Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhteishaku & AMK-valintakoe syksy 2022

Vierailija
02.08.2022 |

Syksyn yhteishaussa on tarjolla lähinnä AMK-kohteita, joten käydään keskustelua sekä yhteishausta että AMK-valintakokeessa samassa ketjussa.

Syksyn 2022 yhteishaku 31.8.14.9.2022.
Syksyn 2022 todistusvalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 20.10.2022.
AMK-valintakoe järjestetään syksyllä ajalla 31.10.3.11.2022.

Syksyn yhteishaun kohteet:
https://opintopolku.fi/konfo/fi/haku?order=desc&size=20&sort=score&yhte…

Kommentit (1931)

Vierailija
1741/1931 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko täällä ketään, jolla ei ole liikkunut mikään varasija vielä ollenkaan?

Vierailija
1742/1931 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sosionomi (monimuoto) ja en ole ensikertalainen. Toiseen olen 2. varasijalla ja toiseen 3. varasijalla. Ei taida kovin hyvä tämä tilanteeni olla.

Hyvät mahdollisuudet päästä :)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1743/1931 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli olen varasijalla 1. hakutoiveeseen, mutta mut on hyväksytty 2. hakutoiveeseen. Nyt voisin raksittaa siihen 2. toiveeseen tuon kohdan "Otan tämän opiskelupaikan vastaan, mutta jään jonottamaan opiskelupaikkaa ylemmillä sijoilla olevista hakutoiveistani."

MUTTA entä jos en raksita sitä? Jos siis jään odottaamaan että varasijat liikkuvat mutta en vielä laita tuota raksia enkä ota vielä opiskelupaikkaa vastaan?

Niin miten se että laitan raksin tai en laita raksia eroavat toisistaan kun kummassakin tapauksessa joka tapauksessa odottelen että varasijat liikkuvat ja odottelen miten 1. toiveen kanssa käy?

Vierailija
1744/1931 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eli olen varasijalla 1. hakutoiveeseen, mutta mut on hyväksytty 2. hakutoiveeseen. Nyt voisin raksittaa siihen 2. toiveeseen tuon kohdan "Otan tämän opiskelupaikan vastaan, mutta jään jonottamaan opiskelupaikkaa ylemmillä sijoilla olevista hakutoiveistani."

MUTTA entä jos en raksita sitä? Jos siis jään odottaamaan että varasijat liikkuvat mutta en vielä laita tuota raksia enkä ota vielä opiskelupaikkaa vastaan?

Niin miten se että laitan raksin tai en laita raksia eroavat toisistaan kun kummassakin tapauksessa joka tapauksessa odottelen että varasijat liikkuvat ja odottelen miten 1. toiveen kanssa käy?

En osaa vastata kysymykseesi mutta heitän jatkokysymyksen. Miksi et ruksisi kohtaa, että otat vastaan kakkos kohteen mutta jos ykköseen pääset niin siihen siinä tapauksessa?

Vierailija
1745/1931 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos tänään saisikin varasijalta opiskelupaikan niin tuleeko siitä tieto vasta huomenna?

Vierailija
1746/1931 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tuskinpa tuossa mitään tapahtuu, teit niin tai näin. Luulisin siis, että molemmat käy.

Vierailija
1747/1931 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mietin kun monimuoto-opiskelusta kerrotaan tän hakemani koulun sivuilla että opetusta on 2-4 päivää kuukaudessa kampuksella, mutta kun katsoin ryhmän lukkaria, niin näyttää olevan paljon enemmän :D

Vierailija
1748/1931 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jonkin verran kyllä vielä paikkoja vastaanottamatta. Odotellaanhan vielä. Perjantaina on dedikset paikan saaneilla.

Vierailija
1749/1931 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mietin kun monimuoto-opiskelusta kerrotaan tän hakemani koulun sivuilla että opetusta on 2-4 päivää kuukaudessa kampuksella, mutta kun katsoin ryhmän lukkaria, niin näyttää olevan paljon enemmän :D

Minne kouluun hait?

Vierailija
1750/1931 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voisin kuvitella, että vaihtoehto jättää raksittamasta on niitä varten, jotka eivät haluakkaan esim siihen 2:seen. Eli jos et raksita, 2. toive vapautuu varasijalla olevalle ja jos et pääse myöskään 1:een, sinulla ei ole opiskelupaikkaa mihinkään. Tämä puhdas arvaus, joten suosittelen tarkistamaan esim koulun hakupalvelusta.

Vierailija
1751/1931 |
27.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko kukaan saanut vielä opiskelupaikkaa varasijalta? Jos on, niin miltä sijalta?

Vierailija
1752/1931 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä varasijoilla odottaminen, etenkin kun liikehdintää on ollut todella vähän, on kyllä tosi raskasta. Ensiksi olin toiveikas ja sitten se on hiljalleen kadonnut.. mutta pieni toivo elää vieläkin..

Vierailija
1753/1931 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eilen olon varasijalla 7. Tänä aamuna opintopolussa luki että olen saanut opiskelupaikan. Toivoa on 😊

Vierailija
1754/1931 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eilen olon varasijalla 7. Tänä aamuna opintopolussa luki että olen saanut opiskelupaikan. Toivoa on 😊

Onnee! mikä ala ja koulu? Taidat olla ensikertalainen

Vierailija
1755/1931 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis wau! Onnea! :) Kiinnostaa myös mikä koulu ja ala sekä oletko ensikertalainen.

Vierailija
1756/1931 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis wau! Onnea! :) Kiinnostaa myös mikä koulu ja ala sekä oletko ensikertalainen.

Kiitos 😊 ensikertalainen Joo. Oamk tradenomi monimuotona 😊

Vierailija
1757/1931 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mieletöntä! Hurjasti onnea!😍🎉

Vierailija
1758/1931 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänä aamuna oli varasija liikahtanut yhdellä eli olen 1. varasijalla ensimmäiseen hakukohteeseeni. Jännää on! 

Vierailija
1759/1931 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jättääköhän joku paikan vastaanottamisen sinne viimeiseen päivään?

Vierailija
1760/1931 |
28.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

itsellä oli liikahtanut yhdellä varasija. Nyt on varasijat 2 ja 5. Varmasti liikkuvat juuri tuon takarajan 2.12 jälkeen, mutta kuinka paljon ja mitkä varasijat ovat sitten kysymysmerkki.