Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhteishaku & AMK-valintakoe syksy 2022

Vierailija
02.08.2022 |

Syksyn yhteishaussa on tarjolla lähinnä AMK-kohteita, joten käydään keskustelua sekä yhteishausta että AMK-valintakokeessa samassa ketjussa.

Syksyn 2022 yhteishaku 31.8.14.9.2022.
Syksyn 2022 todistusvalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 20.10.2022.
AMK-valintakoe järjestetään syksyllä ajalla 31.10.3.11.2022.

Syksyn yhteishaun kohteet:
https://opintopolku.fi/konfo/fi/haku?order=desc&size=20&sort=score&yhte…

Kommentit (1931)

Vierailija
1781/1931 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

VARASIJAT EI LIIKU!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Mulla ei kans enää toimi toi vipunen, että näkis mikä tilanne 🤔

Vierailija
1782/1931 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koneella näkyy. Känykällä ei!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1783/1931 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nepa kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koneella näkyy. Känykällä ei!

Koneella mä just oonkin. Mutta kun alkaa filtteröimään, niin ei enää näy. Aiemmin näkyi :o

Vierailija
1784/1931 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

onko kukaan hakenut xamkiin tradenomiksi monimuotona tai laureaan henkilöstöjohtamisen tradenomiksi? Jos on onko varasijat teillä liikkuneet? Kaikkiin muihin on liikkunut vaikka kuinka paljon mutta noihin mihin on lähimpänä päästä ei liiku ollenkaan

Vierailija
1785/1931 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

onko kukaan hakenut xamkiin tradenomiksi monimuotona tai laureaan henkilöstöjohtamisen tradenomiksi? Jos on onko varasijat teillä liikkuneet? Kaikkiin muihin on liikkunut vaikka kuinka paljon mutta noihin mihin on lähimpänä päästä ei liiku ollenkaan

En oo hakenut noihin, mutta omat varasijat monimuotoon eivät myöskään oo liikkuneet. Oon tokakertalainen :(

Vierailija
1786/1931 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

mullakaan ei oo liikkunut varasijat monimuotokoulutuksiin, oon ei enskertalainen.

Vierailija
1787/1931 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan kurjuus ja riittämättömyys

Vierailija
1788/1931 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivottavasti viimeistään perjantaina mahdollisimman moni varasijalla oleva sais paikan

Vierailija
1789/1931 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama... ei-ensikertalainen ja koko ajan roikkunut 1. Varasijalla kahteen kohteeseen, mikää viidestä hakukohteesta ei ole liikahtanut mihinkään.

Kohtuu ahdistavaa, kun ensikertalaisena olisin pisteilläni päässyt kaikkiin hakukohteisiin ja tällä hetkellä työkyvytön nykyiseen ammattiini...

Vierailija
1790/1931 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnistuin saamaan opiskelupaikan vanhalla yo-todistuksella (olen siis ensikertalainen). Nyt kun ei tarvitse enää stressata ja jännittää opiskelupaikan saamista, olen siirtynyt stressaamaan itse opiskelun aloittamista. Olen ollut n. 15 vuotta työelämässä ja amk-opiskelusta ei ole tosiaan kokemusta (ja niistä lukiovuosistakin on aikaa). Hirvittää vähän, että miten tulen pärjäämään ja miten vaikeaa opiskelu tulee olemaan. Entä jos olenkin liian tyhmä opiskelemaan AMK:ssa!? :D  Olisi kiva kuulla muiden aikuisiällä opiskelemaan lähtevien ajatuksia, millaisia fiiliksiä teillä on opiskelun aloittamisesta? 

Vierailija
1791/1931 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen tehnyt nyt avoimen puolella AMK-opintoja. Ei ne vaikeita ole, jos on yhtään kärryillä nykymaailmasta, ts. Teamsin ja muiden käyttö, erilaiset oppimisalustat jne. Hyvin se menee, onnea opiskelupaikasta!

