Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Nyt loppui Valio Polar-juuston syönti tähän!! Meni liian kalliiksi! Kertokaas muun merkkisiä vaihtoehtoja KEVYT juustolle (5%)?

Vierailija
03.08.2022 |

7-8 euroa yhestä Valio Polar 5% juustosta??! HAHHHAH: Se loppu minun osalta siihen! Pitäkää tunkkinne niin kuin Juhakin sanoi.
Onko muita valmistajia joilla on erityisen vähärasvaista juustoa?? esim. 5%? Voisitteko kirjoittaa tähän listaa niistä. Ja, EN ole lopettamassa juuston syöntiä (pidän liikaa, ja syön sitä paljon), ja EI, EN ole alkamassa syödä runsasrasvaisempaa juustoa (kolesterolit saatava alemmas , ja lihomseni on todellakin kiinni juuston ym. rasvapitoisuudesta). Olen jo ihan liikaa joutunut tekemään kompromisseja eri lihottavien tuotteiden kanssa.
Älkääkä yrittäkö sanoa korvaa se salaatilla, yms.salaatit pilaantuu enkä tykkää muutenkaan. ENKÄ aio laittaa rasvasta juustoa mutta vähemmän. Tiedän ettei se toimi mulla.
Joten, Olisin kiitollinen vaihtoehtoehdotuksista! Mielellään laktoositonta.Mitä juustoa te muut LAIHDUTTAJAT käytätte?

Kommentit (192)

Vierailija
141/192 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

5% Polar on täyttä muovia! Ei sitä pitäisi antaa ihmisravinnoksi vaan sillä voi vaikka päällystää kirjoja! En ymmärrä, kuinka semmosta saa edes kutsua juustoksi. 

Rasvapelkoiset syö vaikka sontaa kunhan se ei sisällä rasvaa. Luulevat raukat jopa laihtuvansa mukaruualla :)

Vierailija
142/192 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pidän todella paljon Polar 5% juustosta. Kun on tottunut syömään kevyesti, ei rasvainen juusto maistu parhaalta.

Kevyet juustot ovat hyviä myös ruuanlaitossa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
143/192 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pidän todella paljon Polar 5% juustosta. Kun on tottunut syömään kevyesti, ei rasvainen juusto maistu parhaalta.

Hahhahaa!!

Vierailija
144/192 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en edes pysty laihduttamaan jos söisin juustoa. Heti tippui rasva-arvot kolmessa viikossa normaaleihin lukemiin kun lopetti juuston syömisen. Ja söin pari ohutta palaa aamuisin..

Kaksi ohutta juustosiivua päivässä ei vaikuta edes oravan rasva-arvoihin.

Kyllä vaikuttaa. Sitäpaitsi, sehän ei yleensä jää pelkästään siihen, piilorasvaa tulee monesta paikasta.

Mikä on piilorasva?

Kyllä mä tiedän tarkkaan mistä rasvani saan.

Tiedätkö oikeasti? Et taatusti tiedä.

Vierailija
145/192 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisiko jotain perusteluita kevytjuustojen haukkumiselle? Yli puolet suomalaisista on ylipainoisia, ja täällä väitetään että rasvaisella ruoalla laihtuu. Tuo väite on vastoin kaikkia tieteellisiä julkaisuja mitä olen aiheesta lukenut.

Itse olen syönyt vähähiilihydraattisesti nyt kuukauden verran ja paino on pudonnut jo yli 10 kg. Kuten varmaankin tiedät, ketolla syödään paljon rasvaa, kaloreita olen syönyt ihan riittämiin joten ei ole siitä kiinni.

Jatkuvasta liiallisesta rasvan syönnistä, seuraa väistämättä rasvamaksa.

Rasvamaksa tulee sokerista, varsinkin hedelmäsokerista. Ei oikeasta rasvasta.

Pakko korjata: olet väärässä, vyötärölihavuus aiheuttaa, ja kovat, eli eläinrasvat myös.

Toki geneettisen oerimän pitää olla sopiva.

Joo joo, rasvamaksa aiheuttaa vyötärölihavuutta eikä päinvastoin. Eläinrasvat hoitaa maksaa ei vahingoita sitä,

Ehkä sun kannattais hankkia tietoa, ettet olis noin pihalla.

