Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voitaisiinko keskustella miehen vastuusta raskauden ehkäisemisessä?

Vierailija
03.08.2022 |

Niin siis mitä mieltä olette siitä, että mies ei halua käyttää esimerkiksi kumia? itselleni ei veritulppariskin vuoksi pillerit käy ja nyt olemassa oleva kierukka aiheuttaa kystia munasarjoihin sekä rintoihin. Oli puhetta myös piuhojen poikki pistämisestä, mutta mies ei edes suostu sitä harkitsemaan. Olemme olleet yhdessä jo 15 vuotta.

Tuntuu todella kohtuuttomalta, että joudun yksinäni hoitamaan vuosikymmenet tämän ehkäisyn.

Kommentit (757)

Vierailija
241/757 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minä edellytän seksissä kumin käyttöä. Naisena pidän huolta, että minulla on niitä enkä odota vain miehen huolehtivan asiasta. Joku mies on joskus kiukutellut käytöstä, eikä seksistä hänen kanssaan sitten mitään tullutkaan. Sellaista se sitten on.

Katsokaa naiset mallia, ei ole tämän vaikeampaa.

Fiksu mies tekee naiselle saman, ja odottaa naisen käyttävän pillereitä huolellisesti, sillä kaikki tietävät ettei kumi tarjoa 100% suojaa.

Kumi on ainoa ehkäisykeino, jonka käytöstä on jonkinlainen varmuus. Käyttäkää niitä.

Vierailija
242/757 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumma juttu, ettei halua käyttää kumia. Mikään muu kun ei suojaa sukupuolitaudeilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
243/757 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ratkaisin tuollaisen tilanteen sillä, että en suostu seksiin, jos mies ei kerran suostu kondomia käyttämään. Kyllä ilman seksiäkin voi elää.

Nykyaikana on kummallinen tämä seksi pakotus, että sitä pitäisi olla koko ajan harrastamassa ja kuinka se on terveellistä mielelle. No ei se ole kovin terveellistä naisen keholle, kun kaikki painostaa seksin takia tunkemaan kehoonsa hormoneja tai kuparikierukan. Ei jatkuva raskaana oleminekaan ole terveellistä tai mielekästä joten olen sitten ilman seksiä. Ehkä meidä suhde kuolee tai sitten ei, mutta minä en enää halua myrkyttää kehoani hormoneilla, saanut kärsiä niiden aiheuttamista vaivoista ihan tarpeeksi.

Vierailija
244/757 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä edellytän seksissä kumin käyttöä. Naisena pidän huolta, että minulla on niitä enkä odota vain miehen huolehtivan asiasta. Joku mies on joskus kiukutellut käytöstä, eikä seksistä hänen kanssaan sitten mitään tullutkaan. Sellaista se sitten on.

Tämä! Nainen voi tehdä rajauksia ja päätöksiä ihan itse. Meillä käytetty kumia jo 10 vuotta. Ei ideaalia, mutta muut vaihtoehdot ovat huonompia. Huolehdin itse lähes aina kondomien riittävyydestä ja laitan kumin myös miehelle päälle, näin on vähän kuin oma ohjelmanumeronsa.. :D Viime aikoina on iän myötä jo rentouduttu vähän raskauden suhteen ja alussa menee paljaalla, sekä ns varmoina päivinä ilman kumia. Muutama vuosi vielä, niin voi varmaan unohtaa jo koko ehkäisyn. 

N44

Vierailija
245/757 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yllättävän moni mies nolostelee kumien ostamista. Kai se on joku teini-juttu? Ei pitäisi olla aikuiselle mielelle enää ongelma - vaikka kassalla onkin nuori nätti nainen myymässä. Toki voi tulla painetta ostaa tilavampaa kokoa, kuin on tarve

Vierailija
246/757 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumma juttu, ettei halua käyttää kumia. Mikään muu kun ei suojaa sukupuolitaudeilta.

Nautinto huomattavasti suurempi ilman ja suurin osa seksuaalisesti aktiivisista naisista käyttää ehkäisyä

Vierailija
247/757 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oliko sinulla ehkäisystä parisuhteessa jotain sanottavaa?

Kysymys oli osoitettu minulle enkä toivoisi, että muut tulevat niihin kommentoimaan, koska nyt sinä jälleen palkitsit vulva-miehen chattailemalla hänen kanssaan. Minä ignoorasin kysymyksen, liputin sen - ja sinä tulit jatkamaan länkytystä hänen kanssaan.

Miksi se on niin vaikeaa kommentoida vain asiallisia viestejä ja ignoorata vulvamies?

Vierailija
248/757 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Fiksu mies tekee naiselle saman, ja odottaa naisen käyttävän pillereitä huolellisesti, sillä kaikki tietävät ettei kumi tarjoa 100% suojaa.

Ei ole sama asia. Kondomi ei aiheuta terveyshaittoja miehelle, hormonit taas aiheuttaa terveyshaittoja naiselle.

Vierailija
249/757 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole sama asia. Kondomi ei aiheuta terveyshaittoja miehelle, hormonit taas aiheuttaa terveyshaittoja naiselle.

On sama asia. Miehellä on oikeus olla harrastamatta seksiä ilman että molemmat ehkäisevät.

Vierailija
250/757 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eikö my body, my choice pädekään silloin kun mieheltä vaadit piuhoja poikki?

Mies voi tietenkin valita myös kumin tai selibaatin joten ei tässä ketään olla mihinkään pakottamassa.

Vierailija
251/757 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nautinto huomattavasti suurempi ilman ja suurin osa seksuaalisesti aktiivisista naisista käyttää ehkäisyä

Sp-taudit ovat olleet viime vuosina merkittävässä kasvussa. Kukin saa tietysti halutessaan olla niissä tilastoissa mukana. Ihan hirvittävän typerää se tosin on.

