Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteishaku & AMK-valintakoe syksy 2022

Vierailija
02.08.2022 |

Syksyn yhteishaussa on tarjolla lähinnä AMK-kohteita, joten käydään keskustelua sekä yhteishausta että AMK-valintakokeessa samassa ketjussa.

Syksyn 2022 yhteishaku 31.8.14.9.2022.
Syksyn 2022 todistusvalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 20.10.2022.
AMK-valintakoe järjestetään syksyllä ajalla 31.10.3.11.2022.

Syksyn yhteishaun kohteet:
https://opintopolku.fi/konfo/fi/haku?order=desc&size=20&sort=score&yhte…

Kommentit (1931)

Vierailija
1861/1931 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla ei ainakaan Vipunen ole päivittynyt ja vieläkin näkyy paikan vastaanottaneita enemmän kuin aloituspaikkoja on.

Vierailija
1862/1931 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viisaan vatun metsästäjät kohta mennään.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1863/1931 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hakenut sekä monimuotoon että päiväopintoihin. Monimuoto kiinnostaisi enenmmän mutta nyt mulle tarjotaan vain päiväopintoja. Olisiko järkeä jos otan päiväopintopaikan vastaan sillä ajatuksella, että tästä voi sitten yhden lukukauden opiskelun jälkeen hakea/siirtyä monimuotoon? Eli päätös opintomuodosta ei olisi niin lopullinen...

Vierailija
1864/1931 |
04.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen hakenut sekä monimuotoon että päiväopintoihin. Monimuoto kiinnostaisi enenmmän mutta nyt mulle tarjotaan vain päiväopintoja. Olisiko järkeä jos otan päiväopintopaikan vastaan sillä ajatuksella, että tästä voi sitten yhden lukukauden opiskelun jälkeen hakea/siirtyä monimuotoon? Eli päätös opintomuodosta ei olisi niin lopullinen...

Kannattaa ehdottomasti ottaa paikka vastaan jos vain ala on mieluinen. Monimuotoon voi hakea siirtoa myöhemmin 👍

Vierailija
1865/1931 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä muita jotka vielä varasijalla odottelemassa? Itse samaan kouluun varasijoilta 1 ja 2... Kyllä jännittää!!

Vierailija
1866/1931 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä 1. varasijalla ! Onkohan opintopolku jo päivittynyt tämän päivän osalta ????

Vierailija
1867/1931 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan täältä tulossa poriin sosionomin polkuopintoihin?

Vierailija
1868/1931 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasijalta 21 pudonnut varasijalle 11.... no ei ihan tolla taida enää päästä sisään, mutta tuo meni lähemmäs mitä olen koskaan päässyt. Samaan aikaan v*tuttaa mutta olen myös iloinen, koska tuli olo että ens haussa minulla ihan oikeesti voi olla mahis tuonne - jos vaan saan petrattua kokeissa. Ja en ole siis ensikertalainen, niin ihan hyvä saavutus.

Vierailija
1869/1931 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tämä "vipunen" on mistä puhutte?

Vierailija
1870/1931 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tämä "vipunen" on mistä puhutte?

Aah, löysin jo. Eli jos paikkoja on jaossa 20 ja paikan vastaanottaneita 20, niin juuri paikkoja ei sit enää vapaudu?

Vierailija
1871/1931 |
05.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

yamkhaaveissa kirjoitti:

Minä 1. varasijalla ! Onkohan opintopolku jo päivittynyt tämän päivän osalta ????

En tiedä, ei ainakaan varasijat ole liikkuneet minnekään...

Vierailija
1872/1931 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenhän menee poissaoloilmoituksen kanssa jos olen jo koulussa opiskelijana ja sitten haen ja pääsen uudelleen samaan kouluun mutta eri tutkintoa opiskelemaan? Niin jos viimehetkellä jänistän, enkä haluakaan opiskella voinko ilmoittautua poissaolevaksi lukukaudelle? Koska olisin samaan aikaan ekan vuoden opiskelija (uudessa tutkinnossa) mutta myös tokan vuoden opiskelija (vanhassa tutkinnossa) ja ekan vuoden opiskelijoilla ei ole poissaolo-oikeutta

Vierailija
1873/1931 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten on mahdollista että todistusvalinnan alin hyväksytty pistemäärä tullut reippaasti alaspäin mutta varasija ei ole muuttunut?

