Miksi kassajonossa takana oleva laittaa ostoksensa liian aikaisin hihnalle?
Ja liian aikaisin tarkoitan, että edessä olevalla on vielä puoli kärryllistä ostoksia kärryissä. Tänään viimeksi näin tällaisen törpön. Edessä oleva rouva kuitenkin tuumasi, että sinäkös nämä kaikki ostokset maksat.
Kommentit (158)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mihin ne turvavälit on unohtunut? Nykyään ihmiset tunkee iholle oli mitä sukupuolta tahansa, enen kronaa sentään jonkunlainen roti jonoissa oli.
Loppui jo nuo koronarajoitukset, alapa herätä
Korona ei loppunut mihinkään, tartunnat ovat vain lisääntymässä.
Oho. On vissiin kaupuoissa palautettu ne välikapulat, niin niinhän siinä sit käy.
No eilen justiin Litissä joku ukko tuli hönkimään liian lähelle ja kun sanoin, että menee kauemmas, niin iski kaljakonttinsa hihnalle ja alkoi järjestelemään minun ostoksiani tiiviimmin kassaa kohti ja siirteli minun laittamia välikapuloita ihan kiinni ostoksiin. Kun aloin oikein pitkään tahallani häntä tuijottaa, että no saitko, niin ei kehdannut edes katsoa silmiin, eikä nostanut katsettaan maasta kertaakaan, oli niin kova ja tärkeä pisnismies. Oikein uroskova.
Mulle kävi kerran vähän samalla tavalla S-marketissa: joku kaljankittaajaukko oli heti yhdeksältä hakemassa lisää olutta ja tunki ne väen vängällä heti hihnalle ja alkoi työntää minun ostoksia eteenpäin, mutta tein selväksi, että en hyväksy sellaista.
Älä valita.Jätä se ostoskärysi työntämästä selkään! Voit mennä ostoskärryn eteen nostaa hihnalle tavarasi.Ihmiset näkee ostoskärry täysi. Samalla et työnä käryäs edessä olevan selkään.Jono ei yhtään etene sillä.Terv. Itis Prisman asiakas.Ostos korin kanssa.
Oma lukunsa olivat ne vajaateholla käyvät, jotka eivät ymmärtäneet, miten pitää toimia tilanteessa, jossa välikapulat on poistettu käytöstä, kuten esimerkiksi koronan takia: eivät yhtään tajunneet, että nyt pitää odottaa, että kassa on käsitellyt edellisen asiakkaan ostokset ennen kuin laitetaan ne omat sinne hihnalle. Ei, vaan kiireesti omat heti perään, että ne menevät iloisesti kassalla sekaisin edellisen asiakkaan ostosten kanssa. - Siis joillekin pitäisi kaikesta vääntää asiat rautalangasta. Yhtään ei kyetä omaan järkeilyyn. Tässä maassa kulkee oikeasti vajaita ihmisiä kaupoissa ja muuallakin.
Minä olen tällainen. Huomioin aina edelläolijan , laitan kapulan ja jos kapulaa ei ole niin pidän silmällä että mun ostokset ei sekoitu toisen ostoksiin. Mulla syy on se että käytän aina kärryjä , ostan paljon ja nyt mun oikeassa kädessä on jänteet poikki joten pelkään että jään tukkeeksi näiden ostosteni kanssa. Mutta seuraan aina tarkkaan mitä hihnalla tapahtuu ja minua ärsyttää hitaus.
Kerran yksi jätkä änkesi iholle ja huusi punaista Westiä kun olin juuri maksamassa ostoksia, no myyjä heitti sitten tupakat ostosteni sekaan kun luuli vissiin että ollaan pari. Pakkasin, myös sen tupakka-askin ja häivyin. Mahtoi tyyppi ihmetellä mihin röökit katosivat :D
Vierailija kirjoitti:
Oma lukunsa olivat ne vajaateholla käyvät, jotka eivät ymmärtäneet, miten pitää toimia tilanteessa, jossa välikapulat on poistettu käytöstä, kuten esimerkiksi koronan takia: eivät yhtään tajunneet, että nyt pitää odottaa, että kassa on käsitellyt edellisen asiakkaan ostokset ennen kuin laitetaan ne omat sinne hihnalle. Ei, vaan kiireesti omat heti perään, että ne menevät iloisesti kassalla sekaisin edellisen asiakkaan ostosten kanssa. - Siis joillekin pitäisi kaikesta vääntää asiat rautalangasta. Yhtään ei kyetä omaan järkeilyyn. Tässä maassa kulkee oikeasti vajaita ihmisiä kaupoissa ja muuallakin.
Ja sellaisillakin on äänioikeus. Selittänee eräät vaalitulokset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Toi on niin ärsyttävää! Kerran tämmöselle tunkeilijalle sanoin, että kyllä sitä liukuhihnaa sieltä tulee koko ajan, että ei tarvii kiirehtiä toisten sekaan.
Toinen ärsyttävä joukko on kärryillä takapuoleen pökkijät. Kerran tämmöistä tönijää pökkäsin vastaan ja sehän meinas nurin mennä.Minäkään en ymmärrä näitä kärryllä tönijöitä. Ilmeisesti haluavat että edessä oleva liikkuisi eteenpäin, mutta miten jonon tiivistäminen vaikuttaisi myyjän nopeuteen?
Ei se edes mitään tiivistä, ei siellä edessä juuri ole tilaa mennä eteenpäin.