Vierailija
252/757 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

On sama asia. Miehellä on oikeus olla harrastamatta seksiä ilman että molemmat ehkäisevät.

Juuri näin. Nainen saa vapaasti päättää ottaako ilman kumia miehen sisään. Oman otannan mukaan kaikki ottavat vaikka kokonaan ilman ehkäisyäkin.

Vierailija
253/757 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oliko sinulla ehkäisystä parisuhteessa jotain sanottavaa?

Kysymys oli osoitettu minulle enkä toivoisi, että muut tulevat niihin kommentoimaan, koska nyt sinä jälleen palkitsit vulva-miehen chattailemalla hänen kanssaan. Minä ignoorasin kysymyksen, liputin sen - ja sinä tulit jatkamaan länkytystä hänen kanssaan.

Miksi se on niin vaikeaa kommentoida vain asiallisia viestejä ja ignoorata vulvamies?

Esität kysymyksen ja kun vastaus ei miellytä, sä liputat sen ja syytät muita chattailusta?

Vierailija
254/757 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä sellainen tilanne, että en myöskään voi käyttää mitään hormonaalista ehkäisyä. On kokeiltu kapseli, hormonikierukka, pillerit. Kuparikierukasta tuli kamalat vatsakivut ja runsas vuoto. Nyt käytössä ollut sitten seksi suihkussa ja mies ei laukea sisään. Toisinaan niin, että mies hommailee ensin paljaalla hetken ja laitellaan kondomi myöhemmin. Itse tiedän, että tässä on raskautumisen riski, mutta en tiedä tietääkö mieheni. Hän meinaan ei halua lapsia enään.

Vierailija
255/757 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai on oikeus olla harrastamatta seksiä milloin vaan. Sitten on vaan ilman. Mutta ei voi vaatia ketään vahingoittamaan terveyttään pillereillä, tai ottamaan tautiriskiä panemalla ilman kumia.

Vierailija
256/757 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kiinnostunut vain sellaisesta seksistä, jossa ei ole mukana yhdyntää. Se on varma ehkäisymenetelmä, koska ei ole mitään, mitä pitäisi ehkäistä.

Ohis mutta itse tulin raskaaksi kun mies räpelsi kesken seksin kaluaan ja työnsi sitten sormensa sisälleni. Yhdynnässä emme olleet juuri siksi että ovuloin tuolloin, ainoa ehkäisy itselleni on kondomi ja se ei ole riittävä juuri näiden käytön laiminlyöntien takia.

Ei miehiin voi luottaa tuossakaan. Sen vertaa älyä ei ollut aikuisella miehellä että sormia ei hierota touhutippoihin ja sitten viedä pimppiin. Sain keskenmenon ennen aborttiaikaa, miehen jätin. Eivät ymmärrä yhtään millaisia kokemuksia nämä naiselle ovat.

Vierailija
257/757 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tottakai on oikeus olla harrastamatta seksiä milloin vaan. Sitten on vaan ilman. Mutta ei voi vaatia ketään vahingoittamaan terveyttään pillereillä, tai ottamaan tautiriskiä panemalla ilman kumia.

Kukaan ei ole tuollaista väittänytkään. Edelleen: miehelläkin on oikeus esittää ehtoja yhdynnän toteutumiselle, aivan kuten naisilla. Turha selittää mitään ettei se ole sama asia. On se.

Vierailija
258/757 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Juu toki on. Muista myös, että naisella on oikeus olla käyttämättä hormoneja tai kuparikierukkaa. Se ei ole mikään vääjäämätön luonnonlaki, että naisen pitäisi käyttää koko elämänsä hormoniehkäisyvalmisteita tai kuparikierukkaa.

Osaatko muuten asettua yhtään toisten asemaan? Ihan fakta on, että e-pillerit ym. aiheuttaa paljon epämiellyttäviä jokapäiväisiä sivuvaikutuksia naisille. Ymmärräthän, miksi monet naiset ei niitä halua käyttää?

Minulla esim tuli niistä todella pahaa unettomuutta, alapää haisi pahalle ja koko ajan tuli tiputteluvuotoa joka toinen viikko. Haluaisitko sinä elää elämääsi niin, että kikkelistäsi valuisi verta joka toinen viikko niin, että pitäisi käyttää siteitä? Ja tähän päälle sitten unettomuus, huono iho ja mitäs näitä kaikkia onkaan.

Vierailija
259/757 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei voida.

Vierailija
260/757 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olen kiinnostunut vain sellaisesta seksistä, jossa ei ole mukana yhdyntää. Se on varma ehkäisymenetelmä, koska ei ole mitään, mitä pitäisi ehkäistä.

Ohis mutta itse tulin raskaaksi kun mies räpelsi kesken seksin kaluaan ja työnsi sitten sormensa sisälleni. Yhdynnässä emme olleet juuri siksi että ovuloin tuolloin, ainoa ehkäisy itselleni on kondomi ja se ei ole riittävä juuri näiden käytön laiminlyöntien takia.

Ei miehiin voi luottaa tuossakaan. Sen vertaa älyä ei ollut aikuisella miehellä että sormia ei hierota touhutippoihin ja sitten viedä pimppiin. Sain keskenmenon ennen aborttiaikaa, miehen jätin. Eivät ymmärrä yhtään millaisia kokemuksia nämä naiselle ovat.

Myönsi asian vasta kun kysyin että teitkö juuri oikeasti noin, mitä hittoa. Änkytti että no kai hän saa itseensä koskea samalla. No, ei saa jos sen myötä hedelmöittää minut vaikka erikseen sovittiin että sitä ei tehdä.