Yhteishaku & AMK-valintakoe syksy 2022
Syksyn yhteishaussa on tarjolla lähinnä AMK-kohteita, joten käydään keskustelua sekä yhteishausta että AMK-valintakokeessa samassa ketjussa.
Syksyn 2022 yhteishaku 31.8.14.9.2022.
Syksyn 2022 todistusvalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 20.10.2022.
AMK-valintakoe järjestetään syksyllä ajalla 31.10.3.11.2022.
Syksyn yhteishaun kohteet:
https://opintopolku.fi/konfo/fi/haku?order=desc&size=20&sort=score&yhte…
Kommentit (1931)
Facebookissa ryhmä: Kuopio, keväällä aloittaville terveydenhoitajille 2023. Liittykää :)
Mitä ihmettä! Pääsin opiskelemaan fysioterapiaa monimuotoa laureaan sijalta 30. Tämä tapahtui siis eilen joten teillä jotka on vielä varasijoilla niin toivoa on!
Onko täällä hei Metropoliaan hyväksyttyjä?
Ohjeissa sanotaan, että pitää opiskelupaikan vastaanottamisen lisäksi ilmoittautua läsnäolevaksi. Miten se tapahtuu?
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä! Pääsin opiskelemaan fysioterapiaa monimuotoa laureaan sijalta 30. Tämä tapahtui siis eilen joten teillä jotka on vielä varasijoilla niin toivoa on!
Siis wau! Ja tätä ennen ei liikkunut varasija yhtään vai? Mulla on liikkunut nyt 7>5
Tarkoitus oli ilmoittautua tänään polkuopintoihin. Kone valmiina, nopein sivupäivitys katsottu. Painoin nappia tasan klo 9 tuloksena varasija 36. Että ei se polkuopintoihinkaan pääsy ole itsestäänselvyys onnistiko jotakuta polkuopintoihin ilmoittautuminen ja mille alalle?
Onkohan amm, lukio ja pääsykoejonoissa jotenkin eroja miten varasijat liikkuvat?
Vierailija kirjoitti:
Onko täällä hei Metropoliaan hyväksyttyjä?
Ohjeissa sanotaan, että pitää opiskelupaikan vastaanottamisen lisäksi ilmoittautua läsnäolevaksi. Miten se tapahtuu?
Linkki löytyy kun vastaanotat opiskelupaikan.
Vierailija kirjoitti:
Oho, paljon onnea! Oliko tuo todistusvalinnan vai pääsykokeiden varasijojen kautta?
Kolmelta sitten päättyy huomenna se opiskelupaikkojen vastaanotto. Päivittyyköhän tiedot sitten vasta seuraavana aamuna 🤪
mietin samaa, kyllästyny oottamiseen
Varasijalainen kirjoitti:
Kolmelta sitten päättyy huomenna se opiskelupaikkojen vastaanotto. Päivittyyköhän tiedot sitten vasta seuraavana aamuna 🤪
Pelkään pahinta, että maanantaina :)
Vierailija kirjoitti:
Varasijalainen kirjoitti:
Pelkään pahinta, että maanantaina :)
Lauantaina tulee, viikonloppunakin päivittyy.
Nyt tuli varasijalta paikka 😊 Alunperin varasija 4, terveydenhoitajan muuntokoulutus.
Vierailija kirjoitti:
Nyt tuli varasijalta paikka 😊 Alunperin varasija 4, terveydenhoitajan muuntokoulutus.
Paljon onnea sinullekin 🥰
Kysyn nyt varmaan itsestäänselvää asiaa mutta onko niin että jos tänään tulee valituksi varasijalta niin siitä pitäisi tulla klo 20 sähköposti vai tuleeko tieto paikasta vasta huomenna kun opintopolku päivittyy aamuisin, ilmeisesti kerran vuorokaudessa?
Tänään varasijalta paikka! Ei ensikertalaisena ja pelkällä todistusvalinnalla. Nyt alkoi alan vaihtaminen jännittämään, mutta hyvällä tavalla!
Voi kun harmittaa, että se ensikertalainen piti mennä tuhlaamaan. 19 pistettä enemmän ku alin hyväksytty, varasija 1 joka ei oo liikkunu yhtään.. hohhoi
Vierailija kirjoitti:
Voi kun harmittaa, että se ensikertalainen piti mennä tuhlaamaan. 19 pistettä enemmän ku alin hyväksytty, varasija 1 joka ei oo liikkunu yhtään.. hohhoi
Mulla oli 52 pistettä eroa alimpaan hyväksyttyyn ja roikuin varasijoilla ikuisuuden. Tällä viikolla pääsin vihdoin sisään! Toivottavasti sullakin nappaa huomenna.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla oli 52 pistettä eroa alimpaan hyväksyttyyn ja roikuin varasijoilla ikuisuuden. Tällä viikolla pääsin vihdoin sisään! Toivottavasti sullakin nappaa huomenna.
Hertti.. kyllä vaikuttaa vähä turhan paljon tää kiintiö. Mutta kiitos! 🥰 toivotaan
Minulla on jo yksi AMK-tutkinto ja siitä opintolainaa. Nyt pääsin opiskelemaan uudelle alalle joka oikeasti kiinnostaa.
Olen käyttänyt jo kaikki tukikuukaudet mutta olen oikeutettu aikuiskoulutustukeen. Osan ajasta olen opintovapaalla, osan taas työskentelen osittain.
Onko kellään kokemusta, että saako vanhalle opintolainalle lyhennysvapaata tällöin? Pankki vastasi, että Kela laittaa lainan tauolle, mutta entä jos en ole kelan tukiin oikeutettu..
Olisin kiitollinen jos jollain sattuisi olemaan kokemusta, stressaa että pääsenkö sittenkään aloittamaan opintoja