Voitaisiinko keskustella miehen vastuusta raskauden ehkäisemisessä?
Niin siis mitä mieltä olette siitä, että mies ei halua käyttää esimerkiksi kumia? itselleni ei veritulppariskin vuoksi pillerit käy ja nyt olemassa oleva kierukka aiheuttaa kystia munasarjoihin sekä rintoihin. Oli puhetta myös piuhojen poikki pistämisestä, mutta mies ei edes suostu sitä harkitsemaan. Olemme olleet yhdessä jo 15 vuotta.
Tuntuu todella kohtuuttomalta, että joudun yksinäni hoitamaan vuosikymmenet tämän ehkäisyn.
Kommentit (757)
Voin kyllä kuvitella miten siinä käy kun mies syö jotain ehkäisyhormonia. Ei haluta eikä peli toimi. On varmaan mukava ja kätevä ominaisuus naiselle, joka yleisellä tasolla muutenkin haluaa vähemmän seksiä.
Vierailija kirjoitti:
Ei voida keskustella. Se, joka synnyttää, huolehtii asiasta. Eihän miehellä ole loppujen lopuksi edes aborttiin mitään sananvaltaa.
Ole jo hiljaa.
Vierailija kirjoitti:
Voin kyllä kuvitella miten siinä käy kun mies syö jotain ehkäisyhormonia. Ei haluta eikä peli toimi. On varmaan mukava ja kätevä ominaisuus naiselle, joka yleisellä tasolla muutenkin haluaa vähemmän seksiä.
Miesten valmisteet ovat tähän mennessä pohjautuneet useimmissa lisätestosteronin kiveksiä lamaavaan vaikutukseen.
Eli halut lienevät vähintäänkin samat, jollei kovemmatkin, jos ehkäisyvalmisteesta saa enemmän testoa kuin aiemmin omista kiveksistä.
Vierailija kirjoitti:
Paras ehkäisykeino on, ettei harrasta seksiä
Luonnon vastaista, luomu kukoistaa
Vierailija kirjoitti:
Paras ehkäisykeino on, ettei harrasta seksiä
Luonnon vastaista, luomu kukoistaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo minäkään en ole hormoniehkäisyjä syönyt varmaan 7 vuoteen enää, nyt 29v. Kuparikierukkaa en halua edes kokeilla kun olen synnyttämätön ja lisäksi olen lukenut kuinka saattaa aiheuttaa runsaita ja kivuliaita kuukautisia, mitä on jo nyt kuukautisten aikaan, joten ei enempää kiitos. Kumia käytettiin aluksi mutta kyllähän seksi sen kanssa on aika säätämistä sekä myös minun mielestä tuntuu erilaiselta. Nyt meillä "ehkäisynä" keskeytetty yhdyntä eli mies ei tule sisään paitsi kuukautisten aikana, jos silloin seksiä harrastetaan. Toiminut kaksi vuotta, toivottavasti toimii jatkossakin. Mutta kieltämättä kyllähän nuo ehkäisyasiat vähän ärsyttää, vie nautinnon seksistä aina jollain tapaa.
Jos jokin vie nautinnon niin sen kyttääminen koska vetää ulos. Mikä siinä kumissa on niin hankalaa?
Sen kanssa ei tunnu miltään ja ennemmin vetää käteen. Aika nopeasti lörpähtääkin kun ei tunnu mitään. Miten edes VOISI tuntua??? Muovi päällä, ei liikettä, ei kosketusta, ihan sama kun ei tekisi mitään. Selittäkää nyt miten tuo edes TEORIASSA voisi tuntua miltään? Spoiler: ei se tunnukaan miltään.
Tämmöisessä tilanteessa parasta on rehellinen ero, ei tule seksi toimimaan koskaan.
En kiistä kokemustasi, varsinkaan kun netissä sitä niin paljon toistetaan ja jopa oikeissa medioissa.
Itselläni ei ole ikinä ollut erektio- tai laukeamisongelmaa kondomista. Yleensä sitä käytetään juuri uuden kumppanin kanssa jolloin into on muutenkin suuri.
En tajua tätä härdelliä. Jos molemmat ovat niin jääräpäisiä suhteessa, ettei mikään käy, niin mitä teette yhdessä? Miksi ihmiset eivät voi hyväksyä että oma kumppani on paska? Näin se minun mielestä menee:
Ei ole ainoastaan naisten asia huolehtia ehkäisystä, koska ei naiset yksin vauvaa tee. Piste.
