Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Yhteishaku & AMK-valintakoe syksy 2022

Vierailija
02.08.2022 |

Syksyn yhteishaussa on tarjolla lähinnä AMK-kohteita, joten käydään keskustelua sekä yhteishausta että AMK-valintakokeessa samassa ketjussa.

Syksyn 2022 yhteishaku 31.8.14.9.2022.
Syksyn 2022 todistusvalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 20.10.2022.
AMK-valintakoe järjestetään syksyllä ajalla 31.10.3.11.2022.

Syksyn yhteishaun kohteet:
https://opintopolku.fi/konfo/fi/haku?order=desc&size=20&sort=score&yhte…

Kommentit (1931)

Vierailija
701/1931 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

näkeekö jo jostain kuinka paljon on ollut minnekin hakijoita?

Vipunen.. Itse googlettanut vipunen hakeneet valitut. Tympeä sivu käyttää..

Vipusessa ei näy AMKin ala kohtaisia hakijoita niinku yliopistoihin näkyy?

Vierailija
702/1931 |
15.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

näkeekö jo jostain kuinka paljon on ollut minnekin hakijoita?

Vipunen.. Itse googlettanut vipunen hakeneet valitut. Tympeä sivu käyttää..

Vipusessa ei näy AMKin ala kohtaisia hakijoita niinku yliopistoihin näkyy?

Vipunen on vähän hankala käyttää ja puhelimella suorastaan mahdoton. En ainakaan itse saa sitä kovin hyvin toimimaan puhelimella.

Harmi kun tänne ei voi laittaa kuvia koska haluaisin nähdä tuon palkki -teorian. Mutta te kenellä näkyy jtn muutoksia ja nimeomaan tämä palkki niin onko teillä vain valintakoe vai myös todistukset? Itselläni on vain valintakoe. Todistukset surkeat.

Yritän ymmärtää miltä näyttää mutta haluaisin nähdä miltä se konkreettisesti näyttää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
703/1931 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kello 7 ei minulla ainakaan muita muutoksia Opintopolussa kuin Metropolian todistusvalinnan varasija liikkunut 5 sijaa ja Laurean 3 sijaa.

Vierailija
704/1931 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huoh.. Jotenkin tuntuu, että tuskinpa tänäänkään mitään tulee.. alkaa jo väsyttään tää..

Vierailija
705/1931 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Huoh.. Jotenkin tuntuu, että tuskinpa tänäänkään mitään tulee.. alkaa jo väsyttään tää..

Ite ootan et tänään tulis jostain ns. pienemmistä tuloksia. Sit metropolia ja laurea (joihin ite hain) tulis vasta aikaisintaan pe.

Vierailija
706/1931 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsemppiä kaikille odotukseen! Jos viime vuoden rytmi pitää paikkaansa, niin jostain pitäisi tulla tänään. Tällä viikolla varmasti tulee jostain, joten ei enää pitkää odotusta meillä. Turhauttavaa se on käydä joka välissä opintopolussa, yritän pystyä tänään vaan parin tunnin välein tsekkaamaan..

Vierailija
707/1931 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viimeksi kun olen hakenut korkeakouluun (viime vuosituhannen puolella!), piti odotella hyväksymis/hylkäämiskirjettä kotiin. Silloin kirjeet kulkivat sentään luvatussa aikataulussa, eli olivat yleensä lähettämistä seuraavana arkipäivänä perillä.

Huhuna kulki, että hyväksyttyjen kirje on paksu ja hylättyjen ohut. Eli hyväksyttyjen kirjeessä olisi useampi arkki ohjeita ja lomakkeita. Voi sitä pettymyksen määrää, kun posti toi yliopiston logokuoren, joka oli ohut. En edes pystynyt avaamaan sitä heti. Illalla vanhemmat pakottivat avaamaan sen, ja mä sain kuin sainkin paikan! Se paksumpi ohjekirje tuli vasta sitten, kun olin ilmoittanut ottavani paikan vastaan.

Tuli vaan tuosta palkkiteoriasta mieleen.

