Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Huomaa kyllä muutoksen työntekijöiden asenteessa

Vierailija
05.08.2022 |

Vanhemmat konkarit ovat valmiita joustamaan ja venymään, nuoret ovat hyvin tarkkoja työajoista ja rytmittävät työtä omien menojensa mukaan eikä toisinpäin. Työnantajan näkökulmasta ollaan menossa huonompaan suuntaan.

Kommentit (46)

Vierailija
1/46 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä taas vanhemmiten huomaan muuttuneeni aikaisempaa joustamattomaksi, koska olen turhan usein saanut huomata, ettei siitä "venymisestä" ole muuta hyötyä kuin lisääntynyt väsymys ja stressi sekä paha mieli, kun saa huomata, että ne laiskottelevat kollegat saavat ihan saman palkan kuin minäkin. Mutta ehkä tässä on työpaikkakohtaisia eroja.

2/46 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet oikeassa. Ja saikulle jäädään helposti

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/46 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä taas vanhemmiten huomaan muuttuneeni aikaisempaa joustamattomaksi, koska olen turhan usein saanut huomata, ettei siitä "venymisestä" ole muuta hyötyä kuin lisääntynyt väsymys ja stressi sekä paha mieli, kun saa huomata, että ne laiskottelevat kollegat saavat ihan saman palkan kuin minäkin. Mutta ehkä tässä on työpaikkakohtaisia eroja.

Juu, joustojen ja venymisen pitää toimia molempiin suuntiin - muuten ei kiinnosta joustaa.

Vierailija
4/46 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lellulellu kirjoitti:

Eniten saikuttavat ovat joko työuran alussa tai sitten lopussa.

Vierailija
5/46 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

No sori. Mä olen vaan töissä siinä firmassa. En elä sitä firmaa varten. Ikävää ettet enää saa orjia hyppäämään jokaisen sun toiveen eteen ja elämään työlleen, vaan ihmisiä joilla on muutakin elämää ja jotka käy töissä elääkseen.

Vierailija
6/46 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvä nuoret! Niin sen pitääkin olla! Toivottavasti tämä pätisi esimerkiksi hoitoalalla.

Vierailija
7/46 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin? Mitä työntekijät hyötyy siitä jatkuvasta venymisestä? Ihmiset tietää, että työnantajat heittää heidät pihalle heti, kun tulee vähän huonommat ajat. Nuoremmat ihmiset on eläneet koko elämänsä jossain lamassa ja kriisissä. Nähneet miten vanhempansa saaneet kenkää ja oppineet ettei mihinkään voi luottaa, Miksi siis venymään työn takia?

8/46 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lellulellu kirjoitti:

Höpö höpö! Pari viikkoa jo pyytänyt kevyempiä laitteita, koska selkä sökönä 😅 Lääkäriin ei mennä ennenku on pää kainalos!

Vierailija
9/46 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kertokaa lisää, on kiinnostavaa.

Vierailija
10/46 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juniorit ei vielä tajua sitä, että kyllä työolot aina kotiolot voittaa.

Vierailija
11/46 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä en ole kertaakaan ollut saikulla tämän 7 vuoden aikana, jonka olen kyseisessä firmassa työskennellyt. Kuulun tähän nuorten joukkoon kolmekymppisenä, kun suurin osa on +50v. Todellakin pidän huolen oikeuksistani enkä jousta joustamisen ilosta. Ja voin kertoa, ettei nuo vanhat konkarit jousta sitäkään vähää 😂 heillä mukamas niitä oikeuksia onkin, kuten aina heinäkuut lomaa, jouluviikot lomaa, jopa lasten kouluviikot lomaa, vaikkei heillä enää kouluikäisiä lapsia olekaan. Onneksi meillä on esimies, joka ei anna periksi näissä asioissa ja se vasta näitä korpeaakin. Voi vaikka jäädä saikulle, kun vähän juilii rannetta.

Vierailija
12/46 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

11 jatkaa vielä, että esimieskin kuuluu tähän nuorten joukkoon ja se onkin ollut yleinen puheenaihe, kun "tuollainen kakara mistään mitään tiedä".

Vierailija
13/46 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tottakai minä voin venyä kunhan korvauksesta sovitaan. Ajankohdasta riippuen vähintään tuplaliksa, juhlapyhinä nelinkertainen.

Vierailija
14/46 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hurjan ristiriitaista, että työnantajat ovat tämän huomanneet, mutta siitä huolimatta eivät suostu palkkaamaan niitä viisikymppisiä töihin. Eivätkä kyllä myöskään niitä nuoria.

Mistähän se työvoimapula mahtaakaan johtua?

Vierailija
15/46 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä mistä johtuu, mutta nuoret työntekijät sairastelevat tosi paljon. Olen huolestuneena miettinyt, onko geeneihimme tullut jotain mutaatioita ja kuolevatko suomalaiset sukupuuttoon jos sairauksien lisääntyminen jatkuu samaa vauhtia.

Vierailija
16/46 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin, kyllähän se varmaan ottaa päähän, kun jotkut tekevät lakisääteisen työajan, eivätkä ilmaista työtä sen ulkopuolella... Työnantaja on hyvä, ja palkkaa lisää työvoimaa, jos sille on tarve. 

Vierailija
17/46 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niin? Mitä työntekijät hyötyy siitä jatkuvasta venymisestä? Ihmiset tietää, että työnantajat heittää heidät pihalle heti, kun tulee vähän huonommat ajat. Nuoremmat ihmiset on eläneet koko elämänsä jossain lamassa ja kriisissä. Nähneet miten vanhempansa saaneet kenkää ja oppineet ettei mihinkään voi luottaa, Miksi siis venymään työn takia?

Olen aina ajatellut, että firman etu on myös minun etuni työntekijänä. Jos firman toiminta sakkaa, menetän nimittäin työpaikkani. Lisäksi pidän työmoraaliani korkeana.

Vierailija
18/46 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hetkellisesti kyllä joustan, koska niin joustaa työnantajanikin, mutta pidemmän päälle se on työnantajan tehtävä katsoa, että työt/työntekijät ovat sopivassa suhteessa ja jokainen pääsee kotiin kuten ennalta on sovittu.

Vierailija
19/46 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi pitäis vielä joustaakin jos työt vie hirveän osan muutenkin ajasta?

Vierailija
20/46 |
05.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on täysin toisinpäin. Vanhat työntekijät tietävät oikeutensa ja pitävät niistä kiinni naurettavuuteen asti. Nuoret sitten paikkaavat näitä mullaonoikeus-vikisijöitä ja saikuttajia kun jonkun ne työt on hoidettava.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kahdeksan neljä