Yhteishaku & AMK-valintakoe syksy 2022
Syksyn yhteishaussa on tarjolla lähinnä AMK-kohteita, joten käydään keskustelua sekä yhteishausta että AMK-valintakokeessa samassa ketjussa.
Syksyn 2022 yhteishaku 31.8.14.9.2022.
Syksyn 2022 todistusvalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 20.10.2022.
AMK-valintakoe järjestetään syksyllä ajalla 31.10.3.11.2022.
Syksyn yhteishaun kohteet:
https://opintopolku.fi/konfo/fi/haku?order=desc&size=20&sort=score&yhte…
Kommentit (1931)
Laurean kohdalle ilmestynyt amk- valintakoe kohta ja perässä viiva ja toinenkin ja opiskelijavalinta kesken.. Mahtaneekohan viivat tarkoittaa, että koe hylätty :, (
Vierailija kirjoitti:
Laurean kohdalle ilmestynyt amk- valintakoe kohta ja perässä viiva ja toinenkin ja opiskelijavalinta kesken.. Mahtaneekohan viivat tarkoittaa, että koe hylätty :, (
Ei vaan ettei tuloksia ole julkaistu. Kyllä siihen tulee teksi jossa lukee hylätty ja minkä osion takia jos on hylätty
Välttämättä mikään palkki tai viiva ei merkitse yhtään mitään. Ei kannata innostua eikä masentua etukäteen.
Oon ensimmäistä kertaa mukana tämän tyyppisessä haussa ja nyt ihmetyttää todistusvalinnan (YO) tulokset. Mulla on kuusi hakuvalintaa, joista kahdessa todistusvalinnan pisteet on suuremmat kuin alimmat hyväksytyt pisteet. Silti olen varasijalla miljoona. Mikä juju näissä todistusvalinnoissa on? Vai oonko liian fossiili todistusvalintaan vuoden 2012 yo-todistuksella? :D
No onneksi huomenna on taas uusi päivä ja aikaa taas jännitellä josko tänään :)
Onko kukaan täällä hakemassa Haaga-Heliaan AMK-kokeella? Näkyykö teillä opintopolussa jotain sen kohdalla?
Vierailija kirjoitti:
Oon ensimmäistä kertaa mukana tämän tyyppisessä haussa ja nyt ihmetyttää todistusvalinnan (YO) tulokset. Mulla on kuusi hakuvalintaa, joista kahdessa todistusvalinnan pisteet on suuremmat kuin alimmat hyväksytyt pisteet. Silti olen varasijalla miljoona. Mikä juju näissä todistusvalinnoissa on? Vai oonko liian fossiili todistusvalintaan vuoden 2012 yo-todistuksella? :D
Siis mäkään en oo hakenut todistuksella ja yo:n kohdalla oon sijalla 144 :D Valmistuin jo 2008 :P
Vierailija kirjoitti:
Esimerkki:
Todistusvalintojen tullessa asetuit varasijoille ja siitä lähtien valintakohteissa on ainoastaan näkynyt esim. varasija 56 todistusvalinnan kohdalla.
Nyt johonkin valintakohteesseen on ilmestynyt uusi "palkki" ja siinä näkyy vielä toistaiseksi pelkkä "-",
MUTTA
Palkkiteorian mukaan jos jostain valintakohteista on kadonnut todistusvalinta varasija ja tilalla lukee "opiskelija valinta kesken" tämä meinaisi sitä, että olet päässyt siihen kohteeseen mikä on niiden yläpuolella esimerkiksi:
1. todistusvalinta varasija 36 opiskelija valinta kesken
pääsykoe opiskelija valinta kesken
2. todistusvalinta varasija 45 opiskelija valinta kesken
pääsykoe. opiskelija valinta kesken
3. todistusvalinta - opiskelija valinta kesken
4. todistusvalinta - opiskelija valinta kesken
Tämän esimerkin mukaan olisit palkkiteorialla päässyt kohteeseen nro 2
Koittakaa kuitenkin muistaa, että tämä on vain teoria :))))
No huhhuh mitä teorioita :DD Miks oikeesti kylvää jengiin jotain kauhukuvia? Jos opiskelijavalinta on kesken niin sitten se on kesken. Kyllä ne tulokset sieltä tulee kun on tullakseen.