Miksi te vasektomiaa pelkäävät miehet ette varastoi spermaa vaikka kahden vuoden ajan pakastimeen, niin että jos vauvakuume iskee myöhemmin elämässä, niin toivoa ei ole menetetty. Tyhmiäkö olette? Luulenpa, että naisen versio vasektomiasta on hankalampi operaatio, eli jos suhteessa joku sen ottaa, niin mies. Tietenkin. Jos sinä kommenttia lukeva mies olet mitään muuta mieltä juuri äsken sanotusta, niin et ansaitse naistasi.
Kierukka, hormonipillerit ovat molemmat ehkäisykeinoja, jotka vahingoittavat naisen kehoa ja antavat tuskallisia sivuvaikutuksia. Jotkut veivät myös halut pois, eli mitä järkeä siinä on, kun pillerit ylipäänsä otettiin käyttöön... Niin mistäköhän syystä.
Kondomi suojaa ei-halutun lapsen lisäksi myös taudeilta, eikä siitä synny yhtä ainutta sivuvaikutusta. Hankkikaa paremmat kumit, jos valitatte, ettei "tunnu". Typeriä miesten tekosyitä. Mutta jos kumin käyttö oikeasti sattuu miehillä, eikä vaan keksi, niin eikai sitten ketään pakoteta siihen, koska muutenkin seksissä lopetetaan, jos käy kipeää.
Lopettakaa seksisuhteenne, eli yleensä koko suhde, jos ei toimi yhteisymmärrys. Niin helppoa se on.
Olen mies ja ainakaan minulla ei ole mitään ongelmaa käyttää kumia. Niitä on saatavissa vaikka minkälaisia: eri kokoisia, muotoisia ja paksuuksisia. Itse pidän Durex Real Feel-kondomeista, ne ovat ohuita ja johtavat hyvin lämpöä. Melkein, kuin ilman olisi. Ja muutenkin meillä kondomin käyttö kuuluu esileikkiin, tuntuu kivalta kun tyttöystävä laittaa kumia paikoilleen. En ainakaan itse halua, että tyttöystäväni käyttäisi jotain hormoneita.
Olen mies ja kortsun käyttö ei ole ongelma. Kun löytyi itelle sopivan kokoinen kumi, niin ei ole ollenkaan huonoa seksi kumin kanssa. Enemmän seksiä on nykyään, kun tyttöystävä ei syö enää pillereitä. Ne vei selkeästi haluja ja vaikutti hänen mielialoihinsa todella pahasti. Vähemmän riitoja, enemmän seksiä.
Reilun kaksikymmentä vuotta mentiin kondomilla, minkä minä huolehdin alusta loppuun. Kaksi lasta tehtiin välissä suunnitellusti, kunnes vaimo alkoi ottaa osaa ehkäisyyn lopettamalla seksin kokonaan. Ei ole vahinkoja tullut nytkään, mutta ei myöskään tervehditä enää.
Ehkäisystä huolehtiminen on molempien asia. Homman voi hoitaa monella tavalla ja yhteisesti sopimalla asia hoituu. Vastuukysymyksetkin on yhteisiä. Jos ei löydy yhteistä säveltä niin sitten pidättäydytään. Jälkipuheet pois. Aika selvää, eikö?
Lapsellista kitinää ja syyttelyä ei tarvita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä edellytän seksissä kumin käyttöä. Naisena pidän huolta, että minulla on niitä enkä odota vain miehen huolehtivan asiasta. Joku mies on joskus kiukutellut käytöstä, eikä seksistä hänen kanssaan sitten mitään tullutkaan. Sellaista se sitten on.
Katsokaa naiset mallia, ei ole tämän vaikeampaa.
Fiksu mies tekee naiselle saman, ja odottaa naisen käyttävän pillereitä huolellisesti, sillä kaikki tietävät ettei kumi tarjoa 100% suojaa.
Ei ole sama asia. Kondomi ei aiheuta terveyshaittoja miehelle, hormonit taas aiheuttaa terveyshaittoja naiselle.
On sama asia. Miehellä on oikeus olla harrastamatta seksiä ilman että molemmat ehkäisevät.
Totta kai miehellä on oikeus olla harrastamatta seksiä. Kaikilla on oikeus!
Käykääpä pojat kertomassa tuo myös tuossa nälkävuoden mittaisessa mökkiseksiketjussa, jossa kovasti väännetään siitä, onko vähempihaluisen pakko harrastaa seksiä halukkaamman rytmin mukaan vai ei.
Pojittelu on miesvihaa.
Eihän kuoppakaan korjaa auton vahinkoa,miksi miehen pitäis naisen vahinkoon osallistua?
Ei voida keskustella. Se, joka synnyttää, huolehtii asiasta. Eihän miehellä ole loppujen lopuksi edes aborttiin mitään sananvaltaa.