Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Yhteishaku & AMK-valintakoe syksy 2022

Vierailija
02.08.2022 |

Syksyn yhteishaussa on tarjolla lähinnä AMK-kohteita, joten käydään keskustelua sekä yhteishausta että AMK-valintakokeessa samassa ketjussa.

Syksyn 2022 yhteishaku 31.8.14.9.2022.
Syksyn 2022 todistusvalinnan tulokset julkaistaan viimeistään 20.10.2022.
AMK-valintakoe järjestetään syksyllä ajalla 31.10.3.11.2022.

Syksyn yhteishaun kohteet:
https://opintopolku.fi/konfo/fi/haku?order=desc&size=20&sort=score&yhte…

Kommentit (1931)

Vierailija
541/1931 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai viikonloppuna nyt mitään tuloksia tuliskaan 🙄

Nyt tulevalla viikolla alkaa jo oikeesti olla mahdollisuuksia tulosten saapumiseen.

Näin muuten viime yönä unta että olin taas pääsykokeissa mut siellä oli joku este- tai temppurata 😂 meni surkeasti, piti edetä vähintään tietty matka mut jäin jumiin johonkin verkkoon tms.

Vierailija
542/1931 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai viikonloppuna nyt mitään tuloksia tuliskaan 🙄

Nyt tulevalla viikolla alkaa jo oikeesti olla mahdollisuuksia tulosten saapumiseen.

Näin muuten viime yönä unta että olin taas pääsykokeissa mut siellä oli joku este- tai temppurata 😂 meni surkeasti, piti edetä vähintään tietty matka mut jäin jumiin johonkin verkkoon tms.

On joo trollaajilla huono ajankohta kirjotella 😅 Viimevuoden keskustelun perusteella kyl huomas heti jos joku yritti trollata. Ne viestit on aina tietynlaisia 😀

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
543/1931 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis miten Vipunen toimii :D En ymmärrä.. Jos aloituspaikkoja on 35 niin miten paikan vastaanottaneita voi olla 42 ?

Vierailija
544/1931 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

"Mikäli AMK-valintakokeen tuottama yhteispistemäärä on kahdella tai useammalla hakijalla sama, ratkaistaan hakijoiden paremmuusjärjestys ensisijaisesti hakutoivejärjestyksen mukaan. Mikäli hakutoivejärjestys kriteerillä ei saada eroa tasapistetilanteessa olevien välillä, ammattikorkeakoulu voi valita kaikki tasapistetilanteessa olevat hakijat tai ei valitse ketään tasapistetilanteessa olevaa hakijaa tai järjestelmä arpoo valittavan/valittavat. Ammattikorkeakoulu on määritellyt valintaperusteissaan, miten toimii ylitäytön/alitäytön/arvonnan osalta."

Vierailija
545/1931 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Otetaan sellainen haaste, että kirjaudutaan opintopolkuun seuraavaksi vasta perjantaina klo 16. Itse siis harkitsen tätä ihan tosissani, kun tiedän että muuten menee ensi viikko jatkuvaan kyttäilyyn. xD Jos asettaisi itselleen tällaisen aikarajan haasteena, niin meniskö työviikko kepeämmin

Vierailija
546/1931 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Otetaan sellainen haaste, että kirjaudutaan opintopolkuun seuraavaksi vasta perjantaina klo 16. Itse siis harkitsen tätä ihan tosissani, kun tiedän että muuten menee ensi viikko jatkuvaan kyttäilyyn. xD Jos asettaisi itselleen tällaisen aikarajan haasteena, niin meniskö työviikko kepeämmin

Tuskin pystyn 😂

Vierailija
547/1931 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei pysty :D

Vierailija
548/1931 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähteekö todistus varasijat liikkeelle vasta kun pääsykoe tulokset tulevat ?

Vierailija
549/1931 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ite aattelin kirjautua sinne vasta joskus silloin seuraavan kerran ellei tuu aikasemmin tarpeeks luotettava ilmotus et tulokset juuri metropoliasta ja laureasta on tullut. Viimeks kirjautunut joskus pääsykokeiden jälkeen kun luulin pisteiden tulevan sinne ennen valintatuloksia Ei oo kovin iso luotto et näistä kouluista tulis ennen perjantaita mitään tuloksia kun seuraa viimevuoden tuloksien tulo tahtia. Aikaisintaan odotan et keskiviikkona tulis ekoista kouluista valintakoetuloksia 😀

Vierailija
550/1931 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Siis miten Vipunen toimii :D En ymmärrä.. Jos aloituspaikkoja on 35 niin miten paikan vastaanottaneita voi olla 42 ?

Katoitko puhelimella vai tietokoneella? Ihmettelin meinaan ihan samaa ku puhelimella räpelsin mut sit tajusin avata koneen. Se puhelimen versio näyttää vaan kevät ja syksy 2022 ja ne tarkottaa koulujen alkuja, ei hakuaikoja :D se puhelimen versio ei toimi mitenkään päin. Eli jos oot puhelimella kattonu nii mee koneelle ja kokeile uusiks.

