Miksi kassajonossa takana oleva laittaa ostoksensa liian aikaisin hihnalle?
Ja liian aikaisin tarkoitan, että edessä olevalla on vielä puoli kärryllistä ostoksia kärryissä. Tänään viimeksi näin tällaisen törpön. Edessä oleva rouva kuitenkin tuumasi, että sinäkös nämä kaikki ostokset maksat.
Kommentit (158)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miss Ninja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mulle kävisi noin, varmaan vaistomaisesti heittäisin toisen ostokset lattialle.
Nostelisit sitten ostokseni leegojasi keräillessä.
Ja sinä päätyisit videoksi nettiin, saisit rikosrekisteriin merkinnän ja makselisit pahoinpidellyn kalliin hammasremontin ja myös hänen ostoksiaan vielä pitkän aikaa. eri
Ensin kuitenkin heittelijä maksaisi heittelemänsä.
T. KassaMaksaako se tavaran heittäjä ne kamat ennen sitä pahoinpitelyä, vai sen jälkeen? Uskoisin, että lyöminen alkaa aggressiivisella rikollisella heti, kun ne kamat on lattialla. Ei taida ehtiä maksamaan. Perit vielä hakatulta maksunkin, kun makaa maassa verissään? Mä soittaisin vartijat poliisin ja ambulanssinkin paikalle.
Mä kysyisin plussakorttia.
T: myyjä
Mä kun luulin, että kaupan kassoja haukutaan aivan aiheetta tyhmiksi, mutta taisin olla väärässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ne yltää laittamaan tavaroitaan hihnalle, jos olette itse siinä asettelemassa omia tavaroitanne? Vai odotatteko, että pääsette kassakoneelle asti ja ojentelette tavaranne suoraan myyjälle? Vai pökittekö kärryllänne tai ostoskorillanne edellä olevaa, jotta mahtuisitte asettelemaan tavaranne mahdollisimman lähelle kassaa?
Käytän koria, ja laitan aina korini sinne kassahihnan päädyssä olevalle tasolle. Siitä sitten lataan tavarat hihnalle, eikä olisi mitenkään mahdollista, että takana tulevan tavarat päätyisivät omieni sekaan. Kapula tietty väliin, kun omat tavarat on hihnalla. Joskus kun on vedettävä kori tai kärry, jään sinne hihnan alkupäähän ja lataan ostokseni siellä. Ei ole ollut ongelmia.
Ei oo rakettitiedettä.
Minulla on kärryt, niistä on helpompi latoa tavaraa hihnan vierestä kuin takaa - tai ainakin minusta se on helpompaa niin. Siksi kaiketi kovin moni on valmis laittamaan omat ostoksensa sieltä hihnan päästä ostoksieni sekaan etenkin jos olen vielä kumartunut ottamaan jotain kärryjen pohjalta. Pari kertaa on takana ollut asiakas huikannut minulle jo maksaessani, että hei, se kahvi/rahka/omenapussi on minun. Olen vastannut iloisesti, että ihanko totta, minä olen sen maksanut, joten todista, että se olisi sinun. Enkä todellakaan ole ryhtynyt seuraavan asiakkaan kanssa käymään siitä kauppaa, maksettu mikä maksettu.
Vaikka ostoksesi olisivat kärryssä, niin olethan sinä joka tapauksessa kärryinesi sen kassahihnan alkupäässä kun alat latomaan niitä tavaroita. Sen takana tulevan kannattaa laittaa kapula omien tavaroidensa eteen jolloin ei tule mitään sekaannuksia. Kyllä useimmat ihmiset huomaavat jos sen edellä oleva vielä lappaa tavaroita hihnalle. Pyrin yleensä valitsemaan sellaisen kassan, jossa joku edellä oleva ei ole ostamassa Prismassa 5 henkiselle perheelle koko viikon ruokia yhdellä kertaa.
Itse suosin ostoskoria, sillä samalla tulee arvioitua paljonko raavas mies jaksaa kantaa tavaraa kahdelle terveellä kädellä kaupasta ulos ja miten ne kuljettaa polkupyörän tangon kahdella puolella. Yleensä laitan juomapurkit ja muut kovemmat tavarat toiseen muovipussiin ja pehmeämmät ruoat toiseen muovipussiin, jotta ne eivät tarpeettomasti litisty kuljetuksen aikana.
