Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kassajonossa takana oleva laittaa ostoksensa liian aikaisin hihnalle?

Vierailija
02.08.2022 |

Ja liian aikaisin tarkoitan, että edessä olevalla on vielä puoli kärryllistä ostoksia kärryissä. Tänään viimeksi näin tällaisen törpön. Edessä oleva rouva kuitenkin tuumasi, että sinäkös nämä kaikki ostokset maksat.

Kommentit (158)

Vierailija
121/158 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin ne turvavälit on unohtunut? Nykyään ihmiset tunkee iholle oli mitä sukupuolta tahansa, enen kronaa sentään jonkunlainen roti jonoissa oli.

Loppui jo nuo koronarajoitukset, alapa herätä

Korona ei loppunut mihinkään, tartunnat ovat vain lisääntymässä.

Oho. On vissiin kaupuoissa palautettu ne välikapulat, niin niinhän siinä sit käy.

No eilen justiin Litissä joku ukko tuli hönkimään liian lähelle ja kun sanoin, että menee kauemmas, niin iski kaljakonttinsa hihnalle ja alkoi järjestelemään minun ostoksiani tiiviimmin kassaa kohti ja siirteli minun laittamia välikapuloita ihan kiinni ostoksiin. Kun aloin oikein pitkään tahallani häntä tuijottaa, että no saitko, niin ei kehdannut edes katsoa silmiin, eikä nostanut katsettaan maasta kertaakaan, oli niin kova ja tärkeä pisnismies. Oikein uroskova.

Vierailija
122/158 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mihin ne turvavälit on unohtunut? Nykyään ihmiset tunkee iholle oli mitä sukupuolta tahansa, enen kronaa sentään jonkunlainen roti jonoissa oli.

Loppui jo nuo koronarajoitukset, alapa herätä

Korona ei loppunut mihinkään, tartunnat ovat vain lisääntymässä.

Oho. On vissiin kaupuoissa palautettu ne välikapulat, niin niinhän siinä sit käy.

No eilen justiin Litissä joku ukko tuli hönkimään liian lähelle ja kun sanoin, että menee kauemmas, niin iski kaljakonttinsa hihnalle ja alkoi järjestelemään minun ostoksiani tiiviimmin kassaa kohti ja siirteli minun laittamia välikapuloita ihan kiinni ostoksiin. Kun aloin oikein pitkään tahallani häntä tuijottaa, että no saitko, niin ei kehdannut edes katsoa silmiin, eikä nostanut katsettaan maasta kertaakaan, oli niin kova ja tärkeä pisnismies. Oikein uroskova.

No joo, tämä on sitten se mun kilahduspiste; mennään siirtelemään mun ostoksia eteenpäin tai syrjään hihnalla!!!! Niin kovaa urosta ei olekaan, etteikö saa selkokielellä kuulla mitä mieltä tämä alfanaaras on asiasta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/158 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ihmiset ei käsitä, että heidän ei tarvitse kulkea niiden ostosten vieressä sen hihnan mukana ja olla niiden ostosten kanssa samassa kohtaa siinä jonossa. Kun ostokset menee kaukana jo edellä, niille tulee paniikki, että heidän ostokset! Ihan kuin se kassa ei osaisi muka osoittaa sitä maksua juuri heille, kun ei seiso vieressä kyttämäämässä, että missä ne hänen viilipurkkinsa oikein menee.

Vierailija
124/158 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En jaksa enää pitää käsissäni tuotteita.

Tyhmästä päästä kärsii koko kroppa. Kassalla voi tulla joku ongelma, selvitetään hintaa tai tekninen häikkä, niin sinä tyhmä se vaan roikotat niitä ostoksiasi, vaikka tarjolla on koreja ja kärryjä. Odota omaa vuoroasi, typerys!

Vierailija
125/158 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tähän on helppo ratkaisu. Seisoo omia tuotteitaan laittaessa siinä hihnan päässä, niin, ettei se seuraava pääse hihnan ääreen. Erittäin helppoa varsinkin silloin kun käyttää ostoskoria j laittaa sen tyhjentämisen ajaksi siihen hihnan päässä olevalle tasolle.

Vierailija
126/158 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yleensä keksin vitkastelua maksussa siinä tapauksessa. S. Kortilla ei ole yleensä katetta niin koetan sillä maksaa. Tokmannilla on hyvä pysäyttää tarvittaessa kassa kun on yrityskortti. Ostaa vaan tupakka askin niin jumahtaa ja yleensä kassa joutuu pyytämään apuvoimia 😜.

Vierailija
127/158 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on aina valtavat ostokset ja prismassa käyn kaupassa eli kassoja on useampia, usein käyn itsepalvelukassalla niin et itse piippaan kamat ja lapset pakkaavat. Jos käyn normaalilla kassalla niin yleensä aina perässä on joku huokailija, vaikka siis kaksi ihmistä mättää kärrystä kamaa liukuhihnalle ja kassa piippaa niitä nostop vauhdilla niin silti perään tulee Kiirepirre huokailemaan, sehän sitä nopeuttaakin, yleensä vielä huokailee siinä tovin ja sit vasta tajuaa siirtyä toiseen jonoon.. Kerran jopa yx huokaili niin paljon et oli pakko kysyä et onkos kaikki kunnossa? Oli kuulemma.

