Miksi kassajonossa takana oleva laittaa ostoksensa liian aikaisin hihnalle?
Ja liian aikaisin tarkoitan, että edessä olevalla on vielä puoli kärryllistä ostoksia kärryissä. Tänään viimeksi näin tällaisen törpön. Edessä oleva rouva kuitenkin tuumasi, että sinäkös nämä kaikki ostokset maksat.
Kommentit (158)
Vierailija kirjoitti:
Koska haluan nopeasti hihnalle kaikki mun ostokset, että pääsen pakkaamaan niitä ennen kuin ne lynttääntyvät.
Koitapa ap ja muut vastaavat latoa rivakasti ne ostoksenne hihnalle, että muutkin mahtuvat. Ei voi olla ylivoimaista.
Sinulle taitaa "turvaväli" -käsitekin olla aika ylipääsemätön ongelma ja läähätät edellä olevan niskaan. Ihan samalla tavalla ne kamat "lynttääntyvät" muillakin, jos sinne kärryyn laittaa pehmeät painavien alle. Kokoa ostoksesi kärryyn oikein, niin ei mikään lynttäänny.
Odottakaa sitä kapulaa, minkä se edellänne oleva laittaa omien ostoksiensa perään, ja alkakaa vasta sitten latoa omianne hihnalle! Ja kärryllä ei tarvitse tökkiä persiille, ehtii ihan hyvin tökkimättäkin.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut toimivat erittäin hitaasti kaupassa. Heitä on syytäkin hoputtaa. Joskus olen jopa tarjonnut että voin nostaa tavaroita hihnalle kun on niin älyttömän hidasta. Eri asia sitten jos on vaikka vanhus jolla kestää, sen vielä ymmärrän.
Anteeksi nyt vaan, mutta minulla on vain yksi elämä käytettävänäni. Haluan minimoida sen ajan jonka siitä käytän jossain ruokakaupan jonossa.
Sitä kassajonoaikaa on helppo minimoida kun käy kaupassa hiljaiseen aikaan. Muulloin täytyy tyytyä siihen että hitaitakin on joukossa ja jokaisella on oikeus asioida omaan tahtiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ne yltää laittamaan tavaroitaan hihnalle, jos olette itse siinä asettelemassa omia tavaroitanne? Vai odotatteko, että pääsette kassakoneelle asti ja ojentelette tavaranne suoraan myyjälle? Vai pökittekö kärryllänne tai ostoskorillanne edellä olevaa, jotta mahtuisitte asettelemaan tavaranne mahdollisimman lähelle kassaa?
Käytän koria, ja laitan aina korini sinne kassahihnan päädyssä olevalle tasolle. Siitä sitten lataan tavarat hihnalle, eikä olisi mitenkään mahdollista, että takana tulevan tavarat päätyisivät omieni sekaan. Kapula tietty väliin, kun omat tavarat on hihnalla. Joskus kun on vedettävä kori tai kärry, jään sinne hihnan alkupäähän ja lataan ostokseni siellä. Ei ole ollut ongelmia.
Ei oo rakettitiedettä.
Minulla on kärryt, niistä on helpompi latoa tavaraa hihnan vierestä kuin takaa - tai ainakin minusta se on helpompaa niin. Siksi kaiketi kovin moni on valmis laittamaan omat ostoksensa sieltä hihnan päästä ostoksieni sekaan etenkin jos olen vielä kumartunut ottamaan jotain kärryjen pohjalta. Pari kertaa on takana ollut asiakas huikannut minulle jo maksaessani, että hei, se kahvi/rahka/omenapussi on minun. Olen vastannut iloisesti, että ihanko totta, minä olen sen maksanut, joten todista, että se olisi sinun. Enkä todellakaan ole ryhtynyt seuraavan asiakkaan kanssa käymään siitä kauppaa, maksettu mikä maksettu.
Meinasin kirjoittaa vähän samalla tavalla: kärrystä, jos se on edessä, on usein helpompi nostaa tavarat viereen kuin hihnan alkupäähän. Ja sitten on pösilöitä, jotka eivät yhtään välitä, että nostan yhä tavaroita hihnalle, vaan tunkevat heti perään ja alkavat mättää tavaroitaan siihen hihnan alkupäähän.