Vierailija kirjoitti:
Olen vanhus ja hommani käy hitaasti, niin nauhalle kuin pakatessa. Kyllä saa vihaisia katseita ja huokailua. Voisi joku auttaakin. Kyllä olen itkua pidätellyt.
Sama juttu kun on sairas ja kipeä. Olen varsin alkanut tekemään niin korona-aikana että pakkaan kaikki kasseihin ja kärryyn ja vasta sitten menen maksamaan. Eipähän kukaan tule liian lähelle.
Aina kun mahdollista, menen itsepalvelukassoille.
Cittarissa kassat antaa paremmin aikaa pakata kuin prismassa.
Elä itke, haistata peet tuollaisille.
Missä sä ap ladot ne ruoat pois kärrystäsi, jos edellinenkin pääsee hihnalle? Ohennatko suoraan kassatädin käteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua niin ärsyttää ihmiset joiden on pakko tulla ihan iholle kassajonossa. Varsinkin humalaiset.
Juuri näin! Tullaan vaikka mistä välistä sen hemmetillisen löyhkän ja paskan hajuisena örveltämään, että kun mä haluan tupakka-askin nyt ja heti, ja horjutaan päin muita. Rahat saattaa lennellä jonnekin toisen asiakkaan kärryn alle ja siinä on sitten alettava väistelemään, eikä tilaa ole liikkua mihinkään suuntaan.
Missäihmeen slummissa sä elät???
Samaa mietin ja naurahdin. Koskaan ole kukaan juoppo ängennyt. Olen käynyt kaupassa noin 60 vuotta.
Ja jos änkeisin niin vartija olisi kyllä paikalla heti.
Vierailija kirjoitti:
Miten ne yltää laittamaan tavaroitaan hihnalle, jos olette itse siinä asettelemassa omia tavaroitanne? Vai odotatteko, että pääsette kassakoneelle asti ja ojentelette tavaranne suoraan myyjälle? Vai pökittekö kärryllänne tai ostoskorillanne edellä olevaa, jotta mahtuisitte asettelemaan tavaranne mahdollisimman lähelle kassaa?
Käytän koria, ja laitan aina korini sinne kassahihnan päädyssä olevalle tasolle. Siitä sitten lataan tavarat hihnalle, eikä olisi mitenkään mahdollista, että takana tulevan tavarat päätyisivät omieni sekaan. Kapula tietty väliin, kun omat tavarat on hihnalla. Joskus kun on vedettävä kori tai kärry, jään sinne hihnan alkupäähän ja lataan ostokseni siellä. Ei ole ollut ongelmia.
Ei oo rakettitiedettä.
Samaa ihmettelen. Vaikka olisin kärryn kanssa, niin asetun itse kärryn ja kassan väliin, hihnan alkupäähän - siis ei kassan päätyyn. Ja siitä tavarat hihnalle. Ei ole tökkijöitä, eikä kiilailijoita. Kun tavarat on hihnalla, pikainen poistuminen ostosten pakkaamiseen - katsoen kuitenkin sitä, että olen ajoissa maksupäätteellä. Loput ostokset kasseihin maksun jälkeen.
En kykene ymmärtämään, miksi tämä toiminta on toisille niin kovin vaikeaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen vanhus ja hommani käy hitaasti, niin nauhalle kuin pakatessa. Kyllä saa vihaisia katseita ja huokailua. Voisi joku auttaakin. Kyllä olen itkua pidätellyt.
Sama juttu kun on sairas ja kipeä. Olen varsin alkanut tekemään niin korona-aikana että pakkaan kaikki kasseihin ja kärryyn ja vasta sitten menen maksamaan. Eipähän kukaan tule liian lähelle.
Aina kun mahdollista, menen itsepalvelukassoille.
Cittarissa kassat antaa paremmin aikaa pakata kuin prismassa.
Elä itke, haistata peet tuollaisille.
Minä taas pyrin antamaan sille edelläolevalle asiakkaalle aikaa pakata omia tavaroitaan siellä kassahihnan loppupäässä ja alan tavallisesti pakata tavaroitani vasta sen jälkeen kun olen ne maksanut. Ne tavarathan ovat kaupan tavaroita ja siirtyvät minun tavaroiksi vasta maksamisen jälkeen. Joskus ne tavarat myös menevät sinne kassahihnan etäisempään päähän, jonne ei mitenkään yllä jolloin sitten varta vasten siirry sinne kassahihnan loppupäähän kiertäen sen lähempänä olevan asiakkaan. Sopu tilaa antaa, ei sen pakkaamisen kanssa tarvitse turhaa hötkyillä.
