Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kelan asumistuki

Vierailija
05.08.2022 |

Saan vähän asumistukea nyt. Jos muutan kalliimpaan asuntoon, asumistuki tietysti nousee vai nouseeko. Voiko Kelan tukia saava, että ihminen asuu edullisesti ? Miten tämä systeemi pyörii? En ole toimeentulotukiasiakas, olen kuullut, että heillä tiukkoja sääntöjä.
Kelan omat sivut eivät minua valaisseet. Onko jollain tietoa?

Kommentit (38)

Vierailija
1/38 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi olla että tuki ei nouse kuitenkaan.

Vierailija
2/38 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuessa on neliöraja, jonka yli sitä ei makseta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/38 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Reps :DDDD Ei todellakaan ole mitään neliörajaa.

Vierailija
4/38 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, ei todellakaan nouse :DDDDD Vttu että on tyhmää porukkaa.

"Voiko Kelan tukia saava, että ihminen asuu edullisesti ? "

Öööööööööö?????????

Vierailija
5/38 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko oikeudenmukaista se, että joiltain otetaan pokkana palkasta puolet, ja sitten rahat jaetaan niin, että jotkut saavat asua kaupungin keskustassa tuilla? Ja se joka lystin maksaa, asuu 15km keskustassa ilman tukea ja maksaa ihan helevetinmoista asuntovelkaa.

Vierailija
6/38 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumistuet pois.

Vierailija
7/38 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siinä on maksimivuokra, mihin asti korvaavat. Neliöillä oli merkitys joskus kauan sitten. Asuntoa saa toki vaihtaa omien tarpeitten mukaan, mutta Kelan rajan ylittämää vuokraa ei huomioida tuessa.

Vierailija
8/38 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

On yleinen ja eläkeläisten asumistuki. Riippuu myös tuloistasi mitä saat sitä. Itse olen työtön vantaalla ja saan 400e asumist.vuokra on 710e. Itse maksan n.80e.

Vierailija
9/38 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On yleinen ja eläkeläisten asumistuki. Riippuu myös tuloistasi mitä saat sitä. Itse olen työtön vantaalla ja saan 400e asumist.vuokra on 710e. Itse maksan n.80e.

Kiitos asiallisesta vastauksesta. Tosun en ymmärrä laskelmaasi, 400+80 on 480, kuitenkin vuokrasi on 710. Onko täällä tosiaan ihmisiä, jotka pilkkaavat tukien saajia ehkä pitkäaikaisairaita, onnettomuuksissa vammautuneita ym. Ja kuka maksaa omistusasuntoaan, kun toiset elävät tuilla, niin miksi maksaa? Oma valinta. Ei tämäkään asia niin mustavalkoinen ole.

Vierailija
10/38 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleisessä asumistuessa ei ole neliörajaa.

Eläkeläisen asumistuessa tilillä saa olla säästöjä 16000.

Myös lämmityksessä on katto. Yksin asuvalla hyväksytään noin 70 neliötä ja kahdella 85 neliötä.

Vierailija
11/38 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Reps :DDDD Ei todellakaan ole mitään neliörajaa.

Joskus on ollut voimassa sääntö ettei yksinäinen saanut asua "liian" isossa asunossa jos haki asumistukea.

Aina otettiin huomioon asunnon koko ja perhe koko.

Työkamun tytöt kasvoivat ja olisivat halunneet omat huoneet. Kysyivät saisiko asumistukea jos kaikilla olisi omat makuuhuoneet, eli keittiö ja neljä huonetta oisivat halunneet.

Kela, vai mikä se silloin oli, antoi vastauksen: eivät saa asumistukea liian isoon asuntoon koska lapset ovat samaa sukupuolta. Voivat nukkua samassa huoneessa.

Ei vissiin enää oo ollut voimassa vuosiin.

Vierailija
12/38 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko oikeudenmukaista se, että joiltain otetaan pokkana palkasta puolet, ja sitten rahat jaetaan niin, että jotkut saavat asua kaupungin keskustassa tuilla? Ja se joka lystin maksaa, asuu 15km keskustassa ilman tukea ja maksaa ihan helevetinmoista asuntovelkaa.