Vierailija
551/1931 |
13.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osittain jo silloin, jos jotkut hylkäävät todistuspaikkansa. Muuten sitten lähtee pääsykoetulosten tultua. Nyt on jo tullut ainakin Savonian valintakoekurssin tuloksia. En sitten tiedä että onko yleisesti joidenkin monimuotojen tuloksia kokeen perusteella tullut.

Vierailija
552/1931 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekalle sijalle en päässyt, mutta kolmas on nyt hyväksynyt pisteet. Ei täysin nappiin menneet. 20 pistettä jäi täysistä.

Vierailija
553/1931 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku sanoi että omat osiokohtaiset pisteet tulisi näkyviin jonnekin erilliselle sivulle? Minne ja milloin? Itse olen aiempina vuosina kysynyt opintotoimistosta niitä haun loputtua, mutta olisi kyllä ihan fiksua jos ne voisi nykyään tarkistaa itse jostain.

Vierailija
554/1931 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Osittain jo silloin, jos jotkut hylkäävät todistuspaikkansa. Muuten sitten lähtee pääsykoetulosten tultua. Nyt on jo tullut ainakin Savonian valintakoekurssin tuloksia. En sitten tiedä että onko yleisesti joidenkin monimuotojen tuloksia kokeen perusteella tullut.

Mä en ainakaan vielä pysty hylkäämään enkä hyväksymään todistuksella saamaani paikkaa. En sitten tiedä olisiko eri asia jos se olisi ollut ylin toive?

Vierailija
555/1931 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joku sanoi että omat osiokohtaiset pisteet tulisi näkyviin jonnekin erilliselle sivulle? Minne ja milloin? Itse olen aiempina vuosina kysynyt opintotoimistosta niitä haun loputtua, mutta olisi kyllä ihan fiksua jos ne voisi nykyään tarkistaa itse jostain.

Vastaus tähän löytyy ammattikorkeakouluun.fi sivulta

"Valintakoepisteet-palvelu

Näet AMK-valintakokeesta saamasi osiokohtaiset pisteet Valintakoepisteet-palvelussa.

Valintakoepisteet-palvelu aukeaa viimeistään 25.11.2022. Tieto palvelun aukeamisesta päivitetään tälle sivulle. AMK-valintakokeen osiokohtaisia pisteitä voi tarkastella Valintakoepisteet-palvelussa 4.1.2023 asti.

Valintakoepisteet-palveluun pääsee kirjautumaan seuraavasti:

Mene sivulle (VERKKOSIVUN OSOITE PÄIVITTYY)

Kirjaudu sisään käyttäenSuomi.fi-palvelun vahvaa tunnistautumista.

Linkin palveluun löydät myös omalta hakemukseltasi Oma Opintopolusta."

Vierailija
556/1931 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on todistusvalinnan varasijat hieman tänä aamuna liikahtaneet. Yhdessä hakukohteessa yhden sijan verran ja parissa muussa 2 sijaa. Jotain siis tapahtuu, mutta pääsykoetuloksia edelleen odotellaan...

Vierailija
557/1931 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei sitten mitään uutta opintopolussa :'( Mitähän sitä sitten tekee, kun tulokset on tulleet, kun nyt menee kaikki vapaa-aika opintopolun tarkkailuun :D

Onkohan tänään vielä ihan turha odotella mitään tuloksia...

Vierailija
558/1931 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei sitten mitään uutta opintopolussa :'( Mitähän sitä sitten tekee, kun tulokset on tulleet, kun nyt menee kaikki vapaa-aika opintopolun tarkkailuun :D

Onkohan tänään vielä ihan turha odotella mitään tuloksia...

Mie nautin enemmän tän keskustelun lukemisesta nii saa nähä mitä sit seuraa kun tulokset on tullu 😀 Ite ennustelen sen viime vuoden keskustelun perusteella et keskiviikkona saattas tulla ekat tulokset, mut sit isommista kouluista vasta pe/ens ma.

Vierailija
559/1931 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vastaus tähän löytyy ammattikorkeakouluun.fi sivulta

"Valintakoepisteet-palvelu

Näet AMK-valintakokeesta saamasi osiokohtaiset pisteet Valintakoepisteet-palvelussa.

Valintakoepisteet-palvelu aukeaa viimeistään 25.11.2022. Tieto palvelun aukeamisesta päivitetään tälle sivulle. AMK-valintakokeen osiokohtaisia pisteitä voi tarkastella Valintakoepisteet-palvelussa 4.1.2023 asti.

Valintakoepisteet-palveluun pääsee kirjautumaan seuraavasti:

Mene sivulle (VERKKOSIVUN OSOITE PÄIVITTYY)

Kirjaudu sisään käyttäenSuomi.fi-palvelun vahvaa tunnistautumista.

Linkin palveluun löydät myös omalta hakemukseltasi Oma Opintopolusta."

Kiitos! Nyt onkin sitten kaksi sivua mitä päivittää viiden minuutin välein, kun ei tiedä kumpaan ne koepisteet ensin tulee näkyviin :-D

Vierailija
560/1931 |
14.11.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oulun amk:hon tradenomi linjan varasijalle 2. valintakokeen tuloksilla.