Mutta tuolla kärryllä tönimisellä saa ainakin sen hidastumaan. Minun kiireeni loppuu siihen, kun joku tökkii minua kärryllä. Ei ole kiirettä lappaa tavaroita kärrystä hihnalle ja kortin sijaan maksankin käteisellä. Kaivelen kolikkokukkaronkin esiin ja etsin sieltä kauan sopivia kolikoita, kaupallahan on velvollisuus ottaa 50 kolikkoa vastaan maksaessa. Ei voi sentään säkillistä viisi senttisiä latoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ladon itse ostokset ripeästi ja heti perään kapula, jolloin muutkin saavat alkaa latoa omiaan.
Kummallista tuollainen, että kaikessa käyttäyymisessä halutaan ärsyttää muita ja vaikeuttaa muiden elämää ja widduilla, nälviä ja opettaa aikuisia ihmisiä, kun voisi itse miettiä omaa toimintatapaansa.
Mutta niin tyypillistä palstalla.
Miksi kassalla pitäisi olla ripeä tai nopea? Jokainen omaan tahtiinsa. Niin kaikessa muussakin. Kiireiset tilatkoon tavarat kotiinsa, jos eivät kestä yhtään odottelua.
Ei mullakaan ikinä niin kiire ole,ettenkö kassalla jaksais jonottaa :)
Minä käyn näin pandemia-aikaan ostoksilla keskimäärin vain kerran viikossa. Tottakai minulla on silloin isot ostokset ja niiden latomiseen hihnalle ja pakkaamiseen kasseihin kestää aikaa. Ärsyttää ja huvittaa yhtäaikaa, miten kärsimättömiä jotkut ovat, kun kassalla on minun kaltainen asiakas. En silti tunne huonoa omaatuntoa hitaudestani.
Ja runttaavat sillä kepakolla minun ostoksia tiiviimmäksi, että saavat omat ostoksensa nopeammin hihnalle! Kyllä nautin, kun oli turvavälit. Sai rauhassa toimia.
Vierailija kirjoitti:
Mistä te hitaat aina tuppaatte mun eteen? Ei kiire minnekään ja on aikaa odotella mutta sitten kun tulee maksun aika niin aletaan kaivaa sitä maksukorttia vasta kassalla.. eikö voi ottaa sen kortin jo esille odotellessa? Älkää valittako, te hitaat ja vajaat kuvittelette että olette ainoaita siellä kaupassa..herätkää unesta.
Joojoo, tohon kaiveluun menee pari sekuntia! Ja sä kiehut jo raivosta siinä ajassa.
Joo näitä niskaan hönkijöitä on ollu sen verran, että nykyään laitan kärryt aina taakseni/sivulle kun alan laittaa tavaraa hihnalle. Olen siis itse hihnan alkupäässä tai vähän edempänä ja kärryt tulevat perästä, kukaan ei pääse liian lähelle eikä laittamaan ostoksiaan hihnalle, ennen kuin minä olen valmis ja laittanut kapulan väliin sekä siirtynyt eteenpäin. Jos kärryä ei ole ja tavaraa vähän, laitan yleensä kapulan hyvän matkan päähän.
Ärsyttää niin, jos seistään ihan iholla ettei pysty liikahtamaan koskematta toista ja jos siirtyy hieman kauemmas, kipitellään perässä. Alan myös yleensä pyörähtelemään siihen malliin, että yleensä ymmärretään mennä vähän kauemmas. Varmaan fiksumpaa olisi vain sanoa ääneen, että menisitkö edes kädenmitan päähän minusta.
Joo ja mun takana on yleensä ollut sellainen törppö, joka työntää ja tiivistää MUN ostoksia kasaan, jotta pääsee aiemmin työntämään omat ostoksensa hihnalle. : D käsittämättömiä moukkia.
Tämän olen ratkassut niin, että nykyään pidän ostoskärryä takanani, tai sitten seison omien ostosten loppupäässä siihen asti kunnes hihna alkaa liikkumaan.
Kerran joku akka töni mua (tahalleen??) kärryillään takaa ties kuinka monta kertaa.
Ärähdin ja käskin lopettaa touhun. Hän passiivis aggressiivisesti ilman pahoittelua siirtyi 10 m taaksepäin. : D idiootti...
Taidan elää jossain omassa kuplassa, kun minulle ei ole käynyt noin, enkä ole huomannut muillekaan käyneen.
Itse olen koppani tai kärryni kanssa siellä hihnan alkupäässä täyttämässä ostoksillani sitä hihnaa. Lopuksi laitan sen "palikan" merkiksi ostosten loppuun. Ei siinä pääse kukaan hihnalle, ennen kuin kaikki ostokseni ovat hihnalla. Tämän jälkeen siirryn eteenpäin kohti maksupäätettä.
Saatana haluan rynniä ja räyhätä. Perkele.
Vähän aikaa sitten tiskikassalla kävi niin, että takana seisova mummo oli tullut melkein iholle kiinni. En huomannut hänta ja kääntyessäni poistuakseni jonosta melkein teilasin mummon. Varmaan piti minua törkeänä tuuppijana, eikä ottanut opikseen.
Maanantaina Citymarketin kassajonossa aivan taakseni työntyi naisoletettu, joka oli kovin kovin kovin kärsimätön, koska edessäni kassalla olevalla perheellä oli paljon ostoksia: puhisi ja tuhisi kuin suuressakin koettelemuksessa. Mikä ihme siinä on, että jotkut eivät osaa odottaa yhtään?