Minkä ikäisen antaisit ottaa nenäkoru, korvikset, napakorun ja tatuoinnin?
Korvikset, ei alle 2 vuotta
Nenäkoru, 10 vuotta
Napakoru, 12 vuotta
Tatuointi, 15 vuotta
Kommentit (1124)
Tatuointia ja napa- tai nenäkorua en minkään ikäisenä. Normaalit korvikset 10-vuotiaana.
Ja niitäkin riittää se yksi reikäpari ilman mitään venytyksiä.
Korvikset tyttö sai 7vuotiaana, jos naamaan haluaa lävistyksen niin nyt 14vuotiaana on mielestäni ihan sopiva ikä. Mun äiti ei antanut lupaa huulikoruun niin tein sen itse 15vuotiaana, huuli turposi valtavasti ja lisäksi kun laitoin siihen liian pienen korvisrenkaan niin ei alkanut parantua. Äiti sai kohtauksen :D
Tatuointia ei alle 18vuotiaalle, harva tatuoija edes tekee vaikka miten olisi vanhemman lupa.
Mun 9-vuotiaalla on kahden reiät molemmissa korvissa. Muita lävistyksiä ja tatuointeja saa odottaa täysi-ikäisyyyeen saakka.
Ne tavalliset korvikset aikaisintaan 10-vuotiaana. Napakorun ripari-iän jälkeen. Tatuointia tai nenäkorua en antaisi ottaa ala-ikäisenä enkä kyllä kannustaisi ottamaan edes parikymppisenä, koska todennäköisyys siihen että sitä katuu viimeistään 30-vuotiaana on tosi iso.
Meillä harjoitetaan vapaata kasvatusta eli lapsi ottaa lävistykset ja tatuoinnit heti kun hän niin päättää
Korvikset sitten, kun osaa hoitaa lävistykset niin, ettei tule tulehduksia. Muut kaikki EI ainakaan niin kauan kuin minun niitä pitäisi maksella. Ja jos nuorella on järki päässä, niin ei hän koristele keinotekoisesti kehoaan täysi-ikäisenäkään.
Vierailija kirjoitti:
Korvikset sitten, kun osaa hoitaa lävistykset niin, ettei tule tulehduksia. Muut kaikki EI ainakaan niin kauan kuin minun niitä pitäisi maksella. Ja jos nuorella on järki päässä, niin ei hän koristele keinotekoisesti kehoaan täysi-ikäisenäkään.
Eihän niistä korviksista voi tulla mitään tulehduksia yms? En ole koskaan hoitanut mitään korviksi ja oon ihan 100% kunnossa
Olen itse tatuointitaiteilija joten voin tehdä lapsille heidän niin halutessaan valvotusti tatuoinnit kun he ovat kypsiä siihen.
Eli silloin kun huomaan että halu ottaa tatuointi on pysyvä päätös eikä hetken päähänpisto. Ja että lapsi ymmärtää että tatuointi on pysyvä. Eli todennäköisesti vasta 18v, jos lapsi osoittaa kypsyyttä niin ehkä jo 16v.
Meillä molemmat työt sai korvikset 9 kk ikäisenä. Hyvin ne parantui, eikä ole ollut minkäänlaisia ongelmia. Nyt tytöt 12 ja 13v ja reikiä on jo useampia korvissa =)
HEI NOITA LÄVISTYSIÄ EI SAA EDES ANTAA ALLE 18- V!
KUN VAIN KORVAKORUT, : Saa antaa alle 18-
NO EN MINKÄÄLAISIA VAIN
Korvakorut Tyttö- lapselle!
EI EN ANTAISI
Mitään muuta ottaa saatana sitä ei tarvitse, näyttää laitakaupungin kulkijalta hyi helvetti!
sehän on Epähygeenisyäkin
Ennen vangeilla ja merimiehillä oli tatuoinnit!
Eli jyrkkä EI!!!
Minä sain reiät 6v:nä ja olisin jo halunnut paljon aikaisemmin .Oma tyttäreni menee nyt tänä kesänä ensimmäiselle luokalle, mutta ei halua korviksia. Härnäsin neitiä ja kysyin että mitä hän aikoo tehdä jos kaikilla muillakin on ja hän vain totesi että no sittenpä on. Noh katsotaan jos vaikka koulun alettua mieli muuttuu, mielestäni korvakorut ovat tärkeät femiiniselle naisen alulle
Iskä50+ kirjoitti:
Korvikset, 8 vuotta
Nenäkoru, 12 vuotta
Napakoru, 12 vuotta
Tatuointi, 18+ vuotta
Aika konservatiivista :S
Korvikset kun menee päiväkotiin ja tatuointeja saa ottaa mielinmäärin mutta mitään lävistyksiä ei kiitos
Korvikset : 4v --->
Muut lävistykset : 14v
Tatuoinnit: 18
Ei missään iässä jos haluatte töitä. Automaattisesti olette jonon hännillä. Monelle lävistykset sun muut merkki mielenterveys ongelmista tms
Vierailija kirjoitti:
Ei missään iässä jos haluatte töitä. Automaattisesti olette jonon hännillä. Monelle lävistykset sun muut merkki mielenterveys ongelmista tms
Mielestäni on oudompaa jos ei ole lävistyksiä
Korvikset kun lapsi itse osaa haluta ja ymmärtää miten ne laitetaan sekä osaa huolehtia niistä. Muistan töistä erään 5v tytön jolla oli korvikset muttei osannut ja antanut hoitaa, toisen reikä tulehtui ja takanuppi upposi sisälle. Sitäpä lääkärissä poistettiin. Lävistyksiä antaisin ottaa aikaisintaan 15v ja tatuointi vasta täysi-ikäisenä.
Itse sain korvikset 10v.
korvikset 7v ja muut lävistykset 15v
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni on oudompaa jos ei ole lävistyksiä
Ihan miten vaan, reaalielämä menee eri lailla.
Oman lapsen kohdalla pitäisi tietenkin harkita, miten kypsä hän on haluamaan noita ja osaako pitää niistä huolta asianmukaisesti. Jotain tähän suuntaan varmaan, olettaen että on tuossa vaiheessa halunnut pitemmän aikaa jo:
-peruskorvikset 10 v
-muu pieni lävistys (napa, nenä...) tai tosi pieni tatuointi 16 v
-isommat täysi-ikäisenä