suoraan siitä mistä haluaa on luuseriutta ja moraalitonta, mutta maksaminen siitä drinkeillä, taksilla ja lepertelyllä on jotenkin moraalisesti kunniakasta?
Kuinka helvetin tyhmiä te naiset oikein olette?
Omalle naiselle ei voi ostaa koruja, mutta muille voi...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää ketjuhan räjähti.
Mies siis oli kaverinsa kanssa lomalla. Olivat tuhannen tuiterissa ja kaverinsa huomasi tuollaisia palveluita olevan tarjolla. Kaverinsa maanitteli, että kerranhan täällä eletään, ja ukotti. Mies sanojensa mukaan epäröi, ja katui päätöstään jo itse tilanteessa. Ei silloin kuitenkaan osannut ajatella asiaa, kuten nykyään asian näkee. Se oli silloin vaan "kännissä ja läpällä".
Kertoi tämän, kun vitsillä joskus kysyin, että ethän ole maksanut seksistä. On kasvanut niistä ajoista, mutta silloin tällöin asia nousee mun mieleen.
Oon antanut yleisellä tasolla jo anteeksi, mutta silti välillä harmittaa oikein huolella. Haluaisin unohtaa koko asian, tai edes muistella sitä tietoa ilman ahdistusta.
Ap
Miehesi on tilanteessa käyttäytynyt siten mitä hänen selkärangassaan on ollut. Jos seksin osto olisi ollut hänen moraalisessa selkärangassaan väärin, hän ei olisi sitä tehnyt edes yllätettynä ja yllytettynä. Hän ei ole siis siihen astiasessa elämässään pitänyt asiaa kovin pahana, melkein jopa vitsinä.
Sä päätät loput.
Kaikki tekevät virheitä, varsinkin nuorena. Mutta jos seksityötä ei voi kertakaikkiaan hyväksyä olipa syy mikä tahansa, niin eihän asiaa voi unohtaakaan ja se voi olla koko suhteen tulevaisuuden este. Kuten yksi mies kertoi käyneen.
Silloin suhde päätetään siinä kohtaa, kun asia selviää. Ei ensin pilata vuosia miettimällä kuinka ei pysty antamaan sitä anteeksi.
Minä en usko, että mitään miestä on olemassakaan vaan että tämä on silkkaa provoilua jälleen kerran. Mutta jos olisi, niin alkaisin jo toivoa, että mies saisi tarpeekseen ja laittaisi ap:n pihalle.
Täällä moni mies kertoo ettei kertoisi. Eli kun ensin menee monta vuotta, saatte lapsia ja menette nainisiin ja totuus tulee jostain ilmi niin eroa!!
Oman puolisoni kanssa ei ole tarvetta käydä läpi menneisyyttä. Olimme aikuisia ihmisiä tavatessamme ja kummallakin on varmasti oma historiansa. Ei siis "tule ilmi" myöhemminkään. Ja niille, joille tulee, ihan sama ohje: joko hyväksyt asian eikä siitä enää puhuta tai eroat, koska se mies ei mitenkään pysty muuttamaan sitä tekemättömäksi.
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä, miksi puolison pitäisi olla toiselle tilivelvollinen oman menneisyytensä asioista. Jos toinen kertoo sinulle että on aiemmin käynyt maksullisissa, ollut vankilassa, käyttänyt huumeita, raiskannut tai jopa tappanut jonkun, niin ei hän ole siitä sinulle tilivelvollinen. Sinun on itse mietittävä, voitko hyväksyä kumppanisi menneisyyden. Jos et voi, niin on paras erota. Jos haluat yhteisen tulevaisuuden kumppanisi kanssa, sinun on hyväksyttävä hänen historiansa.
Tilivelvollisuus koskee vain niitä tapauksia, joissa kumppanisi on tehnyt jotain teidän suhteenne aikana.
Itse en uskalla alkaa seurustelemaan kenenkään miehen kanssa, kiitos sinun tekstisi.
Vierailija kirjoitti:
Samat naiset jotka pohtivat tommosia katselevat sitten varmaan mielellään jotain Pretty Woman elokuvaa, kun se Richard Gere on niin ihana...
1. En pidä sen paremmin seksin myymistä kuin ostamista pahana (kun kyse on aikuisista, henkisesti ja ruumiillisesti täysivaltaisista ihmisistä, jotka tekevät sen vapaaehtoisesti)
2. PW on yksi oksettavimmista elokuvista, minkä tiedän.
Eli voitaisiinko lopettaa yleistäminen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä en ymmärrä, miksi puolison pitäisi olla toiselle tilivelvollinen oman menneisyytensä asioista. Jos toinen kertoo sinulle että on aiemmin käynyt maksullisissa, ollut vankilassa, käyttänyt huumeita, raiskannut tai jopa tappanut jonkun, niin ei hän ole siitä sinulle tilivelvollinen. Sinun on itse mietittävä, voitko hyväksyä kumppanisi menneisyyden. Jos et voi, niin on paras erota. Jos haluat yhteisen tulevaisuuden kumppanisi kanssa, sinun on hyväksyttävä hänen historiansa.
