Yhteishaku & AMK-valintakoe syksy 2022
Syksyn yhteishaussa on tarjolla lähinnä AMK-kohteita, joten käydään keskustelua sekä yhteishausta että AMK-valintakokeessa samassa ketjussa.
Syksyn 2022 yhteishaku 31.8.14.9.2022.
Syksyn 2022 todistusvalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 20.10.2022.
AMK-valintakoe järjestetään syksyllä ajalla 31.10.3.11.2022.
Syksyn yhteishaun kohteet:
https://opintopolku.fi/konfo/fi/haku?order=desc&size=20&sort=score&yhte…
Kommentit (1931)
Yhdellä oli varasija liikahtanut noin tunti sitten.
Juu oli puolenpäivän jälkeen liikkunut sosionomi monimuoto Helsinki Diak 2 sijalla sekä Metropolia myös 🙃
Ai samperi hajoaa pää tän epävarmuuden kanssa 🤯 kahteen paikkaan varasija 1. Kolmanteen 4. Ja siihen ykkösvaihtoehtoon 10. Tulis jo lopulliset valinnat niin vois alkaa suunnittelee mitä tammikuussa tapahtuu...
On liikkuneet tänään! Valitettavasti kaikki muut, paitsi ne missä se varasija olisi vähän lähempänä, eli noista ei kauheasti taida olla hyötyä itelle ´:S
Mulla myös varasijat liikkuneet tänään. Kahteen 1. varasija.
Mullakin oli liikkunut metropolia tänään viidellä.
Nyt oli vipuseenkin päivittynyt paikan vastaanottaneita paljon. Vaikka on toinen varasija ni alkaa näyttää aika tosi huonolta😑
Miten nuo vastaanotetut paikat näkee vipusesta. Löydän vain vuoden 2022 ja ymmärsin, että se on tänä vuonna alkaneiden.. mitä mä en nyt ymmärrä 😆
Yamkkiin hakenut ja sijalla 4. Pelkäänpä, että sieltä kaikki ottavat paikan vastaan.
Vierailija kirjoitti:
Miten nuo vastaanotetut paikat näkee vipusesta. Löydän vain vuoden 2022 ja ymmärsin, että se on tänä vuonna alkaneiden.. mitä mä en nyt ymmärrä 😆
Yamkkiin hakenut ja sijalla 4. Pelkäänpä, että sieltä kaikki ottavat paikan vastaan.
No puhelimella ei mitään näekään.. Ainakaan mulla ei näy vuosi 2023 puhelimella, läppärillä näkyy.
Vierailija kirjoitti:
On liikkuneet tänään! Valitettavasti kaikki muut, paitsi ne missä se varasija olisi vähän lähempänä, eli noista ei kauheasti taida olla hyötyä itelle ´:S
Sama juttu mullakin 😅
Noniin eiköhän tuo lopullinen varasija ole itsellä tuolla 20 hujakoilla, nyt voinen lopettaa opintopolun kyttäämisen ja alkaa katsoa kohti kevään hakuja. Tsempit kaikille joilla vielä jännitettävää, ja see you seuraavassa keskusteluketjussa jotka sinne eksytte :D
Varasija 1 tällä hetkellä... Suutun jos ei tuosta enää liiku...
Vieläkään en ymmärrä, miten aloituspaikkoja on vähemmän mitä paikan vastaanottaneita.
Jos joku ensi vuonna lukee tätä ketjua ja yrittää selvittää, milloin ne varasijat alkoi liikkumaan niin vastaus on: ei ne alkaneet ollenkaan.
Itsellä liikkui yhdellä ennen kun kaikki tulokset oli julkistettu ja eilen myös yhdellä pykälällä, kun ihmiset pääsi vastaanottamaan paikkoja. Olen toisella varasijalla ja vaikea enää uskoa, että pääsen. Eli ei kannata odottaa, että mitään isoa liikehdintää tapahtuisi. Se on outoa. Syksyllä vähemmän hakijoita ja vähemmän aloituspaikkoja kun keväällä, liekö se syy.
Oli taas liikahtanut yhdellä varasijat. tosin ei siinä mikä olis lähimpänä.
Riippuu alasta. Sosionomiksi liikkui 10 sijaa.
Siinä kohtaa kun aletaan ottaan varasijoilta jo jengiä niin tuskin on enää kovin hyvät mahikset päästä sisään.. Ellei ole jo alkujaan varasijoilla 1-5.
Mikä mahdollisuus tässä vaiheessa päästä varasijoilta? Vaikka toiselta? Toiskertalaisena..
Nyt oli nytkähtänyt varasijat hieman.