Eniten minua kassajonossa ärsyttävät ne joiden pitää muka hoitaa jotain tärkeitä asioita kännykällä eivätkä viitsi ottaa mitään kontaktia siihen kaupan kassaan edes päätä nyökkäämällä.
Vierailija kirjoitti:
Koskaan ole kukaan tullut väliin, ei missään.
Aina jätän kärryn minun ja takanatulevan väliin, siitä sitten ostokset hihnalle. Toimii. Eikö tarvitse kuunnella takana tulevan huohotusta.
Olen kokeillut tätä mutta en halua näyttää takana olevalle kaikkia ostoksiani.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina jätän kärryn minun ja takanatulevan väliin, siitä sitten ostokset hihnalle. Toimii. Eikö tarvitse kuunnella takana tulevan huohotusta.Olen kokeillut tätä mutta en halua näyttää takana olevalle kaikkia ostoksiani.
Voi hyvänen aika, nyt hakemaan hoitoa, ketään ei sinun ostoksesi kiinnosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mua niin ärsyttää ihmiset joiden on pakko tulla ihan iholle kassajonossa. Varsinkin humalaiset.
Juuri näin! Tullaan vaikka mistä välistä sen hemmetillisen löyhkän ja paskan hajuisena örveltämään, että kun mä haluan tupakka-askin nyt ja heti, ja horjutaan päin muita. Rahat saattaa lennellä jonnekin toisen asiakkaan kärryn alle ja siinä on sitten alettava väistelemään, eikä tilaa ole liikkua mihinkään suuntaan.
Missäihmeen slummissa sä elät???
Samaa mietin ja naurahdin. Koskaan ole kukaan juoppo ängennyt. Olen käynyt kaupassa noin 60 vuotta.
Ja jos änkeisin niin vartija olisi kyllä paikalla heti.
Samanlainen asiakas se juoppokin on kuin sinä. Siellä niitä kauppakeskusten kulmilla istuskelee kaljaa lipittämässä. Tupakit loppuu välillä, kuten se kaljakin ja uutta pitää hakea.
Ovat sen verran surkeassa kunnossa, etteivät älyä välittää etuilevatko vaiko miten homma menee. Jos alkoholisoitunut henkilö ostaa tupakkaa ja näyttää kysyttäessä henkkarinsa, ei siihen mitään vartijoita soitella. Useimmiten ihmiset väistää ja antaa noiden mennä, etteivät joudu hanskaamaan.
Koskaan kuullut esim. juoksukaljoista? Hienoimmissakin liikkeissä tapahtuu kaikenlaista. Olen itse ollut kassana kesätöissä, tietoa ja kokemusta löytyy.
Vai että oikein naurahdit. On teitä sitten kaikenlaisia ylimyksiä. Muka niin kovin kauaksi normaalielämästä vieroittuneita, fiinimpää väkeä kaiketi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina jätän kärryn minun ja takanatulevan väliin, siitä sitten ostokset hihnalle. Toimii. Eikö tarvitse kuunnella takana tulevan huohotusta.Olen kokeillut tätä mutta en halua näyttää takana olevalle kaikkia ostoksiani.
Voi hyvänen aika, nyt hakemaan hoitoa, ketään ei sinun ostoksesi kiinnosta.
Ai et ole koskaan katsonut kauppajonossa eteenpäin? huh huh.
Ap:n kaltaisia tilanteita syntyy siten, että edellä on joku jolla on pari tuotetta. Sitten ap laittaa puomin ja heti puomin perään laittaa tuotteensa ja taakse jää tilaa seuraavalle asiakkaalle, joka voi ajattelemattomuuttaan laittaa omat tuotteeensa jo hihnalle.
Mulla on ainaskin tuollainen tyyli, mutta ap:n kaltaista ongelmaa ei ole syntynyt, kun suurimmaksi osaksi ostelen vain vähän kerralla.
Elän vain muutama päivä kerrallaan.
Toinen yhtä ärsyttävä juttu on se, kun ei joillain ole kauppakassia mukana eikä osteta sitä muovikassia heti siinä samalla, kun maksetaan ne ostokset. Kassin puute huomataan siinä sitten heti melkein, kun kamat on laarissa, ja työnnytään takaisin päin surutta sen seuraavan asiakkaan vuorolla hakemaan, kärryjä tönien ja ahtaasta välistä sitä muovikassia, ja tungetaan maksamaan vaikka tilanne on kesken sen seuraavan kanssa. Röyhkeästi vaan.