Maksat omaa asuntoa.

Tiedän kyllä eläkeläisen, joka alkoi saamaan asumistukea omistusasuntoonsa, kun taloyhtiössä tehtiin putkiremontti.

Vierailija
13/38 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos asiallisesta vastauksesta. Tosun en ymmärrä laskelmaasi, 400+80 on 480, kuitenkin vuokrasi on 710. Onko täällä tosiaan ihmisiä, jotka pilkkaavat tukien saajia ehkä pitkäaikaisairaita, onnettomuuksissa vammautuneita ym. Ja kuka maksaa omistusasuntoaan, kun toiset elävät tuilla, niin miksi maksaa? Oma valinta. Ei tämäkään asia niin mustavalkoinen ole.

no jätin pois ttuen eli n.232e.

Vierailija
14/38 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eläkeläiset saa asumistukea hoivakotiin, vaikka 2 omistusasuntoa ja puoliso asuu niissä.

Minusta voitaisiin välillä leikata tukia eläkeläisiltä eikä aina vuokralla asuvilta työttömiltä.

Vierailija
15/38 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eläkeläiset saa asumistukea hoivakotiin, vaikka 2 omistusasuntoa ja puoliso asuu niissä.

Minusta voitaisiin välillä leikata tukia eläkeläisiltä eikä aina vuokralla asuvilta työttömiltä.

Minusta toinen omistusasunto pitäisi velvoittaa myymään pois edes.

Vierailija
16/38 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kela vaati erästä kaveria muuttamaan halvempaan asuntoon. Asuu nyt kaukana kaikesta. Eli ilmeisesti vuokrassa on joku yläraja tukien suhteen. En ihan tajua tätä tuttavaa, on ns. elämäntapatyötön. Kaikki tarjotut opinnot ja työharjoittelut ja työllistämistukityöt jättää kesken. Aina. Mutta kai hän sitten on tyytyväinen nykyiseen elämäänsä.

Vierailija
17/38 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

no jätin pois ttuen eli n.232e.

Selvännä vielä, mikä on koko vuokra, mitä maksat itse ja mikä Kela. En ymmärrä, mikä tämä 80e on.

Vierailija
18/38 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensi talvena irtisanotaan porukkaa, kun ihmiset vähentävät kulutusta.

Yhtiölaina on lasku asumistuessa, mutta ei toimeentulotuessa ja moni tarvitsee toimeentulotukea lääkkeisiin ja ruokaan esim. lapsiperhe.

Samaan aikaan eläkeläisillä saa olla 16000 tilillä ja omistusasunto ja mökki ja asumistuki maksetaan heille.

Jos työtön asuu työssäkäyvän puolison kanssa niin hän ei saa asumistukea eikä toimeentulotukea ja työmarkkinatuki on 540 netto.

Noita eläkeläisten tukia on pakko alkaa leikkaamaan.

Vierailija
19/38 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei koske ihteä nuo tuet Mutta eräskin tuttu joutu muuttaa pienempään kela vinkunut.Yksin oleva...

Vierailija
20/38 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ensi talvena irtisanotaan porukkaa, kun ihmiset vähentävät kulutusta.

Yhtiölaina on lasku asumistuessa, mutta ei toimeentulotuessa ja moni tarvitsee toimeentulotukea lääkkeisiin ja ruokaan esim. lapsiperhe.

Samaan aikaan eläkeläisillä saa olla 16000 tilillä ja omistusasunto ja mökki ja asumistuki maksetaan heille.

Jos työtön asuu työssäkäyvän puolison kanssa niin hän ei saa asumistukea eikä toimeentulotukea ja työmarkkinatuki on 540 netto.

Noita eläkeläisten tukia on pakko alkaa leikkaamaan.

Kiinteää omaisuuttaa saa tosiaan olla, mutta annas olla, kun käykin ilmi, että varoja on esim. sijoitusvakuutuksissa. Silloin tuet otetaan heti pois, myös jälkikäteen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän kahdeksan