Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteishaku & AMK-valintakoe syksy 2022

Vierailija
02.08.2022 |

Syksyn yhteishaussa on tarjolla lähinnä AMK-kohteita, joten käydään keskustelua sekä yhteishausta että AMK-valintakokeessa samassa ketjussa.

Syksyn 2022 yhteishaku 31.8.14.9.2022.
Syksyn 2022 todistusvalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 20.10.2022.
AMK-valintakoe järjestetään syksyllä ajalla 31.10.3.11.2022.

Syksyn yhteishaun kohteet:
https://opintopolku.fi/konfo/fi/haku?order=desc&size=20&sort=score&yhte…

Kommentit (1931)

Vierailija
1601/1931 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varasijalla 2 edelleen terveydenhoitajan muuntokoulutukseen. Taitaa olla parempi heittää jo hanskat tiskiin🤔

Vierailija
1602/1931 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tänäänkään varmaan tapahdu mitään? Onko tietoa mistä kouluista puuttuu vielä tulokset? Jotenki brutaalia kun täs on viikon ollu ku löysässä hirressä nyt eikä mitään tapahdu ja ihan viimiseen päivään asti pantataan tietoja.  Onneks huomenna on sit se päivä kun ne tulokset on oltava. Tsemppiä kaikille!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1603/1931 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Älkää nyt vielä heittäkö hanskoja tiskiin. Huomenna niitä paikkoja voi ilmeisesti alkaa hyväksymään, jolloin varasijat alkavat liikkumaan. 

Vierailija
1604/1931 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko huomenna jokin tietty aika, kun voi hyväksyä paikan?

Vierailija
1605/1931 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
1606/1931 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomattoman kärsimätöntä porukkaa. Jos 25.11. on se aikaraja jolloin kaikkien tulosten pitäisi tulla, niin täällä ollaan jo heittämässä hanskoja tiskiin. Kaikki koulut eivät ilmeisesti ole vielä ilmoittaneet tuloksista, siksi ne teidän varasijat ei liiku.

Vierailija
1607/1931 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Uskomattoman kärsimätöntä porukkaa. Jos 25.11. on se aikaraja jolloin kaikkien tulosten pitäisi tulla, niin täällä ollaan jo heittämässä hanskoja tiskiin. Kaikki koulut eivät ilmeisesti ole vielä ilmoittaneet tuloksista, siksi ne teidän varasijat ei liiku.

Etpä taida ymmärtää että näillä "uskomattoman kärsimättömillä" ihmisillä on tässä oma tulevaisuus kyseessä. Toivoisin ymmärrystä ennenkuin leimaat ketään, kiitos.

Vierailija
1608/1931 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vipusesta näkee paikan ilmoittaneet. Muutamassa koulussa ihan joltain yksittäiseltä alalta ei ole ilmoitettu tuloksia, mutta näyttäisi että 95% oli eilen tulokset tulleet.

Itse ihmettelen sitä, ettei isojen koulujen tulosten ilmoittamisen jälkeen liikahtaneet omat varasijat pienemmissä kouluissa lainkaan, mutta ei voi mitään.

Keväällä varasijat liikkui tosi paljon, siksi turhauttaa että nyt ei yhtään. Olen kolmalla varasijalla nyt, enkä usko että pääsen sisään, sillä jonkun pitäisi kieltäytyä paikasta, että pääsisin sisään asti, vaikka etenisin nyt ekalle varasijalle, on kouluun pääseminen epätodennäköistä enää, kun uusia paikkoja ei liiemmin ole.

Vierailija
1609/1931 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etpä taida ymmärtää että näillä "uskomattoman kärsimättömillä" ihmisillä on tässä oma tulevaisuus kyseessä. Toivoisin ymmärrystä ennenkuin leimaat ketään, kiitos.

Jos ei yhtä päivää tulevaisuus kestä, niin sitten kannattaa kyllä tarkastella mistä johtuu.

Vierailija
1610/1931 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vipusesta näkee paikan ilmoittaneet. Muutamassa koulussa ihan joltain yksittäiseltä alalta ei ole ilmoitettu tuloksia, mutta näyttäisi että 95% oli eilen tulokset tulleet.

Itse ihmettelen sitä, ettei isojen koulujen tulosten ilmoittamisen jälkeen liikahtaneet omat varasijat pienemmissä kouluissa lainkaan, mutta ei voi mitään.

Keväällä varasijat liikkui tosi paljon, siksi turhauttaa että nyt ei yhtään. Olen kolmalla varasijalla nyt, enkä usko että pääsen sisään, sillä jonkun pitäisi kieltäytyä paikasta, että pääsisin sisään asti, vaikka etenisin nyt ekalle varasijalle, on kouluun pääseminen epätodennäköistä enää, kun uusia paikkoja ei liiemmin ole.

