Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteishaku & AMK-valintakoe syksy 2022

Vierailija
02.08.2022 |

Syksyn yhteishaussa on tarjolla lähinnä AMK-kohteita, joten käydään keskustelua sekä yhteishausta että AMK-valintakokeessa samassa ketjussa.

Syksyn 2022 yhteishaku 31.8.14.9.2022.
Syksyn 2022 todistusvalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 20.10.2022.
AMK-valintakoe järjestetään syksyllä ajalla 31.10.3.11.2022.

Syksyn yhteishaun kohteet:
https://opintopolku.fi/konfo/fi/haku?order=desc&size=20&sort=score&yhte…

Kommentit (1931)

Vierailija
1841/1931 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hakiko kukaan lisähaussa? Mä hain xamkiin jalkaterapiaa opiskelemaan.

Vierailija
1842/1931 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensimmäistä kertaa liikkunut yhdellä 😄 12-> 11

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1843/1931 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Liikkuukohan ne vielä? Nyt liikkunut 8>4 Tornio IT-tradenomi monimuoto ei-ensikertalainen.

Vierailija
1844/1931 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla liikkui nyt yhden, kaksi sijaa ja aiemmin liikkui saman verran :) Varasijat ärsyttävästi 2, 6, 6 ja 10 😅 Lähellä on, saa nähdä miten käy... En ole ensikertalainen 😅 Stressaavaa odottaa ja toivoa 😬

Vierailija
1845/1931 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppii kaikille odottelijoille.. Oli piinaavat kaksi kuukautta. Todistusvalinnalla sisään 2 varasijalta sosionomi monimuotoon. Kahteen kuukauteen ei liikkunut tää sija ollenkaan nyt oli liikkunut aamulla.

Vierailija
1846/1931 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tsemppii kaikille odottelijoille.. Oli piinaavat kaksi kuukautta. Todistusvalinnalla sisään 2 varasijalta sosionomi monimuotoon. Kahteen kuukauteen ei liikkunut tää sija ollenkaan nyt oli liikkunut aamulla.

Ei ole pakko kertoa mutta minnekä kouluun pääsit? Itse varasijalla 1 todistusvalinnassa Vaasaan sosionomiksi....

Vierailija
1847/1931 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eih, ei mitään mahdollisuuksia. Vieläkin varasijoilla 9., 11. 15., 14. :( Se Vipusen juttu ainakin oli ihan valhetta. 

Vierailija
1848/1931 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole pakko kertoa mutta minnekä kouluun pääsit? Itse varasijalla 1 todistusvalinnassa Vaasaan sosionomiksi....

Sosionomiksi ei kannata opiskella. Niitä valmistuu liikaa. Et menetä mitään.

Vierailija
1849/1931 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sosionomiksi ei kannata opiskella. Niitä valmistuu liikaa. Et menetä mitään.

Oletko itse sosionomi?

Vierailija
1850/1931 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan käsittämätöntä että bioanalyytikoilla sija hyppinyt 17 sijaa eteenpäin ja edelleen 19 paikkaa auki :// V**ttaa kun itse niin kaukana varasijalla että tuskin pääsen.. kiva kun täällä olisi yksi joka haluaisi kovasti paikan :(( Auttaakohan mitään jos sinne alkaa soitteleen että antakaapa paikka kun ei kukaan halua tuohon koulutukseen??!

Vierailija
1851/1931 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alunperin varasijalta 2. eilen varasijalle 1. Nyt näytti Vipunen päivittyneen, kaikki paikat vastaanotettu. Opiskelupaikka oli niin lähellä mutta kuitenkin kaukana. Höh, ei auta kun hakea uudelleen vuoden kuluttua. 

Vierailija
1852/1931 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Alunperin varasijalta 2. eilen varasijalle 1. Nyt näytti Vipunen päivittyneen, kaikki paikat vastaanotettu. Opiskelupaikka oli niin lähellä mutta kuitenkin kaukana. Höh, ei auta kun hakea uudelleen vuoden kuluttua. 

Tähän voi tulla vielä muutoksia, älä ihan vielä heitä kirvestä kaivoon :)

Vierailija
1853/1931 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

. kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä! Pääsin opiskelemaan fysioterapiaa monimuotoa laureaan sijalta 30. Tämä tapahtui siis eilen joten teillä jotka on vielä varasijoilla niin toivoa on!

Oho, paljon onnea! Oliko tuo todistusvalinnan vai pääsykokeiden varasijojen kautta?

