Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi kassajonossa takana oleva laittaa ostoksensa liian aikaisin hihnalle?

Vierailija
02.08.2022 |

Ja liian aikaisin tarkoitan, että edessä olevalla on vielä puoli kärryllistä ostoksia kärryissä. Tänään viimeksi näin tällaisen törpön. Edessä oleva rouva kuitenkin tuumasi, että sinäkös nämä kaikki ostokset maksat.

Kommentit (158)

Vierailija
21/158 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö niitä kärryjä voi parkkeerata sinne hihnan alkuun ja pakata ostokset sieltä hihnan alusta hihnalle? Ei kukaan pääse tunkemaan siihen väliin. Eli ette aja kärryillä siihen kassan luokse, vaan laitatte ostokset sieltä hihan alusta hihnalle. 

Vaikka kaikenmoisia taiturointeja kassoilla näkeekin.

Vierailija
22/158 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuota näkee suht usein. Ei ymmärretä, että se hihna liukuu eteenpäin, eli ne omat ostokset kulkeutuvat sen edellä olevan asiakkaan ostosten joukkoon. Kaikki eivät havainnoi ympäristöään sen vertaa, että katsoisivat, onko edellä olevalla vielä korissa tai kärryssä tuotteita.

Kassatyössä jouduin välillä pyytämään asiakasta odottamaan, että odottaa kunnes toisen ostokset on ensin käsitelty. Kaikki eivät meinanneet ymmärtää, miksi omia ostoksia ei saa siihen hihnalle laittaa "ai meneekö tää kassa nyt kiinni". Toiset laittoivat kätensä pitämään niitä omia ostoksia siellä hihnan alkupäässä. Vähän työläältä sekin näytti.

En kestäisi päivääkään kassatyössä. Menee hermo jo näitä kommentteja lukiessa. Eikö iiiiiiiiid io ooooo t ei lllllllll e voisi olla ihan omat myymälät. Helpottaisi kaikkien elämää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/158 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska haluan nopeasti hihnalle kaikki mun ostokset, että pääsen pakkaamaan niitä ennen kuin ne lynttääntyvät.

Koitapa ap ja muut vastaavat latoa rivakasti ne ostoksenne hihnalle, että muutkin mahtuvat. Ei voi olla ylivoimaista.

Vaikka kaikki kaataisivat sekunnissa ne ostoksensa siihen hihnalle niin ne eivät liiku yhtään sen nopeammin kassan läpi. Kassa kun skannaa kuitenkin jokaisen tuotteen.

Vierailija
24/158 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ne yltää laittamaan tavaroitaan hihnalle, jos olette itse siinä asettelemassa omia tavaroitanne? Vai odotatteko, että pääsette kassakoneelle asti ja ojentelette tavaranne suoraan myyjälle? Vai pökittekö kärryllänne tai ostoskorillanne edellä olevaa, jotta mahtuisitte asettelemaan tavaranne mahdollisimman lähelle kassaa?

Käytän koria, ja laitan aina korini sinne kassahihnan päädyssä olevalle tasolle. Siitä sitten lataan tavarat hihnalle, eikä olisi mitenkään mahdollista, että takana tulevan tavarat päätyisivät omieni sekaan. Kapula tietty väliin, kun omat tavarat on hihnalla. Joskus kun on vedettävä kori tai kärry, jään sinne hihnan alkupäähän ja lataan ostokseni siellä. Ei ole ollut ongelmia.

Ei oo rakettitiedettä.

Minulla on kärryt, niistä on helpompi latoa tavaraa hihnan vierestä kuin takaa - tai ainakin minusta se on helpompaa niin. Siksi kaiketi kovin moni on valmis laittamaan omat ostoksensa sieltä hihnan päästä ostoksieni sekaan etenkin jos olen vielä kumartunut ottamaan jotain kärryjen pohjalta. Pari kertaa on takana ollut asiakas huikannut minulle jo maksaessani, että hei, se kahvi/rahka/omenapussi on minun. Olen vastannut iloisesti, että ihanko totta, minä olen sen maksanut, joten todista, että se olisi sinun. Enkä todellakaan ole ryhtynyt seuraavan asiakkaan kanssa käymään siitä kauppaa, maksettu mikä maksettu.