Mutta miksi ihmeessä menet sinne hihnan alkupäähän kassan viereen tai edes keskelle hihnaa latomaan ostoksiasi, en ymmärrä? Voit latoa hihnan loppupäässä siten, ettei kukaan mahdu taakse eikä yllä hihnalle. Näin itse teen aina, oli kori tai ostoskärry (edessä), eli blokkaan koko hihnan
latomisen ajaksi. Sitten kapula ostosten perään ja reippaasti eteenpäin.
Kiitti vinkistä. Näin toimin jatkossa.
Eri
Mua ei haittaa ollenkaan, jos seuraava alkaa laittaa tavaroitaan hihnalle, kun itse olen mennyt jo eteenpäin. Olen aina nopea, pyrinkin olemaan ja toimin siten, että seuraava saa heti tilaa hihnalle omille tavaroilleen ja laitan hänelle sen ostosten erottajankin nopeasti. Tarvittaessa työnnän omia ostoksia eteenpäin, että takana olija saa enemmän tilaa tavaroilleen. Ilmeisesti suurin osa toimii ihan päinvastoin?
En siis ilmeisesti ole törmännyt takaa tunkemiseen, koska itse huomioin heidät aina nopeasti. Sen sijaan niitä on paljon, jotka ei uhallakaan ota jonottajia huomioon ja toimi ripeästi. Kerrankin yksi nainen alkoi kännykkää tuijottaa ja näpytellä, eikä hoitanut maksuaan loppuun, vaikka kaikki odotimme. Vaikutti siltä, että tahallaan teki ja kassaneitiparkakin katsoi meitä jo silmiä pyöritellen, että mikä vaivaa noin röyhkeää ihmistä. Siinä sitten odoteltiin kun kirjoitti juttunsa loppuun ja oikein tarkoituksellisen hitaasti maksoi, pakkasi, sulki repun erittäin hitaasti ja Huom.me emme olleet edes alkaneet laittaa tavaroitamme hihnalle.
Oma lukunsa myös ne, jotka vastaavat puhelimeen omalla kassavuorollaan vaikka kassalla on pitkä jono.
Itse olen koronan aikana oppinut ottamaan oman tilan. Enkä edelleenkään koske niihin välikapuloihin.
Eli lataan ostoksia tasan siellä päädyssä. Ei kukaan pääse sekoittamaan omiaan sinne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ne yltää laittamaan tavaroitaan hihnalle, jos olette itse siinä asettelemassa omia tavaroitanne? Vai odotatteko, että pääsette kassakoneelle asti ja ojentelette tavaranne suoraan myyjälle? Vai pökittekö kärryllänne tai ostoskorillanne edellä olevaa, jotta mahtuisitte asettelemaan tavaranne mahdollisimman lähelle kassaa?
Käytän koria, ja laitan aina korini sinne kassahihnan päädyssä olevalle tasolle. Siitä sitten lataan tavarat hihnalle, eikä olisi mitenkään mahdollista, että takana tulevan tavarat päätyisivät omieni sekaan. Kapula tietty väliin, kun omat tavarat on hihnalla. Joskus kun on vedettävä kori tai kärry, jään sinne hihnan alkupäähän ja lataan ostokseni siellä. Ei ole ollut ongelmia.
Ei oo rakettitiedettä.
Taitaa olla rakettitiedettä, kun et edes ymmärrä koko ongelmaa. Hävettääkö? Toivottavasti, koska tyhmät eivät osaa sitäkään.
Ei hävetä, enkä ymmärrä ongelmaa. Voit varmasti auttaa mua ymmärtämään. Eli voitko selittää, mihin väliin ihmiset tunkevat ostoksensa, jos itse seisot kassahihnan alussa asettelemassa tavaroitasi hihnalle? Ohittavatko sinut?
Mulle on ainakin käynyt niin, että laittavat sen kapulan sinne hihnalle ja alkavat latoa omia ostoksiaan sen taakse. Siis siinä vaiheessa, että mulla on vielä omia ostoksia kärryssä.
Parkkeeraa kärryt siihen koripinon viereen ja lataa ostoksesi hihnalle siellä hihnan alkupäässä. Ei pitäisi mahtua kenenkään kapula ja ostokset siihen väliin.
Tietysti se saa jonon näyttämään hetken aikaa pidemmältä, mutta sehän ei ole sun ongelma, eikä ongelma oikeastaan ollenkaan. Kun olet lastannut ostoksesi hihnalle, kapula väliin ja siirryt kärryinesi kassalle maksamaan.