Vierailija
1792/1931 |
29.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika tyhmä saa olla jos ei amk pärjää

Vierailija
1793/1931 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Amkntradenomi. Miljoonia tulossa

Vierailija
1794/1931 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Trollausta taas ´:S Mutta siis ei mitään huolta,  varmasti menee hyvin. Sitä vartenhan siellä koulussa ollaan, että opitaan :)

Vierailija
1795/1931 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Soitin hakijapalveluihin, niin tosiaan normaalia tässä vaiheessa, että ei liiku varasijat kauheasti, koska se dedis paikan saaneilla ottaa se (tai jokin niistä) vastaan ylihuomenna. Ja sanoi, että joskus saattaa tippua alaspäinkin se sijoitus, jos on korjattu pisteitä 😱 Mutta siis sitten sillon parin viikon päästä viimeistään loppuu varasijatäyttö, ellei tuu valmiiksi jo aiemmin. On hermoja raastavaa kyllä ´:D

Vierailija
1796/1931 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päädyin hakemaan kouluun vähän sillä ajatuksella että "pääsen sisään jos pääsen", koska en ole ensikertalainen, enkä päässyt edes pääsykokeeseen paikalle. Tiesin että mahdollisuudet on huonot pelkällä vuosien takaisella todistuksella päästä, mutta nyt ollaan varasijoilla 1. ja 5. Vitsi miten stressaavaa tää onkaan! Käyn Opintopolussa useamman kerran päivässä, vaikka tiedän ettei se enää iltapäivisin päivity. Herään aamulla ja ensimmäinen ajatus on tarkistaa mikä mahtaa olla tilanne. Mistään muusta ei tuu mitään, ja tilanne alkaa hajottaa! Onneks kohta tää on vihdoin ohi, pääsen sisään tai en :--D

Vierailija
1797/1931 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päädyin hakemaan kouluun vähän sillä ajatuksella että "pääsen sisään jos pääsen", koska en ole ensikertalainen, enkä päässyt edes pääsykokeeseen paikalle. Tiesin että mahdollisuudet on huonot pelkällä vuosien takaisella todistuksella päästä, mutta nyt ollaan varasijoilla 1. ja 5. Vitsi miten stressaavaa tää onkaan! Käyn Opintopolussa useamman kerran päivässä, vaikka tiedän ettei se enää iltapäivisin päivity. Herään aamulla ja ensimmäinen ajatus on tarkistaa mikä mahtaa olla tilanne. Mistään muusta ei tuu mitään, ja tilanne alkaa hajottaa! Onneks kohta tää on vihdoin ohi, pääsen sisään tai en :--D

vahva samaistuminen.

Vierailija
1798/1931 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä, pystyn samaistumaan täysin. Itsekin varasijalla 1 ja iso pettymyshän se on jos jää vaan varasijalle 1. Tuntuu että "kuuluisi saada" opiskelupaikka, kun päässyt jo niin lähelle... Toivottavasti moni saisi vielä paikan varasijalta :) tsempit kanssajännittäjille, kohta päästään tästä inhottavasta odottelusta.

Vierailija
1799/1931 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alkais jo koulu

Vierailija
1800/1931 |
30.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onnistuin saamaan opiskelupaikan vanhalla yo-todistuksella (olen siis ensikertalainen). Nyt kun ei tarvitse enää stressata ja jännittää opiskelupaikan saamista, olen siirtynyt stressaamaan itse opiskelun aloittamista. Olen ollut n. 15 vuotta työelämässä ja amk-opiskelusta ei ole tosiaan kokemusta (ja niistä lukiovuosistakin on aikaa). Hirvittää vähän, että miten tulen pärjäämään ja miten vaikeaa opiskelu tulee olemaan. Entä jos olenkin liian tyhmä opiskelemaan AMK:ssa!? :D  Olisi kiva kuulla muiden aikuisiällä opiskelemaan lähtevien ajatuksia, millaisia fiiliksiä teillä on opiskelun aloittamisesta? 

No oon ammattikoulusta valmistunut suurinpiirtein yhtä kauan sitten ni onhan tuosta vähän aikaa.

Alan opiskella työnohella ni jännittää minuakin 😬