Olet väärässä:

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00070

Vierailija
146/192 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sun lihomisesi ei ole kiinni oikean juuston rasvasta, ei myöskään kolesteroliarvosi. Tuollaiset keinotekoisesti "kevyet tuotteet" sitä lihomista ja sairauksia aiheuttaa.

Toki syö ihan mitä haluat, kunhan vähän oikaisin sun harhoja.

Tiedän montakin näitä, jotka karttavat kevyttuoteita kuin ruttoa, kaapista löytyy kuohukermaa ja punaista maitoa. Perusteluna on tämä, kun kevyttuotteet lihottavat. En nyt ihan ymmärrä logiikkaa, että kun syöt vähemmän kaloreita, lihot. Ei se rasvaisten tuotteiden vetäminen näytä kyllä ainakaan pienentävän vyötärön ympärystä..

Vierailija
147/192 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Höpönlöpön.  Esim. kuorrutusjuusto ei vaan toimi ilman rasvaa.

Vinkki: jätä ne kevytjuustot ja syö kunnon juustoja, mutta vähemmän ja vaikka vähän harvemmin.

Vierailija
148/192 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseinen "juusto" ei ole juustoa nähnytkään. Hirveät määrät sisältää lisäaineita ja säilyvyyskin noissa kevytjuustoissa luonnottoman pitkä. Osta tavallista kevyempää juustoa tai ole ilman.

Mutä lisäaineita? Kysyin jo tuolla aikaisemmin, mutta en saanut vastausta. Sinä varmaan osaat kertoa.

Onko sulla jotain vaikeuksia ainesosaluetteloiden lukemisessa?

Lukihäiriöön varmaan on apua saatavilla.

Niitten ylimääräisten aineitten lisäksi "keinokevytjuustoissa" proteiinin ja rasvan suhde on pielessä. Aiheuttaa painon nousua tai ei ainakaan pudota painoa.

Kaikki ei riipu kaloreista. Itse asiassa kovin pieni osa.

Ainesosaluettelossa lukee maito, suola ja juoksute. Mikä niistä on se ylimääräinen aine mikä ei kuulu oikeaan juustoon?

Mikäs on rasvan ja proteiinin suhde? Jos rasvaa on vähemmän kuin proteiinia, niin suhde ei ole paras mahdollinen. Se vaikuttaa elimistössä. Ruuan käsittely elimistössä on kemiaa, ei matematiikkaa eikä fysiikkaa. Joten kaloreiden kyttääminen on turhaa, jos ruuan sisältö on sopimaton.

Syötkö sinä päivän aikana tai yhdellä aterialle vaan ja ainoastaan juustoa? Minä kun olen luullut että nuo rasvan, proteiinin ja hiilihydraattien näärä lasketaan koko ateriasta.

Et siis ymmärtänyt asiaa. Esim. juustossa rasvan ja proteiinin SUHDE on tärkeä. Ei määrä. Samoin lihassa rasvan ja proteenin suhde on tärkeä. Koko aterian juttu on sitten toinen asia.

Ei kannata luulla.

On tärkeä. Miksi on? Ei mistään syystä. Tämä on taasnäitä karppaajien hukkalapukkalahöphöpönöpönöpö " tiedettä"- joku on jossain lukenut jonkun jutun joltain " gurulta", jonka koulutus ravitsemusasioissa on tasoa öö, ja sitten joku muu,kuten sinä luet tuota tietoa netistä ja esität tietäväsi jotain.

Vierailija
149/192 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vinkki: jätä ne kevytjuustot ja syö kunnon juustoja, mutta vähemmän ja vaikka vähän harvemmin.

Vinkki: syö sinä mitä haluat, ja anna muiden syödä,mitä he haluavat. OK.

Vierailija
150/192 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyseinen "juusto" ei ole juustoa nähnytkään. Hirveät määrät sisältää lisäaineita ja säilyvyyskin noissa kevytjuustoissa luonnottoman pitkä. Osta tavallista kevyempää juustoa tai ole ilman.

Mutä lisäaineita? Kysyin jo tuolla aikaisemmin, mutta en saanut vastausta. Sinä varmaan osaat kertoa.

