Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteishaku & AMK-valintakoe syksy 2022

Vierailija
02.08.2022 |

Syksyn yhteishaussa on tarjolla lähinnä AMK-kohteita, joten käydään keskustelua sekä yhteishausta että AMK-valintakokeessa samassa ketjussa.

Syksyn 2022 yhteishaku 31.8.14.9.2022.
Syksyn 2022 todistusvalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 20.10.2022.
AMK-valintakoe järjestetään syksyllä ajalla 31.10.3.11.2022.

Syksyn yhteishaun kohteet:
https://opintopolku.fi/konfo/fi/haku?order=desc&size=20&sort=score&yhte…

Kommentit (1931)

Vierailija
741/1931 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäiskö odottaa ensin tuota valintakoepalkkia ensin vai voiko olla niin että tuloksia tulee samalla kertaa?

Vierailija
742/1931 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ainakin sinne Vipuseen tulee sitten kai alimmat hyväksytyt pisteet.

Ok! Pitää koettaa tutkia asiaa tulosten tullessa, josko näkyisi siellä, jos ei opintopolussa näy.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
743/1931 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Nyt on tullut Turun AMK (itsellä alana fysioterapeutti) kohdalle valintakoepalkki, mutta Laureaan (tradenomi) kohdalle ei ole vielä tullut 😅 Muihin kouluihin (metropolia, haaga-helia) ei ole tullut mitään myöskään, mutta niihin en odotakaan tulevan kuin aikaisintaan perjantaina.

Ehkä pääsit sinne Turkuun? Oliko se sulla ylimpänä?

Mille tradenomilinjalle hait? Niitäkin näkyy olevan useita.

En usko että tämä merkkaa mitään vaikka valintakoepalkki tuli näkyviin. Turku oli viimeinen eli 6. vaihtoehto. Ja hain tietojen käsittely tradenomiksi.

Vierailija
744/1931 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitenhän kun oon osapäivätyössä, josta mulle jää käteen 1100€.. saankohan mä mitään tukea lisäksi? Nythän oon saanut liiton rahaa, niin mietin saanko opintotukea.

Kaikkia mahdollisia rahoja ei saa yhtä aikaa :D Siis jos alat opiskeleen niin voi olla että sut katsotaan päätoimiseksi opiskelijaksi ja silloin saat tyyliin sen 500€/kk :/ Tietty enemmän jos haluat ottaa opintolainaa.. Mutta en tiedä sun tilanteesta täysin miten se menisi, mutta mulla menis noin koska en kyllä voisi jatkaa töiden tekoa ainakaan 5pvä/viikossa jos pääsen kouluun..

Mä aion siis jatkaa normaalisti tätä osapäivätyötä. Eli tienaan sen 1100/kuussa. Toivon että saisin siihen vielä pari satkua opintotukea...

En tiedä, mutta voisitkohan olla oikeutettu asumistukeen?

Vierailija
745/1931 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ok! Pitää koettaa tutkia asiaa tulosten tullessa, josko näkyisi siellä, jos ei opintopolussa näy.

Opintopolkuun tulee kyllä valintakokeen pisteet näkyviin (ja jos tulee hylätty niin näet pisteet mutta myös sen että miksi koko koe hylättiin esim. englannin osio), sitten näet alimmat pisteet millä on päässyt valintakokeella kouluun (monesti liikkuvat vielä hieman kun varasijat liikkuvat) 😊

Vierailija
746/1931 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tän palkkiteorian mukaan ite olisin pääsemässä Laureaan. Ai kamala kun vatsassa vääntää tää odotus, ihan sietämätöntä! 😂

Vierailija
747/1931 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

laureassa paikka myös mulle  valintakokeella 

Vierailija
748/1931 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama juttu, Laureaan näyttäisi teorian mukaan olevan paikka tulossa

Vierailija
749/1931 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisi mielenkiintoista tietää nyt kun on monia jolla tämä palkkiteoria näyttää kouluun pääsyä, että pääseekö sitten oikeasti 😁

Vierailija
750/1931 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palkkiteoria kirjoitti:

Palkkiteoria:

Palkit: Kohta johon tulee näkyviin tulokset. Kun palkki tulee näkyviin, tuloksia voi odotella 1pv-1vko sisällä.

Palkkiteoria: Alemmista hakupaikoista häviää varasijat, jolloin olet todennäköisesti päässyt ylempään hakukohteeseen. Viimeisimpään hakukohteeseen palkkiteoria ei ole mahdollinen.

Tämän luotettavuus on ehkä 70%, joten en heittäisi vielä hanskoja tiskiin jos tämä ei omalle kohdalle osu. 

Eli jos viimeisessä (6.) hakukohteessa näkyy vielä varasijalla olo, niin silti palkkiteoria olis mahdollinen? :D oon niin confused

Vierailija
751/1931 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla ei ole ykköshakukohteessa ollenkaan palkkia. 2.kohteessa on palkki ja varasijasijoitus näkyvissä ja 3-6.kohteissa varasijat lähti pois kun niihin ilmestyi palkki valintakoetuloksia varten.

Vierailija
752/1931 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitäis kysyä opintopolulta et miten tuon palkkiteorian kanssa oikeesti on, kun en itse siihen usko 😅

Vierailija
753/1931 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Opintopolkuun tulee kyllä valintakokeen pisteet näkyviin (ja jos tulee hylätty niin näet pisteet mutta myös sen että miksi koko koe hylättiin esim. englannin osio), sitten näet alimmat pisteet millä on päässyt valintakokeella kouluun (monesti liikkuvat vielä hieman kun varasijat liikkuvat) 😊

Aa! Käytän ensimmäistä kertaa näitä sivuja, niin en niin "sivulla" vielä 😂

Oma etukäteisarvio on, että läpäisin kaikki osiot, mutta sain suunnilleen puolet pisteistä, mikä tuskin riittää mihinkään.

Vierailija
754/1931 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ei ole vielä lainkaan mitään palkkia näkyvissä, niin onko nyt sillain, että tuskin on mitään tulosta tulossa? Eli pitääkö palkki olla ensin ja sitten vasta päivän parin päästä tulee tulokset?

Vierailija
755/1931 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos ei ole vielä lainkaan mitään palkkia näkyvissä, niin onko nyt sillain, että tuskin on mitään tulosta tulossa? Eli pitääkö palkki olla ensin ja sitten vasta päivän parin päästä tulee tulokset?

Tämä vaihtelee todella paljon. Joskus ei kerkeä tulla palkkia näkyviin, joskus menee päivä ja joskus viikkokin 😅

Vierailija
756/1931 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä ihmeen palkki? Mistä palkista täällä puhutaan?

Vierailija
757/1931 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt on kai Vipuseen päivittyny montako on ottanut paikan vastaan tai en ainakaan aiemmin nähnyt kuin hakijamäärät.

Vierailija
758/1931 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Nyt on kai Vipuseen päivittyny montako on ottanut paikan vastaan tai en ainakaan aiemmin nähnyt kuin hakijamäärät.

Mietin eilen kun katsoin tuota vipusta, että miten siellä oli paikan vastaanottaneet määrät jo olemassa, kun valinta on kesken.

Vierailija
759/1931 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten tämä palkkiteoria meni :D mulla on 1. vaihtoehdossa näkyvissä valintakoepalkki. Muista hakukohteista on palkki kadonnut. Onko tämä hyvä merkki?

Vierailija
760/1931 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo palkkiteorian mukaan olisit pääsemässä 1.vaihtoehtoon

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kuusi