Vierailija kirjoitti:
Oma lukunsa ovat nämä, jotka tunkevat kassapäätteen äärelle siinä vaiheessa, kun minä olen lappamassa ostoksia kasseihin. Olen kyllä hyvissä ajoin valmiina maksamaan, ei tarvitse odotella, mutta siinäpä onkin jo päätteellä seuraava asiakas, joka ei ymmärrä, että olisi maksun aika. Pari kertaa olen tehnyt niin, että en huomauta mitään ja kassahan sanoo summan tietenkin sille, joka siinä maksupäätteellä on odottelemassa. Kun mitään ei tapahdu, kassa sanoo summan uudestaan ja katsoo aika vaativasti, jolloin alkaa posmotus, että ei ne ole meidän ostoksia, ne on tuon edellisen. Ja sieltä minä sitten huiskin kassahihnan päästä (koska seuraavan asiakkaan kärryt ovat minun ja päätteen välissä) että jo vain maksaisin, mutta kun en täältä ylety. Enkä tee elettäkään siirtääkseni niitä kärryjä. Lopulta seuraavat asiakkaat hoksaavat, että heidän tulisi tehdä jotain ja alkaa syyttely, että kaikenlaisia asiakkaita, kun annetaan muiden odottaa.
Mutta onhan se hauskaa kokeilla, miten pitkään oman arvonsa tunteva (yleensä pariskunta) malttaa kaupantekoa haitata sen oloisina, että ei heidän tästä tarvitse siirtyä.
Tämä :D Niin tämä!!! Mä katselen sivusilmällä, kun juuri tuo sama tapahtuu, enkä sano mitään. Mikäs minä olen kenellekään tapoja opettamaan. Se kassakin on ihmeissään, ja aikas veetuuntuneen näköinen, kun joku vaan tunkee ja tunkee, ja hänen pitäisi pystyä veloittamaan.
Tuossa tilanteessa saattaa vielä olla se tunkeilijan takana olevakin työntämässä omia ostoksiaan sekaan ja soppa on valmis.
Vierailija kirjoitti:
Jos mulle kävisi noin, varmaan vaistomaisesti heittäisin toisen ostokset lattialle.
Sekin sopii, sinä tietysti maksat ne sitten.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos mulle kävisi noin, varmaan vaistomaisesti heittäisin toisen ostokset lattialle.
Sekin sopii, sinä tietysti maksat ne sitten.
Tietysti, tuote ei ole enää myyntikuntoinen ja lattialle heittäjä ne maksaa. Tai kutsun vartijan paikalle.
T. Kassavastaava.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo rakettitiedettä.
Taitaa olla rakettitiedettä, kun et edes ymmärrä koko ongelmaa. Hävettääkö? Toivottavasti, koska tyhmät eivät osaa sitäkään.
Ei hävetä, enkä ymmärrä ongelmaa. Voit varmasti auttaa mua ymmärtämään. Eli voitko selittää, mihin väliin ihmiset tunkevat ostoksensa, jos itse seisot kassahihnan alussa asettelemassa tavaroitasi hihnalle? Ohittavatko sinut?
Mulle on ainakin käynyt niin, että laittavat sen kapulan sinne hihnalle ja alkavat latoa omia ostoksiaan sen taakse. Siis siinä vaiheessa, että mulla on vielä omia ostoksia kärryssä.
Parkkeeraa kärryt siihen koripinon viereen ja lataa ostoksesi hihnalle siellä hihnan alkupäässä. Ei pitäisi mahtua kenenkään kapula ja ostokset siihen väliin.
Tietysti se saa jonon näyttämään hetken aikaa pidemmältä, mutta sehän ei ole sun ongelma, eikä ongelma oikeastaan ollenkaan. Kun olet lastannut ostoksesi hihnalle, kapula väliin ja siirryt kärryinesi kassalle maksamaan.
Juuri näin!
Tavarat laitetaan sieltä alkupäästä hihnalle ja hihna tuo ne kassalle, sitten siirrytään maksamaan ja annetaan tilaa seuraavalle.
Miss Ninja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nostelisit sitten ostokseni leegojasi keräillessä.
Ja sinä päätyisit videoksi nettiin, saisit rikosrekisteriin merkinnän ja makselisit pahoinpidellyn kalliin hammasremontin ja myös hänen ostoksiaan vielä pitkän aikaa. eri
Vierailija kirjoitti:
Miss Ninja kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nostelisit sitten ostokseni leegojasi keräillessä.