Jos sun edessä on varasijalla ihminen jolla se koulutus on vaikka kolmannella sijalla ja se on päässyt tokaan vavihtoehtoonsa niin ei se ole päässyt sitä vielä hyvväksymään, ja se varasija ei voi vapautua. Nythän on hyväksynyt paikan vasta ne jotka on päässeet ekana olleeseen kohteeseensa

Vierailija
1611/1931 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos ei yhtä päivää tulevaisuus kestä, niin sitten kannattaa kyllä tarkastella mistä johtuu.

Nyt ihan oikeasti! Täällä on ihmisiä jotka hakevat joka vuosi kouluun eivätkä pääse, se on erittäin turhauttavaa ja masentavaa... Ei ihme että kärsivällisyys on siis koetuksella!

Vierailija
1612/1931 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä kohtaa Vipusesta näkee noita? Antakaa koordinaatteja?

Vierailija
1613/1931 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mistä kohtaa Vipusesta näkee noita? Antakaa koordinaatteja?

https://vipunen.fi/fi-fi/_layouts/15/xlviewer.aspx?id=/fi-fi/Raportit/H…

Vasemmalta valitsee 2023 

Vierailija
1614/1931 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos sun edessä on varasijalla ihminen jolla se koulutus on vaikka kolmannella sijalla ja se on päässyt tokaan vavihtoehtoonsa niin ei se ole päässyt sitä vielä hyvväksymään, ja se varasija ei voi vapautua. Nythän on hyväksynyt paikan vasta ne jotka on päässeet ekana olleeseen kohteeseensa

Kyllä. Mutta: jos saa opiskelupaikan vaikka tokaa vaihtoehtoon, ei sitä aiempaa paikkaa enää varata. Itse pääsin neljänteen vaihtoehtoon, viidennen kohdalla lukee peruuntunut, eli sitä ei varata minulle. Eli jos huomenna hyväksyn kolmannen vaihtoehtoni, vapautuu kahden ylemmän paikan varasijat muille, mutta ei se opiskelupaikkaa tuo. Elle joku kieltäydy omasta paikastaan.

Vierailija
1615/1931 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyllä. Mutta: jos saa opiskelupaikan vaikka tokaa vaihtoehtoon, ei sitä aiempaa paikkaa enää varata. Itse pääsin neljänteen vaihtoehtoon, viidennen kohdalla lukee peruuntunut, eli sitä ei varata minulle. Eli jos huomenna hyväksyn kolmannen vaihtoehtoni, vapautuu kahden ylemmän paikan varasijat muille, mutta ei se opiskelupaikkaa tuo. Elle joku kieltäydy omasta paikastaan.

Aivan totta!

Vierailija
1616/1931 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minut hyväksyttiin 3. toiveeseeni mutta en pääse vastaanottamaan sitä koska 2.toiveessa olen varasijalla4.

Mutta- tuohon 3.toiveeseeni näkyy olevan paikkoja 33 ja paikan vastaanottaneitakin jo 33??

Enkö siis pääsekkään vastaanottamaan sitä paikkaa jos 2.hakuni ei toteudu?

Vierailija
1617/1931 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minut hyväksyttiin 3. toiveeseeni mutta en pääse vastaanottamaan sitä koska 2.toiveessa olen varasijalla4.

Mutta- tuohon 3.toiveeseeni näkyy olevan paikkoja 33 ja paikan vastaanottaneitakin jo 33??

Enkö siis pääsekkään vastaanottamaan sitä paikkaa jos 2.hakuni ei toteudu?

Korjaus: aloituspaikkoja onkin vain 30, mutta valittuja 33 ja paikanvastaanottaneita 33😳

Vierailija
1618/1931 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitenköhän tämä menee opintovapaan kanssa, kun olen nyt kuukauden opintovapaalla työharjoittelun takia mutta hakenut toiseen kouluun. Jos pääsen tuohon toiseen kouluun, se on päiväopinnot ja tarvitsen siihen totta kai opintovapaata, mutta luin että työnantajan ei tarvitse myöntää vapaata, jos edellisestä opintovapaasta on alle kuusi kuukautta?

Vierailija
1619/1931 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se silti muuta sitä tosiasiaa, että 25.11 tulevat ne tulokset, eivät yhtään sen aikaisemmin, vaikka kuinka olisi oma tulevaisuus kyseessä.

Vierailija
1620/1931 |
24.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten voi olla aloituspaikkoja 1015 ja valittuja 1248?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi neljä kahdeksan