Onko sulla jotain vaikeuksia ainesosaluetteloiden lukemisessa?

Lukihäiriöön varmaan on apua saatavilla.

Niitten ylimääräisten aineitten lisäksi "keinokevytjuustoissa" proteiinin ja rasvan suhde on pielessä. Aiheuttaa painon nousua tai ei ainakaan pudota painoa.

Kaikki ei riipu kaloreista. Itse asiassa kovin pieni osa.

Ainesosaluettelossa lukee maito, suola ja juoksute. Mikä niistä on se ylimääräinen aine mikä ei kuulu oikeaan juustoon?

Mikäs on rasvan ja proteiinin suhde? Jos rasvaa on vähemmän kuin proteiinia, niin suhde ei ole paras mahdollinen. Se vaikuttaa elimistössä. Ruuan käsittely elimistössä on kemiaa, ei matematiikkaa eikä fysiikkaa. Joten kaloreiden kyttääminen on turhaa, jos ruuan sisältö on sopimaton.

Syötkö sinä päivän aikana tai yhdellä aterialle vaan ja ainoastaan juustoa? Minä kun olen luullut että nuo rasvan, proteiinin ja hiilihydraattien näärä lasketaan koko ateriasta.

Et siis ymmärtänyt asiaa. Esim. juustossa rasvan ja proteiinin SUHDE on tärkeä. Ei määrä. Samoin lihassa rasvan ja proteenin suhde on tärkeä. Koko aterian juttu on sitten toinen asia.

Ei kannata luulla.

On tärkeä. Miksi on? Ei mistään syystä. Tämä on taasnäitä karppaajien hukkalapukkalahöphöpönöpönöpö " tiedettä"- joku on jossain lukenut jonkun jutun joltain " gurulta", jonka koulutus ravitsemusasioissa on tasoa öö, ja sitten joku muu,kuten sinä luet tuota tietoa netistä ja esität tietäväsi jotain.

No voi, voi, menipä tunteisiin:)

Vierailija
151/192 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sun lihomisesi ei ole kiinni oikean juuston rasvasta, ei myöskään kolesteroliarvosi. Tuollaiset keinotekoisesti "kevyet tuotteet" sitä lihomista ja sairauksia aiheuttaa.

Tiedän montakin näitä, jotka karttavat kevyttuoteita kuin ruttoa, kaapista löytyy kuohukermaa ja punaista maitoa. Perusteluna on tämä, kun kevyttuotteet lihottavat. En nyt ihan ymmärrä logiikkaa, että kun syöt vähemmän kaloreita, lihot. Ei se rasvaisten tuotteiden vetäminen näytä kyllä ainakaan pienentävän vyötärön ympärystä..

Kaikki ei riipu kaloreista. Tosin normaalirasvaista ruokaa syövät saavat usein vähemmän kaloreita kuin "kevyttuotteita" syövät. Aitoa ruokaa syömällä ruokamäärä pysyy kohtuudessa, koska elimistö saa ravintonsa hyvin siitä ruuasta. Ei ole tarvetta ylensyöntiin.

Vierailija
152/192 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saisiko jotain perusteluita kevytjuustojen haukkumiselle? Yli puolet suomalaisista on ylipainoisia, ja täällä väitetään että rasvaisella ruoalla laihtuu. Tuo väite on vastoin kaikkia tieteellisiä julkaisuja mitä olen aiheesta lukenut.

Itse olen syönyt vähähiilihydraattisesti nyt kuukauden verran ja paino on pudonnut jo yli 10 kg. Kuten varmaankin tiedät, ketolla syödään paljon rasvaa, kaloreita olen syönyt ihan riittämiin joten ei ole siitä kiinni.

Jatkuvasta liiallisesta rasvan syönnistä, seuraa väistämättä rasvamaksa.

Rasvamaksa tulee sokerista, varsinkin hedelmäsokerista. Ei oikeasta rasvasta.

Pakko korjata: olet väärässä, vyötärölihavuus aiheuttaa, ja kovat, eli eläinrasvat myös.

Toki geneettisen oerimän pitää olla sopiva.

Joo joo, rasvamaksa aiheuttaa vyötärölihavuutta eikä päinvastoin. Eläinrasvat hoitaa maksaa ei vahingoita sitä,

Ehkä sun kannattais hankkia tietoa, ettet olis noin pihalla.