Vierailija
128/158 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mulle kävisi noin, varmaan vaistomaisesti heittäisin toisen ostokset lattialle.

Ne ostokset ovat kaupan omaisuutta niin pitkään, ennen kuin ne on maksettu. Joten silloin sinä tärvelet kaupan omaisuutta, et asiakkaan omaisuutta.

Asia voidaan selvittää vartijan kanssa ja heittäjä tietenkin maksaa ne ostokset, sen sijaan niskaan tunkija lähtee uudelle kierrokselle ja oppii, että kannattaa pysytellä sopivan matkan päässä edellä olevasta.

Vierailija
129/158 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne ihmiset ei käsitä, että heidän ei tarvitse kulkea niiden ostosten vieressä sen hihnan mukana ja olla niiden ostosten kanssa samassa kohtaa siinä jonossa. Kun ostokset menee kaukana jo edellä, niille tulee paniikki, että heidän ostokset! Ihan kuin se kassa ei osaisi muka osoittaa sitä maksua juuri heille, kun ei seiso vieressä kyttämäämässä, että missä ne hänen viilipurkkinsa oikein menee.

Lidlissä ei punnita mitään, joten sun täytyy olla valmiina kertomaan onko tuote kotimainen vai ulkomainen, montako piirakkaa pussissa on jne. Niin monta kertaa on veloitettu väärin, esim. kerran maksoin ulkomaisista terttutomaateista kalliin kotimaisen hinnan.

Kyllä se on sen takana tulijan velvollisuus antaa edellä olevan mennä rauhassa ja maksaa ostoksensa, ennen kuin alkaa omiaan tunkemaan samaan kasaan. Hyvin onnistuu ilman välikapulaakin, kun on talonpoikaisjärkeä edes vähän. Eipä näytä monellakaan olevan. Ja siihen päälle vielä hemmetillinen röyhkeys. Jos vaikka pyydät kauniisti odottamaan, niin jotain veemäistä lohkaistaan takaisin, vaikka itse on väärässä.

Vierailija
130/158 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oma alansa on ne jotka ostaa sen yhden energiajuoman ja jäävät seisomaan hihnan alkuun niin että kun on se oma kärry niin kestää kaikille todella kauan ennenkuin seuraava pääsee mun jälkeen ja kassallekkin joutuu kertomaan että lisää tulee vielä.

Semmoiset ne junttifinskit.

Mä teen just noin tahallani, jos huomaan, että joku yrittää mun takana lappaa kamaansa hihnalle mun yli ja ennen kuin mun edellä oleva on saanut ostoksensa maksettua ja siirtynyt pois edestä. Se edessä seisominen viimeiseen asti on niille tuhahtelijoille ihan oikein. Ne ei tajua, että ajassa ne ei voita tolla painostamisellaan ja tuhinallaan yhtään mitään. Sillä aikaa kun kassa on saanut sen mun "yhden energiajuoman" sinne kassalleen ja ottanut maksun, ihan normaalilla vauhdilla, on niiden mun takana olevien ostokset jo siellä kassalla heitä odottamassa. Ne kun ei käsitä sitä, että hihna vetää nopeammin sitä kamaa kuin se ehtii itse lappaa. Takana tuleva ei voi määritellä hänen edessään olevan nopeutta. On jokaisen oikeus käyttää kassalla asioimiseen tismalleen niin kauan aikaa kun häntä huvittaa. Takana tuhahtelijat on pelkkiä kontrollifriikkejä, jotka ei osaa laittaa rajoja mihinkään, vähiten itselleen. Heitä varten on keksitty koko kapulasysteemikin.

Vierailija
131/158 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tähän on helppo ratkaisu. Seisoo omia tuotteitaan laittaessa siinä hihnan päässä, niin, ettei se seuraava pääse hihnan ääreen. Erittäin helppoa varsinkin silloin kun käyttää ostoskoria j laittaa sen tyhjentämisen ajaksi siihen hihnan päässä olevalle tasolle.

Ne vaan siirtää sen sun kopan pois siitä omatoimisesti. Mut ehkä ens kerralla jätän sinne jonkun tuotteen, niin ehkä se sitten kertoo heillekin, että ei ole teidän vuoro nyt vielä.

Vierailija
132/158 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos mulle kävisi noin, varmaan vaistomaisesti heittäisin toisen ostokset lattialle.

Ne ostokset ovat kaupan omaisuutta niin pitkään, ennen kuin ne on maksettu. Joten silloin sinä tärvelet kaupan omaisuutta, et asiakkaan omaisuutta.

Asia voidaan selvittää vartijan kanssa ja heittäjä tietenkin maksaa ne ostokset, sen sijaan niskaan tunkija lähtee uudelle kierrokselle ja oppii, että kannattaa pysytellä sopivan matkan päässä edellä olevasta.