Kiitos! Pääsykokeiden kautta. Olen ensikertalainen ja en ollut todistusvalinnoissa mukana sillä minulla on vain lukiotodistus. Olen ihan ihmeissäni edelleen, sillä luulin kaikkien puheiden perusteella ettei näiltä varasijoilta tuolle allalle päästä.

Vierailija
1854/1931 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä! Pääsin opiskelemaan fysioterapiaa monimuotoa laureaan sijalta 30. Tämä tapahtui siis eilen joten teillä jotka on vielä varasijoilla niin toivoa on!

Siis wau! Ja tätä ennen ei liikkunut varasija yhtään vai? Mulla on liikkunut nyt 7>5

Tähän en osaa vastata kun luulin ettei tuolta 30 varasijalta fyssariks päästä niin en seurannut yhtään miten varasijat liikkuivat

Vierailija
1855/1931 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En usko. Kyseessä kuitenkin yksi suosituimmista aloista, isossa koulussa ja vieläpä monimuotona. Tämä trollaus olisi mennyt läpi jos olisi kyse pienemmästä koulusta ja eri alasta.

Ei haittaa jos et usko. Tältä varasijalta silti kouluun mennään ja onnellisena!

Vierailija
1856/1931 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään pääsin verkko-opintoina opiskeleen sosionomikisi ei-ensikertalaisena toiselta varasijalta. Kauan sai odottaa varasijojen liikkumista, turhan jännäksi meni. Loppu hyvin kaikki hyvin.

Tsemppiä kaikille jotka ei saaneet opiskelupaikkaa. Etenkin toiskertalaisille alanvaihtajille! Ihan turhan vaikeaksi on tehty opiskelemaan pääseminen toistamiseen, ymmärrän toki että ensikertalaiset saa enemmän paikkoja, mutta on sitä oikeus vaihtaa mieltään alasta jolla haluaa työskennellä. Vasta tehtyään vuosia työtä josta ei tykkää tietää miten arvokas se opiskelupaikka on. Polkuopinnot ym. on hyviä vaihtoehtoja jos ei millään ala koulupaikkaa tulla!

Vierailija
1857/1931 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä Vipunen reaaliajassa? Mulla näyttää että opiskelupaikkoja vielä olisi ja opintopolussa teksti "opiskelijavalinta kesken". Tuntuu että Vipunen ei näytä ajankohtaista tietoa kun tänään varasijat kuitenkin liikkuivat ja loput paikat menivät.... Onko vielä toivoa?

Vierailija
1858/1931 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoiva-avustaja YAMK haku alkoi eilen.

Vierailija
1859/1931 |
03.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko teillä Vipunen reaaliajassa? Mulla näyttää että opiskelupaikkoja vielä olisi ja opintopolussa teksti "opiskelijavalinta kesken". Tuntuu että Vipunen ei näytä ajankohtaista tietoa kun tänään varasijat kuitenkin liikkuivat ja loput paikat menivät.... Onko vielä toivoa?

Saattaa siellä olla vielä niitä, jotka jonottavat ylempiin hakukohteisiinsa, tai sitten jos joku ilmoittautuu vaikka poissaolevaksi. Mutta ajantasaisimman tiedon saa suoraan koululta :)

Vierailija
1860/1931 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tänään pääsin verkko-opintoina opiskeleen sosionomikisi ei-ensikertalaisena toiselta varasijalta. Kauan sai odottaa varasijojen liikkumista, turhan jännäksi meni. Loppu hyvin kaikki hyvin.

Tsemppiä kaikille jotka ei saaneet opiskelupaikkaa. Etenkin toiskertalaisille alanvaihtajille! Ihan turhan vaikeaksi on tehty opiskelemaan pääseminen toistamiseen, ymmärrän toki että ensikertalaiset saa enemmän paikkoja, mutta on sitä oikeusi vaihtaa mieltään alasta jolla haluaa työskennellä. Vasta tehtyään vuosia työtä josta ei tykkää tietää miten arvokas se opiskelupaikka on. Polkuopinnot ym. on hyviä vaihtoehtoja jos ei millään ala koulupaikkaa tulla!

Kiitos tsempeistä. Toivottavasti saisin vielä opiskelupaikan. Tosiaan kyllä meillä tokakertalaisillakin kuuluisi olla täysi oikeus vaihtaa alaa. En voinut itse tietää, että ensimmäinen valitsemani koulutusala ei sopinut minulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi viisi kuusi