Meinasin kirjoittaa vähän samalla tavalla: kärrystä, jos se on edessä, on usein helpompi nostaa tavarat viereen kuin hihnan alkupäähän. Ja sitten on pösilöitä, jotka eivät yhtään välitä, että nostan yhä tavaroita hihnalle, vaan tunkevat heti perään ja alkavat mättää tavaroitaan siihen hihnan alkupäähän.

Mutta miksi ihmeessä menet sinne hihnan alkupäähän kassan viereen tai edes keskelle hihnaa latomaan ostoksiasi, en ymmärrä? Voit latoa hihnan loppupäässä siten, ettei kukaan mahdu taakse eikä yllä hihnalle. Näin itse teen aina, oli kori tai ostoskärry (edessä), eli blokkaan koko hihnan latomisen ajaksi. Sitten kapula ostosten perään ja reippaasti eteenpäin.

Vierailija
25/158 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen vanhus ja hommani käy hitaasti, niin nauhalle kuin pakatessa. Kyllä saa vihaisia katseita ja huokailua. Voisi joku auttaakin. Kyllä olen itkua pidätellyt.

Pyydä apua jos tarvitset. Takuulla joku auttaa. Ei sitä uskalla oma-aloitteisesti ruveta kenenkään toisen ostoksia hihnalle latomaan. Tulee vielä kepistä tai käsilaukusta ja rumaa huutoa päälle.

Vierailija
26/158 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten ne yltää laittamaan tavaroitaan hihnalle, jos olette itse siinä asettelemassa omia tavaroitanne? Vai odotatteko, että pääsette kassakoneelle asti ja ojentelette tavaranne suoraan myyjälle? Vai pökittekö kärryllänne tai ostoskorillanne edellä olevaa, jotta mahtuisitte asettelemaan tavaranne mahdollisimman lähelle kassaa?

Käytän koria, ja laitan aina korini sinne kassahihnan päädyssä olevalle tasolle. Siitä sitten lataan tavarat hihnalle, eikä olisi mitenkään mahdollista, että takana tulevan tavarat päätyisivät omieni sekaan. Kapula tietty väliin, kun omat tavarat on hihnalla. Joskus kun on vedettävä kori tai kärry, jään sinne hihnan alkupäähän ja lataan ostokseni siellä. Ei ole ollut ongelmia.

Ei oo rakettitiedettä.

Taitaa olla rakettitiedettä, kun et edes ymmärrä koko ongelmaa. Hävettääkö? Toivottavasti, koska tyhmät eivät osaa sitäkään.

Ei hävetä, enkä ymmärrä ongelmaa. Voit varmasti auttaa mua ymmärtämään. Eli voitko selittää, mihin väliin ihmiset tunkevat ostoksensa, jos itse seisot kassahihnan alussa asettelemassa tavaroitasi hihnalle? Ohittavatko sinut?

Vierailija
27/158 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut toimivat erittäin hitaasti kaupassa. Heitä on syytäkin hoputtaa. Joskus olen jopa tarjonnut että voin nostaa tavaroita hihnalle kun on niin älyttömän hidasta. Eri asia sitten jos on vaikka vanhus jolla kestää, sen vielä ymmärrän.

Anteeksi nyt vaan, mutta minulla on vain yksi elämä käytettävänäni. Haluan minimoida sen ajan jonka siitä käytän jossain ruokakaupan jonossa.

Vierailija
28/158 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Silloin huudahdetaan oppoppoppop merkitsevästi. No ei sentään, ehkä toinen epähuomiossa laittoi ne.

Vierailija
29/158 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsepalvelukassat on parhaita. Jokainen voi toimia omaan tahtiinsa.

Vierailija
30/158 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asiallinen kommentti rouvalta tuossa tilanteessa. Noin kuuluu urpoja kohdella!

