Yhteishaku & AMK-valintakoe syksy 2022
Syksyn yhteishaussa on tarjolla lähinnä AMK-kohteita, joten käydään keskustelua sekä yhteishausta että AMK-valintakokeessa samassa ketjussa.
Syksyn 2022 yhteishaku 31.8.14.9.2022.
Syksyn 2022 todistusvalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 20.10.2022.
AMK-valintakoe järjestetään syksyllä ajalla 31.10.3.11.2022.
Syksyn yhteishaun kohteet:
https://opintopolku.fi/konfo/fi/haku?order=desc&size=20&sort=score&yhte…
Kommentit (1931)
Mä en saa mitään opintotukea, joten täytyy työnteolla elättää perhettä opintojen ohessa. Aikuisopintotukea ehkä voisin saada syksystä eteenpäin, kun sitten olen ollut vuoden samalla työnantajalla, mutta toisaalta se on niin pieni raha lopulta, etten tiedä kannattaako. Hoitoala on kyllä hyvä sivubisnes opiskelijalle, kun töitä riittää just niin paljon ja silloin kun on tarve, niin luotto on kova siihen, että homma järjestyy. Sain myös perinnön viime vuonna, mikä on hyvä puskuri, jos ihan paniikki iskee. Mieluiten silti säästäisin ne tulevan talon rakentamiseen.
Palkkiteoria:
Palkit: Kohta johon tulee näkyviin tulokset. Kun palkki tulee näkyviin, tuloksia voi odotella 1pv-1vko sisällä.
Palkkiteoria: Alemmista hakupaikoista häviää varasijat, jolloin olet todennäköisesti päässyt ylempään hakukohteeseen. Viimeisimpään hakukohteeseen palkkiteoria ei ole mahdollinen.
Tämän luotettavuus on ehkä 70%, joten en heittäisi vielä hanskoja tiskiin jos tämä ei omalle kohdalle osu.
Nyt on tullut Turun AMK (itsellä alana fysioterapeutti) kohdalle valintakoepalkki, mutta Laureaan (tradenomi) kohdalle ei ole vielä tullut 😅 Muihin kouluihin (metropolia, haaga-helia) ei ole tullut mitään myöskään, mutta niihin en odotakaan tulevan kuin aikaisintaan perjantaina.
HAMKilla ei näy vielä edes koko valintakoepalkkia. 🤷🏻 Huoh. Loppuis jo tää tuskainen odottelu, ja tulis se pettymys kun ei pääse kouluun.
Mitenhän kun oon osapäivätyössä, josta mulle jää käteen 1100€.. saankohan mä mitään tukea lisäksi? Nythän oon saanut liiton rahaa, niin mietin saanko opintotukea.
Vierailija kirjoitti:
Mitenhän kun oon osapäivätyössä, josta mulle jää käteen 1100€.. saankohan mä mitään tukea lisäksi? Nythän oon saanut liiton rahaa, niin mietin saanko opintotukea.
Kannattaa kysyä suoraan Kelalta, niin saa kunnon vastauksen
Mitenköhän sitä vois nyt lopettaa ton opintopolun tarkkailun. Kävis jatkossa vaan kaks kertaa päivässä, kunnes tulokset tulee. Alkaa pää hajoaan meinaan tässä hommassa..
Ei taida tulla tänään mitään :( Vai tuleeko enää iltapäivällä
Vierailija kirjoitti:
Viime vuoden ketjua selatessa vaikutti et suurin osa tuloksista tuli vasta puolen päivän jälkeen 😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Viime vuoden ketjua selatessa vaikutti et suurin osa tuloksista tuli vasta puolen päivän jälkeen 😅
Nouuuu... eli ei voi lopettaa opintopolun päivitystä vielä(kään) 😀
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nouuuu... eli ei voi lopettaa opintopolun päivitystä vielä(kään) 😀
Jep ei todella voi 😂
Vierailija kirjoitti:
Nyt on tullut Turun AMK (itsellä alana fysioterapeutti) kohdalle valintakoepalkki, mutta Laureaan (tradenomi) kohdalle ei ole vielä tullut 😅 Muihin kouluihin (metropolia, haaga-helia) ei ole tullut mitään myöskään, mutta niihin en odotakaan tulevan kuin aikaisintaan perjantaina.
Ehkä pääsit sinne Turkuun? Oliko se sulla ylimpänä?
Mille tradenomilinjalle hait? Niitäkin näkyy olevan useita.
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia mahdollisia rahoja ei saa yhtä aikaa :D Siis jos alat opiskeleen niin voi olla että sut katsotaan päätoimiseksi opiskelijaksi ja silloin saat tyyliin sen 500€/kk :/ Tietty enemmän jos haluat ottaa opintolainaa.. Mutta en tiedä sun tilanteesta täysin miten se menisi, mutta mulla menis noin koska en kyllä voisi jatkaa töiden tekoa ainakaan 5pvä/viikossa jos pääsen kouluun..
Klo. 12.00 ja Laureasta ei mitään.... oikeestikko pitää vielä se viikko odottaa 😭
Eipä tässä oikein mitään jännitettävää, kun tietää, ettei tule pääsemään sisään, koe meni niin penkin alle 😀 Mut olis kiva tietää miten kauas jäi valituksitulemisesta, näkeekö sitä sieltä sivuilta tulosten tullessa, vai onko vain "ei hyväksytty" ja pisteet?
Ainakin sinne Vipuseen tulee sitten kai alimmat hyväksytyt pisteet.
Olin ensimmäistä kertaa tekemässä uudistetun valintakokeen ja todella ylpeä, jos menee edes läpi englannin osalta.
Hakijoita oli tänä syksynä ennätysmäärä ja tunneäly tehtävän kanssa sekoiltiin alentamalla kokonaispisteet... Ehkä tulokset tulevat silti vuorokauden sisällä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaikkia mahdollisia rahoja ei saa yhtä aikaa :D Siis jos alat opiskeleen niin voi olla että sut katsotaan päätoimiseksi opiskelijaksi ja silloin saat tyyliin sen 500€/kk :/ Tietty enemmän jos haluat ottaa opintolainaa.. Mutta en tiedä sun tilanteesta täysin miten se menisi, mutta mulla menis noin koska en kyllä voisi jatkaa töiden tekoa ainakaan 5pvä/viikossa jos pääsen kouluun..
Mä aion siis jatkaa normaalisti tätä osapäivätyötä. Eli tienaan sen 1100/kuussa. Toivon että saisin siihen vielä pari satkua opintotukea...
Palkkiteoria kirjoitti:
Palkkiteoria:
Palkit: Kohta johon tulee näkyviin tulokset. Kun palkki tulee näkyviin, tuloksia voi odotella 1pv-1vko sisällä.
Palkkiteoria: Alemmista hakupaikoista häviää varasijat, jolloin olet todennäköisesti päässyt ylempään hakukohteeseen. Viimeisimpään hakukohteeseen palkkiteoria ei ole mahdollinen.
Tämän luotettavuus on ehkä 70%, joten en heittäisi vielä hanskoja tiskiin jos tämä ei omalle kohdalle osu.
Mulla ei tosiaan edes ole varasijoja tmv koska en ole mukana kuin pelkällä valintakokeella. Minulla on suoritettuna lukion oppimäärä ei ylioppilastodistusta.
Joten ehkä siksikin näyttää eriltä.
Kiitos kuitenkin kun selvensit!
Niinpä! Tuskasta tää kyllä..