Ja sinä päätyisit videoksi nettiin, saisit rikosrekisteriin merkinnän ja makselisit pahoinpidellyn kalliin hammasremontin ja myös hänen ostoksiaan vielä pitkän aikaa. eri
Ensin kuitenkin heittelijä maksaisi heittelemänsä.
T. Kassa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo rakettitiedettä.
Juuri näin!
Tavarat laitetaan sieltä alkupäästä hihnalle ja hihna tuo ne kassalle, sitten siirrytään maksamaan ja annetaan tilaa seuraavalle.
Siksihän se hihna kiertää, että kaikki tavarat eivät tule kerralla kassalle. Pysykää alkupäässä ja laittakaa ostokset hihnalle, sitten kaupula ja sitten siirrytte maksamaan.
Hyvänen aika miten vaikeaa joillekin on kaupassa käynti kun älyä ei ole.
Koskaan ole kukaan tullut väliin, ei missään.
Aina jätän kärryn minun ja takanatulevan väliin, siitä sitten ostokset hihnalle. Toimii. Eikö tarvitse kuunnella takana tulevan huohotusta.
Vierailija kirjoitti:
Mua ei haittaa ollenkaan, jos seuraava alkaa laittaa tavaroitaan hihnalle, kun itse olen mennyt jo eteenpäin. Olen aina nopea, pyrinkin olemaan ja toimin siten, että seuraava saa heti tilaa hihnalle omille tavaroilleen ja laitan hänelle sen ostosten erottajankin nopeasti. Tarvittaessa työnnän omia ostoksia eteenpäin, että takana olija saa enemmän tilaa tavaroilleen. Ilmeisesti suurin osa toimii ihan päinvastoin?
En siis ilmeisesti ole törmännyt takaa tunkemiseen, koska itse huomioin heidät aina nopeasti. Sen sijaan niitä on paljon, jotka ei uhallakaan ota jonottajia huomioon ja toimi ripeästi. Kerrankin yksi nainen alkoi kännykkää tuijottaa ja näpytellä, eikä hoitanut maksuaan loppuun, vaikka kaikki odotimme. Vaikutti siltä, että tahallaan teki ja kassaneitiparkakin katsoi meitä jo silmiä pyöritellen, että mikä vaivaa noin röyhkeää ihmistä. Siinä sitten odoteltiin kun kirjoitti juttunsa loppuun ja oikein tarkoituksellisen hitaasti maksoi, pakkasi, sulki repun erittäin hitaasti ja Huom.me emme olleet edes alkaneet laittaa tavaroitamme hihnalle.
Oma lukunsa myös ne, jotka vastaavat puhelimeen omalla kassavuorollaan vaikka kassalla on pitkä jono.
Kun sä työnnät niitä ostoksiasi siinä hihnalla eteenpäin, jotta seuraava pääsee latomaan omiaan, niin annat vain sellaista signaalia, että se niskaan työntyminen on ihan ok, eikä tarvitse odottaa rauhassa turvavälin päässä. Ei hyvä. Ja ei ehkä kannata työnnellä niitä kamojakaan, aika kiva sotku tulee, kun esim. jogurttipurkin kansi repeää ja joudutaan siivoamaan. Samoin voi myös vaikka munakenno ponnahtaa reunan ylitse.
Mua niin ärsyttää ihmiset joiden on pakko tulla ihan iholle kassajonossa. Varsinkin humalaiset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei oo rakettitiedettä.
Hihnan alkupään ja kärryn välissä on sitten iso koripino tai välillä kaksikin. Helpompaa on vaan mennä kärryineen siihen hihnan viereen, ja latoa siitä. Itse en koskaan laita sitä kapulaa, ennenkuin on selvää, että edellisellä ostajalla on viimeiset tavarat menossa hihnalle.
Juuri näin!
Ärsyttäviä on myös ne jotka ei viiti laittaa väliä niiden ostosten perään ja itse joutuu kurottelemaan niitä. Aina pitää laittaa väli omien ostosten perään. Eri asia jos ovat loppuneet.
Mäkin laitan korin siihen päätyyn ja ladon ostokset sitten hihnalle. Mutta aina välillä kun pitäisi se oma kori sitten laittaa taakse koripinoon, on jonossa seuraava laittanut oman täyden korinsa siihen pinoon ja tuijottaa tyhmänä että oho..