Vierailija
31/158 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä, miksi monilla tuntuu olevan julmettu kiire kassajonossa ja kassalla. Itsepalvelukassoja voi käyttää tai tilata tavarat noutolokerikkoon tai suoraan kotiin. Ei se kiire oikeuta tökeröön käytökseen.

Mulle on käynyt niin, kun olin pikakassalla niin joku tuli samalle kassalle, kun olin laittamassa ostoksia reppuuni. Tuntui aika törkeältä. En kummiskaan ole kuhnailija, että sen takia olisi siihen tullut.

Vierailija
32/158 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Silloin huudahdetaan oppoppoppop merkitsevästi. No ei sentään, ehkä toinen epähuomiossa laittoi ne.

Epähuomiossa jäi näkemättä, edellinen asiakas? Kipi kapi silmälääkäriin, jos niin käy. 

Vierailija
33/158 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse blokkaan seuraavan seisomalla seisomalla hihnan päässä kunnes kaikki tavarat hihnalla ja liikkuneet sen verran että selvä väli seuraavaan muodostuu.

Vierailija
34/158 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oma lukunsa ovat nämä, jotka tunkevat kassapäätteen äärelle siinä vaiheessa, kun minä olen lappamassa ostoksia kasseihin. Olen kyllä hyvissä ajoin valmiina maksamaan, ei tarvitse odotella, mutta siinäpä onkin jo päätteellä seuraava asiakas, joka ei ymmärrä, että olisi maksun aika. Pari kertaa olen tehnyt niin, että en huomauta mitään ja kassahan sanoo summan tietenkin sille, joka siinä maksupäätteellä on odottelemassa. Kun mitään ei tapahdu, kassa sanoo summan uudestaan ja katsoo aika vaativasti, jolloin alkaa posmotus, että ei ne ole meidän ostoksia, ne on tuon edellisen. Ja sieltä minä sitten huiskin kassahihnan päästä (koska seuraavan asiakkaan kärryt ovat minun ja päätteen välissä) että jo vain maksaisin, mutta kun en täältä ylety. Enkä tee elettäkään siirtääkseni niitä kärryjä. Lopulta seuraavat asiakkaat hoksaavat, että heidän tulisi tehdä jotain ja alkaa syyttely, että kaikenlaisia asiakkaita, kun annetaan muiden odottaa.

Mutta onhan se hauskaa kokeilla, miten pitkään oman arvonsa tunteva (yleensä pariskunta) malttaa kaupantekoa haitata sen oloisina, että ei heidän tästä tarvitse siirtyä.

Vierailija
35/158 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran ajatuksissani tein tuon. Hävettää, antakaa anteeksi.

Vierailija
36/158 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Häh miten tää on edes mahdollista. Seiso hihnan loppupäässä niin ei varmasti kukaan muu sinne pääse tavaroita latomaan. Tällästä ei ole koskaan käynyt mulle. Useamman kerran kyllä on pitänyt sanoa maksupäätteellä toljottajille, että voitko väistää niin pystyn maksamaan.

Vierailija
37/158 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap on joku täti joka hitaaaaasti laittaa niitå tavaroita samalla hintoja markoiksi muutellen. Ja kun tulee maksun aika ap sanoo kassalle MITÄÄH? Jolloin kassa toistaa sen summan jonka jälkeen ap alkaa kaivaa jostain sitä kukkaroa. Ja sitten maksetaan kÄtEiSeLlä 🤦🏻🤦🏻🤦🏻

Vierailija
38/158 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos mulle kävisi noin, varmaan vaistomaisesti heittäisin toisen ostokset lattialle.

Nostelisit sitten ostokseni leegojasi keräillessä.

Vierailija
39/158 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäkää sitä kapulaa niin aivan sama. Omat ostokset pysyvät erillään.

Vierailija
40/158 |
02.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä alan vaan hidastella entisestään, jos jonossa takanani oleva alkaa kuumotella jotenkin.