Olet väärässä:

https://www.terveyskirjasto.fi/dlk00070

En ole.

Vierailija
153/192 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse en edes pysty laihduttamaan jos söisin juustoa. Heti tippui rasva-arvot kolmessa viikossa normaaleihin lukemiin kun lopetti juuston syömisen. Ja söin pari ohutta palaa aamuisin..

Kaksi ohutta juustosiivua päivässä ei vaikuta edes oravan rasva-arvoihin.

Kyllä vaikuttaa. Sitäpaitsi, sehän ei yleensä jää pelkästään siihen, piilorasvaa tulee monesta paikasta.

Mikä on piilorasva?

Kyllä mä tiedän tarkkaan mistä rasvani saan.

Tiedätkö oikeasti? Et taatusti tiedä.

Millähän perusteella en tiedä?

Vierailija
154/192 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No kiitos vinkistä t: 50kg

Vierailija
155/192 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikki ei riipu kaloreista. Tosin normaalirasvaista ruokaa syövät saavat usein vähemmän kaloreita kuin "kevyttuotteita" syövät. Aitoa ruokaa syömällä ruokamäärä pysyy kohtuudessa, koska elimistö saa ravintonsa hyvin siitä ruuasta. Ei ole tarvetta ylensyöntiin.

Mikä on "aito" ruoka? Syön kevyttuoteita, mutta ei se saa minua ylensyömään. Ihan normaalit annokset riittävät. Samalla tavalla saan tärkeät ravintoaineet ruuasta. Mitkä tärkeät ravintoarvot jäävät puuttumaan kevyttuotteista? Esimerkiksi maitotuotteiden kovat rasvat eivät nyt vain ole se paras vaihtoehto.

Vierailija
156/192 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis mihin ruokaan sä laitat 5% Polaria?

Vierailija
157/192 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aitoa ruokaa? Polar5 juusto on yhtä aitoa, kuin rasvaiset juustot- samat valmistusaineet. Samoin muut aidoista valmistusaineista valmistetut tuotteet. Esim rasvaton jogurtti.

Elimistö saa ravintonsa? Minkä ravinnon?

Ihan pihalla.

Kuten nämä ketopellet yleensä ovat. Näille tämä ketodieetti on kuin joku uskonto.

Vierailija
158/192 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä on "aito" ruoka? Syön kevyttuoteita, mutta ei se saa minua ylensyömään. Ihan normaalit annokset riittävät. Samalla tavalla saan tärkeät ravintoaineet ruuasta. Mitkä tärkeät ravintoarvot jäävät puuttumaan kevyttuotteista? Esimerkiksi maitotuotteiden kovat rasvat eivät nyt vain ole se paras vaihtoehto.

Maitotuotteiden rasvat ovat juurikin sitä terveellistä. Ne ovat kyllä se paras vaihtoehto.

Keinotekoisesti kevennetyllä ruualla ei ole mahdollista saada tarpeellista ravintoa. Ne poistetut rasvat ihan oikeasti kuuluu siihen ruoka-aineeseen.

Vierailija
159/192 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis mihin ruokaan sä laitat 5% Polaria?

Minä laitan ihan pizzaan. Raasteena valmiin pizzan päälle. Pizzan teen Painonvartijoiden ohjeella.

Vierailija
160/192 |
04.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aitoa ruokaa? Polar5 juusto on yhtä aitoa, kuin rasvaiset juustot- samat valmistusaineet. Samoin muut aidoista valmistusaineista valmistetut tuotteet. Esim rasvaton jogurtti.

Elimistö saa ravintonsa? Minkä ravinnon?

Ihan pihalla.

Kuten nämä ketopellet yleensä ovat. Näille tämä ketodieetti on kuin joku uskonto.

Onko joku juusto, josta on poistettu jotain, jota siihen kuuluu, aitoa?

Mitä tuo mainitsemasi ketodieetti tähän kuuluu?

Jogurttiinkin kuuluu se rasva. Kun se on poistettu, se ei ole aitoa jogurttia.

Tää rasvaton syöminen on kuin joku uskonto. Sairastuttava sellainen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kuusi kaksi