Vierailija
708/1931 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vielä tuloksia, terv. Se Xamkiin, Labiin ja Humakiin hakenut 😄

Vierailija
709/1931 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä hain Metropoliaan ja Diakoniaan. Vielä hiljaista!

Vierailija
710/1931 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä hain Metropoliaan ja Diakoniaan. Vielä ei mitään!

Vierailija
711/1931 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täällä Lab ja Laurea, ei muutoksia suuntaan taikka toiseen.

Vierailija
712/1931 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko teillä kaikilla Laureaan hakeneilla Laurean alapuolella olevista kohteista kadonnut varasijat, vai onko joku jolla ei ole kadonnut?

Mä hain Xamk, Laurea, Oulu ja Lapin amk. Laurea on ainoa mihin on tullut koe-palkki. Ja tosiaan sen alla olevista Oulusta ja Lapista katosi varasijat.

Olen ei-ensikertalainen, joten vähän hankala uskoa että olisin päässyt sisään

Vierailija
713/1931 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksiköhän Xamkin kohdalla ei ole ollenkaan sitä "lisätiedot" kohtaa?

Vierailija
714/1931 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksiköhän Xamkin kohdalla ei ole ollenkaan sitä "lisätiedot" kohtaa?

Ei ole mullakaan Laurean kohdalla. Epäilen, että johtuu siitä, että valintatulosten eteen ei ole vielä tehty mitään 😄 hain yamk ja nähtävästi nyt eka tarkistelevat ja ilmoittelevat amk-tuloksia.

Vierailija
715/1931 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hain Laureaan ja Labiin ja molemmissa näkyy vielä varasijat. Minä myös ei-ensikertalainen ja vain verkkokoulutuksiin hain, joten toiveet ei ole pääsyn suhteen kovin korkealla...

Vierailija
716/1931 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hain Laureaan ja Labiin ja molemmissa näkyy vielä varasijat. Minä myös ei-ensikertalainen ja vain verkkokoulutuksiin hain, joten toiveet ei ole pääsyn suhteen kovin korkealla...

Mä hain verkko- ja monimuoto. Yksi monimuoto on Torniossa, pitää käydä paikan päällä 1-6 kertaa lukukaudessa. Asun Uudellamaalla. Toivon että pääsen jonnekin muualle, Lapin reissut toki olis ihan kivoja, mutta suurperheen äitinä näen haasteita. :D

Vierailija
717/1931 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mä hain verkko- ja monimuoto. Yksi monimuoto on Torniossa, pitää käydä paikan päällä 1-6 kertaa lukukaudessa. Asun Uudellamaalla. Toivon että pääsen jonnekin muualle, Lapin reissut toki olis ihan kivoja, mutta suurperheen äitinä näen haasteita. :D

Niinpä 😅 Ja päiväopiskelukin olisi oikein mukavaa, mutta ei perheellisenä mitenkään taloudellisesti mahdollista.

Vierailija
718/1931 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niinpä 😅 Ja päiväopiskelukin olisi oikein mukavaa, mutta ei perheellisenä mitenkään taloudellisesti mahdollista.[/quote]

Paitsi, jos on valmiiksi niin pieni palkka verojen jälkeen, että aikuiskoulutustuki + opintolaina antaa saman nettotulon kuukaudessa :)

Vierailija
719/1931 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meinaavatko nyt pimittää niitä tietoja viimeiseen asti? Tulisi edes ne koepisteet niin tietäisi pääsikö edes läpi.

Vierailija
720/1931 |
16.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Niinpä 😅 Ja päiväopiskelukin olisi oikein mukavaa, mutta ei perheellisenä mitenkään taloudellisesti mahdollista.

Paitsi, jos on valmiiksi niin pieni palkka verojen jälkeen, että aikuiskoulutustuki + opintolaina antaa saman nettotulon kuukaudessa :)

Tämä tai sit kun elää jo valmiiksi muutenkin syistä x toimeentulotuella/muilla tuilla koko perhe 😅

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi yksi neljä