Yhteishaku & AMK-valintakoe syksy 2022
Syksyn yhteishaussa on tarjolla lähinnä AMK-kohteita, joten käydään keskustelua sekä yhteishausta että AMK-valintakokeessa samassa ketjussa.
Syksyn 2022 yhteishaku 31.8.14.9.2022.
Syksyn 2022 todistusvalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 20.10.2022.
AMK-valintakoe järjestetään syksyllä ajalla 31.10.3.11.2022.
Syksyn yhteishaun kohteet:
https://opintopolku.fi/konfo/fi/haku?order=desc&size=20&sort=score&yhte…
Kommentit (1931)
Ei tässä vielä voi ottaa opiskelupaikkaa vastaan, kun työnantaja miettii myöntääkö lyhennettyä työaikaa vai ei. Ahdistaa ja mietin jo pitääkö tässä ottaa lopputili ja tehdä opintojen lisäksi keikkaa. Onko muilla hankaluuksia työn ja opintojen yhteensovittamisessa? Tiedän kyllä itse, ettei työ tule kärsimään opintojen vuoksi jos vain saa hieman työaikaa lyhennettyä. Ja joo, työnantaja on lirissä, mutta pakkohan joskus on ratkaisut tehdä!
Vierailija kirjoitti:
Ei tässä vielä voi ottaa opiskelupaikkaa vastaan, kun työnantaja miettii myöntääkö lyhennettyä työaikaa vai ei. Ahdistaa ja mietin jo pitääkö tässä ottaa lopputili ja tehdä opintojen lisäksi keikkaa. Onko muilla hankaluuksia työn ja opintojen yhteensovittamisessa? Tiedän kyllä itse, ettei työ tule kärsimään opintojen vuoksi jos vain saa hieman työaikaa lyhennettyä. Ja joo, työnantaja on lirissä, mutta pakkohan joskus on ratkaisut tehdä!
Ite ainakin aioin ottaa lopputilin jos olisin päässyt kouluun :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ite ainakin aioin ottaa lopputilin jos olisin päässyt kouluun :D
Muuten olisi jo lopputili otettu, mutta perhe pitää elättää ja asuntolaina maksaa 😂 No jospas se esimies ymmärtää, ettei kannata pistää hanttiin, tulee vain lähtö nopeammin!
Ota opintovapaata. Sitä on käytännössä pakko myöntää.
Minä otan opintovapaata sen verran mitä tarvii. Koitan vaan selvitellä miten ne päivät kuluu tai ne aikuiskoulutustuet. Että kuuluuko ne päivä päivästä vai aina vaikka puolikuukautta jos käytät 6päivää kuussa. Jne.
Olin eilen 11. varasijalla ensikertalaisena Oamkiin tradenomiksi ja tänään tarjottiin opiskelupaikkaa 🥳
Onko fiksumpaa ensin puhua esimiehen kanssa opiskelupaikasta ja vapaasta kuin että ottaisi nyt suinpäin paikan vastaan ja sitten vasta kertoisi että hei olen päässyt kouluun?
Vierailija kirjoitti:
Olin eilen 11. varasijalla ensikertalaisena Oamkiin tradenomiksi ja tänään tarjottiin opiskelupaikkaa 🥳
Herran jestas! Mieletöntä! Onnea😍🎉
Mulla on ensimmäisenä lapin amk tradenomi verkkototeutus 12 sijalla, ja oamk tradenomi monimuotona toisena sijalla 5 eikä ole liikkunut 😩
Mulla varasija 1 eikä oo liikkunut.... Kivaku torstaina pitäis ilmoittautua polkuopintoihin mut enpä nyt sit tiiä mitä teen...
Vierailija kirjoitti:
Itsekin odotan että esimies vastaisi minulle jotain. Itse en pysty kokopäivätyön ohella opiskelemaan, sen olen jo aikaisemmin kokeillut ja todennut mahdottomaksi.
Vierailija kirjoitti:
Onko fiksumpaa ensin puhua esimiehen kanssa opiskelupaikasta ja vapaasta kuin että ottaisi nyt suinpäin paikan vastaan ja sitten vasta kertoisi että hei olen päässyt kouluun?
Jaa. Itse otin paikan vastaan ja kerroin vasta sitten. Ei kai kukaan jätä ottamasta paikkaa vastaan töiden takia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itsekin odotan että esimies vastaisi minulle jotain. Itse en pysty kokopäivätyön ohella opiskelemaan, sen olen jo aikaisemmin kokeillut ja todennut mahdottomaksi.
Itse en saa mitään tukia, niin siksi pitäisi saada tehdä töitä ohessa. Ja sen takia ei ole opintovapaakaan saati irtisanoutuminen oikein vaihtoehtona, koska rahaa kuitenkin tarvitsee. No... jos ei kohta tule vastausta niin kai se on vain otettava paikka vastaan ja toivottava että opiskelu onnistuu jotenkin.
Osaako joku sanoa et tarvitaanko toimittaa liitteitä, jos on valittu ei-ensikertalaisena AMK? Mulla on nimittäin toinen korkeakoulututkinto, mutta eihän sillä pitäisi olla mitään väliä ellei hae johonkin Yamk koulutukseen, eikö niin?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse en saa mitään tukia, niin siksi pitäisi saada tehdä töitä ohessa. Ja sen takia ei ole opintovapaakaan saati irtisanoutuminen oikein vaihtoehtona, koska rahaa kuitenkin tarvitsee. No... jos ei kohta tule vastausta niin kai se on vain otettava paikka vastaan ja toivottava että opiskelu onnistuu jotenkin.
Siis voihan opintovapaata ottaa myös osa-aikaisesti? että on osan ajasta töissä ja osa opintovapaalla.
Vierailija kirjoitti:
Osaako joku sanoa et tarvitaanko toimittaa liitteitä, jos on valittu ei-ensikertalaisena AMK? Mulla on nimittäin toinen korkeakoulututkinto, mutta eihän sillä pitäisi olla mitään väliä ellei hae johonkin Yamk koulutukseen, eikö niin?
Jos hait yo-todistuksella ja tiedot tuli suoraan järjestelmästä, niin ei tarvitse.
Hei onko kellään tietoa että jos on päätoiminen opiskelija eikä saa mitään tukia, vaan rahoittaa opiskelunsa käymällä töissä, niin onko silloin veroprosentti 0 johonkin rajaan asti?
VARASIJAT EI LIIKU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!
Toivottavasti pian alkaisi ihmiset tekemään päätöksiä ja paikat alkaisi liikkumaan..😫 eka varasija..