Vierailija
1874/1931 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tätä samaa ihnettelin Aika raastavaa, kun on ei-ensikertalaisena hakemassa, todistusvalinnan sekä pääsykokeen pistemäärät reippaasti alimman hyväksytyn yläpuolella ja silti ei ole tullut paikkaa. Hitaasti hilautunut muutamalla varasijalla ylöspäin muutaman viikon aikana ja nyt ollaan varasijalla 3. Enää ei varmaan ole toivoa, kun eilen oli vika päivä hyväksyä paikka joten ei ne varasijat varmaan enää tästä liiku? :(

Vierailija
1875/1931 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tätä samaa ihnettelin Aika raastavaa, kun on ei-ensikertalaisena hakemassa, todistusvalinnan sekä pääsykokeen pistemäärät reippaasti alimman hyväksytyn yläpuolella ja silti ei ole tullut paikkaa. Hitaasti hilautunut muutamalla varasijalla ylöspäin muutaman viikon aikana ja nyt ollaan varasijalla 3. Enää ei varmaan ole toivoa, kun eilen oli vika päivä hyväksyä paikka joten ei ne varasijat varmaan enää tästä liiku? :(

On kyllä, liian vaikeaksi on tehty alanvaihto.... 13.12. asti voi tulla hyväksytyksi varasijalta eli ehkäpä toivoa vielä on ? Jos aloituspaikat olisi jo täynnä niin varasijan tilalle tulisi teksti "peruuntunut". Korjatkaa jos olen väärässä.

Vierailija
1876/1931 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten on mahdollista että todistusvalinnan alin hyväksytty pistemäärä tullut reippaasti alaspäin mutta varasija ei ole muuttunut?

Ootko ei ensikertalainen? Niille eri jonot,periaatteessa ei enskan pitää perua paikkansa, että sulla liikkuu.

Jos enska peruu paikkansa, niin siihen yleensä menee enska tilalle, että kiintiö pysyy

Vierailija
1877/1931 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ootko ei ensikertalainen? Niille eri jonot,periaatteessa ei enskan pitää perua paikkansa, että sulla liikkuu.

Jos enska peruu paikkansa, niin siihen yleensä menee enska tilalle, että kiintiö pysyy

No niinpä tietysti... Oon ei ensikertalainen ja tuntuu että on ihan mahdotonta päästä vaihtamaan alaa...

Vierailija
1878/1931 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Samaistun Tietääkö muuten kukaan onko todistusvalinnalla ja pääsykokeen kautta päässeillä vielä erikseen eri jonot? Eli jos olen korkeammalla varasijalla todistusvalinnassa ja joku jättää paikan ottamatta niin eteneekö varasijajonot samaan tahtiin vai pääsenkö vain jos joku todistusvalinnan kautta päässyt ei-enska tippuu pois?

Vierailija
1879/1931 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No niinpä tietysti... Oon ei ensikertalainen ja tuntuu että on ihan mahdotonta päästä vaihtamaan alaa...

Sanos. Mullaki pääsykokeella 21 pistettä enemmän ku alin ja varasijalle ..

Vierailija
1880/1931 |
06.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ei-ensikertalaisena 2. varasijalla Laureaan (sosionomi, monimuoto) ja 3. varasijalla Diakiin. Lauantaina sain tietää päässeeni Laureaan, mutta Diak on ykköstoive joten odottelen vielä tietoa siitä. Tällä hetkellä näytän olevan Diakiin 1. varalla eli nähtäväksi jää kumpaan tässä päädyn.

En pääsykokeisiin osallistuessa uskonut mahdollisuuksiini, kun ensikertalaiskiintiö tekee siitä niin vaikeaa. Tämä tulikin sitten yllätyksenä kuinka hyvin se koe meni.

Sain tosiaan yli 13 pistettä enemmän kuin alin hyväksytty Diakissa, mutta silti edelleen vasta varalla sinne.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän viisi yksi