Yhteishaku & AMK-valintakoe syksy 2022
Syksyn yhteishaussa on tarjolla lähinnä AMK-kohteita, joten käydään keskustelua sekä yhteishausta että AMK-valintakokeessa samassa ketjussa.
Syksyn 2022 yhteishaku 31.8.14.9.2022.
Syksyn 2022 todistusvalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 20.10.2022.
AMK-valintakoe järjestetään syksyllä ajalla 31.10.3.11.2022.
Syksyn yhteishaun kohteet:
https://opintopolku.fi/konfo/fi/haku?order=desc&size=20&sort=score&yhte…
Kommentit (1931)
Vierailija kirjoitti:
Sosionomi (monimuoto) ja en ole ensikertalainen. Toiseen olen 2. varasijalla ja toiseen 3. varasijalla. Ei taida kovin hyvä tämä tilanteeni olla.
Hyvät mahdollisuudet päästä :)
Eli olen varasijalla 1. hakutoiveeseen, mutta mut on hyväksytty 2. hakutoiveeseen. Nyt voisin raksittaa siihen 2. toiveeseen tuon kohdan "Otan tämän opiskelupaikan vastaan, mutta jään jonottamaan opiskelupaikkaa ylemmillä sijoilla olevista hakutoiveistani."
MUTTA entä jos en raksita sitä? Jos siis jään odottaamaan että varasijat liikkuvat mutta en vielä laita tuota raksia enkä ota vielä opiskelupaikkaa vastaan?
Niin miten se että laitan raksin tai en laita raksia eroavat toisistaan kun kummassakin tapauksessa joka tapauksessa odottelen että varasijat liikkuvat ja odottelen miten 1. toiveen kanssa käy?
Vierailija kirjoitti:
Eli olen varasijalla 1. hakutoiveeseen, mutta mut on hyväksytty 2. hakutoiveeseen. Nyt voisin raksittaa siihen 2. toiveeseen tuon kohdan "Otan tämän opiskelupaikan vastaan, mutta jään jonottamaan opiskelupaikkaa ylemmillä sijoilla olevista hakutoiveistani."
MUTTA entä jos en raksita sitä? Jos siis jään odottaamaan että varasijat liikkuvat mutta en vielä laita tuota raksia enkä ota vielä opiskelupaikkaa vastaan?
Niin miten se että laitan raksin tai en laita raksia eroavat toisistaan kun kummassakin tapauksessa joka tapauksessa odottelen että varasijat liikkuvat ja odottelen miten 1. toiveen kanssa käy?
En osaa vastata kysymykseesi mutta heitän jatkokysymyksen. Miksi et ruksisi kohtaa, että otat vastaan kakkos kohteen mutta jos ykköseen pääset niin siihen siinä tapauksessa?
Jos tänään saisikin varasijalta opiskelupaikan niin tuleeko siitä tieto vasta huomenna?
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa tuossa mitään tapahtuu, teit niin tai näin. Luulisin siis, että molemmat käy.
Mietin kun monimuoto-opiskelusta kerrotaan tän hakemani koulun sivuilla että opetusta on 2-4 päivää kuukaudessa kampuksella, mutta kun katsoin ryhmän lukkaria, niin näyttää olevan paljon enemmän :D
Jonkin verran kyllä vielä paikkoja vastaanottamatta. Odotellaanhan vielä. Perjantaina on dedikset paikan saaneilla.
Vierailija kirjoitti:
Mietin kun monimuoto-opiskelusta kerrotaan tän hakemani koulun sivuilla että opetusta on 2-4 päivää kuukaudessa kampuksella, mutta kun katsoin ryhmän lukkaria, niin näyttää olevan paljon enemmän :D
Minne kouluun hait?
Vierailija kirjoitti:
Voisin kuvitella, että vaihtoehto jättää raksittamasta on niitä varten, jotka eivät haluakkaan esim siihen 2:seen. Eli jos et raksita, 2. toive vapautuu varasijalla olevalle ja jos et pääse myöskään 1:een, sinulla ei ole opiskelupaikkaa mihinkään. Tämä puhdas arvaus, joten suosittelen tarkistamaan esim koulun hakupalvelusta.
Onko kukaan saanut vielä opiskelupaikkaa varasijalta? Jos on, niin miltä sijalta?
Tämä varasijoilla odottaminen, etenkin kun liikehdintää on ollut todella vähän, on kyllä tosi raskasta. Ensiksi olin toiveikas ja sitten se on hiljalleen kadonnut.. mutta pieni toivo elää vieläkin..
Eilen olon varasijalla 7. Tänä aamuna opintopolussa luki että olen saanut opiskelupaikan. Toivoa on 😊
Vierailija kirjoitti:
Eilen olon varasijalla 7. Tänä aamuna opintopolussa luki että olen saanut opiskelupaikan. Toivoa on 😊
Onnee! mikä ala ja koulu? Taidat olla ensikertalainen
Vierailija kirjoitti:
Siis wau! Onnea! :) Kiinnostaa myös mikä koulu ja ala sekä oletko ensikertalainen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis wau! Onnea! :) Kiinnostaa myös mikä koulu ja ala sekä oletko ensikertalainen.
Kiitos 😊 ensikertalainen Joo. Oamk tradenomi monimuotona 😊
Vierailija kirjoitti:
Mieletöntä! Hurjasti onnea!😍🎉
Tänä aamuna oli varasija liikahtanut yhdellä eli olen 1. varasijalla ensimmäiseen hakukohteeseeni. Jännää on!
Jättääköhän joku paikan vastaanottamisen sinne viimeiseen päivään?
itsellä oli liikahtanut yhdellä varasija. Nyt on varasijat 2 ja 5. Varmasti liikkuvat juuri tuon takarajan 2.12 jälkeen, mutta kuinka paljon ja mitkä varasijat ovat sitten kysymysmerkki.
Onko täällä ketään, jolla ei ole liikkunut mikään varasija vielä ollenkaan?