Yhteishaku & AMK-valintakoe syksy 2022
Syksyn yhteishaussa on tarjolla lähinnä AMK-kohteita, joten käydään keskustelua sekä yhteishausta että AMK-valintakokeessa samassa ketjussa.
Syksyn 2022 yhteishaku 31.8.14.9.2022.
Syksyn 2022 todistusvalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 20.10.2022.
AMK-valintakoe järjestetään syksyllä ajalla 31.10.3.11.2022.
Syksyn yhteishaun kohteet:
https://opintopolku.fi/konfo/fi/haku?order=desc&size=20&sort=score&yhte…
Kommentit (1931)
Vierailija kirjoitti:
Olen hakenut sekä monimuotoon että päiväopintoihin. Monimuoto kiinnostaisi enenmmän mutta nyt mulle tarjotaan vain päiväopintoja. Olisiko järkeä jos otan päiväopintopaikan vastaan sillä ajatuksella, että tästä voi sitten yhden lukukauden opiskelun jälkeen hakea/siirtyä monimuotoon? Eli päätös opintomuodosta ei olisi niin lopullinen...
Yhen lukukauden jälkeen ei kai vielä voi hakea siirtoa? Vasta lukuvuoden jälkeen käsittääkseni.
Vierailija kirjoitti:
Ihan käsittämätöntä että bioanalyytikoilla sija hyppinyt 17 sijaa eteenpäin ja edelleen 19 paikkaa auki :// V**ttaa kun itse niin kaukana varasijalla että tuskin pääsen.. kiva kun täällä olisi yksi joka haluaisi kovasti paikan :(( Auttaakohan mitään jos sinne alkaa soitteleen että antakaapa paikka kun ei kukaan halua tuohon koulutukseen??!
Tämä koulutus on varsin työllistävä ja suosittu, selität nyt ihan höpöjä. Itse haen tähän ensi vuonna ei ensikertalaisena, pitäisi saada reilu 80 päästäkseen sisään :)
Ilmeisen jännittäväksi menee tämäkin haku, kun loppu häämöttää ja monet vielä ilmeisesti miettivät. Millä varasijoilla olette ja minkälaisia ajatuksilla ja fiiliksillä?
Vierailija kirjoitti:
Liikkuukohan ne vielä? Nyt liikkunut 8>4 Tornio IT-tradenomi monimuoto ei-ensikertalainen.
Samassa jonossa sitkuttelen, mutta muutaman pykälän sinun takana. Toivottavasti saat paikan. Ei-ensikertalaisille on niin vähän paikkoja.
Vierailija kirjoitti:
Mitenhän menee poissaoloilmoituksen kanssa jos olen jo koulussa opiskelijana ja sitten haen ja pääsen uudelleen samaan kouluun mutta eri tutkintoa opiskelemaan? Niin jos viimehetkellä jänistän, enkä haluakaan opiskella voinko ilmoittautua poissaolevaksi lukukaudelle? Koska olisin samaan aikaan ekan vuoden opiskelija (uudessa tutkinnossa) mutta myös tokan vuoden opiskelija (vanhassa tutkinnossa) ja ekan vuoden opiskelijoilla ei ole poissaolo-oikeutta
Läsnäoloilmoitukset tehdään molempiin erikseen ja et voi olla ensimmäistä lukukautta pois ilman pätevää syytä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihan käsittämätöntä että bioanalyytikoilla sija hyppinyt 17 sijaa eteenpäin ja edelleen 19 paikkaa auki :// V**ttaa kun itse niin kaukana varasijalla että tuskin pääsen.. kiva kun täällä olisi yksi joka haluaisi kovasti paikan :(( Auttaakohan mitään jos sinne alkaa soitteleen että antakaapa paikka kun ei kukaan halua tuohon koulutukseen??!
Tämä koulutus on varsin työllistävä ja suosittu, selität nyt ihan höpöjä. Itse haen tähän ensi vuonna ei ensikertalaisena, pitäisi saada reilu 80 päästäkseen sisään :)
Ei oo kyllä höpöjö. Toinenkin tässä ihmettelee, miksi ne on nii paljo liikkunu. 18 vielä vipusessa ottamassa ja monta kymmentä liikkunu sijat
Milloin pitää ilmoittautua läsnäolevaksi? Täällä vielä jännitän voisinko päästä sisään, varasija 1.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No niinpä! Ei kovin suositulta vaikuta kun jengi ei ota paikkoja vastaan kun itse olisi täällä innokkaana mutta liian kaukana varasijalla ottamassa paikkaa vastaan :((
Ei oo kyllä höpöjö. Toinenkin tässä ihmettelee, miksi ne on nii paljo liikkunu. 18 vielä vipusessa ottamassa ja monta kymmentä liikkunu sijat
Muita Lapin amk tradenomi verkkototetukseen jonossa olevia? Sijalla 10 ammattikoulun todistuksella itse.
Onko opintopolku päivittynyt, kun itsellä ei sijat oo muuttuneet kahteen vuorokauteen..?
Vierailija kirjoitti:
Onko opintopolku päivittynyt, kun itsellä ei sijat oo muuttuneet kahteen vuorokauteen..?
Joka päivä päivittyy
Mulla on muuttunut sijat. Mutta vieläkin ekaan hakukohteeseen kolmantena ja tokaan ensimmäisenä. Toisaalta kyllähän lopultakin joku jää jokaiseen paikkaan ensimmäsellekin varasijalle , vaikka on kuinka lähellä 😅 Ensimmäisessä kohteessa olin alunperin sijalla 31 ja toisessa sijalla 2.
Varasijalla 1 ollaan oltu jo muutama päivä. Lukeeko kenelläkään, että olisi paikka peruuntunut esim aikaisemman varasijan täytön takia. Päivittyykö nuo kaikki muutokset yhtä aikaa vai koulu kohtaisesti eri aikoihin?
Täällä aiemmin stressannut sai opiskelupaikan Turun Amkista fyssari puolelta ja varasijalta. Peukkuja kaikille varasijoilla oleville. Toivotan onnea opiskelupaikan saannin puolesta ja onnittelut opintopaikan saaneille!!! :)
Täällä toinen, ei ensikertalainen ja aiemmin toivonsa jo menettänyt. Sain paikan "varasijalta hyväksytty" Savoniaan. Eilen oli tullut tieto valinnasta.
Sama! lokakuusta asti metropoliaan 1 varasijalla ei enskana, tänään pääsin :D lähelle meni
Paljon onnea opiskelupaikoista :) Onko täällä ketään muuta linjoilla vielä varasijoilla? 😅
Olisin kysynyt teiltä nyt viikonloppuna varasijoilta hyväksytyiltä että mihin mennessä teidän täytyy ottaa opiskelupaikka vastaan?
Miettiikö joku täällä vielä paikan vastaanottamista?