Niin. No jos ottaa sen ostoksen nätisti sieltä kärrystä ja laittaa nätisti lattialle ja jättää siihen ja kiusanhenki itse nostakoon, jos aikoo vielä ostaa. Jos ei, jättäköön siihen. Tulee kumarruksetkin samalla.

Vierailija
133/158 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lidlissä ei punnita mitään, joten sun täytyy olla valmiina kertomaan onko tuote kotimainen vai ulkomainen, montako piirakkaa pussissa on jne. Niin monta kertaa on veloitettu väärin, esim. kerran maksoin ulkomaisista terttutomaateista kalliin kotimaisen hinnan.

Kyllä se on sen takana tulijan velvollisuus antaa edellä olevan mennä rauhassa ja maksaa ostoksensa, ennen kuin alkaa omiaan tunkemaan samaan kasaan. Hyvin onnistuu ilman välikapulaakin, kun on talonpoikaisjärkeä edes vähän. Eipä näytä monellakaan olevan. Ja siihen päälle vielä hemmetillinen röyhkeys. Jos vaikka pyydät kauniisti odottamaan, niin jotain veemäistä lohkaistaan takaisin, vaikka itse on väärässä.

Meinaat siis, että se Litin kassa ei osaa ajatella omilla aivoillaan sen vertaa, että jättää ne piirakat viimeiseksi ja ottaa ne muut ostokset ensin, ja vasta sitten kun se asiakas on siinä edessä kysyy, että monta on? Ja kyllä, on Litissä kassa osannut ihan itsekin laskea piirakat, ja ihan oikein, ilman opastusta tai osallistumista asiaan. Myös punnita osaavat.

Vierailija
134/158 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meinaat siis, että se Litin kassa ei osaa ajatella omilla aivoillaan sen vertaa, että jättää ne piirakat viimeiseksi ja ottaa ne muut ostokset ensin, ja vasta sitten kun se asiakas on siinä edessä kysyy, että monta on? Ja kyllä, on Litissä kassa osannut ihan itsekin laskea piirakat, ja ihan oikein, ilman opastusta tai osallistumista asiaan. Myös punnita osaavat.

Millanen kauppa tää Liti? Ai nii,Lidliähän taisit tarkoittaa :)

Vierailija
135/158 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko tuo yhtään sen järkevämpää toimintaa? Päinvastoin ihan tietoista tyhmyyttä. Latominen voi olla ajatunsissaan tehtyä.

Vierailija
136/158 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te hitaat aina tuppaatte mun eteen? Ei kiire minnekään ja on aikaa odotella mutta sitten kun tulee maksun aika niin aletaan kaivaa sitä maksukorttia vasta kassalla.. eikö voi ottaa sen kortin jo esille odotellessa? Älkää valittako, te hitaat ja vajaat kuvittelette että olette ainoaita siellä kaupassa..herätkää unesta.

Vierailija
137/158 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Yleensä keksin vitkastelua maksussa siinä tapauksessa. S. Kortilla ei ole yleensä katetta niin koetan sillä maksaa. Tokmannilla on hyvä pysäyttää tarvittaessa kassa kun on yrityskortti. Ostaa vaan tupakka askin niin jumahtaa ja yleensä kassa joutuu pyytämään apuvoimia 😜.

Harrastus se on tuokin...

Vierailija
138/158 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ne vaan siirtää sen sun kopan pois siitä omatoimisesti. Mut ehkä ens kerralla jätän sinne jonkun tuotteen, niin ehkä se sitten kertoo heillekin, että ei ole teidän vuoro nyt vielä.

Mihin itse sitten menet jos koppasi seisoo tyhjillään hihnan päässä?? Eikö tavarasi ole siinä vaiheessa jo hihnalla ja välikapula välissä että seuraava saa alkaa laittaa ostoksiaan.

Vierailija
139/158 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ladon itse ostokset ripeästi ja heti perään kapula, jolloin muutkin saavat alkaa latoa omiaan.

Kummallista tuollainen, että kaikessa käyttäyymisessä halutaan ärsyttää muita ja vaikeuttaa muiden elämää ja widduilla, nälviä ja opettaa aikuisia ihmisiä, kun voisi itse miettiä omaa toimintatapaansa.

Mutta niin tyypillistä palstalla.

Miksi kassalla pitäisi olla ripeä tai nopea? Jokainen omaan tahtiinsa. Niin kaikessa muussakin. Kiireiset tilatkoon tavarat kotiinsa, jos eivät kestä yhtään odottelua.

Vierailija
140/158 |
03.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä te hitaat aina tuppaatte mun eteen? Ei kiire minnekään ja on aikaa odotella mutta sitten kun tulee maksun aika niin aletaan kaivaa sitä maksukorttia vasta kassalla.. eikö voi ottaa sen kortin jo esille odotellessa? Älkää valittako, te hitaat ja vajaat kuvittelette että olette ainoaita siellä kaupassa..herätkää unesta.

Tästä maksamisprosessista tuli mieleen, että Ruotsin kaupoissa jos käyttää maksaessa kortin pin-koodia, kortti laitetaan maksupäätteeseen heti ja koodi näppäillään maksupäätteeseen jo ennen loppusummaa ja asiakas sitten hyväksyy napin painalluksella maksun.