Tilivelvollisuus koskee vain niitä tapauksia, joissa kumppanisi on tehnyt jotain teidän suhteenne aikana.
Itse en uskalla alkaa seurustelemaan kenenkään miehen kanssa, kiitos sinun tekstisi.
Se on varmaan parempi kaikille, miehet kiittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää ketjuhan räjähti.
Ap
Sä päätät loput.
Oman puolisoni kanssa ei ole tarvetta käydä läpi menneisyyttä. Olimme aikuisia ihmisiä tavatessamme ja kummallakin on varmasti oma historiansa. Ei siis "tule ilmi" myöhemminkään. Ja niille, joille tulee, ihan sama ohje: joko hyväksyt asian eikä siitä enää puhuta tai eroat, koska se mies ei mitenkään pysty muuttamaan sitä tekemättömäksi.
Jos nainen on harrastanut seksiä 500 miehen kanssa niin ei se varmaan haittaakaan, mutta kun kaikki ei oo.
Herpes tarttuu oireettomana ja vaikka käyttäisi kondomia, se tarttuu myös suuhun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tämä ei yllätä; naiset yleensä suhtautuu seksin myymiseen varsin positiivisesti koska se ei ole kaukana niiden normaalista toiminnasta, kun miehen treffeillä käyttämä raha on suorassa yhteydessä todennäköisyyteen harrastaa seksiä, ja kun mies käyttää tarpeeksi niin valtaosalta lohkeaa.
Ei, vaan seksin ostaja käyttää taloudellista valtaa toiseen ja tyydyttää itsekkäästi omia tarpeitaan. Ostaja on siksi moraalittomampi kuin myyjä. Ja treffeilläkin mies, jolla on ostajan asenne (yrittää tehdä vaikutuksen rahalla, autolla, asemalla ym..eikä omilla henkisillä ja ulkoisilla ominaisuuksilla) on kuvotus.
Vierailija kirjoitti:
Herpes tarttuu oireettomana ja vaikka käyttäisi kondomia, se tarttuu myös suuhun.
Mitä sitten? Herpes tarttuu myös, vaikka seksi ei olisi maksullista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tää ketju on hieman surullinen. Kuinka outoja käsityksiä monella, naisella varsinkin, aiheesta on. Älkää kauhistelko jos ette tiedä asiasta mitään.
Kuinka moni esim opiskelija myy silloin tällöin seksiä ja on ok asian kanssa. Käsitys siitä että asiakkaat ovat jotain reppanoita tai hulluja ei pidä paikkaansa. Suurin osa on naista kunnioittavia ja naisen nautinnosta kiinnostuneita perheenisiä. Jotka kaipaavat kaikista eniten yhteyttä toiseen ihmiseen ja läheisyyttä, ei ensisijaisesti seksiä. He kysyvät naisen ehdot ja kunnioittavat niitä.
On hyvin eri asia käyttää jotain ammattilaisen palveluita tai käydä ulkomaalaisella. Olen melko varma että iso osa suomalaisia avioliittoja pysyy kasassa koska mies maksaa välillä seksistä, se on tuhat kertaa parempi vaihtoehto kun salasuhde johon mies ajautuu kotielämää seksittömyyden ja ankeuden vuoksi.Sinä se et tunnu ymmärtävän, että tuolla sugar coatingilla ei ole mitään väliä sellaiselle ihmiselle, jonka arvoihin ei sovi minkäänlainen seksin osto (saati pettäminen). Kyllä meitä on kuule mediassa "valistettu" aika paljon, kuinka joku Naapurin Minttu tykkää myydä. Mutta kun se ei ole se pointti eikä lieventävä asianhaara kaikille.
Kuka helvetti haluaisi tuollaisen ylinipon siveyden sipulin kanssa edes suhteeseen ryhtyä?
Mä olen ollut jo 8v putkeen, mutta osaatko sä pysyä aiheessa?
Alkaa pikkasen kyllästyttää ton aikaisemman kirjoittajan kaltaiset "yhyy te ette vaan ymmärrä alan kokonaiskuvaa". Ymmärrän, ei vaan kiinnosta. Kutittaako se peppuasi?
Selkeisiin trolleihin ei jaksa edes reagoida.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on varmaan parempi kaikille, miehet kiittää.
Kyllä, voitte kaikki miehet jyystää yhtä ja samaa naista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei, vaan seksin ostaja käyttää taloudellista valtaa toiseen ja tyydyttää itsekkäästi omia tarpeitaan. Ostaja on siksi moraalittomampi kuin myyjä. Ja treffeilläkin mies, jolla on ostajan asenne (yrittää tehdä vaikutuksen rahalla, autolla, asemalla ym..eikä omilla henkisillä ja ulkoisilla ominaisuuksilla) on kuvotus.
Täh?
Kun minä käyn ostamassa K-kauppiaalta ruokaa tyydyttääkseni itsekkäästi ravinnon tarpeeni, onko sekin taloudellista vallankäyttöä?