Antakaa sen kasalle ehtineen hoitaa ne ostoksensa pois, ja kysykää sitä seuraavalta, jos välistä saisi ostaa muovikassin. Yleensä pyyntö myönnetään. Kauppaostokset voi odotella kärryissä sillä aikaa.
Tuollaisessa tilanteessa tavarasta riippuen en ole reagoinut asiaan mitenkään. Tämä hätäilijä on itse saanut hoitaa tilanteen. Kyllä minä voin sen seuraavan asiakkaan jugurtit ja maidot ostaa itselleni.
Vanhukset ovat usein todella hätäisiä. Meillä töissä on perinteinen myyntitiski. Joka päivä saa vanhuksia hätistellä kauemmas kun he tulevat ja laittavat omat ostokset edellisen asiakkaan ostosten sekaan. Tulevat pokkana viereen ja laittavat tuotteet tiskiin ennen kuin edellinen on ehtinyt edes maksaa.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut toimivat erittäin hitaasti kaupassa. Heitä on syytäkin hoputtaa. Joskus olen jopa tarjonnut että voin nostaa tavaroita hihnalle kun on niin älyttömän hidasta. Eri asia sitten jos on vaikka vanhus jolla kestää, sen vielä ymmärrän.
Anteeksi nyt vaan, mutta minulla on vain yksi elämä käytettävänäni. Haluan minimoida sen ajan jonka siitä käytän jossain ruokakaupan jonossa.
Mitä sitten edes menet kauppaan. Tilaa ostokset kotiin tai valmiiksi pakattuina kaupan parkkipaikalle.
Vierailija kirjoitti:
Toinen yhtä ärsyttävä juttu on se, kun ei joillain ole kauppakassia mukana eikä osteta sitä muovikassia heti siinä samalla, kun maksetaan ne ostokset. Kassin puute huomataan siinä sitten heti melkein, kun kamat on laarissa, ja työnnytään takaisin päin surutta sen seuraavan asiakkaan vuorolla hakemaan, kärryjä tönien ja ahtaasta välistä sitä muovikassia, ja tungetaan maksamaan vaikka tilanne on kesken sen seuraavan kanssa. Röyhkeästi vaan.
Antakaa sen kasalle ehtineen hoitaa ne ostoksensa pois, ja kysykää sitä seuraavalta, jos välistä saisi ostaa muovikassin. Yleensä pyyntö myönnetään. Kauppaostokset voi odotella kärryissä sillä aikaa.
Mulle on käynyt noin, että unohdin ottaa sen pussin, mutta itse en änkenyt sinne takaisin vaan pyysin sitä pussia ja maksoin sen pussin, kun seuraava perässä tuleva on saanut maksettua ostoksensa.
Kyllä jokaisen pitäisi osaa kunnioittaa kanssakävelijöitä, mutta näin ei vain näytä olevan.
Koronauskovaisetkin eksyi ketjuun mainostamaan käsidesiä virustautiin joka leviää ilmateitse.
No mutta missä ihmen kohdassa te niitä ostoksia oikein ladotte hihnalle? Keskellä hihnaa? Minä laitan aina hihnan alkupäässä, ja sen jälkeen kapula väliin ja etiäppäin.
Tulen kassalle, kipitän kärryni alkupäähän, mätän ostokset hihnalle. Kukaan ei mahdu hihnalle päinkään ennen kuin kärry on tyhjä ja kapula paikoillaan. Sitten kiskon kärryt normaalisti eteeni ja teen tilaa.
Samalla kun kassa piippaa viimeisiä alan pakata maksupäätteen vieressä jos yllän. Kortti on jo maksupäätteessä tässä vaiheessa.
Ei ongelmia.
T. suurperhellinen
Jätän kärryn taakseni niin on helppo latoa ostokset hihnalle ja jätän edelliselle tilaa eikä kukaan pääse ihan mun taakse.
Toiset on hitaampia ja se on ihan ok (paitsi ne loputtomat veikkauslappujen kanssa venkslaavat) mutta ei kai kenelläkään niin kiire ole että pitää väliin niitä omia rahkapurkkeja heitellä. Itsepalvelukassalle kiireiset!