Ootteko ensikertalaisia vai ei, te joilla suuremmat pisteet kuin hyväksytyillä. Mulla on kans huomattavasti suuremmat pisteet yo-todistuksella (136) kuin alimmat hyväksytyt (98)...
Ilmeisesti olet toissijainen hakija ja sulla siis on jo joku korkeakoulututkinto. Tällöin meet eri todistusvalintajonossa sisään kuin ensikertalaiset.
Mullakin on kahteen kohteeseen monta kymmentä pistettä paremmat pisteet kuin alimmat hyväksytyt ja olen vain varasijoilla. Alimpiin kohteisiin pääsin (tai siis käytännössä toki vain kolmanteen vaihtoehtoon).
Ahaa, aivan. Aikaisempi tutkinto siis selittänee tämän, kiitos! :D
Vierailija kirjoitti:
Onko kukaan täällä hakemassa Haaga-Heliaan AMK-kokeella? Näkyykö teillä opintopolussa jotain sen kohdalla?
Ei näy. Sellainen ohut palkki on yo ja amistodistus kohtien alla, mutta tuskin merkitsee mitään..
Mitä teillä lukee kun menette omaan Opintopolkuun, avaatte kaikki lisätiedot, painatte oikeanpuoleista hiirtä, painatte tarkista, ja sieltä Layout. Itse selailin noita ihme tietokonekoodeja mistä en ymmärrä mitään, mutta siellä kyllä kaiken keskellä lukee div.hakutoive.ng-scope.hakutoive--ei hyvaksytty... Voiko tää nyt sit tarkoittaa jotain, kun kaikissa kohdissa lukee noin :( Emmä tiedä miten tuo tietotekniitta ja koodaus toimii sitten lopulta :(
Liisa34 kirjoitti:
Mitä teillä lukee kun menette omaan Opintopolkuun, avaatte kaikki lisätiedot, painatte oikeanpuoleista hiirtä, painatte tarkista, ja sieltä Layout. Itse selailin noita ihme tietokonekoodeja mistä en ymmärrä mitään, mutta siellä kyllä kaiken keskellä lukee div.hakutoive.ng-scope.hakutoive--ei hyvaksytty... Voiko tää nyt sit tarkoittaa jotain, kun kaikissa kohdissa lukee noin :( Emmä tiedä miten tuo tietotekniitta ja koodaus toimii sitten lopulta :(
Eikös tuo viittaa noihin todistuvalinnan tilanteeseen? Jos sen tekstin päällä vie hiirtä niin näkee kai mihin kohtaan se viittaa.
Esimerkki:
Todistusvalintojen tullessa asetuit varasijoille ja siitä lähtien valintakohteissa on ainoastaan näkynyt esim. varasija 56 todistusvalinnan kohdalla.
Nyt johonkin valintakohteesseen on ilmestynyt uusi "palkki" ja siinä näkyy vielä toistaiseksi pelkkä "-",
MUTTA
Palkkiteorian mukaan jos jostain valintakohteista on kadonnut todistusvalinta varasija ja tilalla lukee "opiskelija valinta kesken" tämä meinaisi sitä, että olet päässyt siihen kohteeseen mikä on niiden yläpuolella esimerkiksi:
1. todistusvalinta varasija 36 opiskelija valinta kesken
2. todistusvalinta varasija 45 opiskelija valinta kesken
pääsykoe. opiskelija valinta kesken
3. todistusvalinta - opiskelija valinta kesken
4. todistusvalinta - opiskelija valinta kesken
Tämän esimerkin mukaan olisit palkkiteorialla päässyt kohteeseen nro 2
Koittakaa kuitenkin muistaa, että tämä on vain teoria :))))